Motorové lokomotivy ř. 714 a 735
PŘEHLED ZMĚN NA TĚCHTO STRÁNKÁCH |
|
2006-12-16 | Popis GVD 2006/2007. Stav a události v GVD 2005/2006 umístěny pod zvláštní odkaz na konci stránky. Od 6. 12. 2006 je ve stavu DKV Brno - PJ Maloměřice nově lokomotiva 714.004, která sem přišla z DKV České Budějovice. |
2007-01-13 | Od 9. 1. 2007 je odstavena lokomotiva 714.204 - oprava MVY v Nymburce. |
2007-02-23 | Od 1. 2. 2007 je odstavena "milka" 714.001 pro poruchu spalovacího motoru. |
2007-03-03 | Vozba turnusových skupin 707, 777, 783 a 793 přešla od 4. 3. 2007 z lokomotiv řady 714 na lokomotivy řady 731. Naopak lokomotiva řady 714 je nově nasazena v turnusové skupině 717 (vystřídala lokomotivu řady 731). |
2007-04-25 | Opraven stav u lokomotivy 714.019, která je již od 28. 3. 2007 provozní. |
2007-04-29 | Změna v TS 719 od 1. 5. 2007. |
2007-05-24 | "Milka", nebo-li lokomotiva 714.001 je po opravě motoru od 17. 5. 2007 opět provozní. |
2007-06-08 | K 10. 6. 2007 provedeny změny v turnusové skupině 717. |
2007-07-01 | Lokomotiva 714.204 je po opravě MVY od 28. 6. 2007 opět provozní. |
2007-08-24 | Lokomotiva 714.221 je od 20. 8. 2007 odstavena pro závadu na nápravách kol. |
2007-09-03 | Doplněna informace o odstavení lokomotivy 714.028, a to již od 12. 6. 2007. Lokomotiva čeká na opravu MVY v DPOV Nymburk. |
2007-09-20 | Dnem 14. 9. 2007 je lokomotiva 714.014 vedena ve stavu DKV Olomouc. |
2007-11-06 | Dne 29. 10. 2007 byla odstavená lokomotiva 714.221 převezena na opravu MVY do Nymburku. |
2007-12-05 | Dnem 30. 11. 2007 je lokomotiva 714.016 vedena ve stavu DKV Olomouc. |
2007-12-15 | Od 8. 12. 2007 je lokomotiva 714.026 ve stavu DKV Olomouc. Ke dni 30. 11. 2007 byla lokomotiva 714.204 převedena z PJ Havlíčkův Brod do PJ Maloměřice, ke stejnému datu byla do Maloměřic předána z Břeclavi lokomotiva 735.007. |
Lokomotivy řady 714 jsou známé též pod přezdívkou "lachtan" nebo "veselá kráva". Jedná se o rekonstrukci lokomotiv řady 735, původně označených jako řada T 466.0. Rekonstrukce prvních dvou lokomotiv řady 735 proběhly v letech 1992-1993, přičemž nově vzniklé lokomotivy řady 714 si ponechaly původní kabinu i kapotáž. Další rekonstruované lokomotivy už mají původní pouze rám, ostatní vybavení, kabina a kapotáž jsou nové.
Lokomotivy řady 714 se dělí na řady 714.0 a 714.2. Rozdíl je v nápravovém tlaku - lok. ř. 714.0 mají nápravový tlak 14 t, kdežto u lok. ř. 714.2 nápravový tlak činí 15 t. Z dostupných přehledů se mělo jednat o rekonstrukci minimálně 76 lokomotiv řady 714: 714.001 až 714.029, 714.201 až 714.231 a 714.301 až 714.318. Rekonstrukce a dodávky lokomotiv řady 714 probíhaly v letech 1994-1996 normáně, zlom nastal počátkem roku 1997. V této době byly k ČD dodány všechny lokomotivy řady 714.0 a z řady 714.2 po lokomotivu 714.223. Lokomotivy 714.224 až 714.231 stihly provedení zkušební jízdy, ale již bez převzetí Českými dráhami. Na ČKD totiž vydal finanční úřad exekuční výměr kvůli nezaplaceným daním z prodeje posledních 200 lokomotiv ČME 3T do vývalého Sovětského svazu. Po mnoha peripetiích se k ČD nakonec lokomotivy 714.224 až 714.231 dostaly, ale až v letech 2004-2005.
Pro úplnost uvádím počet vyrobených "pilštyků". V TSM Martin byly v roce 1971 vyrobeny stroje prototypy T 466.0001 a T 466.1001. Následovala série T 466.0002 až T 466.0298 a pro průmysl T 466.0501 až T 466.0506.
Lokomotivy řady 714
Lokomotivy řady 714, které jsou ve stavu DKV Brno,
jsou provozovány v PJ Maloměřice, PJ Havlíčkův Brod a PP Telč.
PJ Maloměřice
Původní označení | Rok/výr. číslo T 466.0 |
Rok/výr. číslo 714 |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
T 466.0169 | 1994/16715 | 92 54 2 714.004-9 | 2007-09-03 | ||
T 466.0281 | 92 54 2 714.006-4 | 2007-09-03 | |||
T 466.0090 | 92 54 2 714.018-9 | 2007-09-03 | |||
T 466.0096 | 92 54 2 714.019-7 | 2007-09-03 | |||
T 466.0206 | 92 54 2 714.028-8 | odstavena, čeká na MVY v DPOV Nymburk | 2007-06-12 | ||
T 466.0039 | 92 54 2 714.204-5 | 2007-09-03 | |||
T 466.0179 | 92 54 2 714.210-2 | 2007-09-03 | |||
T 466.0221 | 1996/16911 | 92 54 2 714.220-1 | 2007-09-03 | ||
T 466.0257 | 1996/16912 | 92 54 2 714.221-9 | odstavena - oprava MVY v DPOV Nymburk | 2007-10-29 | |
T 466.0082 | 1996/16913 | 92 54 2 714.222-7 | 2007-09-03 | ||
T 466.0187 | 199x/16914 | 92 54 2 714.223-5 | 2007-09-03 |
V turnusové skupině 706 je nasazeno celkem 5 lokomotiv řady 714 a jejich oběhy jsou soustředěny pouze na trať Tišnov - Nové Město na Moravě - Žďár nad Sázavou, kde zabezpečují vozbu na vlacích Os a dále kromě neděle na Mn 82130 / 82131Tišnov - Rožná a Vleč 82184 na vlečku Diamo Rožná. Na provozní ošetření jezdí lokomotivy do Maloměřic a kromě toho se "lachtan" projede v noci z pátku na sobotu a ze soboty na neděli na vlacích Os 4951 / 4940.
Lokomotiva řady 714 byla do 3. 3. 2007 nasazena do turnusové skupiny 707 (Žďár nad Sázavou, obsluha vlaků Mn a Vleč do Velkého Meziříčí a Oslavičky a nákladiště Veselíčko), od 4. 3. 2007 je tato turnusová skupina vedena lokomotivou řady 731.
Naopak od 4. 3. 2007 je "lachtan" nasazen v Brně hlavním nádraží na 5. staniční záloze. Jedná se o turnusovou skupinu 717.
5. staniční záloha znamená přistavování / odstavování souprav mezi staničními kolejemi 1 - 6 a odstavným nádražím B a F (změny od 10. 6. 2007 vyznačeny červeně ):
714 | |||
Den | Pracovní dny | Sobota | Neděle |
1. | Bo
|
Bo
|
Bo
|
Sedmý "lachtan" je nasazován v turnusové skupině 718 na 6. staniční zálohu v ŽST Brno hl. n. (u bývalé výtopny KFNB u uhelných hrází):
714.210 | |||
Den | Pracovní dny | Sobota | Neděle |
1. | Bo 0:00 - 24:00 6. staniční záloha | Bo 0:00 - 24:00 6. staniční záloha | Bo 0:00 - 24:00 6. staniční záloha |
Poslední, osmá, lokomotiva řady 714 je rovněž na brněnském
hlavním nádraží, a sice v turnusové skupině
719
na 7. a 8. staniční zálohu v ŽST Brno hl. n.:
Stav do 30. 4. 2007:
714.028 | |||
Den | Pracovní dny | Sobota | Neděle |
1. | Hp 0:00 - 3:10 7. staniční záloha / Bo 6:20 - 18:50 8. staniční záloha / Bo 18:50 - 24:00 7. staniční záloha | Hp 0:00 - 3:10 7. staniční záloha / Bo 6:20 - 16:50 8. staniční záloha / Bo 16:50 - 24:00 7. staniční záloha | Bo 6:20 - 16:50 8. staniční záloha / 16:50 - 22:00 7. staniční záloha |
Stav od 1. 5. 2007:
714.028 | |||
Den | Pracovní dny | Sobota | Neděle |
1. | (1): Bo 6:20 -
18:30 8. staniční záloha / Bo 18:30 - 24:00 7. staniční záloha (2) - (5): Hp 0:00 - 3:10 7. staniční záloha / Bo 5:00 - 18:30 8. staniční záloha / Bo 18:30 - 24:00 7. staniční záloha |
Hp 0:00 - 3:10 7. staniční záloha / Bo 5:00 - 16:30 8. staniční záloha / Bo 16:30 - 23:50 7. staniční záloha | Bo 6:20 - 16:30 8. staniční záloha / 16:30 - 22:00 7. staniční záloha |
PJ Havlíčkův Brod
Původní označení | Rok/výr. číslo T 466.0 |
Rok/výr. číslo 714 |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
T 466.0117 | 1976/ | 92 54 2 714.001-5 | PP Telč; původní kapota (odlišný vzhled od zbylých lokomotiv řady 714.003 a výše) | 2007-09-03 | |
T 466.0212 | 92 54 2 714.211-0 | 2007-09-03 |
Pod PJ Havlíčkův Brod byly do 3. 3. 2007 turnusovány 3 lokomotivy řady 714, od 4. 3. 2007 převzaly vozbu vlaků v turnusových skupinách 777, 783 a 793 lokomotivy řady 731.
V DKV Brno se již nevyskytují:
Lokomotivy řady 735
V DKV Brno se nachází jeden jediný "pilštyk", a tou je lokomotiva 735.007. Tato lokomotiva byla v roce 2004 uvedena do provozního stavu a je natřena do původního modro-žlutého nátěru. Je využívána na různé příležitostné akce, z posledního období např. v rámci Brno město uprostřed Evropy začátkem června 2004 účinkovala v blízkosti "Pendolina" v Brně hl. n., začátkem července 2004 či 2007 si zajezdila na trati 251 v běžném provozu při příležitosti oslav Pernštejnského panství. Lokomotiva 735.007 byla do 14. 12. 2007 deponována v Břeclavi, poté přešla pod PJ Maloměřice. Vyjíždí buď na objednávku nebo zcela mimořádně i do pravidelného provozu.
Původní označení | Rok/výr. číslo | Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
T 466.0007 | 92 54 2 735.007-7 | 2007-09-03 |
Provoz lokomotiv ř. 714 a 735 DKV Brno v GVD 2001/2002.
Provoz lokomotiv ř. 714 a 735 DKV Brno v GVD 2002/2003.
Provoz lokomotiv ř. 714 a 735 DKV Brno v GVD 2003/2004.
Provoz lokomotiv ř. 714 a 735 DKV Brno v GVD 2004/2005.
Provoz lokomotiv ř. 714 a 735 DKV Brno v GVD 2005/2006.