Motorové lokomotivy ř. 750 a 754
PŘEHLED ZMĚN NA TĚCHTO STRÁNKÁCH |
|
2008-11-22 | Popis GVD 2008/2009. Stav a události v GVD 2007/2008 umístěny pod zvláštní odkaz na konci stránky. |
2008-12-30 | Dnes si na R 660 vylámal zuby brejlovec 754.021 (převodovka), odpoledne si pro něho musel do Rapotic vyjet nehodový vlak. |
2009-03-05 | Doplněna informace o odstavení lokomotivy 754.063 (stalo se tak již 9. 2. 2009, snad z důvodu prasklého bloku motoru; své podvozky následně vyměnila s lokomotivou 750.143), čeká na přístavbu na oprava MH do CZ LOKO Česká Třebová. |
2009-04-04 | Odstavený "brejlovec" 754.063 se 30. 3. 2009 posunul do České Třebové na opravu MH. |
2009-04-30 | Ke dni 28.4 .2009 došlo ke změnám v TS 703 a 704. Doplněna informace o předchozí změně v TS 704 od 19. 3. 2009 (výluka u Uherského Hradiště). Po požáru v Třebechovicích pod Orebem 27. 4. 2009 je odstavena lokomotiva 750.143. |
2009-06-13 | Obraty v TS 704 se od 16. 6. 2009 vrací do téměř původní podoby před výlukou u Uherského Hradiště. |
2009-06-27 | Na modernizaci do CZ LOKO Česká Třebová odjela lokomotiva 754.026, od 22. 6. 2009 je vedena jako odstavená. Do TS 702 se místo této lokomotivy dostal brejlovec 754.043. |
2009-07-04 | Hned dvě lokomotivy 754 narazily do spadlých stromů v jeden den: 30. 6. 2009 se tak stalo lokomotivám 754.049 (mezi Okříškami a Jihlavou, bez větších následků) a 754.008 (mezi Zastávkou u Brna a Vysokými Popovicemi, zde už je to horší, lokomotiva je odstavena). |
2009-07-19 | Po násilných poškozeních se do provozu navrátily dvě lokomotivy: dne 7. 7. 2009 stroj 754.008 a dne 16. 7. 2009 "brejlovec" 750.143. |
2009-08-31 | Počet "brejlovců" se v DKV Brno snížil o jeden stroj - 754.021; ode dne 27. 8. 2009 je ve stavu DKV Olomouc. |
2009-09-09 | V uplynulých dnech dojela po opravě MH v CZ LOKO Česká Třebová lokomotiva 754.063 (v provozu od 8. 9. 2009), naopak do České Třebové odjela lokomotiva 754.067 (odstavená od 3. 9., do České Třebové přepravena 7. 9. 2009). |
2009-10-11 | Turnusová skupina 701 je nyní tvořena celá z lokomotiv, u nichž proběhla modernizace v CZ LOKO. |
2009-12-04 | Po opravě MH v CZ LOKO Česká Třebová se 14. 11. 2009 vrátila do provozu lokomotiva 754.026, v dalších dnech se na ni odstraňovaly různé chybičky, v pravidelné dopravě se objevila cca 21. 11. 2009. Tato lokomotiva je první této řady, která v DKV Brno nese nátěr typu "Najbrt".Z DKV Brno odešly 2 lokomotivy do DKV Olomouc; stalo se tak dnem 27. 11. 2009 a jedná se o lokomotivy 750.243 a 754.022. Doplněna informace o působení dvou lokomotiv řady 750 ČD Cargo (750.103 a 750.277) v SOKV Ostrava - PJ Brno od 24. 9. 2009. |
2009-12-12 | Na opravu MH do CZ LOKO Česká Třebová se vydala lokomotiva 754.037, od 7. 12. 2009 je odstavená. |
Co napsat k brejlovcům, tedy k lokomotivám řady 750 a 754 ... Myslím že je to natolik stěžejní řada lokomotiv a je natolik známa z literatury, že vynechám teorie a napíši rovnou něco o jejich "bydlení" v DKV Brno.
Lokomotivy řady 750
Po odčlenění ČD Cargo v roce 2007 se lokomotivy
řady 750 podělily mezi ČD Cargo a ČD. Do GVD 2008/2009 přešlo 6
"nulkových brejlovců". Po odečtení zrušené lokomotivy 750.289 se tak dostáváme
na počet 5
provozních lokomotiv této řady. Stejně tak jako v předešlých dvou GVD, ani v
tomto GVD není žádná lokomotiva řady 750 turnusována. Zaskakují tak za
lokomotivy řady 754 v případě snížení jejich provozního stavu a zejména je
můžeme vídat na přetazích nezávislou trakcí při různých výlukách. Od 27. 11.
2009 se po odchodu lokomotivy 750.243 snížil stav na
5
inventárních a z toho 4
provozní lokomotivy.
OSOBNÍ DOPRAVA
PJ Maloměřice
Původní označení | Rok/výr. číslo | Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
T 478.3022 |
1972/7939 | 92 54 2 750.022-6 | spalovací motor z řady 754 | 2008-12-14 |
T 478.3143 |
1974/9139 | 92 54 2 750.143-0 | spalovací motor z řady 754, zimní pluh | 2009-07-16 |
T 478.3144 |
1974/9140 | 92 54 2 750.144-8 | zimní pluh | 2008-12-14 |
T 478.3289 |
1975/9525 | 92 54 2 750.289-1 | zrušena, čeká na fyzickou likvidaci, deponie v Nymburku | 2005-03-03 |
T 478.3308 | 1975/9851 | 92 54 2 750.308-9 | 2008-12-14 |
NÁKLADNÍ DOPRAVA
Ani ne po dvou letech se dvě lokomotivy řady 750 vrátily zpět na Brněnsko, nyní jakožto hnací vozidla ČD Cargo. Jedná se o lokomotivy 750.103 a 750.277. V SOKV Ostrava - PJ Brno začaly působit v září, pravděpodobně od 24. 9. 2009. Jejich současné výkony (prosinec 2009) představují zejména vlaky Pn Brno-Maloměřice - Kyjov.
PJ Maloměřice
Původní označení | Rok/výr. číslo | Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
T 478.3103 |
1973/8841 | 92 54 2 750.103-4 | 2009-09-24 | |
T 478.3277 |
1975/9513 | 92 54 2 750.277-6 | 2009-09-24 |
Lokomotivy řady 754
Lokomotivy řady 754 připadly po odčlenění ČD
Cargo v roce 2007 osobní přepravě. "Brejlovců" řady 754 (tedy původních T 478.4) má DKV Brno celkem
25 (do
26. 8. 2009 než "odešel" do Olomouce "brejlovec" 754.021, jich bylo v Brně 27
a do 26. 11. 2009 než totéž potkalo lokomotivu 754.022, bylo v Brně 26
lokomotiv), z nichž je
turnusováno 18. Oproti GVD 2007/2008 se tedy jedná o pokles turnusovaných
lokomotiv o 2 lokomotivy.
PJ Maloměřice
Původní označení | Rok/výr. číslo | Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
T 478.4007 |
1978/10438 | 92 54 2 754.007-3 | 2008-12-14 | |
T 478.4008 |
1978/10439 | 92 54 2 754.008-1 | 2009-07-07 | |
T 478.4009 |
1978/10440 | 92 54 2 754.009-9 | 2008-12-14 | |
T 478.4012 |
1979/10443 | 92 54 2 754.012-3 | 2008-12-14 | |
T 478.4013 |
1979/10444 | 92 54 2 754.013-1 | 2008-12-14 | |
T 478.4016 |
1979/10447 | 92 54 2 754.016-4 | 2008-12-14 | |
T 478.4018 |
1979/10449 | 92 54 2 754.018-0 | 2008-12-14 | |
T 478.4023 |
1979/10454 | 92 54 2 754.023-0 | 2008-12-14 | |
T 478.4025 |
1979/10456 | 92 54 2 754.025-5 | odstavena z důvodu opravy MVY v DPOV Nymburk | 2008-09-23 |
T 478.4026 |
1979/10457 | 92 54 2 754.026-3 | 2009-11-14 | |
T 478.4037 |
1979/10891 | 92 54 2 754.037-0 | odstavena z důvodu opravy MH v CZ LOKO Česká Třebová | 2009-12-07 |
T 478.4041 |
1979/10895 | 92 54 2 754.041-2 | 2008-12-14 | |
T 478.4042 |
1979/10896 | 92 54 2 754.042-0 | na lokomotivě by měl být štítek s chybným výr. č. 10296 | 2008-12-14 |
T 478.4043 |
1979/10897 | 92 54 2 754.043-8 | 2008-12-14 | |
T 478.4044 |
1979/10898 | 92 54 2 754.044-6 | 2008-12-14 | |
T 478.4045 |
1980/10899 | 92 54 2 754.045-3 | 2008-12-14 | |
T 478.4046 |
1980/10900 | 92 54 2 754.046-1 | 2008-12-14 | |
T 478.4049 |
1980/10903 | 92 54 2 754.049-5 | 2008-12-14 | |
T 478.4062 |
1980/10916 | 92 54 2 754.062-8 | 2008-12-14 | |
T 478.4063 |
1980/10917 | 92 54 2 754.063-6 | 2009-09-08 | |
T 478.4066 |
1980/10920 | 92 54 2 754.066-9 | 2008-12-14 | |
T 478.4067 |
1980/10921 | 92 54 2 754.067-7 | odstavena z důvodu opravy MH v CZ LOKO Česká Třebová | 2009-09-07 |
T 478.4074 |
1980/10928 | 92 54 2 754.074-3 | 2008-12-14 | |
T 478.4075 |
1980/10929 | 92 54 2 754.075-0 | 2008-12-14 | |
T 478.4076 | 1980/10930 | 92 54 2 754.076-8 | 2008-12-14 |
Turnusová skupina 701 představuje - jako obvykle - oběhy 5 lokomotiv řady 754 (všechny jsou tzv. "počítačovky") převážně na rychlících mezi Brnem a Jihlavou. O víkendech se "brejlovci" projedou na "staré tišnovce" na spěšných vlacích:
754.018, 049, 063, 066, 074 | |||
Den | Pracovní dny | Sobota | Neděle |
1. | (1)-(4): Ja 929 /
Bo 664 / Ja 665 / 4818 Ok (5): Ja 929 / Bo 664 / Ja 665 / 4818 Ok / 21:00 Lv Ja |
Ja 929 / Bo 664 / Ja 665 / 926 Ja | Ja 929 / Bo 664 / Ja 665 / 926 Ja |
2. | (1): Ja 1:15 Lv Ok
/ 4825 Bo / 660 Ja / 667 Bo / 666 Ja / 663 Bo / 928 Ja (2)-(5): Ok 4825 Bo / 660 Ja / 667 Bo / 666 Ja / 663 Bo / 928 Ja |
Ja 1661 Bo / 1766 Zd / 1767 Bo | odstavena v Jihlavě |
3. | Ja 927 Bo / 662 Ja | Ja 927 Bo / 662 Ja / 669 Bo / 668 Ja / 661 Bo | Bo 1766 Zd / 1767 Bo / 4818 Ok |
4. | (1): Ja 4805 Bo /
8:53 4892 Ma / 14:14 24281 Bo / 4816 Ja (2)-(5): Ja 4805 Bo / 8:05 Lv Hp / 8:37 24280 Ma / 14:14 24281 Bo / 4816 Ja |
odstavena v Jihlavě | Bo 660 Ja / 667 Bo / 666 Ja / 663 Bo / 928 Ja |
5. | Ja 1661 Bo / 4808 Ja / 4813 Bo / 926 Ja | odstavena v Jihlavě | odstavena v Jihlavě |
Další 4 lokomotivy řady 754 obíhají na výkonech v turnusové skupině 702. Jedná se o další výkony trati Brno - Jihlava, jediný obrat soupravy s vozy klasické stavby na trati do Hrušovan nad Jevišovkou, víkendové obraty na "vláře", výkony na "staré tišnovce" či víkendový výlet do Ostravy:
754.009, 023, 043, 046 | |||
Den | Pracovní dny | Sobota | Neděle |
1. | Bo 4400 Hs / 1921 Bo / 4842 Na / 4857 Bo | Bo 660 Ja / 667 Bo / 666 Ja / 663 Bo | Bo 1731 Uh / 4345 Bj |
2. | (1): Bj 1720 Bo / 4836 Ok (2)-(4): Bo 4822 Tr / 4839 Bo / 4836 Ok (5): Bo 4822 Tr / 4839 Bo / 4836 Ok / 17:05 Lv Bo |
Bo 14904 Zd / 14911 Ti / 14912 Zd / 14921 Ti | Bo 1729 Bj / 4371Vp / 1738 Bo / 23:00 Lv Ok |
3. | Ok 4829 Bo / 4806 Ja / 669 Bo / 668 Ja / 661 Bo | Bo vlož831 Kj / 1643 Oa / 11:05 Lv Bi | Ti 14904 Zd / 14911 Ti / 14912 Zd / 14921 Bo |
4. | Bo 4:30 - 19:00 souprava IDS | Bo 4:30 - 19:00 souprava IDS | Bi 14:40 Lv Oa / 15:30 1444 Bo |
Výkony na "vláře" (jedinou výjimkou byl do 27. 4. 2009 pondělní obrat do Třebíče) jsou zahrnuty do turnusové skupiny 703, jedná se o třídenní oběh:
Stav do 27. 4. 2009:
754.013, 037, 067 | |||
Den | Pracovní dny | Sobota | Neděle |
1. | (1): Vi 4:55 4393 Bj / 4324 Uh
/ 12208 Vi / 4114 Bo / 1729 Bj (2)-(4): Bj 4324 Uh / 12208 Vi / 4114 Bo / 1729 Bj (5): Bj 4324 Uh / 12208 Vi / 4114 Bo / 1729 Bj / 18:58 70290 Vi |
odstavena ve Veselí nad Moravou | Bo 1727 By |
2. | (1): By 4362 Bj / 1722 Bo /
1727 Bj (2)-(4): Bj 1720 Bo / 1727 Bj (5): Bj 1720 Bo / 1727 By |
odstavena ve Veselí nad Moravou | Vi 15:10 70293 Bj / 1734 Bo |
3. | (1): Bo 4822 Tr / 4839 Bo /
4143 Ns / 4148 Ma / 1731 Uh / 4345 Bj (2)-(4): Bj 1722 Bo / 4143 Ns / 4148 Ma / 1731 Uh / 4345 Bj (5): Bj 1722 Bo / 4143 Ns / 4148 Ma / 1731 Uh / 4345 Bj / 21:00 70292 Vi |
By 1722 Bo | Vi 13:32 70291 Bj / 1732 Bo / 1733 Vi |
Stav od 28. 4. 2009:
754.013, 037, 041 | |||
Den | Pracovní dny | Sobota | Neděle |
1. | (1): Vi 4:55 4393 Bj / 4324 Uh
/ 12208 Vi / 4114 Bo / 1729 Bj (2)-(4): Bj 4324 Uh / 12208 Vi / 4114 Bo / 1729 Bj (5): Bj 4324 Uh / 12208 Vi / 4114 Bo / 1729 Bj / 18:58 70290 Vi |
By 1722 Bo | odstavena ve Veselí nad Moravou |
2. | (1): Vi 4106 Bo /
1727 Bj (2)-(4): Bj 1720 Bo / 1727 Bj (5): Bj 1720 Bo / 4143 Ns / 4148 Ma / 1731 Uh / 4345 Bj / 21:00 70292 Vi |
odstavena ve Veselí nad Moravou | Bo 1727 By |
3. | (1): By 4362 Bj / 1722 Bo /
4143 Ns / 4148 Ma / 1731 Uh / 4345 Bj (2)-(4): Bj 1722 Bo / 4143 Ns / 4148 Ma / 1731 Uh / 4345 Bj (5): Bj 1722 Bo / 1727 By |
odstavena ve Veselí nad Moravou | Vi 13:32 70291 Bj / 1732 Bo / 1733 Vi |
Další tři lokomotivy zařazené do turnusové skupiny 704 jsou k vidění převážně na rychlících mezi Starým Městem u Uh. Hradiště a Luhačovicemi. Z důvodu výluky je od 19. 3. 2009 turnusová skupina redukována jen pro dvě lokomotivy, navíc k 28. 4. 2009 proběhla drobná změna. Od 16. 6. 2009 se oběhy vrátily téměř do původní podoby (změna je v pondělním obratu do Třebíče na vlacích 4822/4839 a nedělním vedení vlaku 1734)
Stav do 18. 3. 2009:
754 | |||
Den | Pracovní dny | Sobota | Neděle |
1. | Vi 524 Su / 527 Lh / 526 Su / 529 Lh / 528 Su / 525 Lh / 708 Su / 19:11 70241 Ot / 523 Zl | Vi 524 Su / 527 Lh / 526 Su / 529 Lh / 528 Su / 525 Lh / 708 Su / 19:11 70241 Ot / 523 Zl | Vi 524 Su / 527 Lh / 526 Su / 529 Lh / 528 Su / 525 Lh / 708 Su / 19:11 70241 Ot / 523 Zl |
2. | Zl 522 Ot / 5:38 70240 Su / 709 Lh / 702 Su / 705 Lh / 704 Su / 707 Lh / 706 Su / 703 Vi | Zl 522 Ot / 5:38 70240 Su / 709 Lh / 702 Su / 705 Lh / 704 Su / 707 Lh / 706 Su / 703 Vi | Zl 522 Ot / 5:38 70240 Su / 709 Lh / 702 Su / 705 Lh / 704 Su / 707 Lh / 706 Su / 703 Vi |
3. | Vi 4106 Bo / 4113 Vi | odstavena ve Veselí nad Moravou | odstavena ve Veselí nad Moravou |
Stav od 19. 3. 2009 do 27. 4. 2009:
754 | |||
Den | Pracovní dny | Sobota | Neděle |
1. | Vi 4106 Bo / 4113 Vi | odstavena ve Veselí nad Moravou | odstavena ve Veselí nad Moravou |
1a. | Zl 522 Ot / 5:38 70240 Su / 19:11 70241 Ot / 523 Zl | Zl 522 Ot / 5:38 70240 Su / 19:11 70241 Ot / 523 Zl | Zl 522 Ot / 5:38 70240 Su / 19:11 70241 Ot / 523 Zl |
Stav od 28. 4. 2009 do 15. 6. 2009:
754 | |||
Den | Pracovní dny | Sobota | Neděle |
1. | (1): Bo 4822 Tr / 4839 Bo /
4113 Vi (2)-(5): Vi 4106 Bo / 4113 Vi |
odstavena ve Veselí nad Moravou | Vi 15:10 70293 Bj / 1734 Bo |
1a. | Zl 522 Ot / 523 Zl | Zl 522 Ot / 523 Zl | Zl 522 Ot / 523 Zl |
Stav od 16.6. 2009:
754.042, 044, 045 | |||
Den | Pracovní dny | Sobota | Neděle |
1. | Vi 524 Su / 527 Lh / 526 Su / 529 Lh / 528 Su / 525 Lh / 708 Su / 19:11 70241 Ot / 523 Zl | Vi 524 Su / 527 Lh / 526 Su / 529 Lh / 528 Su / 525 Lh / 708 Su / 19:11 70241 Ot / 523 Zl | Vi 524 Su / 527 Lh / 526 Su / 529 Lh / 528 Su / 525 Lh / 708 Su / 19:11 70241 Ot / 523 Zl |
2. | Zl 522 Ot / 5:38 70240 Su / 709 Lh / 702 Su / 705 Lh / 704 Su / 707 Lh / 706 Su / 703 Vi | Zl 522 Ot / 5:38 70240 Su / 709 Lh / 702 Su / 705 Lh / 704 Su / 707 Lh / 706 Su / 703 Vi | Zl 522 Ot / 5:38 70240 Su / 709 Lh / 702 Su / 705 Lh / 704 Su / 707 Lh / 706 Su / 703 Vi [a přechází na (1) 524] |
3. | (1): Bo 4822 Tr / 4839 Bo /
4113 Vi (2)-(5): Vi 4106 Bo / 4113 Vi |
odstavena ve Veselí nad Moravou | Vi 15:10 70293 Bj / 1734 Bo |
V následující turnusové skupině 705 se pohybují v samostatných obězích dvě lokomotivy řady 754, převážně na "vláře":
754.012 | |||
Den | Pracovní dny | Sobota | Neděle |
1. | Ky 4146 Ma / 15:37 Lv Bo / 4149 Ky | odstavena v Kyjově | odstavena v Kyjově |
754.075 | |||
1a. | (1): Bo 3:23 4191 Ns / 4144 Bo
/ 4145 Ns / 4150 Ma / 17:15 4197 Bo / 4151 Ns (2)-(4): Ns 4144 Bo / 4145 Ns / 4150 Ma / 17:15 4197 Bo / 4151 Ns (5): Ns 4144 Bo / 4145 Ns / 4150 Ma / 17:15 4197 Bo / 4151 Ns / 19:12 Lv Bo |
odstavena v Brně | Bo 662 Ji / 669 Bo / 668 Ja / 661 Bo |
Poslední turnusová skupina 707 je určena pro víkendový obrat mezi Brnem a Bohumínem:
754 | |||
Den | Pracovní dny | Sobota | Neděle |
1. | (1) - (4): odstavena v Brně (5): Bo vlož739 Kj / 1445 Oa / 20:03 Lv Bi |
odstavena v Bohumíně | Bi 14:40 Lv Oa / 3128 Fš / 1642 Bo |
V DKV Brno se již nevyskytují:
Provoz lokomotiv ř. 750 a 754 DKV Brno v GVD 2001/2002.
Provoz lokomotiv ř. 750 a 754 DKV Brno v GVD 2002/2003.
Provoz lokomotiv ř. 750 a 754 DKV Brno v GVD 2003/2004.
Provoz lokomotiv ř. 750 a 754 DKV Brno v GVD 2004/2005.
Provoz lokomotiv ř. 750 a 754 DKV Brno v GVD 2005/2006.