Motorové vozy ř. 842

 

PŘEHLED ZMĚN NA TĚCHTO STRÁNKÁCH

2009-11-16
Popis GVD 2009/2010. Stav a události v GVD 2008/2009 umístěny pod zvláštní odkaz na konci stránky.
2009-12-22 Motorový vůz 842.003 je po opravě následků střetu na přejezdu od 16. 12. 2009 v provozu. Pro závadu na motoru je od 20. 12. 2009 neprovozní vůz 842.008.
2009-12-28 Pro poruchu převodovky je od 19. 12. 2009 odstaven motorový vůz 842.032.
2010-01-06 Motorový vůz 842.008 je od 30. 12. 2009 opět provozní. Odstavený motorový vůz 842.009 je od 6. 1. 2010 na opravě MVY v PARS šumperk; jedná se zároveň o vůbec první motorový vůz řady 842, který se podrobí modernizaci, během následujících cca 2-3 let jej budou následovat všechny vozy této řady.
2010-01-16 Na motorovém voze 842.002 je zapotřebí vyměnit spalovací motor, vůz je do 11. 1. 2010 odstaven.
2010-01-19 Motorový vůz 842.032 je od 12. 1. 2010 opět provozní.
2010-01-27 Od 23. 1. 2010 je provozní motorový vůz 842.002.
2010-03-09 V turnusové skupině 850 nastaly od 7. 3. 2010 úpravy oběhů.
2010-05-01 Od 1. 5. 2010 nastaly drobné změny v TS 849.
2010-06-11 Od 13. 6. 2010 dochází k drobné změně v TS 850.
2010-08-15 V pořadí druhý motorový vůz řady 842 se od 9. 8. 2010 připravuje na opravu MVY v PARS Šumperk spojené s modernizací.
2010-12-02 Od 11. 11. 2010 je odstaven motorový vůz 842.020, na kterém se odstraňují výtvory jistých jedinců.
2010-12-11 Motorový vůz 842.020 je od 10. 12. 2010 provozní.

842p 842 Motorové vozy ř. 842, přezdívané "kvatra", byly vyrobeny v letech 1988-1994 ve Studénce. Původně měly nést označení M 273.2, ale toto označení zůstalo nakonec nevyužito a oba dva protypy dokončené koncem roku 1988 nesly již nové označení jako řada 842. Sériová výroba 35 vozů proběhla v letech 1993-1994. Prototypy se od sériově vyráběných vozů liší mírně i vzhledem, proto zde uvádím výjimečně dva obrázky.

Od roku 2007 jsou motorové vozy této řady soustředěny do PS Horní Heršpice. Počet turnusovaných vozů činil v GVD 2007/2008 14 motorových vozů, v minulém GVD 2008/2009 to bylo 17 motorových vozů a v současném GVD 2009/2010 se počet turnusovaných motorových vozů ustálil na 16. Počet vozidel zůstává nezměněn - 21 motorových vozů.

S brněnskými motorovými vozy řady 842 se v GVD 2008/2009 můžeme pravidelně setkat na tratích:

PS Horní Heršpice

Původní označení Rok/výr. číslo Současné označení

Poznámka

Aktualizace

-

1988/91425 95 54 5 842.001-0   2009-12-13

-

1988/91426 95 54 5 842.002-8   2010-01-23

-

1993/92842 95 54 5 842.003-6   2009-12-16

-

1993/92843 95 54 5 842.004-4   2009-12-13

-

1993/92844 95 54 5 842.008-5   2009-12-30

-

1993/92845 95 54 5 842.009-3 odstaven - oprava MVY a rekonstrukce v PARS Šumperk 2010-01-06

-

1993/92853 95 54 5 842.014-3   2009-12-13
- 1993/92854 95 54 5 842.015-0   2009-12-13

-

1993/92856 95 54 5 842.017-6   2009-12-13

-

1993/92857 95 54 5 842.018-4   2009-12-13

-

1993/92859 95 54 5 842.020-0   2010-12-10

-

1993/92865 95 54 5 842.026-7   2009-12-13

-

1993/92866 95 54 5 842.027-5   2009-12-13

-

1993/92866 95 54 5 842.028-3   2009-12-13

-

1993/92870 95 54 5 842.031-7   2009-12-13

-

1993/92871 95 54 5 842.032-5   2010-01-12

-

1993/92872 95 54 5 842.033-3   2009-12-13

-

1993/92873 95 54 5 842.034-1   2009-12-13

-

1993/92874 95 54 5 842.035-8 odstaven - oprava MVY a rekonstrukce v PARS Šumperk 2010-08-09

-

1993/92875 95 54 5 842.036-6   2009-12-13
- 1993/92876 95 54 5 842.037-4   2009-12-13

Motorovým vozů řady 842 jsou vyhrazeny turnusové skupiny 848 až 851. Kromě turnusové skupiny 851 nejsou v obězích zvlášť vyznačovány jízdy mezi ŽST Brno-Horní Heršpice a ŽST Brno hl. n., tzn. že zkratka Bo je použita pro obě dvě stanice.

V turnusové skupině 848 jezdí 6 motorových vozů a tyto jsou po většinu výkonů spřaženy s řídícími vozy řady Bfbrdtn794. Vozba se soustředí na trať Brno - Miroslav a Moravské Bránice - Oslavany. S vozy se setkáme i na trati Brno - Okříšky (více o víkendech mezi Brnem a Náměští nad Oslavou), v úseku Miroslav - Hrušovany nad Jevišovkou a o víkendech na trati Znojmo - Břeclav. Výkony bez řídícího vozu jsou podtrženy:

842
Den Pracovní dny Sobota Neděle
1. (1)-(4): Bo 4400 Mi / 4403 Bo / 4420 Mb / 14410 Ol / 14417 Mb / 14412 Iv / 14419 Mb / 14414 Iv / 14421 Mb / 14416 Iv / 14423 Mb / 14418 Ol / 14425 Mb / 14420 Iv / 14427 Mb / 4411 Bo / 4446 Mb / 4466 Be / 4467 Mb / 4443 Bo / 4414 Mi / 4417 Bo / 4428 Be / 23:56 4493 Rk
(5): Bo 4400 Mi / 4403 Bo / 4420 Mb / 14410 Ol / 14417 Mb / 14412 Iv / 14419 Mb / 14414 Iv / 14421 Mb / 14416 Iv / 14423 Mb / 14418 Ol / 14425 Mb / 14420 Iv / 14427 Mb / 4411 Bo / 4446 Mb / 4466 Be / 4467 Mb / 4443 Bo / 4414 Mi / 4417 Bo / 4426 Rk
Rk 4427 Mb / 14408 Iv / 14415 Mb / 4420 Be / 4429 Mb / 14412 Iv / 14419 Mb / 4422 Be / 4431 Mb / 14416 Iv / 14423 Mb / 4424 Be / 4433 Mb / 14420 Iv / 14427 Mb / 14:53 14493 Bo / 4428 Be / 23:56 4493 Rk Bo 4820 Na / 4827 Bo / 4824 Na / 4807 Bo / 4832 Na / 4847 Bo / 4446 Ol / 4443 Bo / 4414 Mi / 4417 Bo / 4428 Be / 23:56 4493 Rk
2. (1)-(4): Rk 4421 Bo / 4442 Iv / 14409 Mb / 4403 Bo / 4420 Be / 4429 Bo / 4406 Mi / 4409 Bo / 4410 Mi / 4413 Bo / 4448 Ol
(5): Rk 4421 Bo / 4442 Iv / 14409 Mb / 4403 Bo / 4420 Be / 4429 Bo / 4406 Mi / 4409 Bo / 4410 Mi / 4413 Bo / 4448 Ol / 4445 Mb / 4435 Bo / 4418 Be / 21:56 4491 Rk
Rk 4:20 4492 Be / 4423 Bo / 4404 Mi / 4407 Bo / 14418 Ol / 14425 Bo / 4410 Mi / 4413 Bo / 4448 Ol / 4445 Bo / 4854 Tr Rk 4:20 4492 Be / 4423 Bo / 4402 Mi / 4405 Bo / 14414 Ol / 14421 Bo / 4408 Mi / 4411 Bo
3. (1): Bo 3:27 14490 Ol / 4461 Mb / 4460 Mi / 4427 Bo / 4444 Ol / 4441 Bo / 4412 Mb / 14426 Iv / 14433 Mb / 4415 Bo / 4416 Hs
(2)-(5): Ol 4461 Mb / 4460 Mi / 4427 Bo / 4444 Ol / 4441 Bo / 4412 Mb / 14426 Iv / 14433 Mb / 4415 Bo / 4416 Hs
Rk 4425 Bo / 4402 Mi / 4405 Bo / 14414 Ol / 14421 Bo / 4408 Mi / 4411 Bo / 4418 Be / 21:56 4491 Rk Tr 4823 Bo / 4404 Mi / 4407 Bo / 14418 Mb / 4424 Be / 4433 Mb / 14420 Iv / 14427 Mb / 4464 Be / 4465 Mb / 14422 Iv / 14431 Mb / 4466 Be / 4467 Mb / 14426 Iv / 14433 Mb / 4468 Be / 4435 Mb / 14428 Iv / 14435 Mb / 14430 Iv / 14437 Mb / 14432 Iv / 14439 Mb / 14434 Iv / 14441 Mb / 14436 Ol
4. (1): Ol 14401 Mb / 14400 Iv / 14403 Mb / 14402 Iv / 14405 Mb / 4401 Bo / 4402 Mi / 4405 Bo / 4424 Be / 4433 Bo / 4410 Mb / 14422 Iv / 14429 Mb / 14424 Iv / 14431 Mb / 4413 Bo / 4448 Mb / 4468 Be / 4435 Bo / 4854 Ok / 4889 Tr
(2)-(4): Hs 4401 Bo / 4402 Mb / 14408 Iv / 14415 Mb / 4405 Bo / 4424 Be / 4433 Bo / 4410 Mb / 14422 Iv / 14429 Mb / 14424 Iv / 14431 Mb / 4413 Bo / 4448 Mb / 4468 Be / 4435 Bo / 4854 Ok / 4889 Tr
(5): Hs 4401 Bo / 4402 Mb / 14408 Iv / 14415 Mb / 4405 Bo / 4424 Be / 4433 Bo / 4410 Mb / 14422 Iv / 14429 Mb / 14424 Iv / 14431 Mb / 4413 Bo / 4448 Mb / 4468 Be / 4435 Bo
Hs 4505 Bv / 4506 Zo / 4551 Hs / 4509 Bv / 4510 Zo / 4555 Hs / 4515 Bv / 4518 Zo / 4559 Hs / 4523 Bv / 4532 Hs / 24510 Zo / 4563 Hs Rk 4403 Bo / 14410 Ol / 14417 Bo / 14418 Ol / 14425 Bo / 4410 Mi / 4413 Bo / 4448 Ol / 4445 Bo / 4854 Ok / 4889 Tr
5. Tr 4823 Bo / 4442 Ol / 14411 Mb / 14406 Iv / 14413 Mb / 4427 Bo / 4404 Mi / 4407 Bo / 4408 Mi / 4411 Bo / 4446 Ol / 4443 Bo / 4414 Mb / 14428 Iv / 14435 Mb / 14430 Iv / 14437 Mb / 14432 Iv / 14439 Mb / 14434 Iv / 14441 Mb / 14436 Ol Bo 14410 Ol / 14417 Bo / 4406 Mi / 4409 Bo / 4444 Ol / 4441 Bo / 4412 Mi / 4415 Bo / 4416 Mb / 14430 Iv / 14437 Mb / 14432 Iv / 14439 Mb / 14434 Iv / 14441 Mb / 14436 Ol Hs 4531 Bv / 4506 Zo / 4551 Hs / 4509 Bv / 4510 Zo / 4555 Hs / 4515 Bv / 4518 Zo / 4559 Hs / 4523 Bv / 4532 Hs
6. (1): Hs 4401 Bo / 4402 Mb / 14408 Iv / 14415 Mb / 4405 Bo / 4422 Be / 4431 Bo / 4444 Mb / 4464 Be / 4465 Mb / 4441 Bo / 4412 Mi / 4415 Bo
(2)-(4): Ol 14401 Mb / 14400 Iv / 14403 Mb / 14402 Iv / 14405 Mb / 4401 Bo / 4402 Mi / 4405 Bo / 4222 Be / 4431 Bo / 4444 Mb / 4464 Be / 4465 Mb / 4441 Bo / 4412 Mi / 4415 Bo
(5): Ol 14401 Mb / 14400 Iv / 14403 Mb / 14402 Iv / 14405 Mb / 4401 Bo / 4402 Mi / 4405 Bo / 4422 Be / 4431 Bo / 4444 Mb / 4464 Be / 4465 Mb / 4441 Bo / 4412 Mi / 4415 Bo / 4428 Be / 23:56 4493 Rk
Ol 0:10 14491 St / 4440 Ol / 14403 Mb / 14402 Iv / 4461 Mb / 4442 Iv / 14409 Mb / 14404 Ol / 14413 Mb / 4427 Bo / 4826 Na / 4843 Bo / 4832 Na / 4847 Bo / 4446 Ol / 4443 Bo / 4414 Mi / 4417 Bo Ol 0:10 14491 St / 4440 Ol / 14403 Mb / 14402 Iv / 14409 Mb / 14404 Ol / 14413 Mb / 4427 Bo / 4406 Mi / 4409 Bo / 4444 Ol / 4441 Bo / 4412 Mi / 4415 Bo

Na trati Znojmo - Břeclav se pohybují 4 motorové vozy z turnusové skupiny 849, Brno je s touto tratí spojují vlaky 1921/1920, resp. 4403 (6) / 4418 (+). Další výkony mají např. mezi Brnem a Zastávkou u Brna nebo o víkendu na "vláře". Změny od 1. 5. 2010 jsou vyznačeny oranžově:

842
Den Pracovní dny Sobota Neděle
1. (1)-(4): Hs 4531 Bv / 4502 Zo / 4509 Bv / 4510 Zo / 4517 Bv / 4520 Zo / 4527 Bv
(5): Hs 4531 Bv / 4502 Zo / 4509 Bv / 4510 Zo / 4517 Bv / 4520 Zo / 4527 Bv / 4524 Zo
Hs 4500 Zo / 4507 Bv / 4508 Zo / 4553 Hs / 4511 Bv / 4514 Zo / 4557 Hs / 4519 Bv / 4522 Zo [a přechází na (+) 4561] 4561 Hs / 4527 Bv / 4524 Hs [a přechází na (+) 4500] Zo 4561 Hs / 4527 Bv / 4524 Hs
Hs 4500 Zo / 4507 Bv / 4508 Zo / 4553 Hs / 4511 Bv / 4514 Zo / 4521 Bv / 4530 Hs
2. (1): Hs 4550 Zo / 4505 Bv / 4508 Zo / 4513 Bv / 4516 Zo / 4523 Bv / 4532 Hs
(2)-(5): Bv 4500 Zo / 4507 Bv / 4508 Zo / 4513 Bv / 4516 Zo / 4523 Bv / 4532 Hs
4561 Hs / 4527 Bv / 4524 Hs [a přechází na (+) 4500]
Zo 4553 Hs / 4511 Bv / 4514 Zo / 4557 Hs / 4519 Bv / 4522 Zo [a přechází na (+) 4561]
Hs 4500 Zo / 4507 Bv / 4508 Zo / 4553 Hs / 4511 Bv / 4514 Zo / 4521 Bv / 4530 Hs
Zo 4561 Hs / 4527 Bv / 4524 Hs
3. (1)-(4): Hs 1921 Bo / 4830 Na / 4845 Bo / pk4814 Za / 4847 Bo / 4840 Za / 4853 Bo / 4848 Za / 4859 Bo / 4426 Rk
(5): Hs 1921 Bo / 4830 Na / 4845 Bo / pk4814 Za / 4847 Bo / 4840 Za / 4853 Bo / 4848 Za / 4859 Bo / 4856 Za / 4861 Bo
Hs 4403 Bo / 1723 Su / 1728 Bo / 1731 Su / 1734 Bo / 1737 Vi [a přechází na (+) 12209] Vi 12209 Uh / 12254 Su / 1724 Bo / 1725 Su / 1730 Bo / 4416 Rk
4. Rk 4425 Bo / 1721 Su / 12259 Uh / 12256 Su / 1726 Bo / 1920 Hs Bo 4141 Ns / 4140 Bo / 4103 Vi / 4110 Bo / 1733 Su / 1738 Bo [a přechází na (+) 4141] Bo 4141 Ns / 4140 Bo / 1721 Su / 1726 Bo / 4418 Hs

Dalších 5 "kvater" jezdících v turnusové skupině 850 se podílí na vozbě zejména na trati Brno - Vlárský průsmyk, méně výkonů mají mezi Brnem a Jihlavou a o víkendu se podívají s IRO (integrovaný rozvoz opilců) do Hustopečí u Brna. Změny platné od 7. 3. 2010 jsou vyznačeny modře, změny od 13. 6. 2010 červeně:

842
Den Pracovní dny Sobota Neděle
1. Bo 1723 Su / 12261 Uh / 12258 Su / 1728 Bo / 4147 Ni Ns / 4152 Ma / 18:41 4199 Bo / 1737 Vi Bo 4651 Ht / 14600 Sa / 4902 Bo / 1721 Su / 1726 Bo / 1729 Su / 1732 Bo / 4157 Ky [a přechází na (+) 4102] Ky 4102 Bo / 4105 Vi / př1734 Bo / 1737 Vi
2. (1)-(4): Vi 12203 Uh / 12204 Vi / 4303 Vp / 4306 Su / 4309 By / 4310 Su / 4313 By / 4314 Su / 1734 Bo / 4157 Ni
(5): Vi 12203 Uh / 12204 Vi / 4303 Vp / 4306 Su / 4309 By / 4310 Su / 4313 Ku / pk4111 Uh / 4355 Bj / 4342 Su / 1734 Bo / 4157 Ky Vi
Vi 12203 Uh / 4332 Su / 4305 Vp / 4306 Su / 4309 By / 4310 Su / 4313 By / 4314 Su / 4343 Bj / 4318 Vi [a přechází na (+) pk12205] Vi pk12205 Uh / 4305 Vp / 4306 Su / 4309 By / 4310 Su / pk4313 By / 4314 Su / 1734 Bo / 4157 Ni
3. Ni 0:01 4190 Ns / 4140 Bo / 4103 Vi / 12209 Uh / 12254 Su / 1724 Bo / 1725 Su / 12263 Uh / 12260 Su / 1730 Bo / 1735 By Ky Vi 4102 Bo / 4105 Vi / 1724 Bo / 1725 Su / 1730 Bo / 1735 By [a přechází na (+) 4362] By 4362 Bj / 4334 Su / 4307 By / 4308 Su / 1728 Bo / 1735 By
Bo 4651 Ht / 14600 Sa / 4902 Bo / 1723 Su / 1728 Bo / 1735 By
4. By 4360 Bj / 4365 Vp / 4302 Su / 4110 Bo / 4832 Tr / 4882 Ja / 4819 Bo By 4362 Bj / 4334 Su / 4307 By / 4308 Su / 4311 By / 4312 Su / 4315 By / 4316 Su / 12269 Ku / př4318 Uh / pk4318 Vi Bo 4651 Ht / 14600 Sa / 4902 Bo / 1723 Su / 4311 By / 4312 Su / 4315 By / 4320 Vi / 1738 Bo
By 4362 Bj / 4334 Su / 4307 By / 4308 Su / 4311 By / 4312 Su / 4343 Ku / 4316 Su / 1738 Bo
5. Bo 4101 Uh / 12254 Su / 4307 By / 4308 Su / 4311 By / 4312 Su / 12265 Ku / 12262 Su / 4315 By / 4316 Su / 1738 Bo Bo 4820 Na / 4827 Bo / 4824 Na / 4805 Bo / 4830 Na / 4845 Bo / 4816 Ja/ 4819 Bo [a přechází na (+) 4651] Vi 4101 Uh / 4302 Su / 4110 Bo / 4830 Na / 4845 Bo / 4816 Ja/ 4819 Bo

Model osobních vlaků mezi Vyškovem na Moravě a Nezamyslicemi v podobě samotných motorových vozů řady 842 se uplatňuje i v GVD 2009/2010, jedná se o jednodenní oběh v turnusové skupině 851:

842
Den Pracovní dny Sobota Neděle
1. Hp 3:50 4071 (trs Bo, Ze, BS a Bž) / 4071 Nz / 4070 Vy / 4073 Nz / 4072 Vy / 4077 Nz / 4076 Vy / 4045 Pv / 4044 Vy / 4081 Nz / 4078 Vy / 4083 Nz / 4080 Vy / 4085 Nz / 4082 Vy / 4087 Nz / 4084 Vy / 4089 Nz / 4047 Pv / 4046 Vy / 22:31 4046 (trs Bž, BS, Ze a Bo) Hp Hp 4:54 4075 (trs Bo, Ze, BS a Bž) / 4075 Nz / 4074 Vy / 4045 Pv / 4044 Vy / 4081 Nz / 4080 Vy / 4085 Nz / 4082 Vy / 4087 Nz / 4084 (4086) Vy Vy 4045 Pv / 4044 Vy / 4081 Nz / 4080 Vy / 4085 Nz / 4082 Vy / 4087 Nz / 4084 (4086) Vy / 19:23 4086 (trs Bž, BS, Ze a Bo) Hp

 

Provoz motorových vozů ř. 842 DKV Brno v GVD 2001/2002.

Provoz motorových vozů ř. 842 DKV Brno v GVD 2002/2003.

Provoz motorových vozů ř. 842 DKV Brno v GVD 2003/2004.

Provoz motorových vozů ř. 842 DKV Brno v GVD 2004/2005.

Provoz motorových vozů ř. 842 DKV Brno v GVD 2005/2006.

Provoz motorových vozů ř. 842 DKV Brno v GVD 2006/2007.

Provoz motorových vozů ř. 842 DKV Brno v GVD 2007/2008.

Provoz motorových vozů ř. 842 DKV Brno v GVD 2008/2009.