Motorové vozy ř. 854 |
PŘEHLED ZMĚN NA TĚCHTO STRÁNKÁCH |
|
2009-11-17 | Popis GVD 2009/2010. Stav a události v GVD 2008/2009 umístěny pod zvláštní odkaz na konci stránky. |
2009-12-22 | Před několika dny došlo k výměně vozů odstavených z důvodu opravy v rozsahu MVY v PARS Šumperk. Dne 18. 12. 2009 přijel ze Šumperka motorový vůz 854.030 (v Brně se objevil poprvé) a naopak do Šumperka odjel motorový vůz 854.203. |
2009-12-28 | Pro závadu na převodovce je od 18. 12. 2009 odstaven motorový vůz 854.012. |
2010-01-06 | Motorový vůz 854.012 je od 31. 12. 2009 opět v provozu. |
2010-01-18 | Motorový vůz 854.222 byl v čele Os 4814 aktérem ve střetu s osobním automobilem na přejezdu v Troubsku dne 18. 1. 2010, vůz je odstaven. |
2010-02-13 | Od 1. 2. 2010 proběhly změny v TS 846 a 847. Dnem 12. 2. 2010 je opět provozní motorový vůz 854.222. |
2010-03-02 | V druhé polovině února proběhla výměna motorových vozů na opravách MVY v PARS Šumperk: od 17. 2. 2010 je pro opravu MVY odstaven motorový vůz 854.025, naopak od 18. 2. 2010 je provozní navrátivší se vůz 854.203. V DKV Brno tímto okamžikem jezdí 3 motorové vozy řad 854 oaptřené barevným schématem "Najbrt" (854.206, 854.030, 854.203). |
2010-03-22 | Motorový vůz 854.030 je od 14. 3. 2010 odstaven, probíhají na něm garanční opravy. |
2010-04-09 | Od 28. 3. 2010 je vůz 854.030 zpět v provozu. |
2010-04-14 | Po opravě MVY je od 10. 3. 2010 opět provozní motorový vůz 854.025. Od téhož dne je z důvodu opravy MVY v DPOV Nymburk odstaven motorový vůz 854.201. |
2010-06-11 | Pro opravu MVY v DPOV Nymburk je od 9. 6. 2010 odstaven motorový vůz 854.007, naopak po opravě MVY je od 10. 6. 2010 opět v provozu vůz 854.201. Od 16. 4. 2010 a 13. 6. 2010 došlo ke změně v TS 847. |
2010-07-16 | Od 8. 7. 2010 je odstaven motorový vůz 854.012 z důvodu výměny motoru. |
2010-07-27 | Vůz 854.007 je po opravě MVY od 27. 7. 2010 opět v provozu. |
2010-08-09 | Po výměně motoru je od 28. 7. 2010 provozní motorový vůz 854.012. Na opravu MVY se vydal vůz 854.209, odstaven je od 8. 8. 2010. |
2010-08-14 | Po nárazu do spadlého stromu a vykolejení, ke kterému došlo na Os 4823 dne 14. 8. 2010 mezi Studencem a Náměští nad Oslavou je odstaven motorový vůz 854.203. |
2010-09-20 | Poškozený vůz 854.203 je opraven a od 8. 9. 2010 provozní, z opravy MVY se vrátil vůz 854.209 a od 17. 9. 2010 je zpět v provozu. Naopak do DPOV Nymburk se 16. 9. 2010 vydal na opravu MVY vůz 854.222. |
2010-10-08 | Motorový vůz 854.013 je od 5. 10. 2010 odstaven pro závadu na motoru a byl převezn do Trutnova. |
2010-11-03 | Od 28. 10. 2010 je motorový vůz 854.013 opět provozní. |
2010-11-21 | Motorový vůz 854.222 je po opravě MVY zpět v Brně a od 13. 11. 2010 je provozní. |
Všechny motorové vozy řady 854 vznikly rekonstrukcí motorových vozů řad M 296.1 a M 296.2. Povězme si základní údaje o těchto řadách.
Potřeba motorových vozů jak pro vnitrostátní, tak pro mezinárodní provoz vznikla v 60. letech minulého století. Pro vnitrostátní provoz byla vyvinuta a vyrobena série motorových vozů řady M 296.1 a pro mezinárodní provoz řada M 296.2. Nejprve byly vyrobeny vozy M 296.2001 - M 296.2025 (prosinec 1968 - únor 1969), následovaly vozy M 296.1001 - M 296.1010 (březen - duben 1969) a konečně M 296.1011 - M 296.1035 (listopad 1970 - leden 1971). Není bez zajímavosti, že motorové vozy řady M 296.2 se objevovaly i v Brně. Jednalo se o českobudějovické vozy, které do Brna zajížděly na rychlících. Ve stavu LD České Budějovice se vyskytovaly vozy M 296.2002, 016 a 018-025.
Neuspokojivý stav motorových vozů mezitím přeznačených na řady 852 (ex M 296.2)
a 853 (ex M 296.1) vedl v roce 1996 k rozhodnutí zkušební remotorizace, pro
náhradu dosavadního motoru byl vybrán motor Caterpillar 3412 E DI-TA. První vůz
řady 854 byl vystaven na podzim 1997 na strojírenském veletrhu v Brně. Na
motorových vozech došlo i k jiným úpravám, které se navíc vůz od vozu liší a
jejich popis není smyslem této stránky. Zájemcům doporučuje skvělé webové
stránky www.854foto.net. Rekonstrukce vozů
pokračovala a ukončena byla v roce 2006.
Vozy byly přeznačeny tak, že rekonstruované vozy řady 852 obdržely označení
854.2
s původním inventárním číslem (které je shodné i s původním inventárním číslem,
kdy byly vozy ještě označeny M 296.2). Rekonstruované vozy řady 853 dostaly
obdobně označení
854.0.
V DKV Brno se vozy řady 854 nachází od konce roku 2006. Inventární stav vozů je stejný jako v GVD 2008/2009 - 10 motorových vozů, počet turnusovaných vozů se o jednoho zvýšil, tzn. že v GVD 2009/2010 je turnusováno 8 vozů.
PS Horní Heršpice
Původní označení | Rok/výr. číslo | Současné označení |
Jméno |
Poznámka |
Aktualizace |
M 296.1007 |
1969/70325 | 95 54 5 854.007-2 | bondovka | 2010-07-27 | |
M 296.1012 |
1970/72195 | 95 54 5 854.012-2 | ZUZKA | 2010-07-28 | |
M 296.1013 |
1970/72196 | 95 54 5 854.013-0 | PAVLÍNKA | 2010-10-28 | |
M 296.1025 |
1970/72208 | 95 54 5 854.025-4 | SANDRA | 2010-04-10 | |
M 296.1030 |
1970/72213 | 95 54 5 854.030-4 | EDITA | 2010-03-28 | |
M 296.2001 |
1968/70294 | 95 54 5 854.201-1 | JituŠka | 2010-06-10 | |
M 296.2003 |
1968/70296 | 95 54 5 854.203-7 | TEREZKA | 2010-09-08 | |
M 296.2006 |
1968/70299 | 95 54 5 854.206-0 | VlaĎka | 2009-12-13 | |
M 296.2009 |
1968/70302 | 95 54 5 854.209-4 | GÁbinka | 2010-09-17 | |
M 296.2022 | 1969/70315 | 95 54 5 854.222-7 | RozÁrka | 2010-11-13 |
Motorové vozy řady 854 DKV Brno jsou zařazeny do turnusových skupin 845 až 847.
První turnusová skupina 845 obsahuje výkony mezi Brnem a Pardubicemi. Jedná se o dva jednodenní oběhy:
854 | |||
Den | Pracovní dny | Sobota | Neděle |
1. | Tr 4870 Ja / záv14862 Jx / 4871 Tr / 4876 Ja / 1180 Pa / 1181 Ja / 4817 Bo / 4858 Tr | Tr 4823 Bo / 4822 Tr / 4876 Ja / 1180 Pa / 1181 Ja / 4817 Bo / 4858 Ok | Ok 4801 Na / 4876 Ja / 1180 Pa / 1181 Ja / 4817 Bo / 4858 Tr |
854 | |||
Den | Pracovní dny | Sobota | Neděle |
1a. | HvČ 5330 Pa / 1183 Ja / 4809 Bo / 4814 Ja / 1182 Pa / 5335 HvČ | HvČ 5332 Pa / 1183 Ja / 4809 Bo / 4814 Ja / 1182 Pa | Pa 1183 Ja / 4809 Bo / 4814 Ja / 1182 Pa / 5335 HvČ |
S řídícími vozy řady ABfbrdtn795 a přípojnými vozy Bdtn756 jezdí 3 motorové vozy v turnusové skupině 846. Do 31. 1. 2010 se soupravy pohybovalyna trati z Brna do Jihlavy nebo Rakšic, od 1. 2. 2010 zajíždí v jednom případě i do Veselí nad Moravou a naopak skončilo zajíždění do Rakšic. Změny od 1. 2. 2010 jsou vyznačeny růžově:
854 | |||
Den | Pracovní dny | Sobota | Neděle |
1. | Na 4835 Bo / 4808 Ja / 4813 Bo / 4842 Na / 4857 Bo / 4852 Na | Ja 4805 Bo / 4808 Ja / 4813 Bo / 4842 Na / 4857 Bo / 4852 Na | |
2. | Na 4827 Bo / 4824 Tr / 4807 Bo / 4834 Na / 4851 Bo / 4846 Na [a přechází na (6) 4835] | Na 4801 Bo / 4806 Ja / 4811 Bo / 4836 Na / 4851 Bo / 4846 Na | Na 4801 Bo / 4806 Ja / 4811 Bo / 4836 Na / 4851 Bo / 4846 Na |
3. | (1)-(4): Na
4835 Bo / 4826 Na / 4843 Bo / 4810 Ja / 4875 Ok / 4815 Bo / (5): Na 4835 Bo / 4826 Na / 4843 Bo / 4810 Ja / 4875 Ok / 4815 Bo / 4854 Ok / 4889 Tr [a přechází na (6) 4870] |
Tr 4870 Ja / 4807 Bo / 4810 Ja / 4815 Bo / 4818 Ja | Na 4835 Bo /
4826 Na / 4843 Bo / 4810 Ja / 4815 Bo / |
Na východ od Brna se rovněž pohybují 3 motorové vozy řady 854 s řídícími vozy řady ABfbrdtn795 a přípojnými vozy Bdtn756, jedná se o turnusovou skupinu 847. Od změny k 1. 2. 2010.
Stav do 31. 1. 2010:
854 | |||
Den | Pracovní dny | Sobota | Neděle |
1. | Vi záv4102 Ky / 4165 Vi / 4106 Bo / 4107 Uh / 4114 Bo / 4113 Uh / 4120 Bo / 4119 Vi | Vi 1720 Bo / 4107 Uh / 4114 Bo / 4113 Uh / 4120 Bo / 4119 Vi | Vi 1720 Bo / 4107 Uh / 4114 Bo / 4113 Uh / 4120 Bo / 4119 Vi |
2. | Vi 4102 Bo / 4105 Uh / 4112 Bo / 4111 Uh / 4118 Bo / 4117 Vi | Vi 4101 Uh / 4302 Su / 4110 Vi / 4105 Uh / 4112 Bo / 4111 Uh / 4118 Bo / 4117 Vi | Vi 4105 Uh / 4112 Bo / 4111 Uh / 4118 Bo / 4117 Vi |
3. | Vi 4108 Bo / 4109 Uh / 4116 Bo / 4115 Uh / 12214 Vi | Vi 4160 Ky / 4146 Bo / 4109 Uh / 4116 Bo / 4115 Uh / 12214 Vi | Vi 4160 Ky / 4146 Bo / 4109 Uh / 4116 Bo / 4115 Uh / 12214 Vi |
Stav od 1. 2. 2010, změny platné od 16. 4. 2010 jsou vyznačeny zeleně a změny os 13. 6. 2010 červeně:
854 | |||
Den | Pracovní dny | Sobota | Neděle |
1. | Vi 4102 Bo / 4105 Uh / 4112 Bo / 4111 Uh / 4118 Bo / 4117 Vi | Vi 4101 Uh / 4302 Su / 4110 Vi / 4105 Uh / 4112 Bo / 4111 Uh / 4118 Bo / 4117 Vi | Vi 4105 Uh / 4112 Bo / 4111 Uh / 4118 Bo / 4117 Vi |
2. | (1)-(4): Vi záv4102
Ky / 4165 Vi / 4106 Bo / 4107 Uh / 4114 Bo / 4113 Uh / 4120 Bo / 4418 Be / 4491 Rk (5): Vi záv4102 Ky / 4165 Vi / 4106 Bo / 4107 Uh / 4114 Bo / |
|
Vi 1720 Bo / 4107 Uh / 4114 Bo / 4113 Uh / 4120 Bo / 4426 Rk |
3. | Rk 4492 Be / 4423 Bo / 4109 Uh / 4116 Bo / 4115 Uh / 12214 Vi | Vi 4160 Ky / 4146 Bo / 4109 Uh / 4116 Bo / 4115 Uh / 12214 Vi |
Provoz motorových vozů ř. 854 DKV Brno v GVD 2006/2007.