Přípojné vozy ř. Bdtn756

PŘEHLED AKTUALIZACÍ

2010-11-15

Popis GVD 2010/2011. Stav a události v GVD 2009/2010 viz odkaz na konci této stránky.

2010-12-14

Aktualizovány údaje o obězích v GVD 2010/2011 a stavu vozidlového parku.

2010-12-24

Vůz Bdtn756 305 je po opravě PVY od 16. 12. 2010 opět provozní.

2011-03-05

Od 9. 2. 2011 je po opravě PVY zpět v provozu vůz Bdtn756 306.

2011-04-10

Z důvodu opravy PVY je od 4. 4. 2011 odstaven vůz Bdtn756 317.

2011-04-25

Dnem 15. 4. 2011 se zvýšil počet vozů na 13, a sice příchodem vozu Bdtn756 361.

2011-05-15

Do Brna dorazil 4. 5. 2011 druhý z avizovaných dvou vozů řady Bdtn756, a sice vůz 362. U vozu Bdtn756 361 opraven jeho původ.

2011-06-18

Od 12. 6. 2011 se zvýšil turnusový počet o dva vozy na celkový počet 13 turnusovaných vozů.

2011-09-11

Vůz Bdtn756 317 je po opravě PVY v provozu od 17. 6. 2011. Následně se opravě PVY podroboval od 20. 6. do 18. 8. 2011 vůz Bdtn756 318 a od 22. 8. 2011 je ze stejného důvodu odstaven vůz Bdtn756 316.

2011-11-20

V rámci připravovaného převzetí některých výkonů do motorových a přípojných vozů, jsou od 15. 11. 2011 ve stavu DKV Brno dva pražské vozy Bdtn756 301 a 310.

2011-11-27

Doplněna informace o odstavení vozu Bdtn756 361 od 7. 11. 2011 z důvodu výměny výplně dveří po násilném poškození.

2011-12-04

Ještě jedna informace z listopadu - od 4. 11. 2011 je po opravě PVY provozní vůz Bdtn756 316.


bdtn756 Vozy řady Bdtn756 vznikly modernizací vozů, které vyrobila v letech 1969-1970 Vagónka Tatra Studénka pod označením řady Baim. ČSD tehdy odebraly těchto vozů celkem 120.

 

V roce 1983 byla vozům řada změněna na Bmnp, v roce 1990 na Bnp a konečně v roce 2001 na Btn. Co se týče číselného označení, vozy v letech 1994-1995 obdržely řadu 053.

 

V roce 2004 představila firma KOS Krnov modernizaci jednoho vozu, a ten dostal řadové označení Bdtn 054. Modernizace se ukázala jako zdařilá a v následujících letech následovala modernizace dalších vozů, která stále probíhá. Od 1. 1. 2009 se označení vozu upřesnilo na řadu Bdtn756 a vozy nesou číselný interval 50 54 21-29 3xx.

 

Pro provoz v DKV Brno je k dispozici 16 vozů (od začátku GVD 2010/2011 až do 14. 11. 2011 to bylo 14 vozů), z nichž 13 je turnusovaných (do 11. 6. 2011 bylo turnusovaných jen 11 vozů).


PS Horní Heršpice

Původní označení

Rok / výr. číslo

Současné označení

Poznámka

Aktualizace

Baim 70 54 20-09 240-9

1970/71495

Bdtn756 50 54 21-29 301-8

později 053.072 a 054.240

2011-11-15

Baim 70 54 20-09 217-7

1970/71472

Bdtn756 50 54 21-29 302-6

později 053.017 a 054.217

2010-12-12

Baim 70 54 20-09 248-2

1970/71503

Bdtn756 50 54 21-29 303-4

později 053.077 a 054.248

2010-12-12

Baim 70 54 20-09 236-7

1970/71491

Bdtn756 50 54 21-29 304-2

později 053.021 a 054.236

2010-12-12

Baim 70 54 20-09 222-7

1970/71477

Bdtn756 50 54 21-29 305-9

později 053.019 a 054.222

2010-12-16

Baim 70 54 20-09 286-2

1970/71878

Bdtn756 50 54 21-29 306-7

později 053.040 a 054.286

2011-02-09

Baim 70 54 20-09 303-5

1970/71895

Bdtn756 50 54 21-29 307-5

později 053.026 a 054.303

2010-12-12

Baim 70 54 20-09 207-8

1970/71462

Bdtn756 50 54 21-29 310-9

později 053.012 a 054.207

2011-11-15

Baim 70 54 20-09 256-5

1970/71511

Bdtn756 50 54 21-29 316-6

později 053.082 a 054.256

2011-11-04

Baim 70 54 20-09 274-8

1970/71866

Bdtn756 50 54 21-29 317-4

později ŽSR/ZSSK a 054.274

2011-06-17

Baim 70 54 20-09 283-9

1970/71875

Bdtn756 50 54 21-29 318-2

později ŽSR/ZSSK a 054.283

2011-08-19

Baim 70 54 20-09 246-6

1970/71501

Bdtn756 50 54 21-29 339-8

později 053.076 a 50 54 21-29 029

2010-12-12

Baim 70 54 20-09 298-7

1970/71472

Bdtn756 50 54 21-29 340-6

později 053.045 a 50 54 21-29 056

2010-12-12

Baim 70 54 20-09 209-4

1969/71464

Bdtn756 50 54 21-29 341-4

později 053.052 a 50 54 21-29 008

2010-12-12

Baim 70 54 20-09 227-6

1970/71482

Bdtn756 50 54 21-29 361-2

později 053.068 a 50 54 21-29 021; odstaven po násilném poškození

2011-11-07

Baim 70 54 20-09 239-1

1970/71494

Bdtn756 50 54 21-29 362-0

později 053.071 a 50 54 21-29 027

2011-05-04


Obraty vozů řady Bdtn756 jsou zpracovány v pěti (do 11. 6. 2011 ve čtyřech) turnusových skupinách 045, 046, 047, 048 a (od 12. 6. 2011) 048a. Vozy jsou pravidelně nasazeny na tratích:

Porovnáním s GVD 2009/2010 vyplývá, že vozy se nově objevily pravidelně na rameni Jihlava - Pardubice a mezi Brnem a Hrušovany u Brna. Naopak jsme se s nimi přestali vídat v úseku Kunovice - Bojkovice; tento stav však trval jen do 11. 6. 2011, neboť poté začala být dojice vozů pravidelně tursnusovaná až do Bylnice.

 

Turnusová skupina 045 je třídenní a vozy se pohybují v převážné většině mezi Brnem a Pardubicemi. Ve 2. turnusovém dni vozy zajedou ráno do Tišnova na Os 4962, do Hrušovan u Brna na Os 4947 a vrátí se do Brna vlakem Os 4654.

 

Další, rovněž třídenní, turnusová skupina 046 představuje oběh přípojného vozu řady Bdtn756 společně s motorovým vozem řady 854 (TS 846) a řídícím vozem řady ABfbrdtn795 (TS 946). Jedná se o vozbu na trati Brno - Jihlava a na jednom páru vlaků i do Veselí nad Moravou.

 

Zařazení přípojných vozů řady Bdtn756 v turnusové skupině 047 je obdobné jako u předchozí TS. Jedná se opět o třídenní turnus s motorovým vozem řady 854 (TS 847) a řídícím vozem řady ABfbrdtn795 (TS 947). Obraty jsou tentokrát na "vlárské" trati a na jednom páru vlaků z Brna do Bohutic.

 

V turnusové skupině 048 jezdí v jednodenním oběhu dvojice vozů řady Bdtn756. V pracovní dny se pohybují na tratích Tišnov - Brno - Nesovice, o víkendech jezdí na spěšných vlacích Brno - Staré Město u Uherského Hradiště, od 12. 6. 2011 v neděli až do Bylnice.

 

Od 12. 6. 2011 vznikla nová - pátá - turnusová skupina 048a. Dvojice vozů řady Bdtn756 zde převzala jednodenní výkon, který doposud zajišťovaly "dlouhé balmáky". V pracovní dny jezdí na trati Brno - Jihlava, v sobotu mají vozy "oddech" a v neděli se projedou do Starého Města u Uherského Hradiště.


 

Provoz v GVD: 2006/2007 | 2007/2008 | 2008/2009 | 2009/2010

Kliknutím zde se dostanete na vršek stránky