PŘEHLED AKTUALIZACÍ |
|
---|---|
2021-11-21 | Popis GVD 2021/2022. |
2021-12-12 | Aktualizován snímek elektrické lokomotivy 263.001. |
2022-01-23 | Aktualizován snímek elektrické lokomotivy 263.001. |
2022-02-06 | Přiřazení vozidel ke střediskům údržby Oblastního centra údržby Východ (OCÚ Východ) je nahrazeno přiřazením vozidel k pracovištím provozu (PP) a strojním stanicím (SS) spadajících pod Regionální pracoviště provozu (RPP), jež jsou součástí Oblastního ředitelství osobní dopravy (OŘOD Východ). |
2022-04-03 | V souvislosti s výlukou Brno hl. n. - Brno-Židenice (most Šámalova) došlo od 27. 3. 2022 v TS 250 k úpravě čísel vlaků. |
Ve sledovaných střediscích údržby OCÚ Východ se nachází jediné dva stroje lokomotiv řady 263, které jsou v provozu u ČD. Ač nesou na výrobních štítcích rok výroby 1985, ve skutečnosti byly vyrobeny v roce 1984. Po oddělení ČD Carga v roce 2007 jsou využívány jen v osobní dopravě. Další vyrobené lokomotivy této řady jsou v provozu na Slovensku u společnosti ZSSK.
Obě lokomotivy se nachází v Pracovišti provozu Maloměřice a obě jsou turnusované. Již dlouhá léta mají své pevné přezdívky: 263.001 se jmenuje "Máša" a 263.002 "Dáša".
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
S 499.2001 |
1985/7633 |
91 54 7 263.001-0 |
MÁŠA |
2021-12-12 |
S 499.2002 |
1985/7634 |
91 54 7 263.002-8 |
DÁŠA; červenokrémový retro nátěr |
2021-12-12 |
Lokomotivy řady 263 jsou v tomto GVD zařazeny do dvou samostatných turnusových skupin 250 a 251. A v nasazení "princezen" se udála malá revoluce. Jedna turnusová skupina je totiž položena na výkony na Jihlavsku. Lokomotiva se tedy vrací po více jak 25 letech na "místo činu", neboť v Jihlavě původně působily, a to do roku 1995. Zatímco v minulém GVD se lokomotivy řady 263 vyskytovaly na rameni Křenovice horní n. - Brno - Letovice, v tomto GVD se s nimi setkáme pravidelně na úplně jiných tratích:
225 Havlíčkův Brod - Jihlava město;
250 Havlíčkův Brod - Tišnov;
251 Tišnov - Brno - Hustopeče u Brna.
První lokomotiva - "jihlavská" jezdí v turnusové skupině 250. Lokomotiva vyjede z Brna v sobotu na R 970 do Havlíčkova Brodu, zde se odstaví o počínaje nedělním večerem začíná jezdit na trati Havlíčkův Brod - Jihlava město a Havlíčkův Brod - Žďár nad Sázavou, a to až do pátečního večera. V sobotu ráno odjede s R 973 do Brna (změna od 27. 3. 2022 vyznačena modře):
263.001 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
(1)–(4): ZNS 8740 HBR / 8343 JHL ME / 8346 HBR / 8349 JHL ME / 08:41 8392 JHL / 14:10 8397 JHL ME / 8362 HBR / 8367 JHL ME / 8368 HBR / 8753 ZNS / 8758 HBR / 8755 ZNS
(5): ZNS 8740 HBR / 8343 JHL ME / 8346 HBR / 8349 JHL ME / 08:41 8392 JHL / 14:10 8397 JHL ME / 8362 HBR / 8367 JHL ME / 8368 HBR / 8753 ZNS / 8758 HBR |
HBR 973 BNO / BNO DN 96970 BNO KP / 970 HBR |
HBR 8755 ZNS |
Druhá lokomotiva - "brněnská" obíhá v turnusové skupině 251. Jedná se o vedení osobních vlaků na vozebním rameni Hustopeče u Brna - Brno - Žďár nad Sázavou:
263.002 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
BNO 4681 HSB / 4632 TIV / 4637 HSB / 4610 ZNS / 4617 HSB / 4662 TIV / 4663 BNO |
BNO 4608 ZNS / 4615 HSB / 4618 TIV / 4661 HSB / 4672 TIV |
TIV 4605 HSB / 4606 BNO |
Lokomotiva 263.001, neboli Máša projíždí dne 28. 2. 2021 mezi ŽST Skalice nad Svitavou a zastávkou Doubravice nad Svitavou s vlakem Os 4727. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. V Brně hl. n. byl dne 18. 11. 2020 zachycen vlak Os 4725 v čele s lokomotivou 263.002 - Dášou. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.
|
Provoz v GVD: 2001/2002 | 2002/2003 | 2003/2004 | 2004/2005 | 2005/2006 | 2006/2007 | 2007/2008 | 2008/2009 | 2009/2010 | 2010/2011 | 2011/2012 | 2012/2013 | 2013/2014 | 2014/2015 | 2015/2016 | 2016/2017 | 2017/2018 (DKV Brno) | 2017/2018 (OCÚ Východ) | 2018/2019 | 2019/2020 | 2020/2021