Motorové lokomotivy ř. 750 a 754

 

PŘEHLED ZMĚN NA TĚCHTO STRÁNKÁCH

2009-11-15 Popis GVD 2009/2010. Stav a události v GVD 2008/2009 umístěny pod zvláštní odkaz na konci stránky.
2010-01-11 Od 10. 12. 2009 je pro závadu na motoru odstavena lokomotiva 754.012.
2010-01-16 Lokomotiva 754.067 se 15. 1. 2010 vrátila z CZ LOKO Česká Třebová po opravě MH do DKV Brno. Park lokomotiv ČD Cargo v SOKV Ostrava - PJ Brno se rozšíří na 5 strojů, nově 750.326, 750.333 a 750.338; lokomotiva 750.333 zde již je.
2010-01-22 Doplněna informace o odstavení lokomotivy 754.043 od 28. 12. 2009 z důvodu zahoření kabeláže.
2010-01-27 Lokomotiva 754.012 je od 23. 1. 2010 po opravě opět v provozu.
2010-02-13 K 1. 2. 2010 proběhla v TS 702 drobná změna oběhů.
2010-03-09 Od 7. 3. 2010 drobné úpravy oběhů v turnusových skupinách 703, 706 a 708.
2010-03-26 Další "brejlovec" se podrobuje opravě v rozsahu MH - od 16. 3. 2010 je odstaven stroj 754.046, dne 23. 3. 2010 byl dopraven do CZ LOKO Česká Třebová.
2010-04-11 Lokomotiva 754.075 je od 8. 4. 2010 odstavena (střet s autobusem, bez většího poškození na lokomotivě). Po více jak čtvrt roce, 4. 4. 2010, se do provozu vrátila lokomotiva 754.043.
2010-04-27 K 16. 4. 2010 nastaly změny v TS 703. Po modernizaci se od 17. 4. 2010 vrátila do provozu lokomotiva 754.037. O den později se provozní stala i lokomotiva 754.075.
2010-05-13 Doplněny lokomotivy řady 750 ČD Cargo. V PJ Brno by mělo být 7 strojů: 750.103, 163, 252, 277, 326, 333 a 338.
2010-06-12 K 16. 4. 2010 a 13. 6. 2010 nastaly drobné změny v TS 706. U ČD Cargo došlo ke změně v TS 701 a nově je zde vedena TS 711.
2010-06-18 Garanční oprava je důvodem odstavení lokomotivy 754.026 od 9. 6. 2010.
2010-07-17 15. 7. 2010 byl posledním dnem, kdy byla ve stavu DKV Brno lokomotiva 754.076; od následujícího dne je ve stavu DKV Olomouc. Fyzicky přejela do nové PJ Bohumín 16. 7. 2010 na R 1445. Od 10. 7. 2010 je provozní lokomotiva 754.026.
2010-07-27 Lokomotivy 750.022, 750.143 a 750.144 jsou od 13. 7. 2010 majetkem společnosti IMPULS-Leasing-AUSTRIA (viz článek zde). Lokomotiva 750.308 byla předána do DKV Olomouc, ve stavu brněnského depa byla naposledy 23. 7. 2010.
2010-08-28 Z opravy MH provedené v CZ LOKO Česká Třebová se 26. 8. 2010 vrátila lokomotiva 754.046, od 27. 8. 2010 je v provozu.
2010-11-05 Z důvodu závady na systému Intelo byla od 14. 10. do 3. 11. 2010 odstavena lokomotiva 754.013.
2010-11-28 Lokomotiva 750.144 je od 19. 11. 2010 odstavená, čeká ji rekonstrukce na řadu 750.7 v CZ LOKO Česká Třebová.
2010-12-02 Modernizaci a opravě MH v CZ LOKO Česká Třebová se podrobuje lokomotiva 754.075, od 1. 12. 2010 je odstavená.
2010-12-11 Tímto GVD ukončuji sledování lokomotiv řady 750 ČD Cargo.

Co napsat k brejlovcům, tedy k lokomotivám řady 750 a 754 ... Myslím že je to natolik stěžejní řada lokomotiv a je natolik známa z literatury, že vynechám teorie a napíši rovnou něco o jejich "bydlení" v DKV Brno.

 

Motorové lokomotivy ř. 750

OSOBNÍ DOPRAVA

750 Ve stavu DKV Brno se nachází 4 "nulkoví brejlovci" (do odchodu lokomotivy 750.308 k 24. 7. 2010 jich bylo pět) s tím, že lokomotiva 750.289 je zrušená a deponovaná mimo Brno.  Dostáváme se tak na počet 3 provozních lokomotiv této řady. Stejně tak jako v předešlých GVD, ani v tomto GVD není žádná lokomotiva řady 750 turnusována. Zaskakují tak za lokomotivy řady 754 v případě snížení jejich provozního stavu a zejména je můžeme vídat na přetazích nezávislou trakcí při různých výlukách.

PJ Maloměřice

Původní označení Rok/výr. číslo Současné označení

Poznámka

Aktualizace

T 478.3022

1972/7939 92 54 2 750.022-6 spalovací motor z řady 754; v majetku společnosti IMPULS-Leasing-AUSTRIA 2010-07-13

T 478.3143

1974/9139 92 54 2 750.143-0 spalovací motor z řady 754, zimní pluh; v majetku společnosti IMPULS-Leasing-AUSTRIA 2010-07-13

T 478.3144

1974/9140 92 54 2 750.144-8 zimní pluh; v majetku společnosti IMPULS-Leasing-AUSTRIA; reko do CZ LOKO Česká Třebová 2010-11-19

T 478.3289

1975/9525 92 54 2 750.289-1 zrušena, čeká na fyzickou likvidaci, deponie v Nymburku 2005-03-03

 

NÁKLADNÍ DOPRAVA

"Nulkové brejlovce" provozuje též ČD Cargo v SOKV Ostrava - PJ Maloměřice. Ve stavu se nachází 7 lokomotiv, turnusováno je 6 lokomotiv.

Původní označení Rok/výr. číslo Současné označení

Poznámka

Aktualizace

T 478.3103

1973/8841 92 54 2 750.103-4   2009-12-13

T 478.3163

1974/9159 92 54 2 750.163-8   2010-05-13

T 478.3252

1975/9248 92 54 2 750.252-9   2010-05-13

T 478.3277

1975/9513 92 54 2 750.277-6   2009-12-13

T 478.3326

1976/9869 92 54 2 750.326-1 na opravě MVY 2009-12-13

T 478.3333

1976/9876 92 54 2 750.333-7   2009-12-13

T 478.3338

1976/9881 92 54 2 750.338-6   2009-12-13

První dvojice "brejlovců" jezdí v turnusové skupině 701, což jsou výkony v úseku Brno - Kyjov a dispečerský výkon v Maloměřicích. Změny od 1. 2. 2010 jsou vyznačeny růžově, změny od 13. 6. 2010 červeně:

2 x 750
Den Pracovní dny Sobota Neděle
1. (1): Ky 1:42 62250 Ma / 6:00 - 17:30 dispečerský výkon / 22:17 22:16 62251 Ky
(2): Ky 1:42 62250 Ma / 3:23 66263 Ky / 4:50 Lv Ma / 7:51 52071 Ot / 11:47 60240 Ma / 6:00 14:30 - 17:30 dispečerský výkon / 22:17 22:16 62251 Ky
(3): Ky 1:42 62250 Ma / 6:25 6:30 Lv Ky / 9:00 52662 Ma / 10:15 - 17:30 dispečerský výkon / 22:17 22:16 62251 Ky
(4),(5): Ky 1:42 62250 Ma / 7:51 52071 Ot / 11:47 60240 Ma / 6:00 14:30 - 17:30 dispečerský výkon / 22:17 22:16 62251 Ky
Ky 1:42 62250 Ma / 7:51 52071 Ot / 11:47 60240 Ma / 6:00 14:30 - 17:30 dispečerský výkon / 22:17 22:16 62251 Ky Ky 1:42 62250 Ma / 6:00 - 17:30 dispečerský výkon / 22:17 22:1622:17 62251 Ky

Pro případy mimořádností v provozu je od 13. 6. 2010 k dispozici maloměřická dvojice "brejlovců" v turnusové skupině 711; do 12. 6. 2010 byla je tato turnusová skupina zajišťována lokomotivami řady 742.

2 x 750
Den Pracovní dny Sobota Neděle
1. Ma 0:00 - 24:00 mimořádnosti Ma 0:00 - 24:00 mimořádnosti Ma 0:00 - 24:00 mimořádnosti

Po trase (Brno -) Břeclav - Znojmo - Retz jezdí druhá dvojice lokomotiv řady 750, jedná se o turnusovou skupinu 741:

2 x 750
Den Pracovní dny Sobota Neděle
1. (1): Ma 2:46 44053 Bv / 5:24 44052 Zo / 9:25 44053 Re / 11:20 44050 Zo / 13:14 44055 Re / 16:52 44056 / 20:20 44057 Bv
(2)-(4): Bv 5:24 44052 Zo / 9:25 44053 Re / 11:20 44050 Zo / 13:14 44055 Re / 16:52 44056 / 20:20 44057 Bv
Bv 5:24 44052 Zo / 9:25 44053 Re / 11:20 44050 Zo / 13:14 44055 Re / 16:52 44056 / 20:20 44057 Bv Bv 0:57 44056 Ma

 

    750.252  
Lokomotiva 750.103 v červenci 2009 ve Frýdlantu v Čechách. Autor snímku -pt-   Trojice "brejlovců" 750.163, 750.277 a 750.333 projíždí dne 10. 8. 2010 s Pn 66263 mezi zastávkou Nevojice a ŽST Nesovice. Autor snímku ing. Tomáš Kašpařík.       Nahoře Ještěd, dole v Pilínkově "brejlovec" 750.277, snímek pochází z července 2009. Autor snímku -pt-

 

750308       750.338
Os 4314 tažený lokomotivou 750.308 dne 11. 6. 2010 mezi zastávkou Hostětín a AHr Pitín. Autor snímku ing. Tomáš Kašpařík.   Pn 62218 dne 2. 8. 2010 mezi ŽST Miroslav a zastávkou Dolenice vedený dvojicí lokomotiv 750.326 a 750.333. Autor snímku ing. Tomáš Kašpařík.   "Brejlovec" 750.333 s Vn 52071 dne 29. 7. 2010 v ŽST Moravský Písek. Autor snímku ing. Tomáš Kašpařík.    

 

Motorové lokomotivy ř. 754

754 "Brejlovců" řady 754 (tedy původních T 478.4) má DKV Brno celkem 24 (do 15. 7. 2010 to bylo 25 lokomotiv), z nichž je turnusováno 17. Jedná se tedy o další pokles turnusové potřeby, oproti GVD 2008/2009 o 1 lokomotivu (o rok dříve pokles činil 2 lokomotivy).

PJ Maloměřice

Původní označení Rok/výr. číslo Současné označení

Poznámka

Aktualizace

T 478.4007

1978/10438 92 54 2 754.007-3   2009-12-13

T 478.4008

1978/10439 92 54 2 754.008-1   2009-12-13

T 478.4009

1978/10440 92 54 2 754.009-9   2009-12-13

T 478.4012

1979/10443 92 54 2 754.012-3   2010-01-23

T 478.4013

1979/10444 92 54 2 754.013-1   2010-11-04

T 478.4016

1979/10447 92 54 2 754.016-4   2009-12-13

T 478.4018

1979/10449 92 54 2 754.018-0   2009-12-13

T 478.4023

1979/10454 92 54 2 754.023-0   2009-12-13

T 478.4025

1979/10456 92 54 2 754.025-5 odstavena z důvodu opravy MVY v DPOV Nymburk 2008-09-23

T 478.4026

1979/10457 92 54 2 754.026-3   2010-07-10

T 478.4037

1979/10891 92 54 2 754.037-0   2010-04-17

T 478.4041

1979/10895 92 54 2 754.041-2   2009-12-13

T 478.4042

1979/10896 92 54 2 754.042-0 na lokomotivě by měl být štítek s chybným výr. č. 10296 2009-12-13

T 478.4043

1979/10897 92 54 2 754.043-8   2010-04-04

T 478.4044

1979/10898 92 54 2 754.044-6   2009-12-13

T 478.4045

1980/10899 92 54 2 754.045-3   2009-12-13

T 478.4046

1980/10900 92 54 2 754.046-1   2010-08-27

T 478.4049

1980/10903 92 54 2 754.049-5   2009-12-13

T 478.4062

1980/10916 92 54 2 754.062-8   2009-12-13

T 478.4063

1980/10917 92 54 2 754.063-6   2009-12-13

T 478.4066

1980/10920 92 54 2 754.066-9   2009-12-13

T 478.4067

1980/10921 92 54 2 754.067-7   2010-01-15

T 478.4074

1980/10928 92 54 2 754.074-3   2009-12-13

T 478.4075

1980/10929 92 54 2 754.075-0 odstavena z důvodu opravy MH + modernizace v CZ LOKO Česká Třebová 2010-12-01

Turnusová skupina 701 nedoznává proti GVD 2008/2009 zásadních změn; jako obvykle se jedná o oběhy 5 lokomotiv řady 754 (všechny jsou tzv. "počítačovky") převážně na rychlících mezi Brnem a Jihlavou. O víkendech se "brejlovci" projedou na "staré tišnovce" na spěšných vlacích:

754.018, 026, 049, 066, 074
Den Pracovní dny Sobota Neděle
1. (1)-(4): Ja 929 / Bo 664 / Ja 665 / 4818 Ok
(5): Ja 929 / Bo 664 / Ja 665 / 4818 Ok / 20:55 Lv Ja
Ja 929 / Bo 664 / Ja 665 / 926 Ja Ja 929 / Bo 664 / Ja 665 / 926 Ja
2. (1): Ja 1:45 Lv Ok / 4825 Bo / 660 Ja / 667 Bo / 666 Ja / 663 Bo / 928 Ja
(2)-(5): Ok 4825 Bo / 660 Ja / 667 Bo / 666 Ja / 663 Bo / 928 Ja
Ja 4803 Bo / 1766 Zd / 1767 Bo odstavena v Jihlavě
3. (1)-(4): Ja 927 Bo / 926 Ja
(5): Ja 927 Bo / 662 Ja
Ja 927 Bo / 662 Ja / 669 Bo / 668 Ja / 661 Bo Bo 1766 Zd / 1767 Bo / 4818 Ok
4. Ja 4801 Bo / 4816 Ja odstavena v Jihlavě Bo 660 Ja / 667 Bo / 666 Ja / 663 Bo / 928 Ja
5. (1)-(4): Ja 1661 Bo / 668 Ja
(5): Ja 1661 Bo / 926 Ja
odstavena v Jihlavě odstavena v Jihlavě

Další 3 lokomotivy řady 754 obíhají na výkonech v turnusové skupině 702. Jedná se o další výkony trati Brno - Jihlava, jeden pár vlaků do Starého Města u Uherského Hradiště a víkendová projížďka do Valašského Meziříčí a Frenštátu pod Radhoštěm. Od 1. 2. 2010 přibyl ranní výkon mezi Brnem a Třebíčí na vlacích 4822/4805, změny od 1. 2. 2010 jsou vyznačeny růžově:

754.009, 023, 063
Den Pracovní dny Sobota Neděle
1. (1): Bo 1729 Su / 1732 Bo
(2)-(4): Ok 4829 Bo / 4806 Ja / 661 Bo
(5): Ok 4829 Bo / 4806 Ja / 669 Bo / 668 Ja / 661 Bo
Bo 660 Ja / 667 Bo / 666 Ja / 663 Bo Vm 3917 Fš / 1642 Bo / 22:27 Lv Ok
2. (1): Ok 4829 Bo / 4806 Ja / 661 Bo
(2)-(5): Bo 1729 Su / 1732 Bo
Bo 4:30 - 19:00 souprava IDS Bo 1729 Su / 1732 Bo
3. (1)-(4): Bo 4822 Tr / 4805 Bo / 4836 Ok
(5): Bo 4836 Ok / 16:45 Lv Bo
Bo 1643 Vm Bo 662 Ja / 669 Bo / 668 Ja / 661 Bo

Vlárská trať je doménou čtyř lokomotiv obíhajících v turnusové skupině 703. Dva dny se věnují vozbě rychlíků mezi Starým Městem u Uherského Hradiště a Luhačovicemi, další dva dny se s nimi můžeme setkat mezi Brnem a Bojkovicemi. Zajímavostí je vozba Ex 523/522 mezi Otrokovicemi a Zlínem. Změny platné od 7. 3. 2010 jsou vyznačeny modře, změny od 16. 4. 2010 jsou vyznačeny zeleně:

754.013, 037, 041, 067
Den Pracovní dny Sobota Neděle
1. Vi 524 Su / 527 Lh / 526 Su / 529 Lh / 528 Su / 525 Lh / 708 Su / 4345 Bj Vi 524 Su / 527 Lh / 526 Su / 529 Lh / 528 Su / 525 Lh / 708 Su / 19:45 Lv Ot / 523 Zl [a přechází na (+) 522] Zl 522 Ot / 5:35 Lv Su / 527 Lh / 526 Su / 529 Lh / 528 Su / 525 Lh / 708 Su / 4345 Bj [a přechází na (1) 1722]
2. (1)-(4): Bj 1720 Bo / 1731 Su / 4343 Bj
(5): Bj 1720 Bo / 1731 Su / 4343 Bj / 19:50 Lv Vi [a přechází na (+) Lv do Bj]
Bj 1722 Bo [a přechází na (+) 1731 1733] Bo 1731 Su / 4343 Bj [a přechází na (1) 1720]
3.

(1)-(4): Bj 1722 Bo / 4143 Ns / 4148 Ma / 17:04 Sv 1733 Bo / 1733 Su / 19:45 Lv Ot / 523 Zl
(5): Bj 1722 Bo / 4143 Ni / 4148 Ma / 17:04 Sv 1733 Bo / 1733 Su / 19:45 Lv Ot / 523 Zl

odstavena ve Veselí nad Moravou Vi 2:49 Lv Bj / 1722 Bo [a přechází na (+) 1731]/ 1733 Su / 19:45 Lv Ot / 523 Zl
4. Zl 522 Ot / 5:35 Lv Su / 709 Lh / 702 Su / 705 Lh / 704 Su / 707 Lh / 706 Su / 703 Vi Zl 522 Ot / 5:35 Lv Su / 709 Lh / 702 Su / 705 Lh / 704 Su / 707 Lh / 706 Su / 703 Vi [a přechází na (+) 29701 Lv do Bj] Vi 8:25 29701 Uh / 702 Su / 705 Lh / 704 Su / 707 Lh / 706 Su / 703 Vi

"Brejlovec" v turnusové skupině 704 je vystavován kromě soboty na odstavné nádraží A v Brně hl. n., kde bdí na pohotovostní soupravě IDS JMK:

754.008
Den Pracovní dny Sobota Neděle
1. Bo 4:30 - 19:00 souprava IDS odstavena v Brně Bo 4:30 - 19:00 souprava IDS

Pár osobních vlaků mezi Brnem a Kyjovem vozí lokomotiva zařazená v turnusové skupině 705:

754.012
Den Pracovní dny Sobota Neděle
1. Ky 4146 Bo / 4149 Ky odstavena v Kyjově odstavena v Kyjově

Turnusová skupina 706 představuje vozbu osobních vlaků mezi Brnem a Nesovicemi či Nemoticemi, od 16. 4. 2010 jezdí z pátka na sobotu až do Veselí nad Moravou. Změny platné od 7. 3. 2010 jsou vyznačeny modře, změny od 16. 4. 2010 jsou vyznačeny zeleně:

754.075
Den Pracovní dny Sobota Neděle
1. (1): Bo 3:23 4191 Ns / 4144 Bo / 4145 Ni Ns / 4150 Ma / 18:12 4197 Bo / 4153 Ns
(2)-(4): Ns 4144 Bo / 4145 Ni Ns / 4150 Ma / 18:12 4197 Bo / 4153 Ns
(5): Ns 4144 Bo / 4145 Ni Ns / 4150 Ma / 18:12 4197 Bo / 4153 Ns / 20:41 4194 Bo
(5): Ns 4144 Bo / 4113 Uh / 4120 Bo / 4119 Vi

odstavena v Brně
Vi 4160 Ky / 4146 Bo
Vi 1720 Bo

odstavena v Brně

Poslední turnusová skupina 708 představuje víkendové výkony. Změny platné od 7. 3. 2010 jsou vyznačeny modře:

754.016
Den Pracovní dny Sobota Neděle
1. (5): Bo vlož739 Kj / 1445 Oa / 19:15 Lv Bi odstavena v Bohumíně Bi 14:40 Lv Oa / 1444 Bo
754
Den Pracovní dny Sobota Neděle
1a. (5): Bo 1727 By / 4314 Su / 18:04 Lv Vi odstavena ve Veselí nad Moravou Vi 12:25 14:25 12291 Su / 4313 4315 By / 1736 Bo

 

V DKV Brno se již nevyskytují:

754076            
Lokomotiva 754.076 dne 25. 4. 2010 mezi Valašaském Meziříčím a AHr Krhová v čele R 1444. Autor snímku ing. Tomáš Kašpařík.            

 

Provoz lokomotiv ř. 750 a 754 DKV Brno v GVD 2001/2002.

Provoz lokomotiv ř. 750 a 754 DKV Brno v GVD 2002/2003.

Provoz lokomotiv ř. 750 a 754 DKV Brno v GVD 2003/2004.

Provoz lokomotiv ř. 750 a 754 DKV Brno v GVD 2004/2005.

Provoz lokomotiv ř. 750 a 754 DKV Brno v GVD 2005/2006.

Provoz lokomotiv ř. 750 a 754 DKV Brno v GVD 2006/2007.

Provoz lokomotiv ř. 750 a 754 DKV Brno v GVD 2007/2008.

Provoz lokomotiv ř. 750 a 754 DKV Brno v GVD 2008/2009.