j

Řídicí vozy ř. Bfbrdtn794 a ABfbrdtn795

 

PŘEHLED ZMĚN NA TĚCHTO STRÁNKÁCH

2009-11-20 Popis GVD 2009/2010. Stav a události v GVD 2008/2009 umístěny pod zvláštní odkaz na konci stránky.
2009-12-28 Po montáži žluté zásuvky je od 19. 12. 2009 opět provozní řídicí vůz Bfbrdtn794 304.
2010-01-12 Dnem 1. 1. 2010 došlo k přečíslování vozů řady Bfbrdtn794. Jejich dosavadní číselné označení 50 54 86-29 se změnilo na 50 54 80-29 (podobně jako již dříve u vozů ABfbrdtn795).
2010-01-16 Na řídídím voze Bfbrdtn794 303 probíhá od 13. 1. 2010 v PARS Šumperk k montáži žluté zásuvky (podmínka pro možnsot komunikace s motorovým vozem řady 842). Od 15. 1. 2010 je ve stavu 7 řídicích vozů řady ABfbrdtn795, stalo se tak po dodání vozu ABfbrdtn795 224 (tzn. nikoli 225).
2010-02-13 Od 1. 2. 2010 proběhly drobné změny v TS 946 a TS 947. Dnem 12. 2. 2010 se vrátil do provozního stavu řídicí vůz Bfbrdtn794 303.
2010-03-02 Na montáž žlutých zásuvek odjel do PARS Šumperk řídicí vůz Bfbrdtn794 306, od 17. 2. 2010 je neprovozní.
2010-03-22 Řídicí vůz Bfbrdtn794 306 je od 16. 3. 2010 opět provozní.
2010-06-11 Od 16. 4. 2010 a 13. 6. 2010 nastaly v TS 947 drobné změny, obehy viz TS 847 u motorových vozů řady 854.
2010-10-08 Řídicí vůz Bfbrdtn794 303 je od 3. 10. 2010 zapůjčen do DKV Olomouc na výpomoc v důsledku střetu řídicího vozu ABfbrdtn795 225 s nákladním autem.
2010-11-21 Od 4. 11. 2010 je řídicí vůz Bfbrdtn794 303 zpět v provozu v Brně.

 

Řídicí vozy řady Bfbrdtn794 a ABfbrdtn795 jsou skutečnou raritou mezi ostatními vozovými řadami. Ke stavbě řídicího vozu totiž posloužila vozová skříň a podvozky z poštovního vozu řady Postw (ex Postmw). První vůz s označením 954.001 (ex Postmw 50 54 90-40 242-5, 1984/87922) a řadou Bdbftn byl dokončen firmou PARS Šumperk v roce 2006, načež byl vystaven na výstavě Czech Raildays v Ostravě v červnu 2006. Další vůz - 954.002 - byl vystaven na strojírenském veletrhu v Brně v září 2006. Na jaře 2007 byly vozy přeznačeny na řadu Bfbrdtn a od 1. 1. 2009 jsou vedeny jako řada Bfbrdtn794 s číselným označením 50 54 86-29 3xx. Ani toto přeznačení však nebylo poslední, k 1. 1. 2010 nesou vozy pozměněné číselné označení 50 54 80-29 3xx.

Další variantou je provedení i s 1. vozovou třídou. Tyto vozy byly označeny inventárními čísly od 201 výše, do konce roku 2008 pod označením ABfbrdtn nebo 954.2, od 1. 1. 2009 jako řada ABfbrdtn795 s číselným označením 50 54 86-29 2xx. V průběhu výroby bylo číselné označení změněno na 50 54 80-29 2xx. Tyto vozy se v DKV Brno dlouho nevyskytovaly, neboť si to objednavatel regionální dopravy nepřál. Od poloviny roku 2007 se však jiné vozy než varianta s 1. třídou nevyrábějí, a tak se tyto vozy objevují i v DKV Brno. Prvním vozem ve stavu DKV Brno se stal 1. 7. 2009 vůz ABfbrdtn795 50 54 80-29 215.

S řídicími vozy DKV Brno obou řad, tedy Bfbrdtn794 a ABfbrdtn795, se v GVD 2009/2010 pravidelně setkáme na tratích:

Ve srovnání s GVD 2008/209 řídicí vozy nepotkáme mezi Kunovicemi a Vlárským průsmykem, naopak nově jsou k zastižení na tratích Bohutice - Hrušovany nad Jevišovkou, Moravské Bránice - Oslavany a Znojmo - Břeclav.

 

Řídicí vozy ř. Bfbrdtn794

 bfbrdtn794  Od 20. 12. 2008 jsou všechny doposud vyrobené vozy řady Bfbrdtn794 soustředěny do DKV Brno. Jedná se o 8 vozů. V GVD 2009/2010 je turnusováno 6 vozů, což je pokles o jeden vůz oproti GVD předcházejícímu.

 

PS Horní Heršpice

Původní označení Rok/výr. číslo Současné označení Jméno

Poznámka

Aktualizace
Postmw 50 54 90-40 242-5 1984/87922 Bfbrdtn794 50 54 80-29 301-6 ASTERIX po rekonstrukci Bfbrdtn 95 54 5 954 001-4 2009-12-13
Postmw 50 54 90-40 200-3 1984/87880* Bfbrdtn794 50 54 80-29 302-4 ALOIS po rekonstrukci Bfbrdtn 95 54 5 954 002-2; *na BVV v září 2006 na sobě měl vůz štítek 1984/87913 ... (důvod změny?) 2009-12-13
Postmw 50 54 90-40 243-3 1984/87923 Bfbrdtn794 50 54 80-29 303-2 ZdeŇka po rekonstrukci Bfbrdtn 95 54 5 954 003-0 2010-11-04
Postmw 50 54 90-40 209-4 1984/87889 Bfbrdtn794 50 54 80-29 304-0 FERDA po rekonstrukci Bfbrdtn 95 54 5 954 004-8 2009-12-19
Postmw 50 54 90-40 261-5 1984/87941 Bfbrdtn794 50 54 80-29 305-7 BERUŠKA po rekonstrukci Bfbrdtn 95 54 5 954 005-5 2009-12-13
Postmw 50 54 90-40 222-7 1984/87902 Bfbrdtn794 50 54 80-29 306-5 OBELIX po rekonstrukci Bfbrdtn 95 54 5 954 006-3 2010-03-16
Postmw 50 54 90-40 211-0 1984/87891 Bfbrdtn794 50 54 80-29 307-3 MarkÉtka po rekonstrukci Bfbrdtn 95 54 5 954 007-1 2009-12-13
Postmw 50 54 90-40 246-6 1984/87926 Bfbrdtn794 50 54 80-29 308-1

ToniČka

po rekonstrukci Bfbrdtn 95 54 5 954 008-9 2009-12-13

Řídicí vozy řady Bfbrdtn794 jsou zařazeny do jediného šestidenního oběhu v turnusové skupině 948. Vozy jsou spřaženy s motorovým vozem ř. 842 jezdícím v TS 848, v některých případech dochází k rozpojení soupravy a motorový vůz řady 842 jezdí bez řídicího vozu (viz TS 848):

Bfbrdtn794
Den Pracovní dny Sobota Neděle
1. (1)-(4): Bo 4400 Mi / 4403 Bo / 4420 Mb / 14410 Ol / 14417 Mb / 14412 Iv / 14419 Mb / 14414 Iv / 14421 Mb / 14416 Iv / 14423 Mb / 14418 Ol / 14425 Mb / 14420 Iv / 14427 Mb / 4411 Bo / 4446 Mb / 4466 Be / 4467 Mb / 4443 Bo / 4414 Mi / 4417 Bo / 4428 Be / 23:56 4493 Rk
(5): Bo 4400 Mi / 4403 Bo / 4420 Mb / 14410 Ol / 14417 Mb / 14412 Iv / 14419 Mb / 14414 Iv / 14421 Mb / 14416 Iv / 14423 Mb / 14418 Ol / 14425 Mb / 14420 Iv / 14427 Mb / 4411 Bo / 4446 Mb / 4466 Be / 4467 Mb / 4443 Bo / 4414 Mi / 4417 Bo / 4426 Rk
Bo 4428 Be / 23:56 4493 Rk Bo 4820 Na / 4827 Bo / 4824 Na / 4807 Bo / 4832 Na / 4847 Bo / 4446 Ol / 4443 Bo / 4414 Mi / 4417 Bo / 4428 Be / 23:56 4493 Rk
2. (1)-(4): Rk 4421 Bo / 4442 Iv / 14409 Mb / 4403 Bo / 4420 Be / 4429 Bo / 4406 Mi / 4409 Bo / 4410 Mi / 4413 Bo / 4448 Ol
(5): Rk 4421 Bo / 4442 Iv / 14409 Mb / 4403 Bo / 4420 Be / 4429 Bo / 4406 Mi / 4409 Bo / 4410 Mi / 4413 Bo / 4448 Ol / 4445 Mb / 4435 Bo / 4418 Be / 21:56 4491 Rk
Rk 4:20 4492 Be / 4423 Bo / 4404 Mi / 4407 Bo / 14418 Ol / 14425 Bo / 4410 Mi / 4413 Bo / 4445 Bo / 4854 Tr Rk 4:20 4492 Be / 4423 Bo / 4402 Mi / 4405 Bo / 14414 Ol / 14421 Bo / 4408 Mi / 4411 Bo
3. (1): Bo 3:27 14490 Ol / 4461 Mb / 4460 Mi / 4427 Bo / 4444 Ol / 4441 Bo / 4412 Mb / 14426 Iv / 14433 Mb / 4415 Bo / 4416 Hs
(2)-(5): Ol 4461 Mb / 4460 Mi / 4427 Bo / 4444 Ol / 4441 Bo / 4412 Mb / 14426 Iv / 14433 Mb / 4415 Bo / 4416 Hs
Rk 4425 Bo / 4402 Mi / 4405 Bo / 14414 Ol / 14421 Bo / 4408 Mi / 4411 Bo / 4418 Be / 21:56 4491 Rk Tr 4823 Bo / 4404 Mi / 4407 Bo / 14418 Mb / 4424 Be / 4433 Mb / 14420 Iv / 14427 Mb / 4464 Be / 4465 Mb / 14422 Iv / 14431 Mb / 4466 Be / 4467 Mb / 14426 Iv / 14433 Mb / 4468 Be / 4435 Mb / 14428 Iv / 14435 Mb / 14430 Iv / 14437 Mb / 14432 Iv / 14439 Mb / 14434 Iv / 14441 Mb / 14436 Ol
4. (1): Ol 14401 Mb / 14400 Iv / 14403 Mb / 14402 Iv / 14405 Mb / 4401 Bo / 4402 Mi / 4405 Bo / 4424 Be / 4433 Bo / 4410 Mb / 14422 Iv / 14429 Mb / 14424 Iv / 14431 Mb / 4413 Bo / 4448 Mb / 4468 Be / 4435 Bo / 4854 Ok / 4889 Tr
(2)-(4): Hs 4401 Bo / 4402 Mb / 14408 Iv / 14415 Mb / 4405 Bo / 4424 Be / 4433 Bo / 4410 Mb / 14422 Iv / 14429 Mb / 14424 Iv / 14431 Mb / 4413 Bo / 4448 Mb / 4468 Be / 4435 Bo / 4854 Ok / 4889 Tr
(5): Hs 4401 Bo / 4402 Mb / 14408 Iv / 14415 Mb / 4405 Bo / 4424 Be / 4433 Bo / 4410 Mb / 14422 Iv / 14429 Mb / 14424 Iv / 14431 Mb / 4413 Bo / 4448 Mb / 4468 Be / 4435 Bo
Hs 4505 Bv / 4506 Zo / 4551 Hs / 4509 Bv / 4510 Zo / 4555 Hs / 4515 Bv / 4518 Zo / 4559 Hs / 4523 Bv / 4532 Hs / 24510 Zo / 4563 Hs Rk 4403 Bo / 14410 Ol / 14417 Bo / 14418 Ol / 14425 Bo / 4410 Mi / 4413 Bo / 4448 Ol / 4445 Bo / 4854 Ok / 4889 Tr
5. Tr 4823 Bo / 4442 Ol / 14411 Mb / 14406 Iv / 14413 Mb / 4427 Bo / 4404 Mi / 4407 Bo / 4408 Mi / 4411 Bo / 4446 Ol / 4443 Bo / 4414 Mb / 14428 Iv / 14435 Mb / 14430 Iv / 14437 Mb / 14432 Iv / 14439 Mb / 14434 Iv / 14441 Mb / 14436 Ol Bo 14410 Ol / 14417 Bo / 4406 Mi / 4409 Bo / 4444 Ol / 4441 Bo / 4412 Mi / 4415 Bo / 4416 Mb / 14430 Iv / 14437 Mb / 14432 Iv / 14439 Mb / 14434 Iv / 14441 Mb / 14436 Ol Hs 4531 Bv / 4506 Zo / 4551 Hs / 4509 Bv / 4510 Zo / 4555 Hs / 4515 Bv / 4518 Zo / 4559 Hs / 4523 Bv / 4532 Hs
6. (1): Hs 4401 Bo / 4402 Mb / 14408 Iv / 14415 Mb / 4405 Bo / 4422 Be / 4431 Bo / 4444 Mb / 4464 Be / 4465 Mb / 4441 Bo / 4412 Mi / 4415 Bo
(2)-(4): Ol 14401 Mb / 14400 Iv / 14403 Mb / 14402 Iv / 14405 Mb / 4401 Bo / 4402 Mi / 4405 Bo / 4222 Be / 4431 Bo / 4444 Mb / 4464 Be / 4465 Mb / 4441 Bo / 4412 Mi / 4415 Bo
(5): Ol 14401 Mb / 14400 Iv / 14403 Mb / 14402 Iv / 14405 Mb / 4401 Bo / 4402 Mi / 4405 Bo / 4222 Be / 4431 Bo / 4444 Mb / 4464 Be / 4465 Mb / 4441 Bo / 4412 Mi / 4415 Bo
Ol 0:10 14491 St / 4440 Ol / 14403 Mb / 14402 Iv / 4461 Mb / 4442 Iv / 14409 Mb / 14404 Ol / 14413 Mb / 4427 Bo / 4826 Na / 4843 Bo / 4832 Na / 4847 Bo / 4446 Ol / 4443 Bo / 4414 Mi / 4417 Bo Ol 0:10 14491 St / 4440 Ol / 14403 Mb / 14402 Iv / 14409 Mb / 14404 Ol / 14413 Mb / 4427 Bo / 4406 Mi / 4409 Bo / 4444 Ol / 4441 Bo / 4412 Mi / 4415 Bo

 

 

 

Řídicí vozy ř. ABfbrdtn795

 abfbrdtn795  Vozy řady ABfbrdtn795 jsou poprvé turnusovány od 13. 12. 2009, tedy s příchodem GVD 2009/2010. V GVD 2008/2009 byly nasazovány podle potřeby do oběhů za vozy Bfbrdtn794; existovaly sice úvahy o zaturnusování 3 vozů od 1. 10. 2009, ale z různých důvodů k tomuto kroku nedošlo. Do GVD 2009/2010 vstoupilo DKV Brno se 6 řídicími vozy, od 15. 1. 2010 je ve stavu 7 řídicích vozů řady ABfbrdtn795, z nichž 6 vozů je turnusováno. Ne všechny vlaky mají v železničním jízdním řádu vyznačenu 1. vozovou třídu. Jednak byl již dříve vytvořen tzv. alternativní oběh pro případ nedostatečného stavu řídicích vozů ABfbrdtn795 (mělo být dodáno jen 6 vozů) a dále se v některých případech jedná o stanovisko objednavatele regionální osobní dopravy.

Vozy ABfbrdtn795 215, 216, 220 a 224 jsou v červenokrémovém zbarvení. Vozy 221, 222 a 223 mají na sobě nanesen nátěr, pro který se vžilo označení "Najbrt" dle grafického studia, které barevné řešení nátěru vozidla navrhlo. Vznikly tak 3 soupravy sestavené z motorového vozu řady 854 + vozu řady Bdtn756 + řídicího vozu řady ABfbrdtn795, celá souprava vždy zásadně v barevném nátěru "Najbrt". Jedná se o motorové vozy 854.206 (už je natřený z opravy MVY), 854.030 (vůz přijel do Brna výměnou za vůz 854.001, důvod byl jen v barvě) a 854.203 (v únoru 2010 se vrátil z opravy MVY, při té příležitosti obdržel "Najbrta"). Přípojné vozy Bdtn756 byly do stavu DKV Brno dodány koncem května 2010 výměnou za 3 vozy Bmx765. A konečně se jedná o již zmíněné řídicí vozy ABfbrdtn795 221, 222 a 223.

 

PS Horní Heršpice

Původní označení Rok/výr. číslo Současné označení Jméno

Poznámka

Aktualizace
Postmw 50 54 90-40 201-1 1984/87881 ABfbrdtn795 50 54 80-29 215-8 FRANTIŠEK   2009-12-13
Postmw 50 54 90-40 208-6 1984/87935 ABfbrdtn795 50 54 80-29 216-6 VLADIMÍR   2009-12-13
Postmw 50 54 90-40 276-3 198x/xxxxx ABfbrdtn795 50 54 80-29 220-8 JAROSLAV   2009-12-13
Postmw 50 54 90-40 224-3 198x/xxxxx ABfbrdtn795 50 54 80-29 221-6 MICHAL nátěr "Najbrt" 2009-12-13
Postmw 50 54 90-40 245-8 1984/87925 ABfbrdtn795 50 54 80-29 222-4 MARTIN nátěr "Najbrt" 2009-12-13
Postmw 50 54 90-40 212-8 198x/xxxxx ABfbrdtn795 50 54 80-29 223-2 BEDŘIŠKA nátěr "Najbrt" 2009-12-13
Postmw 50 54 90-40 248-2 198x/xxxxx ABfbrdtn795 50 54 80-29 224-0 MAREK   2010-01-15

Řídicí vozy řady ABfbrdtn795 jezdí ve dvou turnusových skupinách, vždy v soupravě sestavené z motorového vozu řady 854 + vozu řady Bdtn756 + řídicího vozu řady ABfbrdtn795. V turnusové skupině 946 jezdí na trati z Brna do Jihlavy nebo Veselí nad Moravou (do 31. 1. 2010 jezdily místo do Veselí nad Moravou do Bohutic). Přípojné vozy jsou vedeny v TS 046 a motorové vozy v TS 846.

Především na východ od Brna jezdí další 3 řídicí vozy, jedná se o turnusovou skupinu 947, přípojné vozy jsou analogicky vedeny v TS 047 a motorové vozy v TS 847. Oběhy řídicích vozů jsou totožné s oběhy motorových vozů.

 

Provoz řídicích vozů ř. 954 DKV Brno v GVD 2006/2007.

Provoz řídicích vozů ř. 954 DKV Brno v GVD 2007/2008.

Provoz řídicích vozů ř. Bfbrdtn794 a ABfbrdtn795 DKV Brno v GVD 2008/2009.