PŘEHLED AKTUALIZACÍ |
|
---|---|
2010-11-15 | Popis GVD 2010/2011. Stav a události v GVD 2009/2010 viz odkaz na konci této stránky. |
2010-12-14 | Aktualizovány údaje o obězích v GVD 2010/2011 a stavu vozidlového parku. |
2011-02-05 | Od 31. 1. 2011 je odstaven motorový vůz 842.002 z důvodu soustružení kol. |
2011-03-05 | Motorový vůz 842.002 je po osoustružení kol od 9. 2. 2011 zpět v provozu. Do odstavených se 21. 2. 2011 přesunulo "kvatro" 842.003, je potřeba vyměnit obruče na dvojkolí. |
2011-03-20 | Po výměně obručí je motorový vůz 842.003 od 18. 3. 2011 provozní. |
2011-03-26 | Od 15. 3. 2011 je z důvodu závady na dvojkolí odstaven motorový vůz 842.026. |
2011-04-02 | V pořadí třetím "kvatrem", které odjelo do Pars Nova Šumperk na modernizaci, se stal vůz 842.036 (od 28. 3. 2011). Tato situace dává dobré předpoklady pro zapojení zvěře, konkrétně "krokodýlů" a "kocourů" do pravidelných výkonů. |
2011-04-10 | Motorový vůz 842.026 je od 6. 4. 2011 opět v provozu. |
2011-05-15 | Po modernizaci v Pars Nova Šumperk se vrátilo "kvatro" 842.009, v Brně je od 6. 5. 2011, prozatím probíhá seznamování strojvedoucích. Do povozu zasáhne pravděpodobně v příštím týdnu, počítá se s ním na výkonech v okolí Brna, později ve spojení s řídicím vozem. |
2011-05-23 | Motorový vůz 842.009 je nasazován na pravidelné výkony od 16. 5. 2011. |
2011-07-03 | Na modernizaci do Pars Nova Šumperk odjel 27. 6. 2011 čtvrtý brněnský motorový vůz řady 842, a sice 842.028. Toho času je tedy po modernizaci vůz 842.009 a v Šumperku se nachází vozy 842.035, 036 a 028. |
2011-08-02 | Pátým brněnským "kvatrem", které odjelo (15. 7. 2011) do Pars Nova Šumperk na modernizaci, se stal vůz 842.003. |
2011-10-13 | Od 1. 10. 2011 je zpět v provozu druhé brněnské modernizované "kvatro", s sice vůz 842.035. Naproti tomu se modernizaci podrobuje vůz 842.034, odstavený od 12. 10. 2011. |
2011-11-20 | Od 5. 11. 2011 je po modernizaci třetí brněnské "kvatro" 842.036. |
2011-11-27 | Do Pars Nova odjel na modernizaci další vůz 842.008, odstavený od 22. 11. 2011. |
2011-12-04 | Motorový vůz 842.037 je od 25. 11. 2011 odstaven po násilném poškození. |
2011-12-10 | Po modernizaci v Pars Nova Šumperk se vrátil čtvrtý vůz 842.028, do provozu zasáhl 7. 12. 2011. Naopak do Šumperku odjel 6. 12. 2011 na modernizaci poškozený vůz 842.037. |
Motorové vozy ř. 842, přezdívané "kvatra", byly vyrobeny v letech 1988-1994 ve Studénce. Původně měly nést označení M 273.2, ale toto označení zůstalo nakonec nevyužito a oba dva protypy dokončené koncem roku 1988 nesly již nové označení jako řada 842. Sériová výroba 35 vozů proběhla v letech 1993-1994. Prototypy se od sériově vyráběných vozů liší mírně i vzhledem, proto zde uvádím výjimečně dva obrázky. V listopadu 2008 vyhlásily ČD výběrové řízení na modernizaci motorových vozů řady 842, které se ujala firma Pars Nova a.s. v Šumperku. Modernizace započaly zkraje roku 2010, všechny motorové vozy by měly modernizací projít do konce roku 2012.
V DKV Brno se nachází 21 motorových vozů řady 842 (včetně obou prototypů), z nichž 16 je turnusováno. Počty vozidel jsou ve srovnání s minulým grafikonem bez změn.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
- |
1988/91425 |
95 54 5 842.001-0 |
|
2010-12-12 |
- |
1988/91426 |
95 54 5 842.002-8 |
|
2011-02-09 |
- |
1993/92842 |
95 54 5 842.003-6 |
odstaven - oprava MVY a modernizace v Pars Nova Šumperk |
2011-07-15 |
- |
1993/92843 |
95 54 5 842.004-4 |
|
2010-12-12 |
- |
1993/92847 |
95 54 5 842.008-5 |
odstaven - oprava MVY a modernizace v Pars Nova Šumperk |
2011-11-22 |
- |
1993/92848 |
95 54 5 842.009-3 |
2011 modernizace |
2011-05-16 |
- |
1993/92853 |
95 54 5 842.014-3 |
|
2010-12-12 |
- |
1993/92854 |
95 54 5 842.015-0 |
|
2010-12-12 |
- |
1993/92856 |
95 54 5 842.017-6 |
|
2010-12-12 |
- |
1993/92857 |
95 54 5 842.018-4 |
|
2010-12-12 |
- |
1993/92859 |
95 54 5 842.020-0 |
|
2010-12-12 |
- |
1993/92865 |
95 54 5 842.026-7 |
|
2011-04-06 |
- |
1993/92866 |
95 54 5 842.027-5 |
|
2010-12-12 |
- |
1993/92867 |
95 54 5 842.028-3 |
2011 modernizace |
2011-12-07 |
- |
1993/92870 |
95 54 5 842.031-7 |
|
2010-12-12 |
- |
1993/92871 |
95 54 5 842.032-5 |
|
2010-12-12 |
- |
1993/92872 |
95 54 5 842.033-3 |
|
2010-12-12 |
- |
1993/92873 |
95 54 5 842.034-1 |
odstaven - oprava MVY a modernizace v Pars Nova Šumperk |
2011-10-12 |
- |
1993/92874 |
95 54 5 842.035-8 |
2011 modernizace |
2011-10-01 |
- |
1993/92875 |
95 54 5 842.036-6 |
2011 modernizace |
2011-11-05 |
- |
1993/92876 |
95 54 5 842.037-4 |
odstaven - oprava MVY a modernizace v Pars Nova Šumperk |
2011-12-06 |
Motorové vozy řady 842 jezdí podobně jako v GVD 2009/2010 v turnusových skupinách 848 až 851. Na pravidelných výkonech je můžeme vidět na tratích:
240 Brno - Jihlava;
244 Brno - Hrušovany nad Jevišovkou / Moravské Bránice - Oslavany;
246 Znojmo - Břeclav;
250 Tišnov - Brno - Šakvice;
254 Šakvice - Hustopeče u Brna;
300 Blažovice - Holubice - Přerov;
340 Brno - Uherské Hradiště;
341 Staré Město u Uherského Hradiště - Vlárský průsmyk;
343 Veselí nad Moravou - Strážnice.
Turnusová skupina 848 je šestidenní. Motorové vozy řady 842 zde vykonávají vozbu na trati 244 a o víkendu na trati 246, a kromě výjimek společně s řídícím vozem řady Bfbrdtn794. Mimo to zajíždí s řídícím vozem do Třebíče a novinkou je jízda "kočkopsa" jak se této soupravě říká, z pátku na sobotu z Brna do Veselí nad Moravou a zpět.
Čtyřdenní oběhy v turnusové skupině 849 vykonávají "kvatra" bez řídících vozů. Ve 4. t.d. odjede na Sp 1920 z Brna do Hrušovan nad Jevišovkou, načež následující dva dny (1. a 2. t.d.) jezdí na trati 246 Znojmo - Břeclav. Třetí turnusový den ráno se na Sp 1921 vrátí z Hrušovan nad Jevišovkou zpět do Brna, pak udělá několik obratů do Náměště nad Oslavou nebo Zastávky u Brna. Ve 4. t.d. vyjede na Sp 1721/1726 do Starého Města u Uherského Hradiště o opět následuje Sp 1920.... O víkendech jsou v obězích určité odchylky, např. se víc jezdí mezi Brnem a Starým Městem u Uherského Hradiště na úkor "jihlavy".
Pět motorových vozů řady 842 jezdí v turnusové skupině 850. Je to takový pel-mel oběhů, výkony se spíše soustředí na "vlárskou trať". Jako zajímavost v GVD 2010/2011 zmiňuji výkon na trati 250. V pracovní dny "kvatro" vyjede ráno před 5. hodinou z depa a odjede jako Os 4962 do Tišnova, dále jako Os 4947 do Hrušovan u Brna a konečně do Brna veze Os 4654.
Poslední výkon brněnských "kvater" se nalézá v turnusové skupině 851. Jedná se o výkony na osobních vlacích Vyškov na Moravě - Nezamyslice se zájezdem až do Přerova (v pracovní dny třikrát, o víkendech jednou).
Provoz v GVD: 2001/2002 | 2002/2003 | 2003/2004 | 2004/2005 | 2005/2006 | 2006/2007 | 2007/2008 | 2008/2009 | 2009/2010