Řídicí vozy ř. Bfbrdtn794 a ABfbrdtn795

PŘEHLED AKTUALIZACÍ

2010-11-15

Popis GVD 2010/2011. Stav a události v GVD 2009/2010 viz odkaz na konci této stránky.

2010-12-14

Aktualizovány údaje o obězích v GVD 2010/2011 a stavu vozidlového parku.

2011-01-22

Od 19. 1. 2011 je odstaven řídicí vůz ABfbrdtn795 215 po nehodě na přejezdu ve Starém Lískovci.

2011-02-05

Řídicí vůz ABfbrdtn795 215 je od 1. 2. 2011 po opravě opět provozní.

2011-03-05

Od 25. 2. 2011 se podrobuje opravě PVY řídicí vůz Bfbrdtn794 302.

2011-06-26

Řídicí vůz Bfbrdtn794 302 se po opravě PVY vrátil do provozu 22. 6. 2011, mezitím byl 20. 6. 25011 na opravu PVY odeslán vůz Bfbrdtn794 303.

2011-09-11

Další vůz po opravě PVY je v provozu, a sice od 2. 9. 2011 vůz Bfbrdtn794 303; naopak od 1. 9. 2011 je kvůli opravě PVY odstaven vůz Bfbrdtn794 308.

2011-11-20

Vůz Bfbrdtn794 308 je po opravě PVY od 3. 11. 2011 provozní, naopak na opravu PVY se vydal vůz Bfbrdtn794 305, odstavený od 10. 11. 2011.

2011-12-10

Od 3. 12. 2011 je vůz Bfbrdtn794 303 zapůjčen do DKV Olomouc.

Řídicí vozy ř. Bfbrdtn794

bfbrdtn794 Řídicí vozy řady Bfbrdtn794 a ABfbrdtn795 jsou skutečnou raritou mezi ostatními vozovými řadami. Ke stavbě řídicího vozu totiž posloužila vozová skříň a podvozky z poštovního vozu řady Postw (ex Postmw). První vůz s označením Bdbftn 954.001 (ex Postmw 50 54 90-40 242-5, 1984/87922) byl dokončen firmou Pars nova a.s. Šumperk v roce 2006, načež byl vystaven na výstavě Czech Raildays v Ostravě v červnu téhož roku. Další vůz - 954.002 - byl vystaven na strojírenském veletrhu v Brně v září 2006. Na jaře 2007 byly vozy přeznačeny na řadu Bfbrdtn a od 1. 1. 2009 jsou vedeny jako řada Bfbrdtn794 s číselným označením 50 54 86-29 3xx. Ani toto přeznačení však nebylo poslední, k 1. 1. 2010 nesou vozy pozměněné číselné označení 50 54 80-29 3xx. Vůz má k dispozici pouze 2. vozovou třídu.

 

Doposud bylo vyrobeno 8 vozů této řady. Od prosince 2008 jsou všechny soustředěny do DKV Brno. V GVD 2010/2011 je stav prakticky "opsaný" z minulého grafikonu, tzn. inventární počet se nemění a v turnuse jezdí 6 vozů.

PS Horní Heršpice

Původní označení

Rok / výr. číslo

Současné označení

Poznámka

Aktualizace

Postmw 50 54 90-40 242-5

1984/87922

Bfbrdtn794 50 54 80-29 301-6

ASTERIX; později 954.001 a 50 54 86-29 301

2010-12-12

Postmw 50 54 90-40 200-3

1984/87880*

Bfbrdtn794 50 54 80-29 302-4

ALOIS; později 954.002 a 50 54 86-29 302; *po výrobě měl vůz výr. štítek 1984/87913

2011-06-22

Postmw 50 54 90-40 243-3

1984/87923

Bfbrdtn794 50 54 80-29 303-2

ZDEŇKA; později 954.003 a 50 54 86-29 303; zapůjčen do DKV Olomouc

2011-12-03

Postmw 50 54 90-40 209-4

1984/87889

Bfbrdtn794 50 54 80-29 304-0

FERDA; později 954.004 a 50 54 86-29 304

2010-12-12

Postmw 50 54 90-40 261-8

1984/87941

Bfbrdtn794 50 54 80-29 305-7

BERUŠKA; později 954.005 a 50 54 86-29 305; odstaven - oprava PVY

2011-11-10

Postmw 50 54 90-40 222-7

1984/87902

Bfbrdtn794 50 54 80-29 306-5

OBELIX; později 954.006 a 50 54 86-29 306

2010-12-12

Postmw 50 54 90-40 211-0

1984/87891

Bfbrdtn794 50 54 80-29 307-3

MARKÉTKA; později 954.007 a 50 54 86-29 307

2010-12-12

Postmw 50 54 90-40 246-6

1984/87926

Bfbrdtn794 50 54 80-29 308-1

TONIČKA; později 954.008 a 80 54 86-29 308

2011-11-03


Vozy řady Bfbrdtn794 jsou zařazeny do šestidenní turnusové skupiny 948. Jezdí výhradně s motorovými vozy řady 842 (turnusová skupina 848). Můžeme je potkat na tratích:

   

Řídicí vozy ř. ABfbrdtn795

abfbrdtn795 Další variantou řídicích vozů je provedení s 1. a 2. vozovou třídou. Tyto vozy byly označeny inventárními čísly od 201 výše, do konce roku 2008 pod označením ABfbrdtn 954.2, od 1. 1. 2009 jako řada ABfbrdtn795 s číselným označením 50 54 86-29 2xx. V průběhu výroby bylo číselné označení změněno na 50 54 80-29 2xx. Tyto vozy se v DKV Brno dlouho nevyskytovaly, neboť si to objednavatel regionální dopravy nepřál. Od poloviny roku 2007 se však jiné vozy než varianta s 1. a 2. třídou nevyrábějí, a tak se tyto vozy objevují i v DKV Brno. Prvním vozem ve stavu DKV Brno se stal 1. 7. 2009 vůz ABfbrdtn795 50 54 80-29 215.

 

Ve stavu DKV Brno se nachází 7 vozů, z nichž 6 je turnusováno. Jedná se tedy o stejný stav jako v GVD 2009/2010.

PS Horní Heršpice

Původní označení

Rok / výr. číslo

Současné označení

Poznámka

Aktualizace

Postmw 50 54 90-40 201-1

1984/87881

ABfbrdtn795 50 54 80-29 215-8

FRANTIŠEK

2011-02-01

Postmw 50 54 90-40 208-6

1984/87935

ABfbrdtn795 50 54 80-29 216-6

VLADIMÍR

2010-12-12

Postmw 50 54 90-40 276-3

1985/87956

ABfbrdtn795 50 54 80-29 220-8

JAROSLAV

2010-12-12

Postmw 50 54 90-40 224-3

198x/xxxxx

ABfbrdtn795 50 54 80-29 221-6

MICHAL; nátěr "Najbrt"

2010-12-12

Postmw 50 54 90-40 245-8

1984/87925

ABfbrdtn795 50 54 80-29 222-4

MARTIN; nátěr "Najbrt"

2010-12-12

Postmw 50 54 90-40 212-8

1984/87892

ABfbrdtn795 50 54 80-29 223-2

BEDŘIŠKA; nátěr "Najbrt"

2010-12-12

Postmw 50 54 90-40 248-2

198x/xxxxx

ABfbrdtn795 50 54 80-29 224-0

MAREK

2010-12-12


Řídicí vozy řady ABfbrdtn795 jezdí ve dvou třídenních turnusových skupinách 946 a 947. Vždy tvoří soupravu v řazení motorový vůz ř. 854 + přípojný vůz ř. Bdtn756 + řídicí vůz ř. ABfbrdtn795. Tyto soupravy můžeme pravidelně vídat na tratích:

 

Turnusová skupina 946 představuje obraty na trati Brno - Jihlava. Kromě víkendu pak souprava provede jeden obrat z Brna do Veselí nad Moravou. Přípojné vozy jezdí v TS 046 a motorové vozy v TS 846.

 

Rovněž třídenní turnusová skupina 947 je orientovaná na trať Brno - Staré Město u Uherského Hradiště. V pracovní dny zajíždí na jednom obratu do Bohutic. Analogicky jako v předchozím případě jsou přípojné vozy vedeny v TS 047 a motorové vozy v TS 847.


 

Provoz v GVD: 2006/2007 | 2007/2008 | 2008/2009 | 2009/2010

Kliknutím zde se dostanete na vršek stránky