PŘEHLED AKTUALIZACÍ |
|
---|---|
2010-11-15 |
Popis GVD 2010/2011. Stav a události v GVD 2009/2010 viz odkaz na konci této stránky. |
2010-12-14 | Aktualizovány údaje o obězích v GVD 2010/2011 a stavu vozidlového parku. |
2011-01-22 | Od 19. 1. 2011 je odstaven řídicí vůz ABfbrdtn795 215 po nehodě na přejezdu ve Starém Lískovci. |
2011-02-05 | Řídicí vůz ABfbrdtn795 215 je od 1. 2. 2011 po opravě opět provozní. |
2011-03-05 | Od 25. 2. 2011 se podrobuje opravě PVY řídicí vůz Bfbrdtn794 302. |
2011-06-26 | Řídicí vůz Bfbrdtn794 302 se po opravě PVY vrátil do provozu 22. 6. 2011, mezitím byl 20. 6. 25011 na opravu PVY odeslán vůz Bfbrdtn794 303. |
2011-09-11 | Další vůz po opravě PVY je v provozu, a sice od 2. 9. 2011 vůz Bfbrdtn794 303; naopak od 1. 9. 2011 je kvůli opravě PVY odstaven vůz Bfbrdtn794 308. |
2011-11-20 | Vůz Bfbrdtn794 308 je po opravě PVY od 3. 11. 2011 provozní, naopak na opravu PVY se vydal vůz Bfbrdtn794 305, odstavený od 10. 11. 2011. |
2011-12-10 | Od 3. 12. 2011 je vůz Bfbrdtn794 303 zapůjčen do DKV Olomouc. |
Řídicí vozy řady Bfbrdtn794 a ABfbrdtn795 jsou skutečnou raritou mezi ostatními vozovými řadami. Ke stavbě řídicího vozu totiž posloužila vozová skříň a podvozky z poštovního vozu řady Postw (ex Postmw). První vůz s označením Bdbftn 954.001 (ex Postmw 50 54 90-40 242-5, 1984/87922) byl dokončen firmou Pars nova a.s. Šumperk v roce 2006, načež byl vystaven na výstavě Czech Raildays v Ostravě v červnu téhož roku. Další vůz - 954.002 - byl vystaven na strojírenském veletrhu v Brně v září 2006. Na jaře 2007 byly vozy přeznačeny na řadu Bfbrdtn a od 1. 1. 2009 jsou vedeny jako řada Bfbrdtn794 s číselným označením 50 54 86-29 3xx. Ani toto přeznačení však nebylo poslední, k 1. 1. 2010 nesou vozy pozměněné číselné označení 50 54 80-29 3xx. Vůz má k dispozici pouze 2. vozovou třídu.
Doposud bylo vyrobeno 8 vozů této řady. Od prosince 2008 jsou všechny soustředěny do DKV Brno. V GVD 2010/2011 je stav prakticky "opsaný" z minulého grafikonu, tzn. inventární počet se nemění a v turnuse jezdí 6 vozů.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
Postmw 50 54 90-40 242-5 |
1984/87922 |
Bfbrdtn794 50 54 80-29 301-6 |
ASTERIX; později 954.001 a 50 54 86-29 301 |
2010-12-12 |
Postmw 50 54 90-40 200-3 |
1984/87880* |
Bfbrdtn794 50 54 80-29 302-4 |
ALOIS; později 954.002 a 50 54 86-29 302; *po výrobě měl vůz výr. štítek 1984/87913 |
2011-06-22 |
Postmw 50 54 90-40 243-3 |
1984/87923 |
Bfbrdtn794 50 54 80-29 303-2 |
ZDEŇKA; později 954.003 a 50 54 86-29 303; zapůjčen do DKV Olomouc |
2011-12-03 |
Postmw 50 54 90-40 209-4 |
1984/87889 |
Bfbrdtn794 50 54 80-29 304-0 |
FERDA; později 954.004 a 50 54 86-29 304 |
2010-12-12 |
Postmw 50 54 90-40 261-8 |
1984/87941 |
Bfbrdtn794 50 54 80-29 305-7 |
BERUŠKA; později 954.005 a 50 54 86-29 305; odstaven - oprava PVY |
2011-11-10 |
Postmw 50 54 90-40 222-7 |
1984/87902 |
Bfbrdtn794 50 54 80-29 306-5 |
OBELIX; později 954.006 a 50 54 86-29 306 |
2010-12-12 |
Postmw 50 54 90-40 211-0 |
1984/87891 |
Bfbrdtn794 50 54 80-29 307-3 |
MARKÉTKA; později 954.007 a 50 54 86-29 307 |
2010-12-12 |
Postmw 50 54 90-40 246-6 |
1984/87926 |
Bfbrdtn794 50 54 80-29 308-1 |
TONIČKA; později 954.008 a 80 54 86-29 308 |
2011-11-03 |
Vozy řady Bfbrdtn794 jsou zařazeny do šestidenní turnusové skupiny 948. Jezdí výhradně s motorovými vozy řady 842 (turnusová skupina 848). Můžeme je potkat na tratích:
240 Brno - Okříšky;
244 Brno - Hrušovany nad Jevišovkou / Moravské Bránice - Oslavany;
246 Znojmo - Břeclav;
340 Brno - Veselí nad Moravou.
Další variantou řídicích vozů je provedení s 1. a 2. vozovou
třídou. Tyto vozy byly označeny inventárními čísly od 201 výše, do konce roku
2008 pod označením ABfbrdtn 954.2, od 1. 1. 2009 jako řada ABfbrdtn795 s číselným označením 50 54 86-29 2xx. V
průběhu výroby bylo číselné označení změněno na 50 54 80-29 2xx. Tyto vozy se v DKV Brno dlouho nevyskytovaly, neboť
si to objednavatel regionální dopravy nepřál. Od poloviny roku 2007 se však jiné vozy než
varianta s 1. a 2. třídou nevyrábějí, a tak se tyto vozy objevují i v DKV Brno.
Prvním vozem ve stavu DKV Brno se stal 1. 7. 2009 vůz ABfbrdtn795 50
54 80-29 215.
Ve stavu DKV Brno se nachází 7 vozů, z nichž 6 je turnusováno. Jedná se tedy o stejný stav jako v GVD 2009/2010.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
Postmw 50 54 90-40 201-1 |
1984/87881 |
ABfbrdtn795 50 54 80-29 215-8 |
FRANTIŠEK |
2011-02-01 |
Postmw 50 54 90-40 208-6 |
1984/87935 |
ABfbrdtn795 50 54 80-29 216-6 |
VLADIMÍR |
2010-12-12 |
Postmw 50 54 90-40 276-3 |
1985/87956 |
ABfbrdtn795 50 54 80-29 220-8 |
JAROSLAV |
2010-12-12 |
Postmw 50 54 90-40 224-3 |
198x/xxxxx |
ABfbrdtn795 50 54 80-29 221-6 |
MICHAL; nátěr "Najbrt" |
2010-12-12 |
Postmw 50 54 90-40 245-8 |
1984/87925 |
ABfbrdtn795 50 54 80-29 222-4 |
MARTIN; nátěr "Najbrt" |
2010-12-12 |
Postmw 50 54 90-40 212-8 |
1984/87892 |
ABfbrdtn795 50 54 80-29 223-2 |
BEDŘIŠKA; nátěr "Najbrt" |
2010-12-12 |
Postmw 50 54 90-40 248-2 |
198x/xxxxx |
ABfbrdtn795 50 54 80-29 224-0 |
MAREK |
2010-12-12 |
Řídicí vozy řady ABfbrdtn795 jezdí ve dvou třídenních turnusových skupinách 946 a 947. Vždy tvoří soupravu v řazení motorový vůz ř. 854 + přípojný vůz ř. Bdtn756 + řídicí vůz ř. ABfbrdtn795. Tyto soupravy můžeme pravidelně vídat na tratích:
240 Brno - Jihlava;
244 Brno - Bohutice;
340 Brno - Uherské Hradiště;
341 Kunovice - Staré Město u Uherského Hradiště.
Turnusová skupina 946 představuje obraty na trati Brno - Jihlava. Kromě víkendu pak souprava provede jeden obrat z Brna do Veselí nad Moravou. Přípojné vozy jezdí v TS 046 a motorové vozy v TS 846.
Rovněž třídenní turnusová skupina 947 je orientovaná na trať Brno - Staré Město u Uherského Hradiště. V pracovní dny zajíždí na jednom obratu do Bohutic. Analogicky jako v předchozím případě jsou přípojné vozy vedeny v TS 047 a motorové vozy v TS 847.