Přípojné vozy ř. Bdtn756 a Bdtn757

PŘEHLED AKTUALIZACÍ

2011-11-20

Popis GVD 2011/2012.

2011-12-18

Aktualizovány údaje o obězích v GVD 2011/2012 a stavu vozidlového parku. Dnem 11. 12. 2011 jsou ve stavu DKV Brno nově dva plzeňské vozy Bdtn756 309 a 319.

2012-01-02

Vůz Bdtn756 361 je po opravě od 18. 12. 2011 v provozu.

2012-07-22

I do brněnského DKV konečně míří vozy řady Bdtn757. Prvním vozem se stal vůz Bdtn757 225, ve stavu je od 29. 6. 2012.

2012-08-12

Druhý brněnský vůz řady Bdtn757 (226) je ve stavu od 2. 8. 2012.

2012-12-08

K závěru platnosti GVD došlo k výměně dvou vozů řady Bdtn756, a to kvůli nátěru. Brněnské vozy Bdtn756 340 a 341 opatřené korporátním nátěrem se začaly prohánět mezi Prahou a Rakovníkem (ve stavu DKV Brno naposledy 27. 11. 2012). Místo nich Brno obdrželo olomoucké vozy Bdtn756 348 a 354, ve stavu je má od 26. 11. 2012.

Přípojné vozy ř. Bdtn756

bdtn756 Vozy řady Bdtn756 vznikly modernizací vozů, které vyrobila v letech 1969-1970 Vagónka Tatra Studénka pod označením řady Baim. ČSD tehdy odebraly těchto vozů celkem 120.

 

V roce 1983 byla vozům řada změněna na Bmnp, v roce 1990 na Bnp a konečně v roce 2001 na Btn. Co se týče číselného označení, vozy v letech 1994-1995 obdržely řadu 053.

 

V roce 2004 představila firma KOS Krnov modernizaci jednoho vozu, a ten dostal řadové označení Bdtn 054. Modernizace se ukázala jako zdařilá a v následujících letech následovala modernizace dalších vozů, která stále probíhá, resp. od roku 2011 jako modifikovaná řada Bdtn757. Od 1. 1. 2009 se označení vozu upřesnilo na řadu Bdtn756 a vozy nesou číselný interval 50 54 21-29 3xx.

 

Pro provoz v DKV Brno je k dispozici 18 vozů, z nichž 15 je turnusovaných. Ve srovnání s minulým GVD je tedy počet turnusově nasazených vozů o 2 vyšší.


PJ Horní Heršpice

Původní označení

Rok / výr. číslo

Současné označení

Poznámka

Aktualizace

Baim 70 54 20-09 240-9

1970/71495

Bdtn756 50 54 21-29 301-8

později 053.072 a 054.240

2011-12-11

Baim 70 54 20-09 217-7

1970/71472

Bdtn756 50 54 21-29 302-6

později 053.017 a 054.217

2011-12-11

Baim 70 54 20-09 248-2

1970/71503

Bdtn756 50 54 21-29 303-4

později 053.077 a 054.248

2011-12-11

Baim 70 54 20-09 236-7

1970/71491

Bdtn756 50 54 21-29 304-2

později 053.021 a 054.236

2011-12-11

Baim 70 54 20-09 222-7

1970/71477

Bdtn756 50 54 21-29 305-9

později 053.019 a 054.222

2011-12-11

Baim 70 54 20-09 286-2

1970/71878

Bdtn756 50 54 21-29 306-7

později 053.040 a 054.286

2011-12-11

Baim 70 54 20-09 303-5

1970/71895

Bdtn756 50 54 21-29 307-5

později 053.026 a 054.303

2011-12-11

Baim 70 54 20-09 296-1

1970/71888

Bdtn756 50 54 21-29 309-1

později 053.056 a 054.296

2011-12-11

Baim 70 54 20-09 207-8

1970/71462

Bdtn756 50 54 21-29 310-9

později 053.012 a 054.207

2011-12-11

Baim 70 54 20-09 256-5

1970/71511

Bdtn756 50 54 21-29 316-6

později 053.082 a 054.256

2011-12-11

Baim 70 54 20-09 274-8

1970/71866

Bdtn756 50 54 21-29 317-4

později ŽSR/ZSSK a 054.274

2011-12-11

Baim 70 54 20-09 283-9

1970/71875

Bdtn756 50 54 21-29 318-2

později ŽSR/ZSSK a 054.283

2011-12-11

Baim 70 54 20-09 214-4

1970/71469

Bdtn756 50 54 21-29 319-0

později ŽSR/ZSSK a 054.214

2011-12-11

Baim 70 54 20-09 246-6

1970/71501

Bdtn756 50 54 21-29 339-8

později 053.076 a 50 54 21-29 029; nátěr "Najbrt"

2011-12-11

Baim 70 54 20-09 208-6

1969/71463

Bdtn756 50 54 21-29 348-9

později 053.051 a 50 54 21-29 007

2012-11-26

Baim 70 54 20-09 252-4

1970/71507

Bdtn756 50 54 21-29 354-7

později 053.080 a 50 54 21-29 032

2012-11-26

Baim 70 54 20-09 227-6

1970/71482

Bdtn756 50 54 21-29 361-2

později 053.068 a 50 54 21-29 021

2011-12-18

Baim 70 54 20-09 239-1

1970/71494

Bdtn756 50 54 21-29 362-0

později 053.071 a 50 54 21-29 027

2011-12-11


Obraty vozů řady Bdtn756 jsou zpracovány v pěti turnusových skupinách 040, 041, 042, 043 a 044. Vozy jsou pravidelně nasazeny na tratích:

Porovnáním s GVD 2010/2011 vyplývá, že vozy se po roce svého působení na trati Jihlava - Pardubice odtud opět vytratí, tedy kromě zajíždění na zastávku Jihlava-Bosch Diesel. Stejně tak už je pravidelně neuvidíme mezi Moravskými Bránicemi a Bohuticemi, naopak ale budou jezdit do Ivančic. Dále nebudou nasazovány mezi Brnem a Hrušovany u Brna.

 

Turnusová skupina 040 je pětidenní a vozy se pohybují jak na trati Brno - Jihlava, tak mezi Brnem a Bylnicí.

 

Další šestidenní turnusová skupina 041 zahrnuje všechny oběhy přípojného vozu řady Bdtn756 společně s motorovým vozem řady 854 (TS 846) a řídicím vozem řady ABfbrdtn795 (TS 946). Tři dny se tyto soupravy pohybují na trati Brno - Jihlava a tři dny mezi Brnem a Starým Městem u Uh. Hradiště.

 

Jeden vůz řady Bdtn756 obíhá v turnusové skupině 042, což jsou výkony na trati Brno - Jihlava a Brno - Ivančice (do Ivančic zajíždí v pracovní dny na obratu 4420/14410 / 14411/4405).

 

Další vůz je zařazen do turnusové skupiny 043. V pracovní dny vůz jezdí mezi Brnem a Jihlavou, o víkendu mezi Brnem a Bylnicí.

 

V turnusové skupině 044 jezdí v jednodenním oběhu dvojice vozů řady Bdtn756. V pracovní dny se pohybují na tratích Tišnov - Brno - Nesovice, o víkendech jezdí na spěšných vlacích Brno - Staré Město u Uherského Hradiště a osobních vlacích Staré Město u Uh. Hradiště - Bylnice.

 

Z 15 turnusovaných vozů řady Bdtn756 tedy jezdí šest v "motografech" (TS 041) a 9 vozů jezdí v doprovodu motorových vozů řad 842 nebo 854.


 

V DKV Brno se již nevyskytují:

 

Původní označení

Rok / výr. číslo

Současné označení

Poznámka

Aktualizace

Baim 70 54 20-09 298-7

1970/71472

Bdtn756 50 54 21-29 340-6

později 053.045 a 50 54 21-29 056; nátěr "Najbrt"

2012-11-28

Baim 70 54 20-09 209-4

1969/71464

Bdtn756 50 54 21-29 341-4

později 053.052 a 50 54 21-29 008; nátěr "Najbrt"

2012-11-28

 

 

Přípojné vozy ř. Bdtn757

bdtn757 Modernizace vozů na novou řadu Bdtn756 50 54 21-29 byla ukončena v roce 2011, posledním vozem se stal vůz s číslem 364. Od července 2011 modernizace stejné původní řady Btn755 probíhá dál, ale modernizované vozy nesou nové označení Bdtn75750 54 20-29 2xx.

 

V DKV Brno jsou ve stavu 2 vozy. První vůz se ve stavu DKV Brno ocitl 29. 6. 2012, ale fyzicky dojel do Brna vlakem Sp 1638 až 18. 7. 2012. S cestujícími poprvé vyjel 26. 7. 2012 na Os 4145 do Nemotic.

Druhý vůz - Bdtn757 226 - je v DKV Brno veden od 2. 8. 2012, avšak fyzicky dojel také o něco později, a sice dne 9. 8. 2012 (opět na Sp 1638, což je tradiční spoj pro navážení vozů z oprav či nových dodávek do Brna).

 

Speciální turnus pro řadu Bdtn757 zatím stanovený není, prozatím budou tyto vozy jezdit společně s vozy řady Bdtn756 nebo místo nich.


PJ Horní Heršpice

Původní označení

Rok / výr. číslo

Současné označení

Poznámka

Aktualizace

Baim 70 54 20-09 221-9

1970/71476

Bdtn757 50 54 20-29 225-0

později 053.018 a 50 54 21-29 017

2012-06-29

Baim 70 54 20-09 311-8

1970/71903

Bdtn757 50 54 20-29 226-8

později 053.059 a 50 54 21-29 065

2012-08-02


Provoz v GVD: 2006/2007 | 2007/2008 | 2008/2009 | 2009/2010 | 2010/2011

Kliknutím zde se dostanete na vršek stránky