PŘEHLED AKTUALIZACÍ |
|
---|---|
2013-11-24 | Popis GVD 2013/2014. |
2013-12-15 | Aktualizovány údaje o obězích v GVD 2013/2014 a stavu vozidlového parku. |
2014-01-19 | Dne 16. 1. 2014 vyjela po opravě MVY s cestujícími jednotka 814.069+914.069. |
2014-02-02 | Od 23. 1. 2014 je odstavena jednotka 814.042+914.042 pro závadu na spalovacím motoru. |
2014-02-16 | Jednotka 814.042+914.042 od 3. 2. 2014 opět jezdí v pravidelném provozu. |
2014-03-16 | Motorová jednotka 814.198+914.198 poškozená loni v listopadu je od 7. 3. 2014 opět provozní; zároveň tím skončila její výpomoc v PJ Havlíčkův Brod. |
2014-03-30 | Na Vysočině v PJ Havlíčkův Brod došlo k poklesu provozních "Regionov". Od 27. 2. 2014 stojí odstavená jednotka 814.067 pro silný zápach na WC a 16. 3. 2014 došlo poblíž Znojma při jízdě Os 24809 k najetí jednotky 814.069 do stromu. Hned následující den proto vyrazila jedna ze tří maloměřických "Regionov" 814.198 do Havlíčkova Brodu na výpomoc, poprvé zde vyjela 18. 3. 2014 na Os 5320 do Hlinska v Čechách. |
2014-04-13 | Jednotka 814.069+914.069 po opravě vyjela 7. 4. 2014 do pravidelného provozu. Od 8. 4. 2014 je odstavena jednotka 814.010+914.010 pro závadu na spalovacím motoru a téhož dne se odstavená "Regionova" 814.067+914.067 přesunula do DPOV Veselí nad Moravou. |
2014-05-11 | Od 22. 4. 2014 je opět provozní jednotka 814.010+914.010. "Regionova" 814.067+914.067 odjela z DPOV Veselí nad Moravou dne 28. 4. 2014 do Havlíčkova Brodu a od 30. 4. 2014 jezdí v pravidelném provozu. |
2014-06-08 | Dne 29. 5. 2014 odjela motorová jednotka 814.198+914.198 z Havlíčkova Brodu do Brna-Maloměřic a od 2. 6. 2014 je nasazována na Brněnsku. |
2014-07-13 | Motorová jednotka 814.043+914.043 je pro závadu na spalovacím motoru od 26. 6. 2014 odstavená. "Regionova" 814.217+814.218 odjela 18. 6. 2014 na výpomoc do PJ Veselí nad Moravou. |
2014-08-02 | Zpět v provozu je od 18. 7. 2014 motorová jednotka 814.043+914.043. V období od 18. 7. do 2. 8. 2014 vypomáhala v PJ Havlíčkův Brod motorová jednotka 814.197+914.197. |
2014-08-17 | Pro závadu na nápravové převodovce je od 1. 8. 2014 odstavena jednotka 814.219+814.220. Dne 7. 8. 2014 došlo ve Strážnici ke střetu motorové jednotky 814.104+914.104 během jízdy Os 2716 s dodávkou (http://1url.cz/7juW), jednotka je odstavená. |
2014-09-14 | Angažmá motorové jednotky 814.217+814.218 v PJ Veselí nad Moravou skončilo 9. 8. 2014, o den později se jednotka vrátila do PJ Maloměřice. "Regionova" 814.219+814.220 je po opravě od 26. 8. 2014 provozní. Dalším otloukánkem zcela nevyhovujícího legislativního stavu stran stromů padajících do průjezdného průřezu se 4. 9. 2014 stala motorová jednotka 814.228+814.227, stalo se tak na zastávce Prudká během jízdy Os 14907, jednotka navíc vykolejila. Turnusová skupina 802 je od 1. 9. 2014 redukována jen na ranní výkony. |
2014-10-05 | Motorová jednotka 814.104+914.104 je od 18. 9. 2014 opět provozní. |
2014-10-18 | Do pravidelného provozu se dne 10. 10. 2014 vrátila motorová jednotka 814.227+814.228. |
2014-11-02 | Ke dni 1. 11. 2014 byla zrušena maloměřická turnusová skupina 802. |
2014-11-16 | Maloměřická motorová jednotka 814.197+914.197 od 2. 11. 2014 vypomáhá v PJ Havlíčkův Brod. |
2014-12-07 | Motorová jednotka 814.197+914.197 byla na výpomoci v PJ Havlíčkův Brod do 22. 11. 2014, od 26. 11. 2014 ji vystřídala "Reginova" 814.199+914.199. |
2014-12-13 | Dne 9. 12. 2014 došlo mezi Újezdcem u Luhačovic a Luhačovicemi ke střetu "Regionovy" 814.103+914.103 s automobilem, jednotka je odstavena. |
Motorové jednotky řady 814.0 jsou nedělitelné dvoudílné jednotky a sestávají z motorového vozu ř. 814 a řídicího vozu ř. 914. Motorové vozy vznikly rekonstrukcí motorových vozů ř. 810, řídicí vozy rekonstrukcí přípojných vozů ř. 010, 013 a 015 (mezitím přeznačených na ř. Btax780, Ddax784 a Bdtax785). Motorové jednotky dodala firma Pars nova a.s. ze Šumperka, jednotky obdržely obchodní název "Regionova" jako symbol vozidel dodávaných do jednotlivých regionů (krajů). První jednotka ř. 814.0 vznikla v roce 2005 a dodávky jednotek probíhaly do roku 2012. Zájemcům o dislokace jednotek, jejich popis a další informace doporučuji webové stránky www.regionovy.cz.
Ve stavu DKV Brno je 13 jednotek, a to v PJ Maloměřice, Havlíčkův Brod a Veselí nad Moravou. Turnusováno je 9 jednotek, tak jako v minulém GVD.
Ve stavu PJ Maloměřice se nachází 3 jednotky, z nichž 2 jsou turnusované. Nasazeny jsou stejně tak jako v minulém GVD na tratích:
260 Brno - Letovice;
262 Skalice nad Svitavou - Velké Opatovice.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
M 152.0029 |
1976/77713 |
95 54 5 814.197-0 |
později 810.029 |
2014-11-22 |
Blm 70 54 24-29 807-7 |
1982/85609 |
95 54 5 914.197-9 |
později 010.242 a 50 54 24-29 385 |
2014-11-22 |
M 152.0494 |
1982/85727 |
95 54 5 814.198-8 |
později 810.494 a 811.494 |
2014-06-02 |
Blm 70 54 24-29 810-1 |
1982/85612 |
95 54 5 914.198-7 |
později 010.245 a 50 54 24-29 387 |
2014-06-02 |
M 152.0471 |
1981/84125 |
95 54 5 814.199-6 |
později 810.471; výpomoc v PJ Havlíčkův Brod |
2014-11-26 |
Blm 70 54 24-29 311-0 |
1978/80060 |
95 54 5 914.199-5 |
později 010.384 a 50 54 24-29 142; výpomoc v PJ Havlíčkův Brod |
2014-11-26 |
Pro maloměřické jednotky je sestavena dvoudenní turnusová skupina 803. "Regionovy" v ní zajišťují veškeré výkony na trati Skalice nad Svitavou - Velké Opatovice. Zbrojení a údržba probíhá v PJ Maloměřice. Po celou sobotu a v neděli dopoledne je v provozu pouze jedna motorová jednotka.
V PJ Veselí nad Moravou jsou umístěny 4 jednotky a 2 z nich jsou turnusované. Jezdí stejně jako v minulém GVD pravidelně na tratích:
340 Veselí nad Moravou - Uherské Hradiště;
341 Staré Město u Uherského Hradiště - Újezdec u Luhačovic - Vlárský průsmyk / Luhačovice.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
M 152.0401 |
1981/84055 |
95 54 5 814.103-8 |
později 810.401; odstaven - násilné poškození (střet s automobilem) |
2014-12-09 |
Blm 70 54 24-29 790-5 |
1982/85592 |
95 54 5 914.103-7 |
později 010.234 a 50 54 24-29 375; odstaven - násilné poškození (střet s automobilem) |
2014-12-09 |
M 152.0178 |
1977/79557 |
95 54 5 814.104-6 |
později 810.178 |
2014-09-18 |
Blm 70 54 24-29 306-0 |
1978/80055 |
95 54 5 914.104-5 |
později 010.381 a 50 54 24-29 137 |
2014-09-18 |
M 152.0214 |
1977/79593 |
95 54 5 814.132-7 |
později 810.214 |
2013-12-15 |
Blm 70 54 24-29 384-7 |
1979/81467 |
95 54 5 914.132-6 |
později 010.389 a 50 54 24-29 171 |
2013-12-15 |
M 152.0092 |
1976/78602 |
95 54 5 814.133-5 |
později 810.092 |
2013-12-15 |
Blm 70 54 24-29 435-7 |
1979/81518 |
95 54 5 914.133-4 |
později 010.221 a 50 54 24-29 195 |
2013-12-15 |
Turnusová skupina 856, v které jsou zařazeny 2 jednotky řady 814.0, obsahuje obraty na "horní vláře". Obsluhují také veškeré osobní vlaky v úseku Újezdec u Luhačovic - Luhačovice.
Do PJ Havlíčkův Brod je přiděleno 6 jednotek, z toho 5 je jich turnusovaných v TS 877 a 878. V porovnání s GVD 2012/2013 dochází k zásadní změně jejich výskytu. "Regionovy" opouští trať Jihlava - Počátky-Žirovnice, Kostelec u Jihlavy - Slavonice a Okříšky - Rapotice. Naopak nově ovládají celou trať Okříšky - Znojmo a přes Hrušovany nad Jevišovkou v nepracovní dny zajišťují výkony až do Miroslavi a dále zajišťují obrat z Havlíčkova Brodu do Ledče nad Sázavou:
212 Světlá nad Sázavou - Ledeč nad Sázavou;
225 Havlíčkův Brod - Jihlava;
230 Havlíčkův Brod - Světlá nad Sázavou;
238 Havlíčkův Brod - Pardubice hl. n.;
240 Jihlava - Okříšky;
241 Okříšky - Znojmo;
244 Hrušovany nad Jevišovkou - Miroslav;
246 Znojmo - Hrušovany nad Jevišovkou.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
M 152.0164 |
1977/79543 |
95 54 5 814.010-5 |
později 810.164 |
2014-04-22 |
Blm 70 54 24-29 112-2 |
1976/77979 |
95 54 5 914.010-4 |
později 010.217 |
2014-04-22 |
M 152.0442 |
1981/84096 |
95 54 5 814.042-8 |
později 810.442 |
2014-02-03 |
Blm 70 54 24-29 378-9 |
1979/81461 |
95 54 5 914.042-7 |
později 010.109 |
2014-02-03 |
M 152.0308 |
1978/80547 |
95 54 5 814.043-6 |
později 810.308 |
2014-07-18 |
Blm 70 54 24-29 845-7 |
1982/85647 |
95 54 5 914.043-5 |
později 010.312 |
2014-07-18 |
M 152.0047 |
1976/77731 |
95 54 5 814.067-5 |
později 810.047 |
2014-04-30 |
Blm 70 54 24-29 213-8 |
1977/78951 |
95 54 5 914.067-4 |
později 010.517 |
2014-04-30 |
M 152.0246 |
1978/80485 |
95 54 5 814.068-3 |
později 810.246 |
2013-12-15 |
Blm 70 54 24-29 287-2 |
1978/80036 |
95 54 5 914.068-2 |
později 010.378 |
2013-12-15 |
M 152.0619 |
1984/87819 |
95 54 5 814.069-1 |
později 810.619 |
2014-04-07 |
Blm 70 54 24-29 228-4 |
1977/78966 |
95 54 5 914.069-0 |
později 010.458 |
2014-04-07 |
Turnusová skupina 877 je čtyřdenní. V prvním dni se jedná o výkony mezi Jihlavou a Pardubicemi a ve všech zbývajících dnech se motorové jednotky pohybují mezi Okříškami a Znojmem. To je stav v pracovních dnech. O víkendech se v prvním dni motorová jednotka udržuje a jedna ze tří jednotek z tratě Znojmo - Okříšky vykonává vozbu v úseku Hrušovany nad Jevišovkou - Miroslav.
V jednodenní turnusové skupině 878 vyjíždí každé ráno motorová jednotka z Havlíčkova Brodu do Pardubic, vykonává na této trati obraty na osobních vlacích a každý večer se vrací zpět do domovské PJ.
Motorové jednotky řady 814.2 jsou nedělitelné třídílné jednotky a sestávají z motorového vozu ř. 814 na každém konci a vloženého vozu ř. 014 mezi nimi. Motorové vozy vznikly rekonstrukcí motorových vozů ř. 810 nebo 809, vložené vozy rekonstrukcí přípojných vozů ř. 010 (mezitím přeznačených na ř. Btax780). Motorové jednotky dodala společnost Pars nova a.s. Šumperk, jednotky obdržely obchodní název "Regionova" jako symbol vozidel dodávaných do jednotlivých regionů (krajů). První jednotka ř. 814.2 vznikla v roce 2007, poslední - šestadvacátou - ČD obdržely v roce 2010.
DKV Brno provozuje 9 jednotek, a sice v PJ Maloměřice a PJ Veselí nad Moravou. Do turnusů je zařazeno 7 jednotek (do 31. 10. 2014 to bylo 8 jednotek stejně jako v předešlém GVD).
V PJ Maloměřice se nachází 6 jednotek řady 814.2, turnusované jsou 4 (do 31. 10. 2014 bylo turnusováno 5 jednotek).
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
M 152.0456 |
1981/84110 |
95 54 5 814.217-6 |
později 810.456 |
2014-08-10 |
Blm 70 54 24-29 562-8 |
1981/84185 |
95 54 5 014.009-5 |
později 010.142 |
2014-08-10 |
M 152.0013 |
1975/77697 |
95 54 5 814.218-4 |
později 810.013 |
2014-08-10 |
M 152.0023 |
1976/77707 |
95 54 5 814.219-2 |
později 810.023 |
2014-08-26 |
Blm 70 54 24-29 014-0 |
1976/77881 |
95 54 5 014.010-3 |
později 010.492 |
2014-08-26 |
M 152.0238 |
1977/79617 |
95 54 5 814.220-0 |
později 810.238 |
2014-08-26 |
M 152.0128 |
1976/78638 |
95 54 5 814.227-5 |
později 810.128 |
2014-10-10 |
Blm 70 54 24-29 183-3 |
1977/78921 |
95 54 5 014.014-5 |
později 010.337 |
2014-10-10 |
M 152.0169 |
1977/79548 |
95 54 5 814.228-3 |
později 810.169 |
2014-10-10 |
M 152.0377 |
1981/84031 |
95 54 5 814.229-1 |
později 810.377 |
2013-12-15 |
Blm 70 54 24-29 728-5 |
1982/85530 |
95 54 5 014.015-2 |
později 010.405 |
2013-12-15 |
M 152.0211 |
1977/79590 |
95 54 5 814.230-9 |
později 810.211 |
2013-12-15 |
M 152.0374 |
1981/84028 |
95 54 5 814.237-4 |
později 810.374 |
2013-12-15 |
Blm 70 54 24-29 512-3 |
1978/81595 |
95 54 5 014.019-4 |
později 010.005 |
2013-12-15 |
M 152.0085 |
1976/78595 |
95 54 5 814.238-2 |
později 810.085 |
2013-12-15 |
M 152.0069 |
1976/77753 |
95 54 5 814.239-0 |
později 810.069 |
2013-12-15 |
Blm 70 54 24-29 051-2 |
1976/77918 |
95 54 5 014.020-2 |
později 010.447 |
2013-12-15 |
M 152.0388 |
1981/84042 |
95 54 5 814.240-8 |
později 810.388 |
2013-12-15 |
Pro maloměřické jednotky jsou sestaveny turnusové skupiny 801 a 802. Tratě na kterých je můžeme pravidelně vidět jsou stejné jako v minulém GVD:
250 Vranovice - Brno - Tišnov;
251 Tišnov - Žďár nad Sázavou;
260 Brno - Blansko.
První turnusová skupina 801 je čtyřdenní. Tři dny se "Regionova" pohybuje na trati 251 Tišnov - Nedvědice - Žďár nad Sázavou a jeden den na trati 250 v úseku Tišnov - Brno - Vranovice a Brno - Blansko.
V druhé, jednodenní TS 802, obíhala v pracovní dny jednotka řady 814.2 na osobních vlacích v úsecích Tišnov - Brno - Vranovice a Brno - Blansko. Ranní výkony byly BNO 4962 TIV / 4929 VRE / 4654 BNO a následovala údržba. Odpoledne zajela 2x do Blanska na vlacích 4064 / 4065 / 4068 / 4069. Od 1. 9. 2014 byla turnusová skupina 802 redukována jen na ranní část, odpolední obraty připadly pod turnusovou skupinu 603. Od 1. 11. 2014 byla TS 802 zrušena zcela, výkony převzala souprava 242 WTB + 2 Bdmtee281 + Bdmtee275 + řídicí vůz Bfhpvee295 (a to i bývalé odpolední obraty, vedené posléze v TS 603).
V PJ Veselí nad Moravou jsou umístěny 3 jednotky a všechny jsou turnusované.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
M 152.0095 |
1976/78605 |
95 54 5 814.205-1 |
později 810.095 |
2013-12-15 |
Blm 70 54 24-29 212-0 |
1977/78950 |
95 54 5 014.003-8 |
později 010.516 |
2013-12-15 |
M 152.0591 |
1982/85824 |
95 54 5 814.206-9 |
později 810.591 |
2013-12-15 |
M 152.0397 |
1981/84051 |
95 54 5 814.207-7 |
později 810.397 |
2013-12-15 |
Blm 70 54 24-29 116-3 |
1976/77983 |
95 54 5 014.004-6 |
později 010.218 |
2013-12-15 |
M 152.0488 |
1982/85721 |
95 54 5 814.208-5 |
později 810.488 |
2013-12-15 |
M 152.0614 |
1984/87814 |
95 54 5 814.209-3 |
později 810.614 |
2013-12-15 |
Blm 70 54 24-29 021-5 |
1976/77888 |
95 54 5 014.005-3 |
později 010.497 |
2013-12-15 |
M 152.0552 |
1982/85785 |
95 54 5 814.210-1 |
později 810.552 a 809.552 |
2013-12-15 |
Veselské třídílné "Regionovy" jsou zařazeny do turnusové skupiny 855. Oproti minulému GVD nevznikla žádná změna, obraty jsou prakticky stejné. Motorové jednotky se pohybují výhradně na trati 343 Hodonín - Veselí nad Moravou - Vrbovce.
Provoz v GVD: 2006/2007 | 2007/2008 | 2008/2009 | 2009/2010 | 2010/2011 | 2011/2012 | 2012/2013