PŘEHLED AKTUALIZACÍ |
|
---|---|
2013-11-24 | Popis GVD 2013/2014. |
2013-12-15 | Aktualizovány údaje o obězích v GVD 2013/2014 a stavu vozidlového parku. |
2013-12-22 | Řídicí vůz Bfhpvee295 009 je od 20. 12. 2013 opět provozní. |
2014-09-14 | Řídicí vůz Bfhpvee295 026 je od 2. 9. 2014 odstaven z důvodu závady na dveřích. |
2014-10-18 | Od 6. 10. 2014 je řídicí vůz Bfhpvee295 026 opět v provozu s cestujícími. |
2014-11-02 | K 1. 11. 2014 se změnila turnusová skupina 903, nově rozdělená na TS 903 a 903a. |
Řídicí vozy řady Bfhpvee295 jsou určeny do souprav vozů osobní dopravy s elektrickými nebo motorovými lokomotivami. Zdrojem pro výrobu řídicích vozů se staly osobní vozy Bdt279 vyráběné ve Vagónce Studénka v letech 1986-1987. V Pars Nova a.s. Šumperk bylo vyrobeno celkem 34 řídicích vozů této řady, původně měly dodávky vozů probíhat v letech 2010-2012. První vůz byl však představen až v červnu 2011 na výstavě Czech Raildays v Ostravě, poslední vozy vyjely až v roce 2013.
Pracovním označením pro tyto řídicí vozy se stala řada 961, avšak obsazení této řady není možné vzhledem k mezitím proběhlému vývoji v označování řídicích vozů. Vozy obdržely řadu Bfhpvee295 s číselným označením 50 54 80-30. Řešení čela vozu připomínající buclaté tváře daly tomuto vozu přezdívku sysel (Sysel obecný - Spermophillus citellus, hlodavec z čeledi veverkovitých).
Ve stavu DKV Brno se nachází 13 vozů řady Bfhpvee295, z nichž 11 je (stejně tak jako v minulém GVD) turnusovaných.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
Btme 50 54 21-08 079-5 |
1987/90524 |
Bfhpvee295 50 54 80-30 009-2 |
KAČENKA |
2013-12-20 |
Btme 50 54 21-08 067-0 |
1986/90512 |
Bfhpvee295 50 54 80-30 010-0 |
MAREK |
2013-12-15 |
Btme 50 54 21-08 011-8 |
1986/90456 |
Bfhpvee295 50 54 80-30 011-8 |
|
2013-12-15 |
Btme 50 54 21-08 017-5 |
1986/90462 |
Bfhpvee295 50 54 80-30 021-7 |
SILVIE |
2013-12-15 |
Btme 50 54 21-08 061-3 |
1986/90506 |
Bfhpvee295 50 54 80-30 022-5 |
|
2013-12-15 |
Btme 50 54 21-08 160-3 |
1987/90605 |
Bfhpvee295 50 54 80-30 023-3 |
LOJZÍK |
2013-12-15 |
Btme 50 54 21-08 161-1 |
1987/90606 |
Bfhpvee295 50 54 80-30 024-1 |
PAVLÍNKA |
2013-12-15 |
Btme 50 54 21-08 016-7 |
1986/90461 |
Bfhpvee295 50 54 80-30 025-8 |
SIMONA |
2013-12-15 |
Btme 50 54 21-08 158-7 |
1987/90603 |
Bfhpvee295 50 54 80-30 026-6 |
RASŤA |
2014-10-06 |
Btme 50 54 21-08 172-8 |
1987/90617 |
Bfhpvee295 50 54 80-30 027-4 |
|
2013-12-15 |
Btme 50 54 21-08 155-3 |
1987/90600 |
Bfhpvee295 50 54 80-30 028-2 |
|
2013-12-15 |
Btme 50 54 21-08 051-4 |
1986/90496 |
Bfhpvee295 50 54 80-30 029-0 |
MICHAL |
2013-12-15 |
Btme 50 54 21-08 014-2 |
1986/90459 |
Bfhpvee295 50 54 80-30 030-8 |
KAMIL |
2013-12-15 |
Řídicí vozy řady Bfhpvee295 jezdí ve čtyřech turnusových skupinách 901, 902, 903 a 903a. Okruh tratí, na kterých jsme se s těmito vozy mohli pravidelně potkat, byl do 31. 10. 2014 stejný jako v minulém GVD:
250 Brno - Břeclav;
260 Brno - Březová nad Svitavou;
270 Olomouc - Přerov - Hranice na Moravě;
300 Brno - Křenovice horní n.;
330 Břeclav - Přerov.
Od 1. 11. 2014 se přehled tratí změnil následovně:
250 Tišnov - Brno - Břeclav;
260 Brno - Rájec-Jestřebí;
270 Olomouc - Přerov - Hranice na Moravě;
330 Břeclav - Přerov.
Turnusová skupina 901 je čtyřdenní a zahrnuje obraty rychlíků a spěšných vlaků na rameni Brno - Břeclav - Hodonín - Přerov - Olomouc. Řídicí vozy jezdí s lokomotivami řady 362 s linkou WTB v TS 301.
Druhá turnusová skupina 902 je pětidenní a zahrnuje výhradně osobní vlaky na rameni Břeclav - Přerov, případně až do Olomouce nebo Hranic na Moravě. Na údržbu najíždí z Břeclavi do Brna, v ranní době se v pracovní dny "sysel" zajede podívat do Rájce-Jestřebí. Lokomotivy řady 362 vybavené linkou WTB obíhají v TS 302.
Poslední dva řídicí vozy byly zařazeny do turnusové skupiny 903. Spolu s lokomotivami řady 242 vybavenými linkou WTB prováděly vozbu na osobních vlacích na trati Křenovice horní n. - Brno - Březová nad Svitavou. Lokomotivy řady 242 obíhaly v TS 203.
K 1. 11. 2014 došlo u této TS ke změně vlivem zapojení druhé třídílné elektrické jednotky řady 640 do provozu. Dosavadní oběhy TS 203 převzaly dvě dvojice elektrických jednotek řady 640+650 v nových TS 601 a 602. Obě soupravy v řazení 242 WTB + 2 Bdmtee281 + Bdmtee275 + řídicí vůz Bfhpvee295 tak přešly do zcela nových oběhů Tišnov - Brno - Vranovice a Brno - Blansko ve dvou jednodenních turnusových skupinách 903 a 903a (lokomotivy řady 242 jsou vedeny v TS 203 a 203a). V TS 903 se jedná o bývalé oběhy lok. ř. 242 bez linky WTB vedené do té doby v TS 206 a v TS 903a o bývalé oběhy motorové jednotky řady 814.2 vedené do té doby v TS 802 (ráno) a elektrické jednotky řady 650 vedené v TS 603 (odpoledne).