Řídicí vozy ř. Bfhpvee295

PŘEHLED AKTUALIZACÍ

2013-11-24

Popis GVD 2013/2014.

2013-12-15

Aktualizovány údaje o obězích v GVD 2013/2014 a stavu vozidlového parku.

2013-12-22

Řídicí vůz Bfhpvee295 009 je od 20. 12. 2013 opět provozní.

2014-09-14

Řídicí vůz Bfhpvee295 026 je od 2. 9. 2014 odstaven z důvodu závady na dveřích.

2014-10-18

Od 6. 10. 2014 je řídicí vůz Bfhpvee295 026 opět v provozu s cestujícími.

2014-11-02

K 1. 11. 2014 se změnila turnusová skupina 903, nově rozdělená na TS 903 a 903a.


Bfhpvee295 Řídicí vozy řady Bfhpvee295 jsou určeny do souprav vozů osobní dopravy s elektrickými nebo motorovými lokomotivami. Zdrojem pro výrobu řídicích vozů se staly osobní vozy Bdt279 vyráběné ve Vagónce Studénka v letech 1986-1987. V Pars Nova a.s. Šumperk bylo vyrobeno celkem 34 řídicích vozů této řady, původně měly dodávky vozů probíhat v letech 2010-2012. První vůz byl však představen až v červnu 2011 na výstavě Czech Raildays v Ostravě, poslední vozy vyjely až v roce 2013.

 

Pracovním označením pro tyto řídicí vozy se stala řada 961, avšak obsazení této řady není možné vzhledem k mezitím proběhlému vývoji v označování řídicích vozů. Vozy obdržely řadu Bfhpvee295 s číselným označením 50 54 80-30. Řešení čela vozu připomínající buclaté tváře daly tomuto vozu přezdívku sysel (Sysel obecný - Spermophillus citellus, hlodavec z čeledi veverkovitých).

 

Ve stavu DKV Brno se nachází 13 vozů řady Bfhpvee295, z nichž 11 je (stejně tak jako v minulém GVD) turnusovaných.

PJ Maloměřice


Původní označení

Rok / výr. číslo

Současné označení

Poznámka

Aktualizace

Btme 50 54 21-08 079-5

1987/90524

Bfhpvee295 50 54 80-30 009-2

KAČENKA

2013-12-20

Btme 50 54 21-08 067-0

1986/90512

Bfhpvee295 50 54 80-30 010-0

MAREK

2013-12-15

Btme 50 54 21-08 011-8

1986/90456

Bfhpvee295 50 54 80-30 011-8

 

2013-12-15

Btme 50 54 21-08 017-5

1986/90462

Bfhpvee295 50 54 80-30 021-7

SILVIE

2013-12-15

Btme 50 54 21-08 061-3

1986/90506

Bfhpvee295 50 54 80-30 022-5

 

2013-12-15

Btme 50 54 21-08 160-3

1987/90605

Bfhpvee295 50 54 80-30 023-3

LOJZÍK

2013-12-15

Btme 50 54 21-08 161-1

1987/90606

Bfhpvee295 50 54 80-30 024-1

PAVLÍNKA

2013-12-15

Btme 50 54 21-08 016-7

1986/90461

Bfhpvee295 50 54 80-30 025-8

SIMONA

2013-12-15

Btme 50 54 21-08 158-7

1987/90603

Bfhpvee295 50 54 80-30 026-6

RASŤA

2014-10-06

Btme 50 54 21-08 172-8

1987/90617

Bfhpvee295 50 54 80-30 027-4

 

2013-12-15

Btme 50 54 21-08 155-3

1987/90600

Bfhpvee295 50 54 80-30 028-2

 

2013-12-15

Btme 50 54 21-08 051-4

1986/90496

Bfhpvee295 50 54 80-30 029-0

MICHAL

2013-12-15

Btme 50 54 21-08 014-2

1986/90459

Bfhpvee295 50 54 80-30 030-8

KAMIL

2013-12-15


Řídicí vozy řady Bfhpvee295 jezdí ve čtyřech turnusových skupinách 901, 902, 903 a 903a. Okruh tratí, na kterých jsme se s těmito vozy mohli pravidelně potkat, byl do 31. 10. 2014 stejný jako v minulém GVD:

Od 1. 11. 2014 se přehled tratí změnil následovně:


Turnusová skupina 901 je čtyřdenní a zahrnuje obraty rychlíků a spěšných vlaků na rameni Brno - Břeclav - Hodonín - Přerov - Olomouc. Řídicí vozy jezdí s lokomotivami řady 362 s linkou WTB v TS 301.

 

Druhá turnusová skupina 902 je pětidenní a zahrnuje výhradně osobní vlaky na rameni Břeclav - Přerov, případně až do Olomouce nebo Hranic na Moravě. Na údržbu najíždí z Břeclavi do Brna, v ranní době se v pracovní dny "sysel" zajede podívat do Rájce-Jestřebí. Lokomotivy řady 362 vybavené linkou WTB obíhají v TS 302.

 

Poslední dva řídicí vozy byly zařazeny do turnusové skupiny 903. Spolu s lokomotivami řady 242 vybavenými linkou WTB prováděly vozbu na osobních vlacích na trati Křenovice horní n. - Brno - Březová nad Svitavou. Lokomotivy řady 242 obíhaly v TS 203.
K 1. 11. 2014 došlo u této TS ke změně vlivem zapojení druhé třídílné elektrické jednotky řady 640 do provozu. Dosavadní oběhy TS 203 převzaly dvě dvojice elektrických jednotek řady 640+650 v nových TS 601 a 602. Obě soupravy v řazení 242 WTB + 2 Bdmtee281 + Bdmtee275 + řídicí vůz Bfhpvee295 tak přešly do zcela nových oběhů Tišnov - Brno - Vranovice a Brno - Blansko ve dvou jednodenních turnusových skupinách 903 a 903a (lokomotivy řady 242 jsou vedeny v TS 203 a 203a). V TS 903 se jedná o bývalé oběhy lok. ř. 242 bez linky WTB vedené do té doby v TS 206 a v TS 903a o bývalé oběhy motorové jednotky řady 814.2 vedené do té doby v TS 802 (ráno) a elektrické jednotky řady 650 vedené v TS 603 (odpoledne).


Provoz v GVD: 2011/2012 | 2012/2013

Kliknutím zde se dostanete na vršek stránky