PŘEHLED AKTUALIZACÍ |
|
---|---|
2021-11-28 | Popis GVD 2021/2022. |
2022-01-02 | Motorový vůz 841.008 je od 12. 12. 2021 odstaven z důvodu závady ložiska kardanu. Od 26. 12. 2021 je v provozu motorový vůz 841.011. |
2022-01-23 | Do provozu se 7. 1. 2022 vrátil motorový vůz 814.008, ale od 13. 1. 2021 je opět odstaven, tentokrát pro závadu na vlakovém zabezpečovači. Na vyvazovací obnově R1 je v SÚ Liberec motorový vůz 841.001, od 10. 1. 2022 je odstaven. |
2022-02-06 | Přiřazení vozidel ke střediskům údržby Oblastního centra údržby Východ (OCÚ Východ) je nahrazeno přiřazením vozidel k pracovištím provozu (PP) a strojním stanicím (SS) spadajících pod Regionální pracoviště provozu (RPP), jež jsou součástí Oblastního ředitelství osobní dopravy (OŘOD Východ). |
2022-02-20 | Motorový vůz 841.008 je od 24. 1. 2022 opět provozní. Aktualizován snímek motorového vozu 841.011. |
2022-03-06 | Aktualizovány snímky motorových vozů 841.002, 841.003, 841.006, 841.010 a 841.014. |
2022-03-20 | Aktualizován snímek motorového vozu 841.003. |
2022-04-03 | Od 30. 3. 2022 je motorový vůz 841.001 zpět v provozu. Aktualizován snímek motorového vozu 841.003. |
2022-04-18 | Na vyvazovací obnovu R1 odjel dne 8. 4. 2022 do SÚ Liberec motorový vůz 841.012 a je tak odstaven. |
2022-05-01 | V souvislosti s nepřetržitou výlukou Třebíč - Jihlava od 2. 5. do 30. 6. 2022 nastala od 2. 5. 2022 změna v TS 880. |
2022-06-26 | Motorový vůz 841.004 je od 16. 6. 2022 odstaven, čeká na vyvazovací obnovu R1. |
2022-07-10 | Odstavený motorový vůz 841.004 odjel 5. 7. 2022 do SÚ Liberec na vyvazovací obnovu R1. Do provozu se 6. 7. 2022 vrátil motorový vůz 841.012. |
2022-10-02 | Z důvodu více závad je od 29. 9. 2022 odstaven motorový vůz 841.002. |
2022-10-15 | Od 10. 10. 2022 je motorový vůz 841.002 opět v provozu. |
2022-11-06 | Z důvodu závady na vlakovém zabezpečovači je motorový vůz 841.014 od 15. 10. 2022 odstaven. Motorový vůz 841.004 od 24. 10. 2022 opět vozí cestující. |
2022-12-11 | Motorový vůz 841.222 odjel dne 28. 11. 2022 jako Sv 54182 z Havlíčkova Brodu přes Kolín, Pečky, Prahu-Holešovice, Kralupy nad Vltavou a Slaný do RPP Děčín - SS Louny, kde je ve stavu od 29. 11. 2022. Od 7. 12. 2022 je zpět v provozu motorový vůz 841.014. |
V roce 2010 vyhrála firma Stadler Rail AG výběrové řízení vyhlášené Českými dráhami na dodávku motorových vozů. Motorové vozy byly k ČD dodány ve dvou verzích, označených řadou 840 (pro Liberecký kraj) a řadou 841 (pro Kraj Vysočina a Pardubický kraj). Výrobce tyto vozy označuje jako typ Regio-Shuttle RS1. Cílový inventární stav činí 16 vozů řady 840 a 17 vozů řady 841. Na Vysočinu mělo být původně dodáno všech 17 motorových vozů, nakonec Vysočině připadlo pouze 13 motorových vozů řady 841.
V Regionálním pracovišti provozu Brno je vedeno inventárně celkem 13 motorových vozů řady 841 (do 28. 11. 2022 zde bylo 14 motorových vozů), z toho 11 je jich turnusovaných. V porovnání s minulým GVD byl na počátku nového GVD inventární a zaturnusovaný počet motorových vozů stejný. Motorové vozy dodávané na Vysočinu jsou zařazeny pod strojní stanici Havlíčkův Brod a byly sem dodány v letech 2011 (vůz 841.001), 2012 (vozy 841.002 až 841.014) a 2021 (vůz 841.222).
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
- |
2011/39175 |
95 54 5 841.001-1 |
|
2022-03-30 |
- |
2012/39176 |
95 54 5 841.002-9 |
|
2022-10-10 |
- |
2012/39177 |
95 54 5 841.003-7 |
|
2021-12-12 |
- |
2012/39178 |
95 54 5 841.004-5 |
|
2022-10-24 |
- |
2012/39179 |
95 54 5 841.005-2 |
|
2021-12-12 |
- |
2012/39180 |
95 54 5 841.006-0 |
|
2021-12-12 |
- |
2012/39182 |
95 54 5 841.008-6 |
|
2022-01-24 |
- |
2012/39183 |
95 54 5 841.009-4 |
|
2021-12-12 |
- |
2012/39184 |
95 54 5 841.010-2 |
|
2021-12-12 |
- |
2012/39185 |
95 54 5 841.011-0 |
|
2021-12-26 |
- |
2012/39186 |
95 54 5 841.012-8 |
|
2022-07-06 |
- |
2012/39187 |
95 54 5 841.013-6 |
|
2021-12-12 |
- |
2012/39188 |
95 54 5 841.014-4 |
|
2022-12-07 |
Pro motorové vozy řady 841 je vyhrazena turnusová skupina 880. Přehled tratí na kterých se motorové vozy pravidelně objevují je stejný jako v minulém GVD:
212 Světlá nad Sázavou - Ledeč nad Sázavou;
225 Havlíčkův Brod - Kostelec u Jihlavy;
227 Kostelec u Jihlavy - Slavonice;
230 Havlíčkův Brod - Světlá nad Sázavou;
240 Jihlava - Třebíč;
241 Okříšky - Znojmo;
250 Havlíčkův Brod - Žďár nad Sázavovou.
Jediná turnusová skupina 880 vyhrazená pro motorové vozy řady 841 je 11denní. V pracovní dny se motorové vozy pohybují zejména v úseku Havlíčkův Brod - Jihlava - Kostelec u Jihlavy - Telč - Slavonice, často řazeny ve dvojici. Dva dny zajišťují vozbu v úseku Havlíčkův Brod - Světlá nad Sázavou - Ledeč nad Sázavou a ve zbytku se objeví mezi Havlíčkovým Brodem a Jihlavou, na jednom páru osobních vlaků z Havlíčkova Brodu do Žďáru nad Sázavou, z Jihlavy do Třebíče a páru spěšných vlaků Havlíčkův Brod - Znojmo.
V sobotu se v relaci Havlíčkův Brod - Telč - Slavonice pohybuje 5 vozů, daší část vozů (řekněme 3, v sezóně 4) zajišťují vozbu mezi Havlíčkovým Brodem a Ledčí nad Sázavou. I o víkendu se na jednom páru osobních vlaků objeví motorový vůz ve Žďáru nad Sázavou, Třebíči a jeden vůz se v sobotu přemístí na spěšném vlaku do Znojma. V neděli je stav obdobný, mezi Žďárem nad Sázavou a Havlíčkovým Brodem vykoná jen jednosměrnou jízdu, mezi Havlíčkovým Brodem a Znojmem vykoná jeden a půl páru spěšných vlaků.
Po dobu nepřetržité výluky Třebíč - Jihlava od 2. 5. do 30. 6. 2022 motorové vozy řady 841 nejezdí na rameni Jihlava - Třebíč a Okříšky - Znojmo.
V RPP Brno se již nevyskytují:
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
- |
1997/36584 |
95 54 5 841.222-3 |
červenokrémový nátěr |
2022-11-28 |
814.222
|
Provoz v GVD: 2010/2011 | 2011/2012 | 2012/2013 | 2013/2014 | 2014/2015 | 2015/2016 | 2016/2017 | 2017/2018 (DKV Brno) | 2017/2018 (OCÚ Východ) | 2018/2019 | 2019/2020 | 2020/2021