PŘEHLED AKTUALIZACÍ |
|
---|---|
2011-11-20 | Popis GVD 2011/2012. |
2011-12-18 | Aktualizovány údaje o obězích v GVD 2011/2012 a stavu vozidlového parku. |
2012-01-02 | Po modernizaci se od 21. 12. 2011 nachází vůz 842.003 opět v Brně. Naopak do Šumperku byl odeslán vůz 842.032, odstaven je od 21. 12. 2011. |
2012-01-22 | V Brně je po modernizaci v Šumperku další vůz, a sice od 19. 1. 2012 "kvatro" 842.034. |
2012-03-04 | Sedmý modernizovaný motorový vůz - 842.008 - je v provozu od 28. 2. 2012. |
2012-03-18 | Z Pars Nova se vrátil osmý brněnský modernizovaný motorový vůz 842.037, v provozu je od 6. 3. 2012. |
2012-04-01 | Na modernizaci do Pars Nova odjely motorové vozy 842.027 (odstaven od 22. 3. 2012) a 842.004 (29. 3. 2012). Naopak z Pars Nova přijelo deváté brněnské modernizované "kvatro" 842.032 provozní od 23. 3. 2012. |
2012-04-14 | Dne 6. 4. 2012 přibyl do DKV Brno plzeňský motorový vůz 842.016, čímž se inventární stav vozů této řady zvedl na 22. Dnem 13. 4. 2012 je odstaven vůz 842.026 z důvodu modernizace v Pars Nova. |
2012-05-08 | Motorový vůz 842.014 je od 7. 5. 2012 odstaven, odjede do Pars Šumperk na modernizaci. |
2012-06-03 | Od 24. 5. 2012 je odstaven motorový vůz 842.018, odjel na modernizaci do Pars Šumperk. Naopak po modernizaci se vrátilo "kvatro" 842.027, v provozu se nachází od 31. 5. 2012. |
2012-06-18 | Z Pars Šumperk dorazilo modernizované "kvatro" 842.004, do provozu zařazeno 14. 6. 2012. Naopak do Šumperka odjel 13. 6. 2012 motorový vůz 842.017. |
2012-07-22 | Další příjezd modernizovaného "kvatra" do Brna a naopak odjezd jiného na modernizaci do Pars Nova proběhl minulý týden. Motorový vůz 842.016 je odstaven od 12. 7. 2012, modernizovaný motorový vůz 842.026 vyjel z cestujícími 13. 7. 2012. |
2012-08-26 | Z modernizace se vrátily motorové vozy 842.014 a 842.018, s cestujícími jezdí od 15. 8. 2012 a 26. 8. 2012. V Pars Nova je nyní "kvatro" 842.031, poslední výkon provedlo 13. 8. 2012. Pomalu se také blíží doba, kdy se modernizaci podrobí "prototypy"; v září by jeden ze dvou prototypových vozů (842.002?) měl dojezdit a odjet do Šumperku. |
2012-09-02 | Avizovaný "odchod" prototypu do Pars Nova Šumperk proběhl bleskově, vůz 842.002 tam odjel již 28. 8. 2012. Spolu s ním odjel na modernizaci i vůz 842.015. Stav brněnských "kvater" je následující: z nemodernizovaných vozů jezdí poslední tři vozy 842.001, 842.020 a 842.033. Na modernizaci se nachází vozy 842.002, 842.015, 842.016, 842.017 (ten se vrátí do Brna v nejbližších dnech) a 842.031. Ostatní vozy jsou již modernizované. |
2012-09-09 | Motorový vůz 842.017 je po modernizaci nasazen od 8. 9. 2012 do pravidelného provozu. Naopak do Pars Nova Šumperk míří vůz 842.020, odstavený je od 7. 9. 2012. |
2012-09-30 | Předposlední nemodernizovaný brněnský motorový vůz řady 842 - 842.033 - odjel do Pars Nova Šumperk, odstavený je od 25. 9. 2012. V současné době se tedy v Šumperku nachází 6 brněnských "kvater" (002, 015, 016, 020, 031 a 033). Na výpomoc přijel do Brna plzeňský, v Šumperku právě zmodernizovaný vůz 842.030 (v Šumperku byl od půlky června); prvním vlakem s cestujícími na který byl nasazen, se stal Os 4422 dne 26. 9. 2012. |
2012-10-14 | "Kvatro" 842.016 je po modernizaci zpět v Brně, od 12. 10. 2012 přepravuje cestující. |
2012-11-04 | Vypůjčený plzeňský vůz 842.030 jezdil v brněnských obězích do 24. 10. 2012, poté odjel do Plzně. |
2012-11-18 | Os 4830 dne 14. 11. 2012 byl prvním výkonem s cestujícími modernizovaného vozu 842.031. |
2012-12-08 | Dalším modernizovaným vozem se stalo "kvatro" 842.015, v pravidelném provozu je od 28. 11. 2012. Od 27. 11. 2012 je odstaven motorový vůz 842.009, odjel do Pars Nova Šumperk na úpravy. |
Motorové vozy ř. 842, přezdívané "kvatra", byly vyrobeny v letech 1988-1994 ve Studénce. Původně měly nést označení M 273.2, ale toto označení zůstalo nakonec nevyužito a oba dva protypy dokončené koncem roku 1988 nesly již nové označení jako řada 842. Sériová výroba 35 vozů proběhla v letech 1993-1994. Prototypy se od sériově vyráběných vozů liší mírně i vzhledem, proto zde uvádím výjimečně dva obrázky.
V listopadu 2008 vyhlásily ČD výběrové řízení na modernizaci motorových vozů řady 842, které se ujala firma Pars Nova a.s. v Šumperku. Modernizace započaly zkraje roku 2010, všechny motorové vozy by měly modernizací projít do konce roku 2012. K začátku GVD 2011/2012 se v Brně nacházely 4 vozy modernizované a na dalších 4 vozech modernizace právě probíhala.
V DKV Brno se nachází 22 motorových vozů řady 842 (včetně obou prototypů), z nichž 16 je turnusováno. Do 5. 4. 2012 mělo DKV Brno ve stavu 21 motorových vozů, což byl stav stejný jako v minulém grafikonu.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
- |
1988/91425 |
95 54 5 842.001-0 |
|
2011-12-11 |
- |
1988/91426 |
95 54 5 842.002-8 |
odstaven - oprava MVY a modernizace v Pars Nova Šumperk |
2012-08-28 |
- |
1993/92842 |
95 54 5 842.003-6 |
2011 modernizace |
2011-12-21 |
- |
1993/92843 |
95 54 5 842.004-4 |
2012 modernizace |
2012-06-14 |
- |
1993/92847 |
95 54 5 842.008-5 |
2012 modernizace |
2012-02-28 |
- |
1993/92848 |
95 54 5 842.009-3 |
2011 modernizace; odstaven - úpravy v Pars Nova Šumperk |
2012-11-27 |
- |
1993/92853 |
95 54 5 842.014-3 |
2012 modernizace |
2012-08-15 |
- |
1993/92854 |
95 54 5 842.015-0 |
2012 modernizace |
2012-10-28 |
- |
1993/92855 |
95 54 5 842.016-8 |
2012 modernizace |
2012-10-12 |
- |
1993/92856 |
95 54 5 842.017-6 |
2012 modernizace |
2012-09-08 |
- |
1993/92857 |
95 54 5 842.018-4 |
2012 modernizace |
2012-08-26 |
- |
1993/92859 |
95 54 5 842.020-0 |
odstaven - oprava MVY a modernizace v Pars Nova Šumperk |
2012-09-07 |
- |
1993/93680 |
95 54 5 842.026-7 |
2012 modernizace |
2012-07-13 |
- |
1993/93681 |
95 54 5 842.027-5 |
2012 modernizace |
2012-05-31 |
- |
1993/93682 |
95 54 5 842.028-3 |
2011 modernizace |
2011-12-11 |
- |
1993/93685 |
95 54 5 842.031-7 |
2012 modernizace |
2012-11-14 |
- |
1994/93686 |
95 54 5 842.032-5 |
2012 modernizace |
2012-03-23 |
- |
1994/93687 |
95 54 5 842.033-3 |
odstaven - oprava MVY a modernizace v Pars Nova Šumperk |
2012-09-25 |
- |
1994/93688 |
95 54 5 842.034-1 |
2012 modernizace |
2012-01-19 |
- |
1994/93689 |
95 54 5 842.035-8 |
2011 modernizace |
2011-12-11 |
- |
1994/93690 |
95 54 5 842.036-6 |
2011 modernizace |
2011-12-11 |
- |
1994/93691 |
95 54 5 842.037-4 |
2012 modernizace |
2012-03-06 |
Motorové vozy řady 842 jezdí v turnusových skupinách 842, 843, 844, 845 a 846. Na pravidelných výkonech je můžeme vidět na tratích:
225 Jihlava - Jihlava-Bosch Diesel;
240 Brno - Jihlava;
244 Brno - Hrušovany nad Jevišovkou / Moravské Bránice - Oslavany;
246 Znojmo - Břeclav;
250 Tišnov - Brno - Šakvice;
254 Šakvice - Hustopeče u Brna;
300 Blažovice - Holubice - Přerov;
340 Brno - Uherské Hradiště;
341 Staré Město u Uherského Hradiště - Vlárský průsmyk;
343 Veselí nad Moravou - Strážnice.
Odchylně od minulého GVD tedy můžeme "kvatra" vídat v úseku Jihlava - Jihlava-Bosch Diesel.
První turnusová skupina 842 je šestidenní a motorové vozy řady 842 jezdí až na výjimky spojené s řídícím vozem řady Bfbrdtn794. Těžiště výkonů se odehrává na trati Brno - Miroslav a Moravské Bránice - Ivančice. Mimo to zajíždí o víkendu s řídícím vozem do Náměště nad Oslavou nebo jezdí na trati Břeclav - Znojmo, v pracovní dny zajede do Tišnova a Vranovic (obrat 4962 / 4927 / 4654). V pátek a sobotu si "kočkopes" zamíří do Veselí nad Moravou a druhý den ráno se závlekem do Starého Města u Uh. Hradiště se vrátí zpět do Brna.
Pětidenní oběhy v turnusové skupině 843 vykonávají "kvatra" s přípojnými vozy převážně z Brna do Hrušovan nad Jevišovkou, Ivančic či Jihlavy a jezdí též na trati Břeclav - Znojmo. V pracovní dny si motorový vůz zajede v Jihlavě až na zastávku Jihlava-Bosch Diesel (14862 / 4871).
Tři motorové vozy řady 842 jezdí v turnusové skupině 844. Převážná část výkonů se odehrává na "vláře", zejména na "horní vláře", tedy mezi Veselím nad Moravou a Bylnicí. V 1. turnusovém dni vykoná "kvatro" v pracovní dny ráno dva obraty z Brna do Ivančic.
Jednodenní oběh motorového vozu obsahuje turnusová skupina 845. V pracovní dny začíná jízdu v Nesovicích, po příjezdu do Brna se "otočí" ve Starém Městě u Uh. Hradiště a po návratu do Brna a nazbrojení odjede do Jihlavy na obratu 4832 / 4882 / 4819. Po příjezdu do Brna odjíždí do Nesovic, v pátek do Veselí nad Moravou. V sobotu udělá pouze výkon 4102 / 4105 a zůstane ve Veselí nad Moravou do neděle, kdy do Brna přijede na Sp 1724 a provede Os 4816 / 4819 do Jihlavy.
Poslední výkon brněnských "kvater" se nalézá v turnusové skupině 846. Jedná se o výkony na osobních vlacích Vyškov na Moravě - Nezamyslice se zájezdem až do Přerova (v pracovní dny třikrát, o víkendech jednou).
Provoz v GVD: 2001/2002 | 2002/2003 | 2003/2004 | 2004/2005 | 2005/2006 | 2006/2007 | 2007/2008 | 2008/2009 | 2009/2010 | 2010/2011