PŘEHLED AKTUALIZACÍ |
|
---|---|
2011-11-20 | Popis GVD 2011/2012. |
2011-12-18 | Aktualizovány údaje o obězích v GVD 2011/2012 a stavu vozidlového parku. |
2012-01-29 | Vůz Bfbrdtn794 306 je od 20. 1. 2012 odstaven z důvodu závady na podvozku a 2. 2. 2012 odjede na PVY. |
2012-02-05 | Dne 30. 1. 2012 se do Brna vrátil z Olomouce zapůjčený řídicí vůz Bfbrdtn794 303. Po opravě PVY je od 4. 2. 2012 v provozu řídicí vůz Bfbrdtn794 305. |
2012-03-18 | Řídicí vůz Bfbrdtn794 303 je od 7. 3. 2012 dočasně ve stavu DKV Olomouc. |
2012-04-14 | Vyvazovací opravy se od 5. 4. 2012 dočkal další vůz Bfbrdtn794 307. Z opravy PVY se vrátil vůz Bfbrdtn794 306, od 7. 4. 2012 je v provozu. |
2012-06-18 | Z opravy PVY se vrátil řídicí vůz Bfbrdtn794 307, provozní od 13. 6. 2012. |
2012-06-24 | Naopak na opravu PVY odjel vůz Bfbrdtn794 301 odstavený od 20. 6. 2012. |
2012-09-23 | Další vůz - Bfbrdtn794 304 - odjíždí na vyvazovací opravu, odstaven je od 12. 9. 2012. Naopak z opravy PVY se vrátil vůz Bfbrdtn794 301, prvním výkonem byl Os 4426 dne 16. 9. 2012. |
2012-12-08 | Řídicí vůz Bfbrdtn794 303, převedený 7. 3. 2012 dočasně do DKV Olomouc, je od 26. 11. 2012 opět v Brně. Z Olomouce do Brna jel 27. 11. 2012 na vlaku Sp 1638 společně s vozem Bfbrdtn794 304, který se vrátil z opravy PVY. Naopak z Brna odjel (společně s vozy Bdtn756 340 a 341) korporátně natřený řídicí vůz ABfbrdtn795 221, bude jezdit na rychlících mezi Prahou a Rakovníkem, ve stavu DKV Brno byl evidován naposledy 1. 12. 2012. Jiný řídicí vůz má do Brna výměnou přijet příští týden, tzn. už v novém grafikonu. |
Řídicí vozy řady Bfbrdtn794 a ABfbrdtn795 jsou skutečnou raritou mezi ostatními vozovými řadami. Ke stavbě řídicího vozu totiž posloužila vozová skříň a podvozky z poštovního vozu řady Postw (ex Postmw). První vůz s označením Bdbftn 954.001 (ex Postmw 50 54 90-40 242-5, 1984/87922) byl dokončen firmou Pars nova a.s. Šumperk v roce 2006, načež byl vystaven na výstavě Czech Raildays v Ostravě v červnu téhož roku. Další vůz - 954.002 - byl vystaven na strojírenském veletrhu v Brně v září 2006. Na jaře 2007 byly vozy přeznačeny na řadu Bfbrdtn a od 1. 1. 2009 jsou vedeny jako řada Bfbrdtn794 s číselným označením 50 54 86-29 3xx. Ani toto přeznačení však nebylo poslední, k 1. 1. 2010 nesou vozy pozměněné číselné označení 50 54 80-29 3xx. Vůz má k dispozici pouze 2. vozovou třídu.
Doposud bylo vyrobeno 8 vozů této řady. Od prosince 2008 jsou všechny soustředěny do DKV Brno. Oproti minulému GVD 2010/2011 se na počtech vozidel nic nemění, tzn. v Brně je 8 vozů a v turnuse jezdí 6 vozů.
Po střetnutí řídicího vozu Bftn791 001 v Kašticích dne 29. 2. 2012 vyvstala potřeba provizorně zabezpečit potřebné řazení vlaků. Z tohoto důvodu byl dočasně převeden brněnský řídicí vůz Bfbrdtn794 303 do DKV Olomouc, stalo se tak 7. 3. 2012; zpět do Brna se měl vrátit v průběhu léta, ale nakonec se vrátil až 26. 11. 2012.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
Postmw 50 54 90-40 242-5 |
1984/87922 |
Bfbrdtn794 50 54 80-29 301-6 |
ASTERIX; později 954.001 a 50 54 86-29 301 |
2012-09-16 |
Postmw 50 54 90-40 200-3 |
1984/87880* |
Bfbrdtn794 50 54 80-29 302-4 |
ALOIS; později 954.002 a 50 54 86-29 302; *po výrobě měl vůz výr. štítek 1984/87913 |
2011-12-11 |
Postmw 50 54 90-40 243-3 |
1984/87923 |
Bfbrdtn794 50 54 80-29 303-2 |
ZDEŇKA; později 954.003 a 50 54 86-29 303 |
2012-11-26 |
Postmw 50 54 90-40 209-4 |
1984/87889 |
Bfbrdtn794 50 54 80-29 304-0 |
FERDA; později 954.004 a 50 54 86-29 304 |
2012-11-27 |
Postmw 50 54 90-40 261-8 |
1984/87941 |
Bfbrdtn794 50 54 80-29 305-7 |
BERUŠKA; později 954.005 a 50 54 86-29 305 |
2012-02-04 |
Postmw 50 54 90-40 222-7 |
1984/87902 |
Bfbrdtn794 50 54 80-29 306-5 |
OBELIX; později 954.006 a 50 54 86-29 306 |
2012-04-07 |
Postmw 50 54 90-40 211-0 |
1984/87891 |
Bfbrdtn794 50 54 80-29 307-3 |
MARKÉTKA; později 954.007 a 50 54 86-29 307 |
2012-06-13 |
Postmw 50 54 90-40 246-6 |
1984/87926 |
Bfbrdtn794 50 54 80-29 308-1 |
TONIČKA; později 954.008 a 80 54 86-29 308 |
2011-12-11 |
Vozy řady Bfbrdtn794 jsou zařazeny do šestidenní turnusové skupiny 942. Jezdí výhradně s motorovými vozy řady 842. Dobře se to pamatuje: motorové vozy řady 842 v turnusové skupině 842 s řídicími vozy v TS 942.
Okruh tratí, kde se s těmito soupravami můžeme setkat, se oproti minulému GVD rozšířil o úsek Tišnov - Brno - Vranovice a Veselí nad Moravou - Kunovice / Staré Město u Uh. Hradiště. Naopak se s "kočkopsem" pravidelně nesetkáme v úseku Náměšť nad Oslavou - Okříšky:
240 Brno - Náměšť nad Oslavou;
244 Brno - Hrušovany nad Jevišovkou / Moravské Bránice - Oslavany;
246 Znojmo - Břeclav;
250 Tišnov - Brno - Vranovice;
340 Brno - Uherské Hradiště;
341 Kunovice - Staré Město u Uh. Hradiště.
Další variantou řídicích vozů je provedení s 1. a 2. vozovou
třídou. Tyto vozy byly označeny inventárními čísly od 201 výše, do konce roku
2008 pod označením ABfbrdtn 954.2, od 1. 1. 2009 jako řada ABfbrdtn795 s číselným označením 50 54 86-29 2xx. V
průběhu výroby bylo číselné označení změněno na 50 54 80-29 2xx. Tyto vozy se v DKV Brno dlouho nevyskytovaly, neboť
si to objednavatel regionální dopravy nepřál. Od poloviny roku 2007 se však jiné vozy než
varianta s 1. a 2. třídou nevyrábějí, a tak se tyto vozy objevují i v DKV Brno.
Prvním vozem ve stavu DKV Brno se stal 1. 7. 2009 vůz ABfbrdtn795 50
54 80-29 215.
Ve stavu DKV Brno se nachází 7 vozů, z nichž 6 je turnusováno. Jedná se tedy o stejný stav jako v GVD 2010/2011. Na přelomu GVD 2011/2012 a 2012/2013 proběhla výměna jednoho řídicího vozu (brněský vůz s korporátním nátěrem na rychlíky Praha - Rakovník, do Brna vůz v červenokrémovém zbarvení), přes přechod do nového GVD bylo v Brně přechodně jen 6 vozů.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
Postmw 50 54 90-40 201-1 |
1984/87881 |
ABfbrdtn795 50 54 80-29 215-8 |
FRANTIŠEK |
2011-12-11 |
Postmw 50 54 90-40 208-6 |
1984/87935 |
ABfbrdtn795 50 54 80-29 216-6 |
VLADIMÍR |
2011-12-11 |
Postmw 50 54 90-40 276-3 |
1985/87956 |
ABfbrdtn795 50 54 80-29 220-8 |
JAROSLAV |
2011-12-11 |
Postmw 50 54 90-40 245-8 |
1984/87925 |
ABfbrdtn795 50 54 80-29 222-4 |
MARTIN; nátěr "Najbrt" |
2011-12-11 |
Postmw 50 54 90-40 212-8 |
1984/87892 |
ABfbrdtn795 50 54 80-29 223-2 |
BEDŘIŠKA; nátěr "Najbrt" |
2011-12-11 |
Postmw 50 54 90-40 248-2 |
198x/xxxxx |
ABfbrdtn795 50 54 80-29 224-0 |
MAREK |
2011-12-11 |
Řídicí vozy řady ABfbrdtn795 jezdí v jedné společné turnusové skupině 941. Vždy tvoří soupravu v řazení motorový vůz řady 854 + přípojný vůz řady Bdtn756 + řídicí vůz řady ABfbrdtn795. "Motografy" se vyskytují na následujících tratích, v porovnání s minulým GVD 2010/2011 opouští úsek Střelice - Bohutice:
240 Brno - Jihlava;
340 Brno - Uherské Hradiště;
341 Kunovice - Staré Město u Uherského Hradiště.
Řídicí vozy zařazené do turnusové skupiny 941 jezdí s motorovými vozy řady 854 zařazenými v TS 841 a přípojnými vozy řady Bdtn756 v TS 041. Stručný popis oběhů naleznete u TS 841.
V DKV Brno se již nevyskytují:
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
Postmw 50 54 90-40 224-3 |
198x/xxxxx |
ABfbrdtn795 50 54 80-29 221-6 |
MICHAL; nátěr "Najbrt" |
2012-12-02 |
Provoz v GVD: 2006/2007 | 2007/2008 | 2008/2009 | 2009/2010 | 2010/2011