Přípojné vozy ř. Bdtn756 a Bdtn757

PŘEHLED AKTUALIZACÍ

2012-11-18

Popis GVD 2012/2013.

2012-12-09

Aktualizovány údaje o obězích v GVD 2012/2013 a stavu vozidlového parku.

2012-12-16

Pro závadu na rámu podvozku je od 9. 12. 2012 odstaven vůz Bdtn756 306.

2012-12-29

Vůz Bdtn756 306 je od 15. 12. 2012 opět v provozu.

2013-02-02

Poslední třetí brněnský vůz Bdtn756 339 v nátěru "Najbrt" odjel z Brna do DKV Plzeň; ve stavu DKV Brno byl naposledy 16. 1. 2013. O den později již byl v DKV Brno místo něj plzeňský vůz Bdtn756 321 v červenokrémovém nátěru.

2013-04-06

Do Brna zamířil další vůz řady Bdtn756, a sice plzeňský vůz 308, ve stavu DKV Brno je od 28. 3. 2013. V příštím týdnu do Brna přijede další vůz, Bdtn756 311, a po ukončení vyvazovací opravy ještě vůz Bdtn756 320.

2013-04-21

Vůz Bdtn756 311 je ve stavu DKV Brno od 9. 4. 2013, v Brně je nyní 20 vozů této řady.

2013-06-23

V důvodu nepřetržité výluky Střelice - Oslavany je změněna TS 046 - oběhy vozů řady Bdtn757.

2013-09-01

Dnem 21. 8. 2013 je ve stavu DKV Brno 21. vůz řady Bdtn756, a sice vůz 320. Doposud jezdil v DKV Plzeň. V provozu byl naposledy 4. 2. 2013, poté odjel do DPOV Nymburk a z opravy (předpokládám PVY) putoval 29./30. 8. 2013 do Brna na vlacích Sv 1307 / Sp 1638.

2013-10-28

Z DKV Praha dojel 18. 10. 2013 do (a od tohoto dne je i ve stavu) DKV Brno vůz Bdtn756 343. Stal se tak 22. brněnským vozem této řady.

Přípojné vozy ř. Bdtn756

bdtn756 Vozy řady Bdtn756 vznikly modernizací vozů, které vyrobila v letech 1969-1970 Vagónka Tatra Studénka pod označením řady Baim. ČSD tehdy odebraly těchto vozů celkem 120.

 

V roce 1983 byla vozům řada změněna na Bmnp, v roce 1990 na Bnp a konečně v roce 2001 na Btn. Co se týče číselného označení, vozy v letech 1994-1995 obdržely řadu 053.

 

V roce 2004 představila firma KOS Krnov modernizaci jednoho vozu, a ten dostal řadové označení Bdtn 054. Modernizace se ukázala jako zdařilá a v následujících letech následovala modernizace dalších vozů ukončená v roce 2011. Celkem bylo modernizováno 64 vozů. Od 1. 1. 2009 se označení vozu upřesnilo na řadu Bdtn756 a vozy nesou číselný interval 50 54 21-29 3xx.

 

Pro provoz v DKV Brno je k dispozici 22 vozů, z nichž 17 je turnusovaných. Ve srovnání s minulým GVD je počet turnusově nasazených vozů o 2 vyšší.

PJ Horní Heršpice


Původní označení

Rok / výr. číslo

Současné označení

Poznámka

Aktualizace

Baim 70 54 20-09 240-9

1970/71495

Bdtn756 50 54 21-29 301-8

později 053.072 a 054.240

2012-12-09

Baim 70 54 20-09 217-7

1970/71472

Bdtn756 50 54 21-29 302-6

později 053.017 a 054.217

2012-12-09

Baim 70 54 20-09 248-2

1970/71503

Bdtn756 50 54 21-29 303-4

později 053.077 a 054.248

2012-12-09

Baim 70 54 20-09 236-7

1970/71491

Bdtn756 50 54 21-29 304-2

později 053.021 a 054.236

2012-12-09

Baim 70 54 20-09 222-7

1970/71477

Bdtn756 50 54 21-29 305-9

později 053.019 a 054.222

2012-12-09

Baim 70 54 20-09 286-2

1970/71878

Bdtn756 50 54 21-29 306-7

později 053.040 a 054.286

2012-12-15

Baim 70 54 20-09 303-5

1970/71895

Bdtn756 50 54 21-29 307-5

později 053.026 a 054.303

2012-12-09

Baim 70 54 20-09 229-2

1970/71484

Bdtn756 50 54 21-29 308-3

později 053.069 a 054.229

2013-03-28

Baim 70 54 20-09 296-1

1970/71888

Bdtn756 50 54 21-29 309-1

později 053.056 a 054.296

2012-12-09

Baim 70 54 20-09 207-8

1970/71462

Bdtn756 50 54 21-29 310-9

později 053.012 a 054.207

2012-12-09

Baim 70 54 20-09 261-5

1970/71853

Bdtn756 50 54 21-29 311-7

později 053.036 a 054.261

2013-04-09

Baim 70 54 20-09 256-5

1970/71511

Bdtn756 50 54 21-29 316-6

později 053.082 a 054.256

2012-12-09

Baim 70 54 20-09 274-8

1970/71866

Bdtn756 50 54 21-29 317-4

později ŽSR/ZSSK a 054.274

2012-12-09

Baim 70 54 20-09 283-9

1970/71875

Bdtn756 50 54 21-29 318-2

později ŽSR/ZSSK a 054.283

2012-12-09

Baim 70 54 20-09 214-4

1970/71469

Bdtn756 50 54 21-29 319-0

později ŽSR/ZSSK a 054.214

2012-12-09

Baim 70 54 20-09 277-1

1970/71869

Bdtn756 50 54 21-29 320-8

později ŽSR/ZSSK a 054.277

2013-08-30

Baim 70 54 20-09 316-7

1970/71908

Bdtn756 50 54 21-29 321-6

později ŽSR/ZSSK a 054.316

2013-01-17

Baim 70 54 20-09 309-2

1970/71901

Bdtn756 50 54 21-29 343-0

později 053.028 a 50 54 21-29 062

2013-10-18

Baim 70 54 20-09 208-6

1969/71463

Bdtn756 50 54 21-29 348-9

později 053.051 a 50 54 21-29 007

2012-12-09

Baim 70 54 20-09 252-4

1970/71507

Bdtn756 50 54 21-29 354-7

později 053.080 a 50 54 21-29 032

2012-12-09

Baim 70 54 20-09 227-6

1970/71482

Bdtn756 50 54 21-29 361-2

později 053.068 a 50 54 21-29 021

2012-12-09

Baim 70 54 20-09 239-1

1970/71494

Bdtn756 50 54 21-29 362-0

později 053.071 a 50 54 21-29 027

2012-12-09


Obraty vozů řady Bdtn756 jsou zapracovány do pěti turnusových skupin 040, 041, 043, 044 a 045. Vozy jsou pravidelně nasazeny na tratích:

Porovnáním s GVD 2011/2012 vyplývá, že s vozy této řady se nebudeme pravidelně setkávat v úseku Moravské Bránice - Ivančice, zato však budou jezdit nově v úseku Moravské Bránice - Hrušovany nad Jevišovkou.

 

Turnusová skupina 040 je pětidenní a vozy se pohybují jak na trati Brno - Jihlava (se zájezdem na zastávku Jihlava-Bosch Diesel), tak mezi Brnem a Bylnicí.

 

Další šestidenní turnusová skupina 041 zahrnuje všechny oběhy přípojného vozu řady Bdtn756 společně s motorovým vozem řady 854 (TS 841) a řídicím vozem řady ABfbrdtn795 (TS 941). Tři dny se tyto soupravy pohybují na trati Brno - Jihlava a tři dny mezi Brnem a Starým Městem u Uherského Hradiště.

 

Dva vozy řady Bdtn756 obíhají v turnusové skupině 043, což jsou v pracovní dny výkony na trati Brno - Jihlava a Brno - Hrušovany nad Jevišovkou, o víkendech na trati Brno - Bylnice.

 

Dvojice vozů je zařazena do turnusové skupiny 044, dá se nazvat jako "nesovicko-tišnovská", neboť stěžejním výkonem jsou osobní vlaky 4142 / 4964 / 4981 / 4976 / 4967 / 4151 dopravované motorovou lokomotivou řady 714 v TS 707. O víkendech se dvojice vozů pohybuje mezi Brnem a Bylnicí.

 

V poslední turnusové skupině 045 v dvoudenním oběhu vozy zajišťují v pracovní dny vozbu spěšných a osobních vlaků Brno - Hrušovany nad Jevišovkou. V sobotu ráno se vrací do Brna. Zde jsou odstaveny do nedělního večera, kdy najedou opět do Hrušovan nad Jevišovkou, resp. jeden z těchto vozů předtím vykoná dva obraty do Starého Města u Uherského Hradiště.

 

Ze 17 turnusovaných vozů řady Bdtn756 tedy jezdí šest v "motografech" (TS 841+041+941) a 11 vozů jezdí v doprovodu motorových vozů řad 842 nebo 854.


V DKV Brno se již nevyskytují:

 

Původní označení

Rok / výr. číslo

Současné označení

Poznámka

Aktualizace

Baim 70 54 20-09 246-6

1970/71501

Bdtn756 50 54 21-29 339-8

později 053.076 a 50 54 21-29 029; nátěr "Najbrt"

2013-01-17


 

Přípojné vozy ř. Bdtn757

bdtn757 Modernizace vozů na novou řadu Bdtn756 50 54 21-29 byla ukončena v roce 2011, posledním vozem se stal vůz s číslem 364. Od července 2011 modernizace stejné původní řady Btn755 probíhá dál, ale modernizované vozy nesou nové označení Bdtn75750 54 20-29 2xx.

 

V DKV Brno jsou ve stavu 2 vozy, oba jsou turnusované. Inventární stav je stejný jako v předešlém GVD 2011/2012, zaturnusování je novinkou.

PJ Horní Heršpice


Původní označení

Rok / výr. číslo

Současné označení

Poznámka

Aktualizace

Baim 70 54 20-09 221-9

1970/71476

Bdtn757 50 54 20-29 225-0

později 053.018 a 50 54 21-29 017

2012-12-09

Baim 70 54 20-09 311-8

1970/71903

Bdtn757 50 54 20-29 226-8

později 053.059 a 50 54 21-29 065

2012-12-09


Oběhy vozů řady Bdtn757 jsou provedeny tak, aby jeden jezdil na jihlavské trati (TS 042) a druhý na vlárské a hrušovanské (TS 046). Protože neexistuje záloha vozů stejnou řadou, budou v případě jejich dlouhodobějšího odstavení nahrazovány vozy řady Bdtn756. Vozy jsou pravidelně nasazeny na tratích:

První vůz obíhá v turnusové skupině 042, jedná se o osobní vlaky z Brna do Náměště nad Oslavou, Třebíče nebo Jihlavy.

 

V turnusové skupině 046 vůz zajišťuje vozbu spěšných vlaků 1922 / 1921 na trati Brno - Hrušovany nad Jevišovkou a 1725 / 1730 Brno - Staré Město u Uherského Hradiště. O víkendu se vůz pohybuje zejména mezi Brnem a Starým Městem u Uherského Hradiště s jedním "zubem" v sobotu dopoledne do Bylnice.

 

Od 13. 6. 2013 je TS 046 změněna z důvodu nepřetržité výluky mezi Střelicemi a Oslavany (13. 6. - 20. 9). Turnusová skupina 046 je rozdělena na dva jednodenní oběhy: v TS 046 každý den vůz vyjíždí na "vlárské" spěšné vlaky, v TS 046a se vůz nasazuje pouze v pátek na úsek Brno - Náměšť nad Oslavou a v neděli na jeden pár spěšných vlaků do Starého Města u Uherského Hradiště.


Provoz v GVD: 2006/2007 | 2007/2008 | 2008/2009 | 2009/2010 | 2010/2011 | 2011/2012

Kliknutím zde se dostanete na vršek stránky