PŘEHLED AKTUALIZACÍ |
|
---|---|
2012-11-18 | Popis GVD 2012/2013. |
2012-12-09 | Aktualizovány údaje o obězích v GVD 2012/2013 a stavu vozidlového parku. |
2012-12-16 | Pro závadu na rámu podvozku je od 9. 12. 2012 odstaven vůz Bdtn756 306. |
2012-12-29 | Vůz Bdtn756 306 je od 15. 12. 2012 opět v provozu. |
2013-02-02 | Poslední třetí brněnský vůz Bdtn756 339 v nátěru "Najbrt" odjel z Brna do DKV Plzeň; ve stavu DKV Brno byl naposledy 16. 1. 2013. O den později již byl v DKV Brno místo něj plzeňský vůz Bdtn756 321 v červenokrémovém nátěru. |
2013-04-06 | Do Brna zamířil další vůz řady Bdtn756, a sice plzeňský vůz 308, ve stavu DKV Brno je od 28. 3. 2013. V příštím týdnu do Brna přijede další vůz, Bdtn756 311, a po ukončení vyvazovací opravy ještě vůz Bdtn756 320. |
2013-04-21 | Vůz Bdtn756 311 je ve stavu DKV Brno od 9. 4. 2013, v Brně je nyní 20 vozů této řady. |
2013-06-23 | V důvodu nepřetržité výluky Střelice - Oslavany je změněna TS 046 - oběhy vozů řady Bdtn757. |
2013-09-01 | Dnem 21. 8. 2013 je ve stavu DKV Brno 21. vůz řady Bdtn756, a sice vůz 320. Doposud jezdil v DKV Plzeň. V provozu byl naposledy 4. 2. 2013, poté odjel do DPOV Nymburk a z opravy (předpokládám PVY) putoval 29./30. 8. 2013 do Brna na vlacích Sv 1307 / Sp 1638. |
2013-10-28 | Z DKV Praha dojel 18. 10. 2013 do (a od tohoto dne je i ve stavu) DKV Brno vůz Bdtn756 343. Stal se tak 22. brněnským vozem této řady. |
Vozy řady Bdtn756 vznikly modernizací vozů, které vyrobila v letech 1969-1970 Vagónka Tatra Studénka pod označením řady Baim. ČSD tehdy odebraly těchto vozů celkem 120.
V roce 1983 byla vozům řada změněna na Bmnp, v roce 1990 na Bnp a konečně v roce 2001 na Btn. Co se týče číselného označení, vozy v letech 1994-1995 obdržely řadu 053.
V roce 2004 představila firma KOS Krnov modernizaci jednoho vozu, a ten dostal řadové označení Bdtn 054. Modernizace se ukázala jako zdařilá a v následujících letech následovala modernizace dalších vozů ukončená v roce 2011. Celkem bylo modernizováno 64 vozů. Od 1. 1. 2009 se označení vozu upřesnilo na řadu Bdtn756 a vozy nesou číselný interval 50 54 21-29 3xx.
Pro provoz v DKV Brno je k dispozici 22 vozů, z nichž 17 je turnusovaných. Ve srovnání s minulým GVD je počet turnusově nasazených vozů o 2 vyšší.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
Baim 70 54 20-09 240-9 |
1970/71495 |
Bdtn756 50 54 21-29 301-8 |
později 053.072 a 054.240 |
2012-12-09 |
Baim 70 54 20-09 217-7 |
1970/71472 |
Bdtn756 50 54 21-29 302-6 |
později 053.017 a 054.217 |
2012-12-09 |
Baim 70 54 20-09 248-2 |
1970/71503 |
Bdtn756 50 54 21-29 303-4 |
později 053.077 a 054.248 |
2012-12-09 |
Baim 70 54 20-09 236-7 |
1970/71491 |
Bdtn756 50 54 21-29 304-2 |
později 053.021 a 054.236 |
2012-12-09 |
Baim 70 54 20-09 222-7 |
1970/71477 |
Bdtn756 50 54 21-29 305-9 |
později 053.019 a 054.222 |
2012-12-09 |
Baim 70 54 20-09 286-2 |
1970/71878 |
Bdtn756 50 54 21-29 306-7 |
později 053.040 a 054.286 |
2012-12-15 |
Baim 70 54 20-09 303-5 |
1970/71895 |
Bdtn756 50 54 21-29 307-5 |
později 053.026 a 054.303 |
2012-12-09 |
Baim 70 54 20-09 229-2 |
1970/71484 |
Bdtn756 50 54 21-29 308-3 |
později 053.069 a 054.229 |
2013-03-28 |
Baim 70 54 20-09 296-1 |
1970/71888 |
Bdtn756 50 54 21-29 309-1 |
později 053.056 a 054.296 |
2012-12-09 |
Baim 70 54 20-09 207-8 |
1970/71462 |
Bdtn756 50 54 21-29 310-9 |
později 053.012 a 054.207 |
2012-12-09 |
Baim 70 54 20-09 261-5 |
1970/71853 |
Bdtn756 50 54 21-29 311-7 |
později 053.036 a 054.261 |
2013-04-09 |
Baim 70 54 20-09 256-5 |
1970/71511 |
Bdtn756 50 54 21-29 316-6 |
později 053.082 a 054.256 |
2012-12-09 |
Baim 70 54 20-09 274-8 |
1970/71866 |
Bdtn756 50 54 21-29 317-4 |
později ŽSR/ZSSK a 054.274 |
2012-12-09 |
Baim 70 54 20-09 283-9 |
1970/71875 |
Bdtn756 50 54 21-29 318-2 |
později ŽSR/ZSSK a 054.283 |
2012-12-09 |
Baim 70 54 20-09 214-4 |
1970/71469 |
Bdtn756 50 54 21-29 319-0 |
později ŽSR/ZSSK a 054.214 |
2012-12-09 |
Baim 70 54 20-09 277-1 |
1970/71869 |
Bdtn756 50 54 21-29 320-8 |
později ŽSR/ZSSK a 054.277 |
2013-08-30 |
Baim 70 54 20-09 316-7 |
1970/71908 |
Bdtn756 50 54 21-29 321-6 |
později ŽSR/ZSSK a 054.316 |
2013-01-17 |
Baim 70 54 20-09 309-2 |
1970/71901 |
Bdtn756 50 54 21-29 343-0 |
později 053.028 a 50 54 21-29 062 |
2013-10-18 |
Baim 70 54 20-09 208-6 |
1969/71463 |
Bdtn756 50 54 21-29 348-9 |
později 053.051 a 50 54 21-29 007 |
2012-12-09 |
Baim 70 54 20-09 252-4 |
1970/71507 |
Bdtn756 50 54 21-29 354-7 |
později 053.080 a 50 54 21-29 032 |
2012-12-09 |
Baim 70 54 20-09 227-6 |
1970/71482 |
Bdtn756 50 54 21-29 361-2 |
později 053.068 a 50 54 21-29 021 |
2012-12-09 |
Baim 70 54 20-09 239-1 |
1970/71494 |
Bdtn756 50 54 21-29 362-0 |
později 053.071 a 50 54 21-29 027 |
2012-12-09 |
Obraty vozů řady Bdtn756 jsou zapracovány do pěti turnusových skupin 040, 041, 043, 044 a 045. Vozy jsou pravidelně nasazeny na tratích:
225 Jihlava - Jihlava-Bosch Diesel;
240 Brno - Jihlava;
244 Brno - Hrušovany nad Jevišovkou;
250 Tišnov - Brno;
340 Brno - Uherské Hradiště;
341 Staré Město u Uherského Hradiště - Bylnice.
Porovnáním s GVD 2011/2012 vyplývá, že s vozy této řady se nebudeme pravidelně setkávat v úseku Moravské Bránice - Ivančice, zato však budou jezdit nově v úseku Moravské Bránice - Hrušovany nad Jevišovkou.
Turnusová skupina 040 je pětidenní a vozy se pohybují jak na trati Brno - Jihlava (se zájezdem na zastávku Jihlava-Bosch Diesel), tak mezi Brnem a Bylnicí.
Další šestidenní turnusová skupina 041 zahrnuje všechny oběhy přípojného vozu řady Bdtn756 společně s motorovým vozem řady 854 (TS 841) a řídicím vozem řady ABfbrdtn795 (TS 941). Tři dny se tyto soupravy pohybují na trati Brno - Jihlava a tři dny mezi Brnem a Starým Městem u Uherského Hradiště.
Dva vozy řady Bdtn756 obíhají v turnusové skupině 043, což jsou v pracovní dny výkony na trati Brno - Jihlava a Brno - Hrušovany nad Jevišovkou, o víkendech na trati Brno - Bylnice.
Dvojice vozů je zařazena do turnusové skupiny 044, dá se nazvat jako "nesovicko-tišnovská", neboť stěžejním výkonem jsou osobní vlaky 4142 / 4964 / 4981 / 4976 / 4967 / 4151 dopravované motorovou lokomotivou řady 714 v TS 707. O víkendech se dvojice vozů pohybuje mezi Brnem a Bylnicí.
V poslední turnusové skupině 045 v dvoudenním oběhu vozy zajišťují v pracovní dny vozbu spěšných a osobních vlaků Brno - Hrušovany nad Jevišovkou. V sobotu ráno se vrací do Brna. Zde jsou odstaveny do nedělního večera, kdy najedou opět do Hrušovan nad Jevišovkou, resp. jeden z těchto vozů předtím vykoná dva obraty do Starého Města u Uherského Hradiště.
Ze 17 turnusovaných vozů řady Bdtn756 tedy jezdí šest v "motografech" (TS 841+041+941) a 11 vozů jezdí v doprovodu motorových vozů řad 842 nebo 854.
V DKV Brno se již nevyskytují:
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
Baim 70 54 20-09 246-6 |
1970/71501 |
Bdtn756 50 54 21-29 339-8 |
později 053.076 a 50 54 21-29 029; nátěr "Najbrt" |
2013-01-17 |
Modernizace vozů na novou řadu Bdtn756 50 54 21-29 byla ukončena v roce 2011, posledním vozem se stal vůz s číslem 364. Od července 2011 modernizace stejné původní řady Btn755 probíhá dál, ale modernizované vozy nesou nové označení Bdtn75750 54 20-29 2xx.
V DKV Brno jsou ve stavu 2 vozy, oba jsou turnusované. Inventární stav je stejný jako v předešlém GVD 2011/2012, zaturnusování je novinkou.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
Baim 70 54 20-09 221-9 |
1970/71476 |
Bdtn757 50 54 20-29 225-0 |
později 053.018 a 50 54 21-29 017 |
2012-12-09 |
Baim 70 54 20-09 311-8 |
1970/71903 |
Bdtn757 50 54 20-29 226-8 |
později 053.059 a 50 54 21-29 065 |
2012-12-09 |
Oběhy vozů řady Bdtn757 jsou provedeny tak, aby jeden jezdil na jihlavské trati (TS 042) a druhý na vlárské a hrušovanské (TS 046). Protože neexistuje záloha vozů stejnou řadou, budou v případě jejich dlouhodobějšího odstavení nahrazovány vozy řady Bdtn756. Vozy jsou pravidelně nasazeny na tratích:
240 Brno - Jihlava;
244 Brno - Hrušovany nad Jevišovkou;
340 Brno - Uherské Hradiště;
341 Staré Město u Uherského Hradiště - Bylnice.
První vůz obíhá v turnusové skupině 042, jedná se o osobní vlaky z Brna do Náměště nad Oslavou, Třebíče nebo Jihlavy.
V turnusové skupině 046 vůz zajišťuje vozbu spěšných vlaků 1922 / 1921 na trati Brno - Hrušovany nad Jevišovkou a 1725 / 1730 Brno - Staré Město u Uherského Hradiště. O víkendu se vůz pohybuje zejména mezi Brnem a Starým Městem u Uherského Hradiště s jedním "zubem" v sobotu dopoledne do Bylnice.
Od 13. 6. 2013 je TS 046 změněna z důvodu nepřetržité výluky mezi Střelicemi a Oslavany (13. 6. - 20. 9). Turnusová skupina 046 je rozdělena na dva jednodenní oběhy: v TS 046 každý den vůz vyjíždí na "vlárské" spěšné vlaky, v TS 046a se vůz nasazuje pouze v pátek na úsek Brno - Náměšť nad Oslavou a v neděli na jeden pár spěšných vlaků do Starého Města u Uherského Hradiště.
Provoz v GVD: 2006/2007 | 2007/2008 | 2008/2009 | 2009/2010 | 2010/2011 | 2011/2012