Motorové jednotky ř. 814 + vložené vozy ř. 014 / řídicí vozy ř. 914

PŘEHLED AKTUALIZACÍ

2014-11-21

Popis GVD 2014/2015.

2014-12-14

Aktualizovány údaje o obězích v GVD 2014/2015 a stavu vozidlového parku.

2014-12-28

"Regionova" 814.199+914.199 odjela 16. 12. 2014 z dočasné výpomoci v PJ Havlíčkův Brod zpět do PJ Maloměřice. Od 21. 12. 2014 je zpět provozní veselská jednotka 814.203+914.103. Během jízdy Os 14943 dne 19. 12. 2014 došlo u železniční zastávky Prudká zastávka k pádu balvanu ze skály na jednotku 814.239+814.240, je potřeba opravit střechu a jednotka je tak odstavena.

2015-01-18

Najetí do větví mezi ŽST Okříšky a Stařeč u Os 24811 dne 10. 1. 2015 způsobilo odstavení motorové jednotky 814.043+914.043. O den později, 11. 1. 2015, došlo mezi ŽST Bystřice nad Pernštejnem a Nedvědice při jízdě Os 14905 ke střetu jednotky 814.217+814.218 se stromem a jednotka je tak odstavena. Motorový vůz 814.240 (vůz s proraženou střechou) byl 13. 1. 2015 přepraven do Pars nova v Šumperku, dopravila jej tam lokomotiva 754.019.

2015-02-08

"Regionova" 814.043+914.043 je od 2. 2. 2015 zpět v provozu. Motorový vůz se 30. 1. 2015 vrátil ze Šumperku do Brna (dovezl jej "brejlovec" 750.719) a od 2. 2. 2015 jednotka 814.239+814.240 opět vozí cestující.

2015-03-01

Dne 11. 2. 2015 došlo k zahoření filtrace sání vzduchu na "Regionově" 814.199+914.199, která je tak odstavena. Motorová jednotka 814.217+814.218 je od 16. 2. 2015 opět provozní, leč o den později došlo u Prudké k najetí "Regionovy" 814.237+814.238 do spadlé skály, jednotka má poškozený spodek včetně motorů a převodovky a je odstavena.

2015-03-29

Motorová jednotka 814.237+814.238 je po opravě od 27. 3. 2015 zpět v pravidelném provozu.

2015-04-19

Pro závadu na spalovacím motoru je od 23. 3. 2015 odstavena motorová jednotka 814.010+914.010.

2015-05-03

"Regionova" 814.068+914.068 odstavena od 23. 4. 2015 z důvodu závady na spalovacím motoru. Zpět v provozu jsou jednotky 814.199+914.199 (od 26. 4. 2015) a 814.010+914.010 (od 29. 4. 2015).

2015-05-17

Od 9. 5. 2015 je pro závadu alternátoru odstavena motorová jednotka 814.043+914.043. "Regionova" 814.068+914.068 je od 13. 5. 2015 opět provozní.

2015-06-07

Motorová jednotka 814.043+914.043 je od 22. 5. 2015 provozní.

2015-07-06

Dne 24. 6. 2015 došlo při jízdě Os 2710 ve Strážnici ke střetu motorové jednotky 814.209+814.210 s automobilem (http://www.dicr.cz/stretnuti-na-prejezdu-ve-straznici-na-hodoninsku), jednotka je odstavena.

2015-08-02

Pro závadu na spalovacím motoru je od 15. 7. 2015 odstavena motorová jednotka 814.043+914.043. "Regionova" 814.209+814.210 vyjela 28. 7. 2015 po opravě opět s cestujícími.

2015-08-16

Motorová jednotka 814.043+914.043 je od 1. 8. 2015 provozní.

2015-09-06

Ke dni 1. 9. 2015 byly změněny turnusové skupiny 802 a 877. Od 30. 8. 2015 je pro závadu na spalovacím motoru odstavena motorová jednotka 814.042+914.042.

2015-09-20

Od 6. 9. 2015 je motorová jednotka 814.042+914.042 opět v provozu.

2015-10-04

Hned dvě maloměřické "Regionovy" vypomáhají v jiných provozních jednotkách: 814.217+814.218 od 9. 9. 2015 v PJ Veselí nad Moravou a 814.199+914.199 od 11. 9. 2015 v PJ Havlíčkův Brod. Od 25. 9. 2015 je odstavena motorová jednotka 814.068+914.068 pro závadu na spalovacím motoru.

2015-10-18

Další havlíčkobrodská motorová jednotka - 814.067+914.067 - je od 9. 10. 2015 odstavena pro závadu na spalovacím motoru.

2015-11-17

K 13. 10. 2015 došlo ke změně v TS 802. Dne 8. 11. 2015 došlo k návratu "Regionovy" 814.217+814.218 do PJ Maloměřice, opačným směrem - na opravu MVY do DPOV Veselí nad Moravou - se vydala maloměřická motorová jednotka 814.219+814.220 a je tak odstavena.

2015-12-13

Dne 4. 12. 2015 došlo při jízdě Os 5303 ke střetu s sutomobilem (http://www.dicr.cz/nehoda-na-prejezdu-v-rane-okres-chrudim), motorová jednotka 814.042+914.042 je odstavena.

Motorové jednotky ř. 814.0

814 Motorové jednotky řady 814.0 jsou nedělitelné dvoudílné jednotky a sestávají z motorového vozu ř. 814 a řídicího vozu ř. 914. Motorové vozy vznikly rekonstrukcí motorových vozů ř. 810, řídicí vozy rekonstrukcí přípojných vozů ř. 010, 013 a 015 (mezitím přeznačených na ř. Btax780, Ddax784 a Bdtax785). Motorové jednotky dodala firma Pars nova a.s. ze Šumperka, jednotky obdržely obchodní název "Regionova" jako symbol vozidel dodávaných do jednotlivých regionů (krajů). První jednotka ř. 814.0 vznikla v roce 2005 a dodávky jednotek probíhaly do roku 2012. Zájemcům o dislokace jednotek, jejich popis a další informace doporučuji webové stránky www.regionovy.cz.

 

Ve stavu DKV Brno je 13 jednotek, a to v PJ Maloměřice, Havlíčkův Brod a Veselí nad Moravou. Turnusováno je 9 jednotek, stav je stejný jako v minulém GVD.

PJ Maloměřice

Ve stavu PJ Maloměřice se nachází 3 jednotky, z nichž 2 jsou turnusované. Oproti minulému GVD opustily úsek Skalice nad Svitavou - Letovice a jsou pravidelně k vidění na tratích:


Původní označení

Rok / výr. číslo

Současné označení

Poznámka

Aktualizace

M 152.0029

1976/77713

95 54 5 814.197-0

později 810.029

2014-12-14

Blm 70 54 24-29 807-7

1982/85609

95 54 5 914.197-9

později 010.242 a 50 54 24-29 385

2014-12-14

M 152.0494

1982/85727

95 54 5 814.198-8

později 810.494 a 811.494

2014-12-14

Blm 70 54 24-29 810-1

1982/85612

95 54 5 914.198-7

později 010.245 a 50 54 24-29 387

2014-12-14

M 152.0471

1981/84125

95 54 5 814.199-6

později 810.471; deponie PJ Havlíčkův Brod

2015-09-11

Blm 70 54 24-29 311-0

1978/80060

95 54 5 914.199-5

později 010.384 a 50 54 24-29 142; deponie PJ Havlíčkův Brod

2015-09-11


Pro maloměřické jednotky je sestavena dvoudenní turnusová skupina 803. "Regionovy" v ní zajišťují veškeré výkony na trati Skalice nad Svitavou - Velké Opatovice. Zbrojení a údržba probíhá v PJ Maloměřice. Po celou sobotu a v neděli dopoledne je v provozu pouze jedna motorová jednotka.

PJ Veselí nad Moravou

V PJ Veselí nad Moravou jsou umístěny 4 jednotky a 2 z nich jsou turnusované. Jezdí stejně jako v minulém GVD pravidelně na tratích:


Původní označení

Rok / výr. číslo

Současné označení

Poznámka

Aktualizace

M 152.0401

1981/84055

95 54 5 814.103-8

později 810.401

2014-12-21

Blm 70 54 24-29 790-5

1982/85592

95 54 5 914.103-7

později 010.234 a 50 54 24-29 375

2014-12-21

M 152.0178

1977/79557

95 54 5 814.104-6

později 810.178

2014-12-14

Blm 70 54 24-29 306-0

1978/80055

95 54 5 914.104-5

později 010.381 a 50 54 24-29 137

2014-12-14

M 152.0214

1977/79593

95 54 5 814.132-7

později 810.214

2014-12-14

Blm 70 54 24-29 384-7

1979/81467

95 54 5 914.132-6

později 010.389 a 50 54 24-29 171

2014-12-14

M 152.0092

1976/78602

95 54 5 814.133-5

později 810.092

2014-12-14

Blm 70 54 24-29 435-7

1979/81518

95 54 5 914.133-4

později 010.221 a 50 54 24-29 195

2014-12-14


Turnusová skupina 856, v které jsou zařazeny 2 jednotky řady 814.0, obsahuje obraty na "horní vláře". Obsluhují také veškeré osobní vlaky v úseku Újezdec u Luhačovic - Luhačovice.


PJ Havlíčkův Brod

Do PJ Havlíčkův Brod je přiděleno 6 jednotek, z toho 5 je turnusovaných. V porovnání s GVD 2013/2014 nedochází ke změně s výjimkou zajíždění z Jihlavy do Jihlavy města a ani se nemění pravidelné nasazení na jednotlivé tratě:


Původní označení

Rok / výr. číslo

Současné označení

Poznámka

Aktualizace

M 152.0164

1977/79543

95 54 5 814.010-5

později 810.164

2015-04-29

Blm 70 54 24-29 112-2

1976/77979

95 54 5 914.010-4

později 010.217

2015-04-29

M 152.0442

1981/84096

95 54 5 814.042-8

později 810.442; odstaven - násilné poškození (střet s automobilem)

2015-12-04

Blm 70 54 24-29 378-9

1979/81461

95 54 5 914.042-7

později 010.109; odstaven - násilné poškození (střet s automobilem)

2015-12-04

M 152.0308

1978/80547

95 54 5 814.043-6

později 810.308

2015-08-01

Blm 70 54 24-29 845-7

1982/85647

95 54 5 914.043-5

později 010.312

2015-08-01

M 152.0047

1976/77731

95 54 5 814.067-5

později 810.047; odstaven - závada na spalovacím motoru

2015-10-09

Blm 70 54 24-29 213-8

1977/78951

95 54 5 914.067-4

později 010.517; odstaven - závada na spalovacím motoru

2015-10-09

M 152.0246

1978/80485

95 54 5 814.068-3

později 810.246; odstaven - závada na spalovacím motoru

2015-09-25

Blm 70 54 24-29 287-2

1978/80036

95 54 5 914.068-2

později 010.378; odstaven - závada na spalovacím motoru

2015-09-25

M 152.0619

1984/87819

95 54 5 814.069-1

později 810.619

2014-12-14

Blm 70 54 24-29 228-4

1977/78966

95 54 5 914.069-0

později 010.458

2014-12-14


Havlíčkobrodské motorové jednotky jsou soustředěny do jediné pětidenní turnusové skupiny 877. V prvním a pátém dni se jedná o výkony mezi Havlíčkovým Brodem a Pardubicemi, večer se "Regionova" přesune do Okříšek. Ve zbývajících dnech se motorové jednotky pohybují mezi Okříškami a Znojmem. V pracovní dny zde jezdí 3 jednotky, o víkendech dvě, třetí se přesouvá na trať Hrušovany nad Jevišovkou - Miroslav.


 

Motorové jednotky ř. 814.2

814 Motorové jednotky řady 814.2 jsou nedělitelné třídílné jednotky a sestávají z motorového vozu ř. 814 na každém konci a vloženého vozu ř. 014 mezi nimi. Motorové vozy vznikly rekonstrukcí motorových vozů ř. 810 nebo 809, vložené vozy rekonstrukcí přípojných vozů ř. 010 (mezitím přeznačených na ř. Btax780). Motorové jednotky dodala společnost Pars nova a.s. Šumperk, jednotky obdržely obchodní název "Regionova" jako symbol vozidel dodávaných do jednotlivých regionů (krajů). První jednotka ř. 814.2 vznikla v roce 2007, poslední - šestadvacátou - ČD obdržely v roce 2010.

 

DKV Brno provozuje 9 jednotek, a sice v PJ Maloměřice a PJ Veselí nad Moravou. Do turnusů je zařazeno 8 jednotek. Oproti minulému GVD se sice jedná o nárůst jedné turnusované jednotky, ale jen ve vztahu k období od listopadu 2014, kdy vlivem zařazování elektrických jednotek řady 640 a 650 do provozu došlo k přechodnému poklesu na 7 turnusovaných "Regionov".

PJ Maloměřice

V PJ Maloměřice se nachází 6 jednotek řady 814.2, turnusovaných je 5.


Původní označení

Rok / výr. číslo

Současné označení

Poznámka

Aktualizace

M 152.0456

1981/84110

95 54 5 814.217-6

později 810.456

2015-11-08

Blm 70 54 24-29 562-8

1981/84185

95 54 5 014.009-5

později 010.142

2015-11-08

M 152.0013

1975/77697

95 54 5 814.218-4

později 810.013

2015-11-08

M 152.0023

1976/77707

95 54 5 814.219-2

později 810.023; odstaven - oprava MVY

2015-11-08

Blm 70 54 24-29 014-0

1976/77881

95 54 5 014.010-3

později 010.492; odstaven - oprava MVY

2015-11-08

M 152.0238

1977/79617

95 54 5 814.220-0

později 810.238; odstaven - oprava MVY

2015-11-08

M 152.0128

1976/78638

95 54 5 814.227-5

později 810.128

2014-12-14

Blm 70 54 24-29 183-3

1977/78921

95 54 5 014.014-5

později 010.337

2014-12-14

M 152.0169

1977/79548

95 54 5 814.228-3

později 810.169

2014-12-14

M 152.0377

1981/84031

95 54 5 814.229-1

později 810.377

2014-12-14

Blm 70 54 24-29 728-5

1982/85530

95 54 5 014.015-2

později 010.405

2014-12-14

M 152.0211

1977/79590

95 54 5 814.230-9

později 810.211

2014-12-14

M 152.0374

1981/84028

95 54 5 814.237-4

později 810.374

2015-03-27

Blm 70 54 24-29 512-3

1978/81595

95 54 5 014.019-4

později 010.005

2015-03-27

M 152.0085

1976/78595

95 54 5 814.238-2

později 810.085

2015-03-27

M 152.0069

1976/77753

95 54 5 814.239-0

později 810.069

2015-02-02

Blm 70 54 24-29 051-2

1976/77918

95 54 5 014.020-2

později 010.447

2015-02-02

M 152.0388

1981/84042

95 54 5 814.240-8

později 810.388

2015-02-02


Pro maloměřické jednotky jsou sestaveny turnusové skupiny 801 a 802. Oproti minulému GVD se jednotky ztrácí z úseku Hrušovany u Brna - Vranovice, naopak se nově objevují mezi Blanskem a Rájcem-Jestřebí:

První turnusová skupina 801 je čtyřdenní. Tři dny se "Regionova" pohybuje na trati 251 Tišnov - Nedvědice - Žďár nad Sázavou a jeden den na trati 250 v úseku Tišnov - Brno - Hrušovany u Brna a Brno - Rájec-Jestřebí.

 

V pracovní dny vyjíždí čtvrtá jednotka zařazená do jednodenní turnusové skupiny 802. Jsou to stejné oběhy jako v téže skupině v minulém GVD (od 1. 11. 2014 do konce GVD 2014/2015 však byla TS přechodně zrušena), pouze ranní obrat nekončí ve Vranovicích, ale již v Hrušovanech u Brna a odpolední oběhy končí naopak místo Blanska ve vzdálenějším Rájci-Jestřebí: BNO 4962 TIV / 4929 HUB / 4654 BNO / 4062 RJE / 4065 BNO / 4066 RJE / 4069 BNO. Kvůli výluce Brno-Maloměřice - Kuřim byla tato turnusová skupina od 15. 6. 2015 zrušena, od 1. 9. 2015 do 12. 10. 2015 byla s ohledem na pokračující stavební práce u Židenic přechodně pozměněna, obsahovala pouze dva páry vlaků v ranní špičce BNO 4921 HUB / 4924 BNO / 4929 HUB / 4654 BNO.


PJ Veselí nad Moravou

V PJ Veselí nad Moravou jsou umístěny 3 jednotky a všechny jsou turnusované.


Původní označení

Rok / výr. číslo

Současné označení

Poznámka

Aktualizace

M 152.0095

1976/78605

95 54 5 814.205-1

později 810.095

2014-12-14

Blm 70 54 24-29 212-0

1977/78950

95 54 5 014.003-8

později 010.516

2014-12-14

M 152.0591

1982/85824

95 54 5 814.206-9

později 810.591

2014-12-14

M 152.0397

1981/84051

95 54 5 814.207-7

později 810.397

2014-12-14

Blm 70 54 24-29 116-3

1976/77983

95 54 5 014.004-6

později 010.218

2014-12-14

M 152.0488

1982/85721

95 54 5 814.208-5

později 810.488

2014-12-14

M 152.0614

1984/87814

95 54 5 814.209-3

později 810.614

2015-07-28

Blm 70 54 24-29 021-5

1976/77888

95 54 5 014.005-3

později 010.497

2015-07-28

M 152.0552

1982/85785

95 54 5 814.210-1

později 810.552 a 809.552

2015-07-28


Veselské třídílné "Regionovy" jsou zařazeny do turnusové skupiny 855. Oproti minulému GVD nevznikla žádná změna, obraty jsou prakticky stejné. Motorové jednotky se pohybují výhradně na trati 343 Hodonín - Veselí nad Moravou - Vrbovce.


Provoz v GVD: 2006/2007 | 2007/2008 | 2008/2009 | 2009/2010 | 2010/2011 | 2011/2012 | 2012/2013 | 2013/2014

Kliknutím zde se dostanete na vršek stránky