PŘEHLED AKTUALIZACÍ |
|
---|---|
2015-11-22 | Popis GVD 2015/2016. |
2015-12-13 | Aktualizovány údaje o obězích v GVD 2015/2016 a stavu vozidlového parku. |
2016-01-30 | Dne 7. 1. 2016 došlo na odstavném nádraží A v ŽST Brno hl. n. k vykolejení řídicího vozu Bfhpvee295 030, vůz je odstaven. |
2016-02-28 | Od 16. 2. 2016 je odstaven řídicí vůz Bfhpvee295 022 z důvodu ploch na kolech. |
2016-03-13 | Řídicí vůz Bfhpvee295 022 je od 7. 3. 2016 provozní. Vůz Bfhpvee295 030 se projel spolu s vozem 022 z 3. do 5. 3. 2016 do Přerova na soustružení kol, ale vůz 030 je dále odstaven pro závadu na dveřích. |
2016-05-15 | Do provozu se 25. 4. 2016 vrátil řídicí vůz Bfhpvee295 030. Z důvodu opravy informačního systému je od 5. 5. 2016 odstaven vůz Bfhpvee295 029. |
2016-06-05 | Řídicí vůz Bfhpvee295 029 je od 29. 5. 2016 provozní. |
2016-06-24 | Řídicí vozy řady Bfhpvee295 jsou od 11. 6. 2016 převedeny z PJ Maloměřice do PJ Horní Heršpice. Tím se mění i čísla turnusových skupin, a to takto: TS 901 je nově TS 942, TS 902 je nově TS 943 a TS 903 se rozdělila na TS 944 a 945. Počet řídicích vozů řady Bfhpvee295 se od 25. 6. 2016 snížil o jeden vůz (026) na 11 vozů. Vůz Bfhpvee295 026 odjel 14. 6. 2016 do Nymburku a 22. 6. 2016 dále do Prahy. Pro více závad je od 10. 5. 2016 odstavený řídicí vůz Bfhpvee295 024. |
2016-07-17 | Pro závadu na elektronice je od 25. 6. 2016 odstaven řídicí vůz Bfhpvee295 027. Od 27. 6. 2016 je provozní řídicí vůz Bfhpvee295 024. |
2016-09-18 | Po ukončení výluky v ŽST Brno hl. n. se od 12. 9. 2016 turnusová skupina 944 vrátila na původní dvoudenní a turnusová skupina 945 byla zrušena. Dne 8. 9. 2016 vyjel do provozu "sysel" Bfhpvee295 027, řídicí vůz Bfhpvee295 025 je od 10. 9. 2016 odstaven z důvodu více oprav. |
2016-10-16 | Řídicí vůz Bfhpvee295 011 je od 13. 10. 2016 odstaven z důvodu opravy podvozků, která se provádí v Olomouci. |
2016-10-30 | Od 15. 10. 2016 je opět provozní řídicí vůz Bfhpvee295 025. |
2016-11-13 | Po opravě je od 2. 11. 2016 zpět v provozu řídicí vůz Bfhpvee295 011 a naopak na opravu podvozků odjel do Olomouce řídicí vůz Bfhpvee295 024, který je tak od 4. 11. 2016 odstaven. |
2016-11-27 | Řídicí vůz Bfhpvee295 010 je od 15. 11. 2016 odstaven pro závadu na tlakovém spínači. |
2016-12-11 | Do provozu se vrátily oba odstavené řídicí vozy - Bfhpvee295 024 od 27. 11. 2016 a Bfhpvee295 010 od 6. 12. 2016. Na samém konci GVD 2015/2016 poklesl inventární stav řídicích vozů na 10 vozů vlivem převedení vozu 011 do DKV Praha; ve stavu DKV Brno byl naposledy 11. 12. 2016. |
Řídicí vozy řady Bfhpvee295 jsou určeny do souprav vozů osobní dopravy s elektrickými nebo motorovými lokomotivami. Zdrojem pro výrobu řídicích vozů se staly osobní vozy Bdt279 vyráběné ve Vagónce Studénka v letech 1986–1987. V Pars Nova a.s. Šumperk bylo vyrobeno celkem 34 řídicích vozů této řady, původně měly dodávky vozů probíhat v letech 2010–2012. První vůz byl však představen až v červnu 2011 na výstavě Czech Raildays v Ostravě, poslední vozy vyjely až v roce 2013.
Pracovním označením pro tyto řídicí vozy se stala řada 961, avšak obsazení této řady není možné vzhledem k mezitím proběhlému vývoji v označování řídicích vozů. Vozy obdržely řadu Bfhpvee295 s číselným označením 50 54 80-30. Řešení čela vozu připomínající buclaté tváře daly tomuto vozu přezdívku sysel (Sysel obecný - Spermophillus citellus, hlodavec z čeledi veverkovitých).
Ve stavu DKV Brno se nachází 11 vozů (do 24. 6. 2016 do bylo 12 vozů, na přelomu GVD 2015/2016 a 2016/2017 se inventární počet snížil na 10 vozů) řady Bfhpvee295, z nichž 9 je turnusovaných. Oproti minulému GVD turnusová potřeba v novém GVD poklesla o 2 vozy a inventární stav o 1 vůz. Od dodání těchto řídicích vozů do DKV Brno byly vozy vedeny vždy v PJ Maloměřice. To se změnilo 11. 6. 2016, kdy "syslíci" přešli pod PJ Horní Heršpice.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
Btme 50 54 21-08 067-0 |
1986/90512 |
Bfhpvee295 50 54 80-30 010-0 |
MAREK |
2016-12-06 |
Btme 50 54 21-08 017-5 |
1986/90462 |
Bfhpvee295 50 54 80-30 021-7 |
SILVIE |
2015-12-13 |
Btme 50 54 21-08 061-3 |
1986/90506 |
Bfhpvee295 50 54 80-30 022-5 |
|
2016-03-07 |
Btme 50 54 21-08 160-3 |
1987/90605 |
Bfhpvee295 50 54 80-30 023-3 |
LOJZÍK |
2015-12-13 |
Btme 50 54 21-08 161-1 |
1987/90606 |
Bfhpvee295 50 54 80-30 024-1 |
PAVLÍNKA |
2016-11-27 |
Btme 50 54 21-08 016-7 |
1986/90461 |
Bfhpvee295 50 54 80-30 025-8 |
SIMONA |
2016-10-15 |
Btme 50 54 21-08 172-8 |
1987/90617 |
Bfhpvee295 50 54 80-30 027-4 |
|
2016-09-08 |
Btme 50 54 21-08 155-3 |
1987/90600 |
Bfhpvee295 50 54 80-30 028-2 |
ŠINDELKA |
2015-12-13 |
Btme 50 54 21-08 051-4 |
1986/90496 |
Bfhpvee295 50 54 80-30 029-0 |
MICHAL |
2016-05-29 |
Btme 50 54 21-08 014-2 |
1986/90459 |
Bfhpvee295 50 54 80-30 030-8 |
KAMIL |
2016-04-25 |
Řídicí vozy řady Bfhpvee295 jezdily do 10. 6. 2016 ve třech turnusových skupinách 901, 902 a 903. Od 11. 6. 2016 jezdí ve čtyřech turnusových skupinách 942, 943, 944 a 945. Ve srovnání s minulým GVD 2014/2015 řídicí vozy opustily trať Přerov - Hranice na Moravě a nově jezdí v úseku Rájec-Jestřebí - Pardubice. Nutno též připomenout, že výskyt "syslů" na vozebním rameni Brno - Břeclav - Přerov - Olomouc významně poklesl vlivem převedení vozby spěšných vlaků a rychlíků této relace do elektrických jednotek řady 660:
010 Česká Třebová - Pardubice;
250 Tišnov - Brno - Břeclav;
260 Brno - Česká Třebová;
270 Přerov - Olomouc;
300 Brno - Křenovice horní n.;
330 Břeclav - Přerov.
Turnusová skupina 942 (do 10. 6. 2016 se jednalo o skupinu 901) je dvoudenní a zahrnuje obraty spěšných a osobních vlaků na rameni Brno - Česká Třebová - Pardubice, což je zcela nové vozební rameno pro brněnské řídicí vozy náhradou za převedení vlaků Sp a R Brno - Břeclav - Přerov - Olomouc do elektrických jednotek řady 660. Řídicí vozy jezdí s lokomotivou řady 362 s komunikační linkou WTB v turnusové skupině 304, u níž jsou obraty podrobně popsány.
Dalších 5 "syslů" se vyskytuje na osobních vlacích zejména v úseku Břeclav - Přerov, jedná se o turnusovou skupinu 943 (do 10. 6. 2016 byla tato turnusová skupina označena 902). Popis oběhů je uveden u lokomotiv řady 362, které s řídicími vozy jezdí v turnusové skupině 305.
Zatímco řídicí vozy v TS 942 a 943 (do 10. 6. 2016 to byly turnusové skupiny) 901 a 902 jezdí s lokomotivami řady 362, poslední dva "syslíci" jsou zařazeni do turnusové skupiny 944 (do 10. 6. 2016 se jednalo o TS 903) s lokomotivami řady 242 a jezdí na trati Vranovice - Tišnov a Křenovice horní n. - Rájec-Jestřebí. Popis oběhů je uveden u "plechovek" v TS 204.
Od 11. 6. do 11. 9. 2016 se v souvislosti s modernizací II. a III. nástupiště v ŽST Brno hl. n. oběhy obou řídicích vozů rozdělily. První řídicí vůz byl veden v turnusové skupině 944, která se zredukovala na jednodenní a jezdil na "pendlech" Brno-Chrlice - Křenovice horní nádraží s lokomotivami řady 242 z TS 204. Druhý řídicí vůz obíhal v nové jednodenní turnusové skupině 945 s "plechovkou" zařazenou do TS 205 na trati Brno-Královo Pole - Tišnov.
V DKV Brno se již nevyskytují:
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
Btme 50 54 21-08 011-8 |
1986/90456 |
Bfhpvee295 50 54 80-30 011-8 |
|
2016-12-12 |
Btme 50 54 21-08 158-7 |
1987/90603 |
Bfhpvee295 50 54 80-30 026-6 |
RASŤA |
2016-06-23 |