PŘEHLED AKTUALIZACÍ |
|
---|---|
2015-11-20 | Popis GVD 2015/2016. |
2015-12-13 | Aktualizovány údaje o obězích v GVD 2015/2016 a stavu vozidlového parku. |
2015-12-30 | Lokomotiva 242.242 po opravě vyjela 20. 12. 2015, avšak od 24. 12. 2015 je znovu odstavená, tentokrát pro závadu na informačním systému. |
2016-01-10 | Od prosince odstavená lokomotiva 242.217 odjela 4. 1. 2016 do DPOV Přerov na opravu EVY. Do provozu se 4. 1. 2016 vrátila "plechovka" 242.242. |
2016-02-14 | Z důvodu výměny dvojkolí je od 7. 2. 2016 odstavena "plechovka" 242.209. |
2016-02-28 | Zrušené lokomotivy 242.271 a 242.284 se ve stavu DKV Brno nacházely naposledy 17. 2. 2016 a poté byly předány společnosti CZ LOKO. Od 12. 2. 2016 je z důvodu vyvažovacích tělísek dvojkolí odstavena lokomotiva 242.204. |
2016-03-13 | Hned tři "plechovky" se vrátily do provozu: od 5. 3. 2016 stroj 242.209 a od 7. 3. 2016 lokomotivy 242.204 a 242.248. |
2016-04-10 | Od 29. 3. 2016 je z důvodu protočené obruče odstavena "plechovka" 242.274. Lokomotiva 242.217 je po opravě EVY od 5. 4. 2016 zpět v provozu. |
2016-04-24 | Protočená obruč a vibrace podvozku odstavily od 19. 4. 2016 lokomotivu 242.252. |
2016-05-15 | Pro vícero závad je od 7. 4. 2016 odstavena lokomotiva 242.268. Vibrace pojezdu a netěsnost transformátoru odstavily od 15. 4. 2016 "plechovku" 242.227. Dne 8. 5. 2016 vyjela do provozu lokomotiva 242.221. |
2016-06-05 | Odstavené jsou "plechovky" 242.229 (16. 5. 2016) a 242.228 (18. 5. 2016), obě pro vibrace podvozků. Naopak do provozu se vrátily lokomotivy 242.268 (18. 5. 2016) a 242.227 (26. 5. 2016). |
2016-06-24 | Kvůli modernizaci II. a III. nástupiště v Brně hl. n. došlo k 11. 6. 2016 ke změně oběhů ve všech turnusových skupinách. Od 8. 6. 2016 je z důvodu protočené obruče odstavena lokomotiva 242.253. |
2016-07-17 | Lokomotiva 242.253 je od 29. 6. 2016 opět provozní. |
2016-08-07 | Od 16. 7. 2016 je odstavena lokomotiva 242.227 z důvodu prací na zapojení stěračů a od 26. 7. 2016 "plechovka" 242.248 pro závadu na pojezdu. |
2016-08-28 | Od 4. 8. do 31. 8. 2016 je zrušena turnusová skupina 205. do Do provozu se vrátily "plechovky" 242.227 (15. 8. 2016), 242.248 (17. 8. 2016) a po více jak dvou letech 242.234 (19. 8. 2016). Z důvodu vibrace pojezdu je od 20. 8. 2016 odstavena lokomotiva 242.235. |
2016-09-18 | Po ukončení výluky v ŽST Brno hl. n. se od 12. 9. 2016 turnusové skupiny vrátily do stavu platného do 10. 6. 2016. Od 1. 9. 2016 je odstavena lokomotiva 242.204 z důvodu výměny voliče odboček. Zpět do provozu vyjela 10. 9. 2016 "plechovka" 242.235. |
2016-10-02 | Z důvodu protočené obruče je od 23. 9. 2016 odstavena lokomotiva 242.253. Dne 27. 9. 2016 vyjela opět do provozu "plechovka" 242.204. |
2016-10-16 | Lokomotiva 242.248 je od 26. 9. 2016 zapůjčena do DKV Plzeň. |
2016-11-13 | Od 27. 10. 2016 je pro více závad odstavena lokomotiva 242.246. Protočené obruče jsou důvodem odstavení lokomotivy 242.217 od 1. 11. 2016. Po téměř půl roce, od 2. 11. 2016 je zpět v provozu "plechovka" 242.229. |
2016-11-27 | Dne 17. 11. 2016 byly ve stavu DKV Brno naposledy dlouhodobě odstavené lokomotivy 242.252 a 242.274, načež byly předány do firmy CZ LOKO Česká Třebová. Zpět v provozu jsou "plechovky" 242.246 (od 18. 11. 2016) a 242.217 (od 19. 11. 2016). |
2016-12-11 | Pro více závad je od 21. 11. 2016 odstavena lokomotiva 242.264. LOkomotiva 242.248, která byla zapůjčena do Plzně, se od 8. 12. 2016 pohybuje opět okolo Brna. |
Elektrické lokomotivy řady 242 - tedy "plecháče" - nesly původně označení S 499.02 a byly vyráběny ve Škodě Plzeň v počtu 86 kusů v letech 1975 až 1981. Po odčlenění dceřiné společnosti ČD Cargo v roce 2007 připadly všechny společnosti ČD, a.s., pro zajištění vozby v osobní dopravě.
V DKV Brno jsou tyto lokomotivy soustředěny do PJ Maloměřice. Celkem se zde nachází 29 strojů (do 16. 2. 2016 to bylo 33 lokomotiv a do 17. 11. 2016 zde bylo 31 lokomotiv), z nichž 19 je turnusovaných. Počet zaturnusovaných lokomotiv se tak oproti minulému GVD nemění.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
S 499.0204 |
91 54 7 242.204-6 |
|
2016-09-27 |
|
S 499.0209 |
1975/6824 |
91 54 7 242.209-5 |
|
2016-03-05 |
S 499.0214 |
1975/6829 |
91 54 7 242.214-5 |
|
2015-12-13 |
S 499.0217 |
1975/6832 |
91 54 7 242.217-8 |
|
2016-11-19 |
S 499.0221 |
1975/6836 |
91 54 7 242.221-0 |
|
2016-05-08 |
S 499.0223 |
1975/6838* |
91 54 7 242.223-6 |
* na lokomotivě chybný výr. štítek 1975/6824 |
2015-12-13 |
S 499.0227 |
1975/6842 |
91 54 7 242.227-7 |
|
2016-08-15 |
S 499.0228 |
91 54 7 242.228-5 |
odstavena - vibrace podvozku |
2016-05-18 |
|
S 499.0229 |
1975/6844 |
91 54 7 242.229-3 |
|
2016-11-02 |
S 499.0233 |
1979/7272 |
91 54 7 242.233-5 |
odstavena - vibrace podvozku |
2015-05-12 |
S 499.0234 |
1979/7273 |
91 54 7 242.234-3 |
|
2016-08-19 |
S 499.0235 |
91 54 7 242.235-0 |
|
2016-09-10 |
|
S 499.0236 |
1979/7275 |
91 54 7 242.236-8 |
|
2015-12-13 |
S 499.0238 |
1979/7277 |
91 54 7 242.238-4 |
|
2015-12-13 |
S 499.0240 |
1979/7279 |
91 54 7 242.240-0 |
WTB |
2015-12-13 |
S 499.0242 |
1979/7281 |
91 54 7 242.242-6 |
WTB |
2016-01-04 |
S 499.0243 |
1979/7282 |
91 54 7 242.243-4 |
|
2015-12-13 |
S 499.0246 |
1979/7285 |
91 54 7 242.246-7 |
|
2016-11-18 |
S 499.0247 |
1979/7286 |
91 54 7 242.247-5 |
|
2015-12-13 |
S 499.0248 |
1979/7287 |
91 54 7 242.248-3 |
|
2016-12-08 |
S 499.0253 |
1979/7292 |
91 54 7 242.253-3 |
odstavena - protočená obruč |
2016-09-23 |
S 499.0260 |
1981/7606 |
91 54 7 242.260-8 |
|
2015-12-13 |
S 499.0261 |
1981/7607 |
91 54 7 242.261-6 |
|
2015-12-13 |
S 499.0264 |
1981/7610 |
91 54 7 242.264-0 |
WTB; odstavena - více závad |
2016-11-21 |
S 499.0268 |
1981/7614 |
91 54 7 242.268-1 |
|
2016-05-18 |
S 499.0272 |
1981/7618 |
91 54 7 242.272-3 |
|
2015-12-13 |
S 499.0273 |
1981/7619 |
91 54 7 242.273-1 |
|
2015-12-13 |
S 499.0278 |
1981/7624 |
91 54 7 242.278-0 |
|
2015-12-13 |
S 499.0285 |
1981/7631 |
91 54 7 242.285-5 |
odstavena - protočené obruče |
2015-06-01 |
Obraty lokomotiv řady 242 jsou rozděleny do čtyř turnusových skupin, označených 202, 203, 204 a 205. Na pravidelných výkonech můžeme lokomotivy vidět na těchto tratích, stav je stejný jako v minulém GVD:
225 Havlíčkův Brod - Počátky-Žirovnice;
230 Havlíčkův Brod - Čáslav;
250 Havlíčkův Brod - Brno - Břeclav;
260 Brno - Rájec-Jestřebí (od 11. 6. do 11. 9. i v úseku Rájec-Jestřebí - Březová nad Svitavou);
300 Brno - Křenovice horní nádraží (od 11. 6. do 11. 9. i v úseku Křenovice horní nádraží - Vyškov na Moravě).
Hned 14 z 19 lokomotiv obíhá v turnusové skupině 202. Lokomotivy dopravují osobní a spěšné vlaky od Břeclavi přes Brno a Žďár nad Sázavou do Havlíčkova Brodu. Odtud dále směřují přes Jihlavu do Počátek-Žirovnice nebo do Čáslavi. Odpadlo loňské rozdělení relativně izolovaný "brněnský" a "vysočinský" oběh, kdy se výměna lokomotivy prováděla na páru rychlíků. Propojení je nyní více, vše se děje v pracovní dny: kromě (jediných dopravovaných) rychlíků 970 / 973 Brno - Havlíčkův Brod dále ve Žďáru nad Sázavou přechodem mezi vlaky 4900 / 8746, 4602 / 8766 a 8743 / 4903, 8755 / 4605.
Jedna lokomotiva se nachází celý týden v turnusové skupině 203, v níž dopravuje osobní vlaky v úseku Vranovice - Žďár nad Sázavou. Na páru vlaků 4901 / 4906 v pracovní dny zajíždí do Šakvic a ze soboty na neděli se objeví i v Břeclavi díky obratu 4949 / 4667 // 4600.
Třetí turnusová skupina 204 je dvoudenní a je určena pro lokomotivy řady 242 s komunikační linkou WTB dopravující soupravy osobních vlaků ve složení Bdmtee275 + Bdmtee281 + řídicí vůz Bfhpvee295 (řazen v bývalé TS 903) v úsecích Vranovice - Brno - Tišnov a Křenovice horní nádraží - Brno - Rájec-Jestřebí:
242 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
(1): BNO 4002 RJE / 4001 BNO / 4006 RJE / 4005 BNO / 4968 TIV / 4967 BNO / 4976 TIV / 4971 BNO / 4980 TIV / 4633 VRE / 4946 TIV
(2)–(5): BNO 4021 KRE / 4004 RJE / 4003 BNO / 4968 TIV / 4967 BNO / 4976 TIV / 4971 BNO / 4980 TIV / 4633 VRE / 4946 TIV |
odstavena BNO |
BNO 4948 TIV |
2. |
TIV 4921 HUB / 4924 TIV / 4965 BNO / 4966 KUM / 4943 HUB / 4940 TIV / 4973 BNO |
TIV 4611 BNO |
odstavena BNO |
Poslední dvě "plechovky" jezdí v dvoudenní turnusové skupině 205. V pracovní dny v úseku Vranovice - Brno - Tišnov na ranních a odpoledních výkonech a v sobotu se projedou v čele osobních vlaků Břeclav - Brno - Tišnov.
Z důvodu modernizace II. a III. nástupiště v ŽST Brno hl. n. byly od 11. 6. do 11. 9. 2016 turnusové skupiny upraveny takto:
- TS 202 ... 16denní oběh, lokomotivy se nově dostaly i na úseky Rájec-Jestřebí - Březová nad Svitavou a Křenovice horní nádraží - Vyškov na Moravě;
- TS 203 ... zrušena;
- TS 204 ... zredukována na jednodenní oběh lokomotivy s komunikační linkou WTB jezdící v úseku (Brno hl. n. -) Brno-Chrlice - Křenovice horní nádraží;
- TS 205 ... jednodenní oběh
lokomotivy s komunikační linkou WTB jezdící v úseku (Brno dolní n. -) Brno-Královo Pole - Tišnov; v období 4. 8. - 31. 8. 2016 byla tato turnusová skupina zrušena.
V DKV Brno se již nevyskytují:
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
S 499.0252 |
1979/7291 |
91 54 7 242.252-5 |
odstavena - protočená obruč a vibrace podvozku |
2016-11-18 |
S 499.0271 |
1981/7617 |
91 54 7 242.271-5 |
zrušena |
2016-02-18 |
S 499.0274 |
1981/7620 |
91 54 7 242.274-9 |
odstavena - protočená obruč |
2016-11-18 |
S 499.0284 |
1981/7630 |
91 54 7 242.284-8 |
zrušena |
2016-02-18 |
Do zastávky Žabčice přijíždí dne 13. 1. 2015 s Os 4619 lokomotiva 242.252. Autor snímku Ing. Vojtěch Jelínek. Výluková souprava Os 4883 v čele s "plecháčem" 242.271 přijíždí 17. 4. 2014 do Stříteže u Jihlavy. Autor snímku Ing. Vojtěch Jelínek. Lokomotiva 242.274 vede dne 20. 8. 2012 vlak R 372 mezi Lanžhotem a Břeclaví. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. |
Provoz v GVD: 2001/2002 | 2002/2003 | 2003/2004 | 2004/2005 | 2005/2006 | 2006/2007 | 2007/2008 | 2008/2009 | 2009/2010 | 2010/2011 | 2011/2012 | 2012/2013 | 2013/2014 | 2014/2015