PŘEHLED AKTUALIZACÍ |
|
---|---|
2011-11-20 | Popis GVD 2011/2012. |
2011-12-18 | Aktualizovány údaje o obězích v GVD 2011/2012 a stavu vozidlového parku. Od 10. 12. 2011 je ve stavu DKV Brno plzeňská lokomotiva 242.275. Dále se v Brně již od 4. 11. 2011 vyskytuje plzeňská "plechovka" 242.264, která je však sem jen zapůjčena pro testování linky WTB. |
2012-01-02 | Lokomotiva 242.233 je od 11. 12. 2011 po opravě provozní. |
2012-01-15 | Závada v transformátoru je důvodem pro odstavení lokomotivy 242.233 od 21. 12. 2011, protočené obruče "plechovky" 242.236 od 4. 1. 2012 a závada na dvojkolí lokomotivy 242.210 od 11. 1. 2012. Naopak do provozu se po více jak půl roce - 11. 1. 2012 - vrátila na Slovensku požárem poškozená lokomotiva 242.262. |
2012-01-22 | Od 10. 1. 2012 je pro závazu na trakčním motoru odstavena lokomotiva 242.229, o dva později se přidala kvůli závadě na rámu podvozku lokomotiva 242.221. |
2012-01-29 | Lokomotivy 242.236 od 21. 1. 2012, 242.210 od 23. 1. 2012 a 242.221 od 25. 1. 2012 jsou opět provozní. |
2012-02-05 | Od 28. 1. 2012 je pro více oprav odstavená lokomotiva 242.235, zpět v provozu je od 3. 2. 2012 lokomotiva 242.229. |
2012-02-12 | Kvůli vibracím podvozku je od 1. 2. 2012 odstavená lokomotiva 242.275. |
2012-03-04 | Po násilném poškození na Slovensku je od 24. 2. 2012 odstavena lokomotiva 242.227. Do provozu se od 21. 2. 2012 vrátila "plechovka" 242.235. |
2012-03-18 | Lokomotiva 242.227 je od 10. 3. 2012 opět provozní. |
2012-04-01 | Zpět v provozu je od 24. 3. 2012 lokomotiva 242.223. Upraveny turnusové dny a doplněna poznámka u turnusové skupiny 204. |
2012-04-14 | Doplněna informace o odstavení "plechovky" 242.261, stalo se tak 18. 3. 2012 pro vícero závad. Odstavená lokomotiva 242.247 přešla 10. 4. 2012 na opravu EH. |
2012-04-29 | Závada na převodovce je důvodem odstavení "plechovky" 242.272 od 3. 4. 2012. Po opravě vibrací je od 9. 4. 2012 v provozu lokomotiva 242.275, naopak od 21. 4. 2012 je z tohoho důvodu odstavená lokomotiva 242.233. |
2012-05-20 | Dne 9. 5. 2012 byla naposledy ve stavu DKV Brno lokomotiva 242.240, ode dne následujícího je vedena v DKV Plzeň. Lokomotiva 242.233 je od 2. 5. 2012 opět provozní. |
2012-06-03 | Doplněna informace o změně TS 203 a 204 od 1. 4. 2012. |
2012-06-18 | Od 23. 5. 2012 je v garanční opravě lokomotiva 242.248. Prasklý rám podvozku je důvodem odstavení lokomotivy 242.221 od 2. 6. 2012. |
2012-06-24 | Lokomotiva 242.221 je od 15. 6. 2012 opět provozní. |
2012-07-05 | Vibrace pojezdu lokomotivy 242.233 je důvodem odstavení od 14. 6. 2012. Po opravě EH je od 29. 6. 2012 provozní "plechovka" 242.247 a od 2. 7. 2012 je v běžném provozu i lokomotiva 242.248. |
2012-08-12 | Po blíže neurčenou dobu budeme od příštího týdne v okolí Brna vídat plzeňskou lokomotivu 242.240 (do Plzně přešla z Brna 9. 5. 2012), která zde bude jezdit se soupravou s vozy řady Bdmtee a s řídicím vozem řady Bfhpvee295, pravděpodobně v TS 502, kde má správně jezdit elektrická jednotka řady 560. Souprava bude patrně stále plzeňská, proto tuto lokomotivu zatím nezahrnuji do níže uvedené tabulky. Lokomotiva najela z Plzně do Brna 11. 8. 2012 jako Sv 1. nsl 667 / 1. nsl 8358 / 1. nsl 679 / 1. nsl 4997. |
2012-08-26 | Lokomotiva 242.240 byla nakonec do DKV Brno předána, nikoli jen zapůjčena; ve stavu je od 13. 8. 2012. Od 20. 8. 2012 jezdí v obězích turnusové skupiny 502. Od 7. 8. 2012 je odstavená lokomotiva 242.234 pro závadu na podvozku. |
2012-09-23 | Na opravu EVY se do DPOV Přerov rozjede lokomotiva 242.204, odstavená je od 20. 9. 2012. Moc dlouho si nezajezdila "plechovka" 242.234. Po opravě podvozku najela 10. 9. 2012 na pravidelné výkony, ale od 20. 9. 2012 je opět odstavena - následek násilného poškození (pluh, jímka). Na tu samou závadu "dojela" i lokomotiva 242.273, odstavena byla o den dříve. |
2012-09-30 | K odstaveným lokomotivám se přidaly 20. 9. a 25. 9. 2012 stroje 242.271 a 242.235 z důvodu protočených obručí. |
2012-10-07 | "Plechovku" 242.234 můžeme od 4. 10. 2012 opět vídat v čelech vlaků. |
2012-11-04 | Několik lokomotiv se po opravách vrátilo do provozu: 242.272 (15. 10. 2012), 242.261 (22. 10. 2012), 242.273 (23. 10. 2012) a 242.271 (25. 10. 2012). Naproti tomu je kvůli prasklému unašeči pastorku od 20. 10. 2012 odstavená "plechovka" 242.268. |
2012-11-11 | Závada na pojezdu lokomotivy 242.246 je důvodem jejího odstavení dnem 29. 10. 2012. |
2012-11-18 | Od 10. 11. 2012 je po opravě EVY v provozu lokomotiva 242.221. |
2012-11-25 | Lokomotiva 242.246 je provozní od 18. 11. 2012, o den později vyrazila do provozu i "plechovka" 242.268. |
2012-12-08 | Dne 27. 11. 2012 byla ve stavu DKV Brno naposledy lokomotiva 242.240; společně se 4 vozy řady Bdmtee a řídicím vozem Bfhpvee295 030 odjela zpět do Plzně. Od 13. 11. 2012 je pro závadu na trakčním motorou odstavena lokomotiva 242.247, od 19. 11. 2012 je pro závadu na trakčním motoru odstavena lokomotiva 242.221 a ve Žďáru nad Sázavou zahořela 23. 11. 2012 "plechovka" 242.238 a je odstavena. Po opravě EVY vyjela 2. 12. 2012 do pravidelného provozu lokomotiva 242.204. |
Elektrické lokomotivy řady 242 - tedy "plecháče" - nesly původně označení S 499.02 a byly vyráběny ve Škodě Plzeň v počtu 86 kusů v letech 1975 až 1981. Po odčlenění dceřiné společnosti ČD Cargo v roce 2007 jsou určeny výhradně pro osobní dopravu.
V DKV Brno jsou tyto lokomotivy soustředěny do PJ Maloměřice. Celkem se zde nachází 36 strojů (do 9. 5. 2012 to bylo 37 lokomotiv, do 12. 8. 2012 se jednalo o 36 lokomotiv a do 27. 11. 2012 o 37 lokomotiv), z nichž 27 je jich turnusováno (do 31. 3. 2012 se jednalo o 28 lokomotiv). Oproti GVD 2010/2011 vzrostl počet turnusovaných lokomotiv o dvě, avšak od 1. 4. 2012 o jednu poklesl. Nutno zmínit přírůstek od 13. 8. 2012 do 27. 11. 2012, a sice lokomotivu 242.240, která se do Brna dostala k tomuto datu spolu s řídicím vozem Bfhpvee295 020. Turnus pro tuto soupravu vytvořen nebyl, výkony byly soustředěny do turnusové skupiny 502.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
S 499.0204 |
91 54 7 242.204-6 |
|
2012-12-02 |
|
S 499.0209 |
1975/6824 |
91 54 7 242.209-5 |
|
2011-12-11 |
S 499.0210 |
1975/6825 |
91 54 7 242.210-3 |
|
2012-01-23 |
S 499.0214 |
1975/6829 |
91 54 7 242.214-5 |
|
2011-12-11 |
S 499.0217 |
1975/6832 |
91 54 7 242.217-8 |
|
2011-12-11 |
S 499.0219 |
91 54 7 242.219-4 |
|
2011-12-11 |
|
S 499.0221 |
1975/6836 |
91 54 7 242.221-0 |
odstavena - závada na trakčním motoru |
2012-11-19 |
S 499.0223 |
1975/6824* |
91 54 7 242.223-6 |
* chybný výr. štítek (patří lokomotivě 242.209) |
2012-03-24 |
S 499.0224 |
1975/6839 |
91 54 7 242.224-4 |
|
2011-12-11 |
S 499.0227 |
1975/6842 |
91 54 7 242.227-7 |
|
2012-03-10 |
S 499.0228 |
91 54 7 242.228-5 |
|
2011-12-11 |
|
S 499.0229 |
1975/6844 |
91 54 7 242.229-3 |
|
2012-02-03 |
S 499.0233 |
1979/7272 |
91 54 7 242.233-5 |
|
2012-07-26 |
S 499.0234 |
1979/7273 |
91 54 7 242.234-3 |
|
2012-10-04 |
S 499.0235 |
91 54 7 242.235-0 |
odstavena - protočené obruče |
2012-09-25 |
|
S 499.0236 |
1979/7275 |
91 54 7 242.236-8 |
|
2012-01-21 |
S 499.0238 |
1979/7277 |
91 54 7 242.238-4 |
odstavena - po zahoření (Žďár nad Sázavou, Os 4918) |
2012-11-23 |
S 499.0243 |
1979/7282 |
91 54 7 242.243-4 |
|
2011-12-11 |
S 499.0246 |
1979/7285 |
91 54 7 242.246-7 |
|
2012-11-18 |
S 499.0247 |
1979/7286 |
91 54 7 242.247-5 |
odstavena - závada na trakčním motoru |
2012-11-13 |
S 499.0248 |
1979/7287 |
91 54 7 242.248-3 |
|
2012-07-02 |
S 499.0252 |
1979/7291 |
91 54 7 242.252-5 |
|
2011-12-11 |
S 499.0253 |
1979/7292 |
91 54 7 242.253-3 |
|
2011-12-11 |
S 499.0260 |
1981/7606 |
91 54 7 242.260-8 |
|
2011-12-11 |
S 499.0261 |
1981/7607 |
91 54 7 242.261-6 |
|
2012-10-22 |
S 499.0262 |
1981/7608 |
91 54 7 242.262-4 |
|
2012-01-11 |
S 499.0268 |
1981/7614 |
91 54 7 242.268-1 |
|
2012-11-19 |
S 499.0271 |
1981/7617 |
91 54 7 242.271-5 |
|
2012-10-25 |
S 499.0272 |
1981/7618 |
91 54 7 242.272-3 |
|
2012-10-15 |
S 499.0273 |
1981/7619 |
91 54 7 242.273-1 |
|
2012-10-23 |
S 499.0274 |
1981/7620 |
91 54 7 242.274-9 |
|
2011-12-11 |
S 499.0275 |
1981/7621 |
91 54 7 242.275-6 |
|
2012-04-09 |
S 499.0278 |
1981/7624 |
91 54 7 242.278-0 |
|
2011-12-11 |
S 499.0284 |
1981/7630 |
91 54 7 242.284-8 |
|
2011-12-11 |
S 499.0285 |
1981/7631 |
91 54 7 242.285-5 |
|
2011-12-11 |
S 499.0286 |
91 54 7 242.286-3 |
|
2011-12-11 |
Obraty lokomotiv řady 242 jsou rozděleny do čtyř turnusových skupin, označených 201, 203, 204 a 205. Můžeme je na pravidelných výkonech vidět na tratích shodně jako v minulém GVD:
225 Havlíčkův Brod - Jihlava - Počátky-Žirovnice;
230 Čáslav - Havlíčkův Brod;
250 Havlíčkův Brod - Brno - Břeclav - Kúty;
260 Brno - Březová nad Svitavou;
300 Brno - Křenovice horní nádraží;
330 Břeclav - Hodonín.
První turnusová skupina - 201 - je pětidenní, přičemž v 2. až 5. dni se jedná o výkony na Slovensku. Tzn. že podobně jako v minulých GVD se lokomotivy řady 242 DKV Brno podílí na vozbě zejména dálkové dopravy ZSSK. U této turnusové skupiny uvádím i obraty:
242.219, 234, 246, 273, 274, ... |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
BCV 1770 BNO / 12:50 70141 BCV / 808 BNO / 813 BCV / 812 BNO / 817 BCV |
BCV 800 BNO / 805 BCV / 804 BNO / 809 BCV / 808 BNO / 813 BCV / 812 BNO [a přechází na (+) 805] |
BNO 805 BCV / 804 BNO / 809 BCV / 808 BNO / 813 BCV / 812 BNO / 817 BCV |
2. |
BCV 371 BB / 832 Ba / 18:35 9621 Ba-NM / 19:13 79806 Ba / 801 Zv |
BCV 371 BB / 832 Ba / 18:35 9621 Ba-NM / 19:13 79806 Ba |
BCV 371 BB / 832 Ba / 18:35 9621 Ba-NM / 19:13 79806 Ba / 801 Zv |
3. |
Zv 7310 BB / 7317 Zv / 838 Ba / 11:49 9641 Ba-NM / 374 BCV / 4285 Kq / 2033 Ba / 2032 Kq |
Zv 7310 BB / 7317 Zv / 838 Ba |
odstavena v Bratislavě |
4. |
(1): Ba 2090 Kq / 4270 BCV / 373 Ba-NM / 8:49 79802 Ba / 835 BB / 810 Ba |
Kq 4276 BCV / 375 Ba-NM / 10:06 79804 Ba / 835 BB / 810 Ba |
Ba 835 BB / 810 Ba |
5. |
Ba 2:53 79803 Ba-NM / 2070 Kq / 2011 Ba / 7:56 9607 Ba-NM / 8:49 79802 Ba / 831 BB / 370 BCV |
Ba 831 BB / 370 BCV [a přechází na (+) 371] |
Ba 831 BB / 370 BCV |
V turnusové skupině 203 jsou sestaveny obraty pro 13 lokomotiv řady 242. V drtivé většině se jedná o vozbu osobních a spěšných vlaků v úseku Žďár nad Sázavou - Brno - Břeclav. V pracovní dny do 30. 3. 2012 "plechovky" absolvovaly i několik jízd v úseku Žďár nad Sázavou - Havlíčkův Brod - Čáslav (14830 / 5932 / 5933 / 14806 / 14815), tyto výkony však byly úpravou TS 203 k 1. 4. 2012 zrušeny.
TS 204 obsahovala do 31. 3. 2012 oběhy pro 9 lokomotiv, od 1. 4. 2012 se počet dnů snížil na 8. Většina jízd lokomotiv řady 242 se odehrává na Vysočině. V 1. turnusový den "plechovka" přijede do Brna z Havlíčkova Brodu na R 673. Poté následují obraty do Křenovic horního nádraží, Březové nad Svitavou, provede se údržba a v 3. turnusový den po obratu 1773 / 1776 lokomotiva odjede na R 690 do Havlíčkova Brodu a na Vysočině zůstává opět až do 1. turnusového dne. Poznámka: do 29. 1. 2012 se jednalo o 7. a 9. turnusový den.
Poslední turnusová skupina 205 představuje jednodenní oběh lokomotivy řady 242 na dvou párech osobních vlaků v úseku Tišnov - Vranovice.
V DKV Brno se již nevyskytují:
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
S 499.0240 |
91 54 7 242.240-0 |
WTB |
2012-11-28 |
|
Provoz v GVD: 2001/2002 | 2002/2003 | 2003/2004 | 2004/2005 | 2005/2006 | 2006/2007 | 2007/2008 | 2008/2009 | 2009/2010 | 2010/2011