PŘEHLED AKTUALIZACÍ |
|
---|---|
2012-11-18 | Popis GVD 2012/2013. |
2012-12-09 | Aktualizovány údaje o obězích v GVD 2012/2013 a stavu vozidlového parku. |
2012-12-16 | Lokomotiva 242.221 je od 9. 12. 2012 po opravě provozní... |
2012-12-29 | ... leč si moc nezajezdila, a od 16. 12. 2012 je opět odstavená. Naopak od 17. 12. 2012 je zpět v provozu lokomotiva 242.238. |
2013-02-02 | Z důvodu protočených obručí je od 26. 1. 2013 odstavena "plechovka" 242.229 a pro závadu na hlavním vypínači je odstavena od 18. 1. 2013 lokomotiva 242.278. |
2013-02-17 | Dne 30. 1. 2013 došlo k odstavení "plechovky" 242.252 pro závadu na trakčním motoru. Lokomotiva 242.229 od 6. 2. 2013 opět jezdí v běžném provozu. Od 11. 2. 2013 je pro vícero závad odstavena lokomotiva 242.219. |
2013-02-24 | V čele vlaků jezdí od 18. 2. 2013 opět "plechovka" 242.278 a od 21. 2. 2013 i stroj 242.219. |
2013-03-03 | Od 19. 2. 2013 je pro více závad odstavena lokomotiva 242.286. |
2013-03-10 | Lokomotiva 242.252 je od 4. 3. 2013 zpět v provozu. |
2013-03-24 | Opravená lokomotiva 242.221 je v provozu od 11. 3. 2013. Naopak odstavená je pro více závad od 13. 3. 2013 "plechovka" 242.262. |
2013-04-06 | Vibrace pojezdu jsou důvodem pro odstavení "plechovky" 242.268 od 20. 3. 2013. Po téměř 5 měsících se vrátila do provozu lokomotiva 242.247, stalo se tak 3. 4. 2013. |
2013-05-01 | Lokomotiva 242.286 je od 11. 4. 2013 opět provozní. |
2013-05-26 | V provozu je od 13. 5. 2013 "plechovka" 242.268. Přeskok na voliči odboček zapříčinil odstavení lokomotivy 242.248 od 17. 5. 2013. |
2013-06-23 | V DKV Plzeň vypomáhá od 24. 5. 2013 brněnská "plechovka" 242.224. Vícero závad je důvodem pro odstavení stroje 242.268, pro vibrace podvozů je od 6. 6. 2013 odstavená lokomotiva 242.228 a dále je pro více závad od 11. 6. 2013 odstavená lokomotiva 242.217. |
2013-07-21 | Od 1. 7. 2013 došlo ke změně oběhů v TS 204. Z důvodu vadné obruče je od 1. 7. 2013 odstavena lokomotiva 242.221. Zpět v provozu jsou dvě "plechovky" - od 1. 7. 2013 stroj 242.268 a od 13. 7. 2013 lokomotiva 242.248. |
2013-08-11 | Na Slovensku je od 2. 8. 2013 odstavená "plechovka" 242.214 pro závadu na závěsu primárního vypružení. |
2013-09-01 | Čím dál víc nevyhovující provozní stav u elektrických jednotek řady 560 si vyžádal částečnou záměnu za lokomotivy řady 242, které budou propojeny linkou WTB s řídicími vozy řady Bfhpvee295. Lokomotiva 242.224 proto odešla do Plzně (ve stavu DKV Brno naposledy 20. 8. 2013) a naopak z Plzně dostalo brněnské depo 3 lokomotivy vybavené linkou WTB, a sice "plechovky" 242.240, 242.242 a 242.264; lokomotiva 242.240 je ve stavu DKV Brno od 21. 8. 2013, další dvě od 29. 8. 2013. Pro lokomotivy řady 242 s linkou WTB byla vytvořena nová turnusová skupina 206. |
2013-09-08 | Zpět v provozu jsou "plechovky" 242.272 (od 2. 9. 2013) a 242.238 (od 7. 9. 2013). Z lokomotiv vybavených linkou WTB jezdí prozatím pouze stroj 242.240 a to v TS 502, jedná se o dočasný stav. |
2013-09-15 | Lokomotiva 242.204 je od 15. 9. 2013 opět provozní. |
2013-09-29 | S řídicím vozem jezdí ze tří lokomotiv řady 242 vybavených linkou WTB zatím dvě; lokomotiva 242.264 se od převzetí DKV Brno podrobuje úpravě ovládacích prvků. |
2013-10-13 | Od 26. 9. 2013 je zpět v provozu lokomotiva 242.221 a od 7. 10. 2013 i stroj 242.273. Naopak odstavená je od 1. 10. 2013 "plechovka" 242.238 z důvodu protočené obruče a závada trakčního motoru vyřadila 8. 10. 2013 z provozu lokomotivu 242.204. Ze tří lokomotiv s linkou WTB jezdí prakticky jen jedna - 242.242. Lokomotiva 242.240 má potíže s komunikací a průběžně se na odstranění závady pracuje; stroj 242.264 je stále ve fázi úprav na stanovišti strojvedoucího. |
2013-10-28 | "Plechovka" 242.204 je od 16. 10. 2013 opět provozní. |
2013-11-16 | Zpět v povozu je od 15. 11. 2013 lokomotiva 242.238. |
2013-12-01 | Dne 22. 11. 2013 poprvé od předání z Plzně vyrazila do provozu "plechovka" s linkou WTB 262.264 a od 28. 11. 2013 je provozní lokomotiva 242.262. |
2013-12-15 | Pro závadu na voliči odboček je od 30. 11. 2013 odstavena "plechovka" 242.274. Lokomotiva 242.252 je od 12. 12. 2013 provozní. |
Elektrické lokomotivy řady 242 - tedy "plecháče" - nesly původně označení S 499.02 a byly vyráběny ve Škodě Plzeň v počtu 86 kusů v letech 1975 až 1981. Po odčlenění dceřiné společnosti ČD Cargo v roce 2007 jsou určeny výhradně pro osobní dopravu.
V DKV Brno jsou tyto lokomotivy soustředěny do PJ Maloměřice. Celkem se zde nachází 38 strojů (do srpna to bylo 36 lokomotiv), z nichž 25 (do srpna to bylo 23) je turnusovaných. Oproti GVD 2011/2012 klesl počet zaturnusovaných lokomotiv o čtyři, zejména vlivem změny vozby na Vysočině, kdy část výkonů převzaly motorové vozy ř. 841. Po výměně lokomotiv koncem srpna jsou 3 lokomotivy vybavené linkou WTB.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
S 499.0204 |
91 54 7 242.204-6 |
|
2013-10-16 |
|
S 499.0209 |
1975/6824 |
91 54 7 242.209-5 |
|
2012-12-09 |
S 499.0210 |
1975/6825 |
91 54 7 242.210-3 |
|
2012-12-09 |
S 499.0214 |
1975/6829 |
91 54 7 242.214-5 |
|
2013-08-21 |
S 499.0217 |
1975/6832 |
91 54 7 242.217-8 |
odstavena - více závad |
2013-06-11 |
S 499.0219 |
91 54 7 242.219-4 |
|
2013-02-21 |
|
S 499.0221 |
1975/6836 |
91 54 7 242.221-0 |
|
2013-09-26 |
S 499.0223 |
1975/6838* |
91 54 7 242.223-6 |
* na lokomotivě chybný výr. štítek 1975/6824 |
2012-12-09 |
S 499.0227 |
1975/6842 |
91 54 7 242.227-7 |
|
2012-12-09 |
S 499.0228 |
91 54 7 242.228-5 |
odstavena - vibrace podvozků |
2013-06-06 |
|
S 499.0229 |
1975/6844 |
91 54 7 242.229-3 |
|
2013-02-06 |
S 499.0233 |
1979/7272 |
91 54 7 242.233-5 |
|
2012-12-09 |
S 499.0234 |
1979/7273 |
91 54 7 242.234-3 |
|
2012-12-09 |
S 499.0235 |
91 54 7 242.235-0 |
odstavena - protočené obruče |
2012-09-25 |
|
S 499.0236 |
1979/7275 |
91 54 7 242.236-8 |
|
2012-12-09 |
S 499.0238 |
1979/7277 |
91 54 7 242.238-4 |
|
2013-11-15 |
S 499.0240 |
1979/7279 |
91 54 7 242.240-0 |
WTB |
2013-08-21 |
S 499.0242 |
1979/7281 |
91 54 7 242.242-6 |
WTB |
2013-08-29 |
S 499.0243 |
1979/7282 |
91 54 7 242.243-4 |
|
2012-12-09 |
S 499.0246 |
1979/7285 |
91 54 7 242.246-7 |
|
2012-12-09 |
S 499.0247 |
1979/7286 |
91 54 7 242.247-5 |
|
2013-04-03 |
S 499.0248 |
1979/7287 |
91 54 7 242.248-3 |
|
2013-07-13 |
S 499.0252 |
1979/7291 |
91 54 7 242.252-5 |
|
2013-12-12 |
S 499.0253 |
1979/7292 |
91 54 7 242.253-3 |
|
2012-12-09 |
S 499.0260 |
1981/7606 |
91 54 7 242.260-8 |
|
2012-12-09 |
S 499.0261 |
1981/7607 |
91 54 7 242.261-6 |
|
2012-12-09 |
S 499.0262 |
1981/7608 |
91 54 7 242.262-4 |
|
2013-11-28 |
S 499.0264 |
91 54 7 242.264-0 |
WTB |
2013-11-22 |
|
S 499.0268 |
1981/7614 |
91 54 7 242.268-1 |
|
2013-07-01 |
S 499.0271 |
1981/7617 |
91 54 7 242.271-5 |
|
2012-12-09 |
S 499.0272 |
1981/7618 |
91 54 7 242.272-3 |
|
2013-09-02 |
S 499.0273 |
1981/7619 |
91 54 7 242.273-1 |
|
2013-10-07 |
S 499.0274 |
1981/7620 |
91 54 7 242.274-9 |
odstavena - závada na voliči odboček |
2013-11-30 |
S 499.0275 |
1981/7621 |
91 54 7 242.275-6 |
|
2012-12-09 |
S 499.0278 |
1981/7624 |
91 54 7 242.278-0 |
|
2013-02-18 |
S 499.0284 |
1981/7630 |
91 54 7 242.284-8 |
|
2012-12-09 |
S 499.0285 |
1981/7631 |
91 54 7 242.285-5 |
|
2012-12-09 |
S 499.0286 |
91 54 7 242.286-3 |
|
2013-04-11 |
Obraty lokomotiv řady 242 jsou rozděleny do čtyř turnusových skupin, označených 201, 203, 204 a 205. Na pravidelných výkonech můžeme lokomotivy vidět na těchto tratích:
225 Havlíčkův Brod - Jihlava - Horní Cerekev;
250 Havlíčkův Brod - Brno - Břeclav - Kúty;
260 Brno - Březová nad Svitavou;
300 Brno - Křenovice horní nádraží.
Oproti minulému GVD už nebudou "plechovky" pravidelně nasazované v úseku Horní Cerekev - Počátky-Žirovnice, Havlíčkův Brod - Čáslav a Břeclav - Hodonín.
V prvních týdnech nebo spíš měsících nového GVD budou lokomotivy řady 242 jezdit nad rámec sestavených turnusových skupin mezi Brnem, Břeclaví a Hodonínem v čele rychlíků a spěšných vlaků. Důvodem je opožděná dodávka lokomotiv řady 362 s linkou WTB. Na tento přechodný stav vyhotovilo DKV Brno opatření, nejedná se tedy o vznik, modifikaci nebo zrušení nějaké turnusové skupiny platné od 9. 12. 2012. Které konkrétní vlaky budou "plechovky" dopravovat nelze určit, neboť podle vyhlášeného opatření mohou mezi Brnem a Hodonínem stanout v čele zmíněných vlaků lokomotivy řady 242, 362 nebo 363.
První turnusová skupina - 201 - je pětidenní, přičemž v 1. až 4. dni se jedná o výkony na Slovensku. Podobně jako v minulých GVD se lokomotivy řady 242 DKV Brno podílí na vozbě zejména dálkové dopravy ZSSK:
242.209, 214, 221, 268, 272, ... |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
BNO 477 Ba / 811 Zv / 812 Ba / 837 BB / 7327 Zv |
BNO 477 Ba / 811 Zv / 812 Ba / 837 BB / 7327 Zv [a přechází na (+) 812] |
Zv 812 Ba / 837 BB / 7327 Zv |
2. |
Zv 810 Ba / 835 Zv / 836 Ba |
Zv 810 Ba / 835 Zv / 1850 BB / 18:00 7391 Zv / 836 Ba |
BNO 477 Ba / 9605 Ba-NM / 9602 Ba / 9641 Ba-NM / 9606 Ba / 835 Zv / 836 Ba |
3. |
Ba 0:08 9643 Ba-v / 2:02 9644 Ba / 831 Zv / 832 Ba / 815 Zv |
Ba 0:08 9643 Ba-v / 2:02 9644 Ba / 831 Zv / 832 Ba / 815 Zv |
Ba 0:08 9643 Ba-v / 2:02 9644 Ba / 831 Zv / 832 Ba / 815 Zv |
4. |
Zv 830 Ba / 813 Zv / 814 Ba / 476 Bo [a přechází na (+) 477] |
Zv 830 Ba / 813 Zv / 814 Ba / 9617 Ba-NM / Lv Ba / 476 Bo |
Zv 4:35 7392 BB / 1841 Zv / 830 Ba / 813 Zv / 814 Ba / 476 Bo |
5. |
BNO 4021 KRE / 4004 RJE / 4003 BNO / 4970 TIV / 4945 HUB / 4940 TIV / poh4633 BNO |
odstavena BNO |
odstavena BNO |
V turnusové skupině 203 jsou sestaveny obraty pro 12 lokomotiv řady 242. V drtivé většině se jedná o vozbu osobních vlaků v úseku Žďár nad Sázavou - Brno - Břeclav, pouze v 7. a 8. turnusovém dni v pracovní dny lokomotiva zajede i na trať Křenovice horní n. - Brno - Březová nad Svitavou.
TS 204 je torzem loňské "vysočinské" 8denní skupiny. V tomto GVD se zprvu jednalo o oběh již jen třídenní, v 1. dni dopravovaly "plechovky" pár rychlíků mezi Havlíčkovým Brodem a Brnem a zbylé dva dny jezdily v pracovní dny v úseku Havlíčkův Brod - Horní Cerekev. Od 1. 7. 2013 v souvislosti s redukcí rychlíků se tato skupina na Vyočině stala jen dvoudenní, třetí lokomotiva má samostatný výkon mezi Brnem a Břeclaví.
Oběh platný do 30. 6. 2013:
242 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
|
|
|
2. |
|
|
|
3. |
|
|
|
Oběh platný od 1. 7. 2013:
242.210, 233 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
(1): HBR 14865 JHL ME / 8362 HBR / 14869 JHL / 8373 HCV |
odstavena HBR |
odstavena HBR |
2. |
(1)-(4): HCV 8342 HBR / 8345 HCV / 8358 HBR / 5932 CAV |
odstavena HBR |
odstavena HBR |
242.227, ... |
|||
---|---|---|---|
1a. |
BCV 800 BNO / 817 BCV |
BCV 800 BNO |
BNO 817 BCV |
Poslední turnusová skupina 205 představuje třídenní oběh lokomotiv řady 242 na osobních vlacích v úseku Tišnov - Vranovice. Lokomotivy jezdí výhradně v pracovní dny, o víkendech jsou odstavené.
Dnem 2. 9. 2013 vznikla nová dvoudenní turnusová skupina 206. Obíhají zde lokomotivy řady 242 vybavené linkou WTB spolu s řídicími vozy řady Bfhpvee295 (TS 901), a to na úseku Křenovice horní nádraží - Brno hl. n. - Březová nad Svitavou. Jedná se o dva turnusové dny převzatých od elektrických jednotek řady 560.
V DKV Brno se již nevyskytují:
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
S 499.0224 |
1975/6839 |
91 54 7 242.224-4 |
|
2013-08-21 |
Provoz v GVD: 2001/2002 | 2002/2003 | 2003/2004 | 2004/2005 | 2005/2006 | 2006/2007 | 2007/2008 | 2008/2009 | 2009/2010 | 2010/2011 | 2011/2012