Motorové vozy ř. 841

PŘEHLED AKTUALIZACÍ

2022-11-20

Popis JŘ 2022/2023.

2022-12-27

Motorový vůz 841.003 je z důvodu závady na spalovacím motoru od 16. 12. 2022 odstaven.

2023-01-22

Od 8. 1. 2023 je motorový vůz 841.003 opět v provozu.

2023-05-01

Závada na podvozku je důvodem odstavení motorového vozu 841.005 od 24. 4. 2023.

2023-05-21

Motorový vůz 841.005 je od 5. 5. 2023 zpět v provozu. Z důvodu závady na spalovacím motoru je od 14. 5. 2023 odstaven motorový vůz 841.011.

2023-06-04

Od 23. 5. 2023 je motorový vůz 841.005 odstaven z důvodu násilného poškození (vykolejení).

2023-06-25

Do provozu se 9. 6. 2023 vrátil motorový vůz 841.011.

2023-10-15

Motorový vůz 841.005 je od 12. 10. 2023 provozní.

2023-11-05

Odstaven je od 28. 10. 2023 motorový vůz 841.013 z důvodu závady na spalovacím motoru.

2023-12-10

Zpět v provozu je od 19. 11. 2023 motorový vůz 841.013.


841V roce 2010 vyhrála firma Stadler Rail AG výběrové řízení vyhlášené Českými dráhami na dodávku motorových vozů. Motorové vozy byly k ČD dodány ve dvou verzích, označených řadou 840 (pro Liberecký kraj) a řadou 841 (pro Kraj Vysočina a Pardubický kraj). Výrobce tyto vozy označuje jako typ Regio-Shuttle RS1. Cílový inventární stav činí 16 vozů řady 840 a 17 vozů řady 841. Na Vysočinu mělo být původně dodáno všech 17 motorových vozů, nakonec Vysočině připadlo pouze 13 motorových vozů řady 841.

 

V Regionálním pracovišti provozu Brno je vedeno inventárně celkem 13 motorových vozů řady 841, z toho 11 je jich turnusovaných. V porovnání s koncem minulého JŘ je inventární a zaturnusovaný počet motorových vozů stejný. Motorové vozy dodávané na Vysočinu jsou zařazeny pod strojní stanicí Havlíčkův Brod a byly sem dodány v letech 2011 (vůz 841.001) a 2012 (vozy 841.002 až 841.014).

SS Havlíčkův Brod


Původní označení

Rok / výr. číslo

Současné označení

Poznámka

Aktualizace

-

2011/39175

95 54 5 841.001-1

 

2022-12-11

-

2012/39176

95 54 5 841.002-9

 

2022-12-11

-

2012/39177

95 54 5 841.003-7

 

2023-01-08

-

2012/39178

95 54 5 841.004-5

 

2022-12-11

-

2012/39179

95 54 5 841.005-2

 

2023-10-12

-

2012/39180

95 54 5 841.006-0

 

2022-12-11

-

2012/39182

95 54 5 841.008-6

 

2022-12-11

-

2012/39183

95 54 5 841.009-4

 

2022-12-11

-

2012/39184

95 54 5 841.010-2

 

2022-12-11

-

2012/39185

95 54 5 841.011-0

 

2023-06-09

-

2012/39186

95 54 5 841.012-8

 

2022-12-11

-

2012/39187

95 54 5 841.013-6

 

2023-11-19

-

2012/39188

95 54 5 841.014-4

 

2022-12-11


Pro motorové vozy řady 841 je vyhrazena turnusová skupina 880. Přehled tratí na kterých se motorové vozy pravidelně objevují je stejný jako v minulém JŘ:

Jediná turnusová skupina 880 vyhrazená pro motorové vozy řady 841 je 11denní. V pracovní dny se motorové vozy podílí zejména na vozbě na rameni Havlíčkův Brod - Jihlava - Slavonice (souhrnem cca 8 motorových vozů), zbytek připadá na obraty Havlíčkův Brod - Světlá nad Sázavou - Ledeč nad Sázavou, motorové vozy nocují i ve Žďáru nad Sázavou, Třebíči a Znojmě. O víkendech se na vozbě Havlíčkův Brod - Jihlava - Slavonice podílí cca 5 motorových vozů, dále jsou použity 4 motorové vozy na rameni Havlíčkův Brod - Světlá nad Sázavou - Ledeč nad Sázavou a dva vozy zabezpečují vozbu osobních vlaků na trati Znojmo - Okříšky na úkor znojemských motorových jednotek řady 814 (což je oproti loňskému JŘ novinka). I o víkendu se okrajově objeví motorové vozy ve Žďáru nad Sázavou a Třebíči.


Provoz v GVD: 2010/2011 | 2011/2012 | 2012/2013 | 2013/2014 | 2014/2015 | 2015/2016 | 2016/2017 | 2017/2018 (DKV Brno) | 2017/2018 (OCÚ Východ) | 2018/2019 | 2019/2020 | 2020/2021 | 2021/2022

Kliknutím zde se dostanete na vršek stránky