PŘEHLED AKTUALIZACÍ |
|
---|---|
2012-11-18 | Popis GVD 2012/2013. |
2012-12-09 | Aktualizovány údaje o obězích v GVD 2012/2013 a stavu vozidlového parku. |
2013-01-13 | Vůz Btx763 011 je po odstranění ploch na kolech od 10. 1. 2013 zpět v provozu. Vůz Btx763 007 je od 14. 12. 2012 odstaven. |
2013-02-24 | Od 18. 2. 2013 jezdí opět s cestujícími vůz Btx763 021 a od 20. 2. 2013 i vůz Btx763 007. |
2013-03-24 | Ojeté obruče jsou důvodem odstavení vozu Btx763 005 od 2. 3. 2013, pro plochy na kolech je od 7. 3. 2013 odstaven vůz Btx763 026. |
2013-05-11 | Vůz Btx763 005 je od 5. 5. 2013 nasazen do provozu. |
2013-05-26 | Od 6. do 19. 5. 2013 se vůz Btx763 026 vyskytoval v DPOV Přerov a po opravě ploch na kolech od 23. 5. 2013 vozí cestující. |
2013-06-23 | Po více jak půl roce, 4. 6. 2013, se vrátil do provozu vůz Bdtx766 005. |
2013-10-13 | Dva vozy jsou odstavené: od 17. 9. 2013 vůz Btx763 057 pro závadu na skříni vozu a od 21. 9. 2013 vůz Btx763 007, kterému nedopadla dobře defektoskopie podvozků a je nutné je vyměnit. |
2013-11-16 | Od 23. 9. 2013 jsou navrženy na zrušení vozy Btx763 009, 018, 019, 020, 029, 039 a 041. |
2013-12-01 | Zpět v provozu je od 18. 11. 2013 vůz Btx763 057 a od 20. 11. 2013 vůz Btx763 007. Ke dni 21. 11. 2013 byly výnosem č. j. 59047/2013-O12 zrušeny vozy Btx763 009, 018, 019, 020, 029, 039 a 041. |
V letech 1958 až 1969 vagonka Studénka vyráběla vozy řady Balm. V literatuře se dočteme i o označení Balm-k ("k" jako "krátký") - to pro odlišení od zcela jiných přípojných vozů Balm, dnešní řady Bmx765, která byla naopak popisována jako Balm-d ("d" jako "dlouhý").
V roce 1958 byl vyroben prototyp vozu Balm, sériová výroba pak probíhala v letech 1960 až 1969. Bylo vyrobeno přes 700 (!) vozů. V roce 1983 dostaly vozy nové označení Bix, později (v letech 1994-1995) se změnilo i číselné označení na řadu 020. V období let 1995-1997 proběhla u určitého počtu vozů řady Bix 020 rekonstrukce, při níž vozy prošly úpravou exteriéru i interiéru, např. obdržely nově centrálně ovládané dveře, sedadla byla nahrazena novými, ne nepodobnými tramvajovým sedadlům (takže se v okolí Brna rychle vžilo pojmenování "šalina"), a řada dalších úprav. Takto rekonstruovaná řada byla označena jako řada Bifx, resp. 021. Od roku 2001 se označení řady změnilo na Btx a konečně od roku 2009 na Btx763 s číselným označením 50 54 28-29 0xx.
Vozy řady Btx763 vedené v DKV Brno zde již dožívají, posledním "útočištěm" vozů této řady se stalo Znojemsko. V DKV Brno se nachází celkem 22 vozů, z nichž 7 je turnusovaných.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
Balm 5-0245 |
1960/59763 |
Btx763 50 54 28-29 001-7 |
později 70 54 28-05 022, 020.019 a 021.060 |
2012-12-09 |
Balm 5-0274 |
1960/59790 |
Btx763 50 54 28-29 002-5 |
později 70 54 28-05 049, 020.181 a 021.061; zrušen |
2009-07-28 |
Balm 5-0352 |
1960/60335 |
Btx763 50 54 28-29 005-8 |
později 70 54 28-05 124, 020.130 a 021.056 |
2013-05-05 |
Balm 5-0385 |
1960/60681 |
Btx763 50 54 28-29 006-6 |
později 70 54 28-05 157, 020.137 a 021.047 |
2012-12-09 |
Balm 5-0465 |
1961/61077 |
Btx763 50 54 28-29 007-4 |
později 70 54 28-05 232, 020.050 a 021.054 |
2013-11-20 |
Balm 5-0508 |
1961/61120 |
Btx763 50 54 28-29 009-0 |
později 70 54 28-05 274, 020.224 a 021.068; zrušen |
2013-11-21 |
Balm 5-0581 |
1961/61670 |
Btx763 50 54 28-29 011-6 |
později 70 54 28-05 346, 020.040 a 021.049 |
2013-01-10 |
Balm 5-0613 |
1962/63226 |
Btx763 50 54 28-29 014-0 |
později 70 54 28-05 378, 020.074 a 021.052; odstaven - nepotřebnost |
2012-12-04 |
Balm 5-0663 |
1962/63322 |
Btx763 50 54 28-29 018-1 |
později 70 54 28-05 427, 020.076 a 021.059; zrušen |
2013-11-21 |
Balm 5-0664 |
1962/63323 |
Btx763 50 54 28-29 019-9 |
později 70 54 28-05 428, 020.077 a 021.044; zrušen |
2013-11-21 |
Balm 5-0690 |
1962/63349 |
Btx763 50 54 28-29 020-7 |
později 70 54 28-05 454, 020.246 a 021.048; zrušen |
2013-11-21 |
Balm 5-0714 |
1962/63373 |
Btx763 50 54 28-29 021-5 |
později 70 54 28-05 475, 020.251 a 021.057 |
2013-02-18 |
Balm 5-0717 |
1962/63376 |
Btx763 50 54 28-29 022-3 |
později 70 54 28-05 478, 020.253 a 021.063 |
2012-12-09 |
Balm 5-0724 |
1965/66434 |
Btx763 50 54 28-29 026-4 |
později 70 54 28-05 485, 020.108 a 021.020 |
2013-05-23 |
Balm 5-0753 |
1965/66463 |
Btx763 50 54 28-29 029-8 |
později 70 54 28-05 514, 020.119 a 021.026; zrušen |
2013-11-21 |
Balm 5-0795 |
1965/67201 |
Btx763 50 54 28-29 033-0 |
později 70 54 28-05 556, 020.045 a 021.045 |
2012-12-09 |
Balm 5-0832 |
1966/67238 |
Btx763 50 54 28-29 039-7 |
později 70 54 28-05 593, 020.273 a 021.046; zrušen |
2013-11-21 |
Balm 70 54 28-05 676-6 |
1969/70688 |
Btx763 50 54 28-29 041-3 |
později 020.063 a 021.013; zrušen |
2013-11-21 |
Balm 70 54 28-05 650-5 |
1969/70660 |
Btx763 50 54 28-29 045-4 |
později 020.089 a 021.015 |
2012-12-09 |
Balm 70 54 28-05 664-6 |
1969/70674 |
Btx763 50 54 28-29 047-0 |
později 020.286 a 021.012; odstaven - nepotřebnost |
2012-08-01 |
Balm 70 54 28-05 651-3 |
1969/70661 |
Btx763 50 54 28-29 053-8 |
později 020.090 a 021.029 |
2012-12-09 |
Balm 70 54 28-05 661-2 |
1969/70671 |
Btx763 50 54 28-29 057-9 |
později 020.091 a 021.062 |
2013-11-18 |
Přípojné vozy řady Btx763 zajišťují dopravu cestujících na trati 246 Znojmo - Břeclav, na žádnou jinou trať turnusově nezajíždí. Vozy jsou rozděleny do tří turnusových skupin 032 (třídenní oběh), 033 (dvoudenní oběh) a 034 (jednodenní oběh dvojice vozů). Podobně jako lokomotivy řady 714 jsou vozy Btx763 k vidění v pracovní dny; o víkendech pouze v sobotu ráno a v neděli odpoledne. Oproti GVD 2011/2012 se tedy stav nasazení těchto vozů nezměnil.
Ve vagónce Studénka došlo v roce 1961 k výrobě 30 vozů odvozených z řady Balm-k, avšak s částí interiéru upraveného pro přepravu pošty. Vozy nesly označení BFalm. V roce 1983 byly přeznačeny na řadu BixPost, v letech 1994-1995 navíc označeny řadou 022. Od roku 2001 se písmenná řada změnila na BDdtx, a od roku 2009 na BDdtx764 s číselným označením 50 54 82-29 0xx.
Ve stavu DKV Brno se nachází 1 vůz této řady.
Jediný vůz řady BDdtx764 se nachází v PJ Horní Heršpice. V minulých letech sice pro něj nebyl vytvářen turnus, ale v letní sezóně jezdil na osobních vlacích Brno - Břeclav - Lednice apod. V roce 2013 však na žádný nostalgický vlak plánován není, nad dalším osudem vozu tedy visí otazník...
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
BFalm 5-9986 |
1961/62190 |
BDdtx764 50 54 82-29 002-8 |
později 70 54 82-05 016 a 022.005 |
2012-12-09 |
Vozy řady Bdtx766 vznikly v letech 2007-2008 v počtu 5 kusů, roce 2011 doplněné o další dva vozy. Jedná se o úpravu řady Btx763, při níž ve vozech vznikl prostor pro jízdní kola. Potřeba této úpravy byla spjata se stále zhoršujícím se technickým stavem vozů řady BDdtx764 (tehdy označených ještě jako řada BDdtx 022), jež zabezpečovaly přepravu cestujících s jízdními koly na trati 246 Znojmo - Břeclav. K nasazení vozů řady Bdtx766 do provozu došlo na jaře 2008. Vozy nesou označení řady Bdtx766 a číselný interval 50 54 84-29 0xx.
5 vozů řady Bdtx766 se nachází v DKV Brno.
Popisovaných 5 vozů řady Bdtx766 je soustředěno v PP Znojmo, v turnusech jezdí 3 vozy.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
Balm 5-0797 |
1965/67203 |
Bdtx766 50 54 84-29 001-8 |
později 70 54 28-05 558, 020.009 a 021.022 |
2012-12-09 |
Balm 5-0292 |
1960/60275 |
Bdtx766 50 54 84-29 002-6 |
později 70 54 28-05 124, 020.127 a 021.058 |
2012-12-09 |
Balm 70 54 28-05 643-0 |
1969/70653 |
Bdtx766 50 54 84-29 003-4 |
později 020.158 a 021.027 |
2012-12-09 |
Balm 5-0755 |
1965/66465 |
Bdtx766 50 54 84-29 004-2 |
později 70 54 28-05 516, 020.080 a 021.066 |
2012-12-09 |
Balm 5-0758 |
1965/66468 |
Bdtx766 50 54 84-29 005-9 |
později 70 54 28-05 519, 020.082 a 021.055 |
2013-06-04 |
Pro vozy řady Bdtx766 je vyhrazena jedna turnusová skupina 031. Všechny obraty jsou striktně na trati 246 Znojmo - Břeclav, tzn. jedná se o stejný stav jako v minulém i předminulém grafikonu. Vozy můžeme na osobních vlacích spatřit jak v pracovní dny, tak v menší míře i o víkendu.
Provoz v GVD: 2001/2002 | 2002/2003 | 2003/2004 | 2004/2005 | 2005/2006 | 2006/2007 | 2007/2008 | 2008/2009 | 2009/2010 | 2010/2011 | 2011/2012