PŘEHLED AKTUALIZACÍ |
|
---|---|
2018-07-12 | Překlopení stavu vozidel vedených v DKV Brno pod OCÚ Východ - SÚ Havlíčkův Brod, Horní Heršpice, Maloměřice, Veselí nad Moravou a Znojmo. |
2018-07-14 | Dne 2. 7. 2018 se motorová jednotka 814.199+914.199 vrátila z Veselí nad Moravou do Maloměřic. |
2018-08-26 | "Regionova" 814.205+814.206 je od 14. 8. 2018 odstavena po střetu při jízdě Os 2706 u Vnorov s automobilem. |
2018-09-09 | K 1. 9. 2018 došlo ke změně v TS 8055 a 8056; turnusová skupina 8055a byla zrušena. Závada na spalovacím motoru je důvodem odstavení motorové jednotky 814.010+914.010 od 28. 8. 2018. |
2018-09-30 | Motorová jednotka 814.010+914.010 je od 16. 9. 2018 opět provozní. |
2018-10-28 | Odstaveny jsou "Regionovy" 814.219+814.220 od 19. 10. 2018 (závada na tlumiči) a 814.067+914.067 od 22. 10. 2018 (závada na pojezdu). |
2018-11-11 | Od 6. 11. 2018 je motorová jednotka 814.219+814.220 zpět v provozu. |
2018-11-25 | Ke dni 15. 11. 2018 byla motorová jednotka 814.229+814.230 převedena z SÚ Maloměřice do SÚ Veselí nad Moravou. Do provozu se 14. 11. 2018 vrátila "Regionova" 814.067+914.067. Doplněn snímek motorové jednotky 814.233+814.234. |
2018-12-08 | Závada na spalovacím motoru je důvodem odstavení motorové jednotky 810.043+914.043 od 10. 11. 2018. |
Motorové jednotky řady 814.0 jsou nedělitelné dvoudílné jednotky a sestávají z motorového vozu ř. 814 a řídicího vozu ř. 914. Motorové vozy vznikly rekonstrukcí motorových vozů ř. 810, řídicí vozy rekonstrukcí přípojných vozů ř. 010, 013 a 015 (mezitím přeznačených na ř. Btax780, Ddax784 a Bdtax785). Motorové jednotky dodala firma Pars nova a.s. ze Šumperka, jednotky obdržely obchodní název "Regionova" jako symbol vozidel dodávaných do jednotlivých regionů (krajů). První jednotka ř. 814.0 vznikla v roce 2005 a dodávky jednotek probíhaly do roku 2012. Zájemcům o dislokace jednotek, jejich popis a další informace doporučuji webové stránky www.regionovy.cz.
Ve stavu sledovaných střediscích údržby OCÚ Východ je 13 jednotek, a to v SÚ Maloměřice, Havlíčkův Brod a Veselí nad Moravou. Turnusováno je 9 jednotek, stav je stejný jako v minulém GVD.
Ve stavu SÚ Maloměřice se nachází 3 jednotky, z nichž 2 jsou turnusované.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
M 152.0029 |
1976/77713 |
95 54 5 814.197-0 |
později 810.029 |
2017-12-10 |
Blm 70 54 24-29 807-7 |
1982/85609 |
95 54 5 914.197-9 |
později 010.242 a 50 54 24-29 385 |
2017-12-10 |
M 152.0494 |
1982/85727 |
95 54 5 814.198-8 |
později 810.494 a 811.494 |
2017-12-10 |
Blm 70 54 24-29 810-1 |
1982/85612 |
95 54 5 914.198-7 |
později 010.245 a 50 54 24-29 387 |
2017-12-10 |
M 152.0471 |
1981/84125 |
95 54 5 814.199-6 |
později 810.471 |
2018-07-02 |
Blm 70 54 24-29 311-0 |
1978/80060 |
95 54 5 914.199-5 |
MEDUŇKA; později 010.384 a 50 54 24-29 142 |
2018-07-02 |
Maloměřické "Regionovy" jsou pravidelně k vidění na stejných tratích, jako tomu bylo v minulém GVD:
260 Brno - Skalice nad Svitavou;
262 Skalice nad Svitavou - Velké Opatovice.
Pro maloměřické jednotky je sestavena dvoudenní turnusová skupina 8003 (ex TS 803). "Regionovy" v ní zajišťují veškeré výkony na trati Skalice nad Svitavou - Velké Opatovice. Zbrojení a údržba probíhá v SÚ Maloměřice. Po celou sobotu a v neděli dopoledne je v provozu pouze jedna motorová jednotka.
V SÚ Veselí nad Moravou jsou umístěny 4 jednotky a 2 z nich jsou turnusované.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
M 152.0401 |
1981/84055 |
95 54 5 814.103-8 |
později 810.401 |
2017-12-10 |
Blm 70 54 24-29 790-5 |
1982/85592 |
95 54 5 914.103-7 |
později 010.234 a 50 54 24-29 375 |
2017-12-10 |
M 152.0178 |
1977/79557 |
95 54 5 814.104-6 |
později 810.178 |
2017-12-10 |
Blm 70 54 24-29 306-0 |
1978/80055 |
95 54 5 914.104-5 |
později 010.381 a 50 54 24-29 137 |
2017-12-10 |
M 152.0214 |
1977/79593 |
95 54 5 814.132-7 |
později 810.214 |
2017-12-10 |
Blm 70 54 24-29 384-7 |
1979/81467 |
95 54 5 914.132-6 |
později 010.389 a 50 54 24-29 171 |
2017-12-10 |
M 152.0092 |
1976/78602 |
95 54 5 814.133-5 |
později 810.092 |
2017-12-10 |
Blm 70 54 24-29 435-7 |
1979/81518 |
95 54 5 914.133-4 |
později 010.221 a 50 54 24-29 195 |
2017-12-10 |
Veselské motorové jednotky řady 814.0 jezdí oproti minulému GVD nově v úseku Kyjov - Brno, naopak opouští úsek Bylnice - Vlárský průsmyk. "Regionovy" jsou pravidelně k vidění na tratích:
340 Brno - Veselí nad Moravou - Uherské Hradiště;
341 Staré Město u Uherského Hradiště - Bylnice.
343 Veselí nad Moravou - Strážnice.
Těžiště výkonů turnusové skupiny 8056 (ex TS 856), v které jsou zařazeny 2 jednotky řady 814.0, spočívá na trati Veselí nad Moravou - Uherské Hradiště a Staré Město u Uherského Hradiště - Bylnice. V pracovní dny ráno zajede do Kyjova na vlaku 4106, odtud jede do Strážnice jako Os 2734 a do Veselí nad Moravou jako Os 2733. Novinkou je pátečně/sobotní jízda do Brna: v pátek večer jede jako Sp 1738 z Veselí nad Moravou do Brna, po půlnoci vykoná obrat 4139 / 4140 Brno - Nesovice a zpět a ráno se vrací do Veselí nad Moravou jako Os 4105. V souvislosti s výlukou v úseku Veselí nad Moravou - Kunovice od 23. 6. do 31. 8. 2018 byly oběhy od 1. 7. do 31. 8. 2018 pozměněny, například od pondělí do čtrvtka "Regionova" zajížděla ze Starého Města u Uherského Hradiště do Otrokovic na zbrojení; pro úplnost doplňuji, že se takto už jezdilo od 23. 6. 2018 podle tabulek mimo rámec oběhových listů.
Do SÚ Havlíčkův Brod je přiděleno 6 jednotek, z toho 5 je turnusovaných.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
M 152.0164 |
1977/79543 |
95 54 5 814.010-5 |
později 810.164; nátěr "Najbrt" |
2018-09-16 |
Blm 70 54 24-29 112-2 |
1976/77979 |
95 54 5 914.010-4 |
později 010.217; nátěr "Najbrt" |
2018-09-16 |
M 152.0442 |
1981/84096 |
95 54 5 814.042-8 |
později 810.442 |
2018-06-06 |
Blm 70 54 24-29 378-9 |
1979/81461 |
95 54 5 914.042-7 |
později 010.109 |
2018-06-06 |
M 152.0308 |
1978/80547 |
95 54 5 814.043-6 |
později 810.308; odstavena - závada na spalovacím motoru |
2018-11-10 |
Blm 70 54 24-29 845-7 |
1982/85647 |
95 54 5 914.043-5 |
později 010.312; odstavena - závada na spalovacím motoru |
2018-11-10 |
M 152.0047 |
1976/77731 |
95 54 5 814.067-5 |
později 810.047 |
2018-11-14 |
Blm 70 54 24-29 213-8 |
1977/78951 |
95 54 5 914.067-4 |
později 010.517 |
2018-11-14 |
M 152.0246 |
1978/80485 |
95 54 5 814.068-3 |
později 810.246 |
2017-12-10 |
Blm 70 54 24-29 287-2 |
1978/80036 |
95 54 5 914.068-2 |
později 010.378 |
2017-12-10 |
M 152.0619 |
1984/87819 |
95 54 5 814.069-1 |
později 810.619 |
2017-12-10 |
Blm 70 54 24-29 228-4 |
1977/78966 |
95 54 5 914.069-0 |
později 010.458 |
2017-12-10 |
Pravidelný výskyt "Regionov" na jednotlivých tratích ve srovnáním s minulým GVD narostl o úsek Znojmo - Retz:
212 Světlá nad Sázavou - Ledeč nad Sázavou;
225 Havlíčkův Brod - Jihlava město;
230 Havlíčkův Brod - Světlá nad Sázavou;
238 Havlíčkův Brod - Pardubice hl. n.;
240 Jihlava - Okříšky;
241 Okříšky - Znojmo;
244 Hrušovany nad Jevišovkou - Miroslav;
246 Znojmo - Hrušovany nad Jevišovkou;
248 Znojmo - Retz.
Havlíčkobrodské motorové jednotky jsou soustředěny do jediné pětidenní turnusové skupiny 8077 (ex TS 877). V první dva dny se motorové jednotky pohybují zejména mezi Havlíčkovým Brodem a Pardubicemi, večer 3. dne se "Regionova" přesunuje do Okříšek, aby následující dva dny jezdila na tratích Okříšky - Znojmo, o víkendech i na trati Znojmo - Hrušovany nad Jevišovkou - Miroslav.
Rozhodně zajímavou novinkou je nasazení motorové jednotky řady 814.0 na dva páry osobních vlaků mezi Znojmem a rakouským Retzem. V pracovní dny ráno zajede mezi vlaky 24831 a 24804 ze Znojma do Retzu na obratu 2273 / 2274. Druhý obrat je večerní v pracovní dny a neděli na vlacích 2277 / 2278; v pracovní dny se jedná o výkon po vlaku 24837, v neděli po vlaku 4522 (tzn. po návratu "Regionovy" z Miroslavi).
Motorové jednotky řady 814.2 jsou nedělitelné třídílné jednotky a sestávají z motorového vozu ř. 814 na každém konci a vloženého vozu ř. 014 mezi nimi. Motorové vozy vznikly rekonstrukcí motorových vozů ř. 810 nebo 809, vložené vozy rekonstrukcí přípojných vozů ř. 010 (mezitím přeznačených na ř. Btax780). Motorové jednotky dodala společnost Pars nova a.s. Šumperk, jednotky obdržely obchodní název "Regionova" jako symbol vozidel dodávaných do jednotlivých regionů (krajů). První jednotka ř. 814.2 vznikla v roce 2007, poslední - šestadvacátou - ČD obdržely v roce 2010.
Ve sledovaných střediscích údržby OCÚ Východ se provozuje 10 jednotek, a sice v SÚ Maloměřice a SÚ Veselí nad Moravou. Do turnusů je zařazeno 8 jednotek. Početní stav je stejný jako v přdešlém GVD.
V SÚ Maloměřice se nachází 6 jednotek řady 814.2 (do 14. 11. 2018 jich zde bylo 7), turnusovaných je 5.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
M 152.0456 |
1981/84110 |
95 54 5 814.217-6 |
později 810.456 |
2018-05-29 |
Blm 70 54 24-29 562-8 |
1981/84185 |
95 54 5 014.009-5 |
později 010.142 |
2018-05-29 |
M 152.0013 |
1975/77697 |
95 54 5 814.218-4 |
později 810.013 |
2018-05-29 |
M 152.0023 |
1976/77707 |
95 54 5 814.219-2 |
později 810.023 |
2018-11-06 |
Blm 70 54 24-29 014-0 |
1976/77881 |
95 54 5 014.010-3 |
později 010.492 |
2018-11-06 |
M 152.0238 |
1977/79617 |
95 54 5 814.220-0 |
později 810.238 |
2018-11-06 |
M 152.0128 |
1976/78638 |
95 54 5 814.227-5 |
později 810.128 |
2017-12-10 |
Blm 70 54 24-29 183-3 |
1977/78921 |
95 54 5 014.014-5 |
později 010.337 |
2017-12-10 |
M 152.0169 |
1977/79548 |
95 54 5 814.228-3 |
později 810.169 |
2017-12-10 |
M 152.0170 |
1977/79549 |
95 54 5 814.233-3 |
později 810.170 |
2018-03-25 |
Blm 70 54 24-29 719-4 |
1982/85521 |
95 54 5 014.017-8 |
později 010.486 |
2018-03-25 |
M 152.0252 |
1978/80491 |
95 54 5 814.234-1 |
později 810.252 |
2018-03-25 |
M 152.0374 |
1981/84028 |
95 54 5 814.237-4 |
později 810.374 |
2017-12-10 |
Blm 70 54 24-29 512-3 |
1978/81595 |
95 54 5 014.019-4 |
později 010.005 |
2017-12-10 |
M 152.0085 |
1976/78595 |
95 54 5 814.238-2 |
později 810.085 |
2017-12-10 |
M 152.0069 |
1976/77753 |
95 54 5 814.239-0 |
později 810.069; nátěr "Najbrt" |
2017-12-10 |
Blm 70 54 24-29 051-2 |
1976/77918 |
95 54 5 014.020-2 |
později 010.447; nátěr "Najbrt" |
2017-12-10 |
M 152.0388 |
1981/84042 |
95 54 5 814.240-8 |
později 810.388; nátěr "Najbrt" |
2017-12-10 |
Pro maloměřické jednotky jsou sestaveny turnusové skupiny 8001 a 8002 (ex TS 801 a 802). Ve srovnání s minulým GVD se jednotky vyskytují na stejných tratích:
250 Hrušovany u Brna - Brno - Tišnov;
251 Tišnov - Žďár nad Sázavou;
260 Brno - Rájec-Jestřebí.
První turnusová skupina 8001 (ex TS 801) je čtyřdenní. Tři dny se "Regionova" pohybuje na trati 251 Tišnov - Nedvědice - Žďár nad Sázavou a jeden den na trati 250 v úseku Tišnov - Brno - Hrušovany u Brna a Brno - Rájec-Jestřebí. V souvislosti s výlukou v úseku Veselí nad Moravou - Kunovice od 23. 6. do 31. 8. 2018 byly oběhy od 1. 7. do 31. 8. 2018 pozměněny, motorová jednotka řady 814.2 se od pondělí do čtvrtka "podívala" do Nemotic na obratu 4147 / 4152.
V pracovní dny kromě vánočních a letních prázdin vyjíždí pátá jednotka zařazená do jednodenní turnusové skupiny 8002 (ex TS 802). V ranní špičce provádí obraty BNO 4951 VRE / 4954 TIV / 4963 BNO, v odpolední špičce obraty BNO 4048 RJE / 4049 BNO / 4054 RJE / 4055 BNO.
V SÚ Veselí nad Moravou jsou umístěny 4 jednotky (do 14. 11. 2018 zde byly 3 jednotky), tři jednotky jsou turnusované.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
M 152.0095 |
1976/78605 |
95 54 5 814.205-1 |
později 810.095; odstavena - po násilném poškození (střet na přejezdu) |
2018-08-14 |
Blm 70 54 24-29 212-0 |
1977/78950 |
95 54 5 014.003-8 |
později 010.516; odstavena - po násilném poškození (střet na přejezdu) |
2018-08-14 |
M 152.0591 |
1982/85824 |
95 54 5 814.206-9 |
později 810.591; odstavena - po násilném poškození (střet na přejezdu) |
2018-08-14 |
M 152.0397 |
1981/84051 |
95 54 5 814.207-7 |
později 810.397 |
2017-12-10 |
Blm 70 54 24-29 116-3 |
1976/77983 |
95 54 5 014.004-6 |
později 010.218 |
2017-12-10 |
M 152.0488 |
1982/85721 |
95 54 5 814.208-5 |
později 810.488 |
2017-12-10 |
M 152.0614 |
1984/87814 |
95 54 5 814.209-3 |
později 810.614; odstavena - po násilném poškození (střet na přejezdu) |
2016-09-13 |
Blm 70 54 24-29 021-5 |
1976/77888 |
95 54 5 014.005-3 |
později 010.497; odstavena - po násilném poškození (střet na přejezdu) |
2016-09-13 |
M 152.0552 |
1982/85785 |
95 54 5 814.210-1 |
později 810.552 a 809.552; odstavena - po násilném poškození (střet na přejezdu) |
2016-09-13 |
M 152.0377 |
1981/84031 |
95 54 5 814.229-1 |
později 810.377 |
2018-11-15 |
Blm 70 54 24-29 728-5 |
1982/85530 |
95 54 5 014.015-2 |
později 010.405 |
2018-11-15 |
M 152.0211 |
1977/79590 |
95 54 5 814.230-9 |
později 810.211 |
2018-11-15 |
S veselskými motorovými jednotkami řady 814.2 se oproti minulému GVD můžeme nově setkat i v úseku Veselí nad Moravou - Uherské Hradiště a Staré Město u Uherského Hradiště - Bylnice. "Regionovy" jezdí na tratích:
340 Veselí nad Moravou - Uherské Hradiště;
341 Staré Město u Uherského Hradiště - Bylnice.
343 Vrbovce - Veselí nad Moravou - Hodonín.
Veselské třídílné "Regionovy" jsou zařazeny do třídenní turnusové skupiny 8055 (ex TS 855). Oběhy jsou prakticky stejné jako v minulém GVD, novinkou jsou výkony o víkendech na "horní vláře", jedná se o obraty VNM 12203 UHE / 12253 KUE / 4303 BYE / 4306 (6)/4352 (+) SMH / 4363 UHE / 4336 SMH / 1726 VNM.
V souvislosti s výlukou v úseku Veselí nad Moravou - Vrbovce od 23. 6. do 31. 8. 2018 se v období od 1. 7. do 31. 8. 2018 bývalá TS 855 rozdělila na dvoudenní turnusovou skupinu 8055 a jednodenní turnusovou skupinu 8055a.
Těžištěm TS 8055 jsou obraty v úseku Veselí nad Moravou - Hodonín, pouze v neděli motorová jednotka odjede přes Bzenec a Moravský Písek na "horní vláru" do Bylnice, odkud se stejným způsobem odpoledne vrátí do Veselí nad Moravou.
V jednodenní TS 8055a se nachází obraty mezi Starým Městem u Uherského Hradiště a Bylnicí. Na ošetření se do SÚ Veselí nad Moravou naváží přes Moravský Písek a Bzenec. V sobotu večer "Regionova" vykoná obrat z Veselí nad Moravou do Brna na vlacích 1734 / 1737. Pro úplnost doplňuji, že se takto už jezdilo od 23. 6. 2018 podle tabulek mimo rámec oběhových listů.
Od 1. 9. 2018 se oběhy vrátily do původního stavu před výlukou, oběh je třídenní a TS 8055a byla zrušena.
Provoz v GVD: 2006/2007 | 2007/2008 | 2008/2009 | 2009/2010 | 2010/2011 | 2011/2012 | 2012/2013 | 2013/2014 | 2014/2015 | 2015/2016 | 2016/2017 | 2017/2018 (DKV Brno)