PŘEHLED AKTUALIZACÍ |
|
---|---|
2014-11-17 | Popis GVD 2014/2015. |
2014-12-14 | Aktualizovány údaje o obězích v GVD 2014/2015 a stavu vozidlového parku. |
2015-03-29 | Je načase si probrat, které vozy jsou pravidelně nasazované do provozu a které "stojí". Z vozů řady Btx763 jezdí aktivně vozy 006, 007, 011, 021, 022 a 057. Ostatní vozy vedené jako provozní vyjely prozatím naposledy takto: 001 dne 16. 6. 2014, 005 dne 26. 1. 2015, 026 dne 4. 3. 2015, 033 dne 13. 1. 2015, 045 dne 17. 12. 2014 a 053 dne 26. 2. 2015. Vozy řady Bdtx766 jezdí pravidelně všechny. |
2015-04-19 | Vůz Btx763 026 dne 1. 4. 2015 vyjel do provozu. |
2015-05-03 | Od 22. 4. 2015 je odstaven Btx763 007, čeká na soustružení kol. Téhož dne se objevil po téměř 2 měsících v provozu vůz Btx763 053. |
2015-05-17 | Po téměř 4 měsících - 5. 5. 2015 - vyjel s cestujícími vůz Btx763 033. |
2015-08-16 | Dnem 28. 4. 2015 je vůz Btx763 014 zrušený. Vůz Btx763 005 vyjel 30. 7. 2015 s cestujícími a od 10. 8. 2015 je odstavený a čeká na soustružení kol. |
2015-09-20 | Odstavené vozy Btx763 001 a 045 mají vadné baterie. |
2015-10-18 | Hned tři znojemské vozy - Btx763 005, 007 a Bdtx766 002 se projely do Přerova; vozy Btx763 na soustružení kol, vůz Bdtx766 na opravu podlahy. Ze Znojma odjely 4. 10. 2015 a zpět se vrátily 15. 10. 2015 taženy "lachtanem" 714.230. Vozy Btx763 007 a Bdtx766 002 již vyjely 16. 10. 2015 s cestujícími. |
2015-11-01 | Příjezdu tří vozů (viz minulá aktualizace) předcházela téhož dne (15. 10. 2015) přeprava vozu Bdtx766 003 do DPOV Přerov na opravu podlahy, vůz je tak odstaven. Přepravu provedl "lachtan" 714.210, který se pak do Brna vrátil s uvedenými třemi vozy, odkud je do Znojma převzala lokomotiva 714.230. |
2015-11-17 | Vůz Bdtx766 003 se 4. 11. 2015 vrátil z opravy a ihned vyjel do provozu. S cestujícími vyjel 11. 11. 2015 i vůz Btx763 005. |
2015-12-13 | Na opravu podlahy do DPOV Přerov odjel 1. 12. 2015 vůz Bdtx766 001 tažen lokomotivou 714.211. |
V letech 1958 až 1969 vagónka ve Studénce vyráběla vozy řady Balm. V literatuře se dočteme i o označení Balm-k ("k" jako "krátký") - to pro odlišení od zcela jiných přípojných vozů Balm, dnešní řady Bmx765, která byla naopak popisována jako Balm-d ("d" jako "dlouhý").
V roce 1958 byl vyroben prototyp vozu Balm, sériová výroba pak probíhala v letech 1960 až 1969. Bylo vyrobeno přes 700 (!) vozů. V roce 1983 dostaly vozy nové označení Bix, později (v letech 1994-1995) se změnilo i číselné označení na řadu 020. V období let 1995-1997 proběhla u určitého počtu vozů řady Bix 020 rekonstrukce, při níž vozy prošly úpravou exteriéru i interiéru, např. obdržely nově centrálně ovládané dveře, sedadla byla nahrazena novými, ne nepodobnými tramvajovým sedadlům (takže se v okolí Brna rychle vžilo pojmenování "šalina"), a řada dalších úprav. Takto rekonstruovaná řada byla označena jako řada Bifx, resp. 021. Od roku 2001 se označení řady změnilo na Btx a konečně od roku 2009 na Btx763 s číselným označením 50 54 28-29 0xx.
Vozy řady Btx763 vedené v DKV Brno zde již dožívají, posledním "útočištěm" vozů této řady se stalo Znojemsko. V DKV Brno se nachází celkem 14 vozů, z nichž 5 je turnusovaných. Oproti minulému GVD se turnusová potřeba snížila o 2 vozy a lze tedy očekávat další odstavování vozů a návrhy na jejich rušení.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
Balm 5-0245 |
1960/59763 |
Btx763 50 54 28-29 001-7 |
později 70 54 28-05 022, 020.019 a 021.060; odstaven - vadné baterie |
2014-06-17 |
Balm 5-0352 |
1960/60335 |
Btx763 50 54 28-29 005-8 |
později 70 54 28-05 124, 020.130 a 021.056 |
2015-11-11 |
Balm 5-0385 |
1960/60681 |
Btx763 50 54 28-29 006-6 |
později 70 54 28-05 157, 020.137 a 021.047 |
2014-12-14 |
Balm 5-0465 |
1961/61077 |
Btx763 50 54 28-29 007-4 |
později 70 54 28-05 232, 020.050 a 021.054 |
2015-10-16 |
Balm 5-0581 |
1961/61670 |
Btx763 50 54 28-29 011-6 |
později 70 54 28-05 346, 020.040 a 021.049 |
2014-12-14 |
Balm 5-0613 |
1962/63226 |
Btx763 50 54 28-29 014-0 |
později 70 54 28-05 378, 020.074 a 021.052; zrušen |
2015-04-28 |
Balm 5-0714 |
1962/63373 |
Btx763 50 54 28-29 021-5 |
později 70 54 28-05 475, 020.251 a 021.057 |
2014-12-14 |
Balm 5-0717 |
1962/63376 |
Btx763 50 54 28-29 022-3 |
později 70 54 28-05 478, 020.253 a 021.063 |
2014-12-14 |
Balm 5-0724 |
1965/66434 |
Btx763 50 54 28-29 026-4 |
později 70 54 28-05 485, 020.108 a 021.020 |
2015-04-01 |
Balm 5-0795 |
1965/67201 |
Btx763 50 54 28-29 033-0 |
později 70 54 28-05 556, 020.045 a 021.045 |
2015-05-05 |
Balm 70 54 28-05 650-5 |
1969/70660 |
Btx763 50 54 28-29 045-4 |
později 020.089 a 021.015; odstaven - vadné baterie |
2014-12-17 |
Balm 70 54 28-05 664-6 |
1969/70674 |
Btx763 50 54 28-29 047-0 |
později 020.286 a 021.012; navržen na zrušení |
2014-05-16 |
Balm 70 54 28-05 651-3 |
1969/70661 |
Btx763 50 54 28-29 053-8 |
později 020.090 a 021.029 |
2015-04-22 |
Balm 70 54 28-05 661-2 |
1969/70671 |
Btx763 50 54 28-29 057-9 |
později 020.091 a 021.062 |
2014-12-14 |
Přípojné vozy řady Btx763 zajišťují dopravu cestujících na trati 246 Znojmo - Břeclav, na žádnou jinou trať turnusově nezajíždí. Vozy jsou rozděleny do čtyř turnusových skupin 033 (jednodenní oběh společně s vozem řady Bdtx766), 034 (dvoudenní oběh), 035 (jednodenní oběh) a 036 (jednodenní oběh pouze v pátek). Vozy Btx763 jsou k vidění v pracovní dny, o víkendech pouze v neděli odpoledne.
Vozy řady Bdtx766 vznikly v letech 2007-2008 v počtu 5 kusů, roce 2011 doplněné o další dva vozy. Jedná se o úpravu řady Btx763, při níž ve vozech vznikl prostor pro jízdní kola. Potřeba této úpravy byla spjata se stále zhoršujícím se technickým stavem vozů řady BDdtx764 (tehdy označených ještě jako řada BDdtx 022), jež zabezpečovaly přepravu cestujících s jízdními koly na trati 246 Znojmo - Břeclav. K nasazení vozů řady Bdtx766 do provozu došlo na jaře 2008. Zmíněné dva vozy upravené v roce 2011 byly nasazeny na trať Rybník - Lipno nad Vltavou. Vozy nesou označení řady Bdtx766 a číselný interval 50 54 84-29 0xx.
5 vozů řady Bdtx766 se nachází v DKV Brno.
Popisovaných 5 vozů řady Bdtx766 je soustředěno v PP Znojmo, v turnusech jezdí 4 vozy. Oproti minulému GVD se mimo prázdniny jedná o nárůst turnusové potřeby jednoho vozu.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
Balm 5-0797 |
1965/67203 |
Bdtx766 50 54 84-29 001-8 |
později 70 54 28-05 558, 020.009 a 021.022; odstaven - oprava podlahy |
2015-12-01 |
Balm 5-0292 |
1960/60275 |
Bdtx766 50 54 84-29 002-6 |
později 70 54 28-05 124, 020.127 a 021.058 |
2015-10-16 |
Balm 70 54 28-05 643-0 |
1969/70653 |
Bdtx766 50 54 84-29 003-4 |
později 020.158 a 021.027 |
2015-11-04 |
Balm 5-0755 |
1965/66465 |
Bdtx766 50 54 84-29 004-2 |
později 70 54 28-05 516, 020.080 a 021.066 |
2014-12-14 |
Balm 5-0758 |
1965/66468 |
Bdtx766 50 54 84-29 005-9 |
později 70 54 28-05 519, 020.082 a 021.055 |
2014-12-14 |
Pro vozy řady Bdtx766 jsou vyhrazeny tři turnusové skupiny 031 (dvoudenní), 032 (jednodenní) a 033 (jednodenní oběh společně s vozem řady Btx763). Všechny obraty jsou vedeny striktně na trati 246 Znojmo - Břeclav. Vozy můžeme na osobních vlacích spatřit po celý týden.
Provoz v GVD: 2001/2002 | 2002/2003 | 2003/2004 | 2004/2005 | 2005/2006 | 2006/2007 | 2007/2008 | 2008/2009 | 2009/2010 | 2010/2011 | 2011/2012 | 2012/2013 | 2013/2014