Přípojné vozy ř. Btx763 a Bdtx766

PŘEHLED AKTUALIZACÍ

2014-11-17

Popis GVD 2014/2015.

2014-12-14

Aktualizovány údaje o obězích v GVD 2014/2015 a stavu vozidlového parku.

2015-03-29

Je načase si probrat, které vozy jsou pravidelně nasazované do provozu a které "stojí". Z vozů řady Btx763 jezdí aktivně vozy 006, 007, 011, 021, 022 a 057. Ostatní vozy vedené jako provozní vyjely prozatím naposledy takto: 001 dne 16. 6. 2014, 005 dne 26. 1. 2015, 026 dne 4. 3. 2015, 033 dne 13. 1. 2015, 045 dne 17. 12. 2014 a 053 dne 26. 2. 2015. Vozy řady Bdtx766 jezdí pravidelně všechny.

2015-04-19

Vůz Btx763 026 dne 1. 4. 2015 vyjel do provozu.

2015-05-03

Od 22. 4. 2015 je odstaven Btx763 007, čeká na soustružení kol. Téhož dne se objevil po téměř 2 měsících v provozu vůz Btx763 053.

2015-05-17

Po téměř 4 měsících - 5. 5. 2015 - vyjel s cestujícími vůz Btx763 033.

2015-08-16

Dnem 28. 4. 2015 je vůz Btx763 014 zrušený. Vůz Btx763 005 vyjel 30. 7. 2015 s cestujícími a od 10. 8. 2015 je odstavený a čeká na soustružení kol.

2015-09-20

Odstavené vozy Btx763 001 a 045 mají vadné baterie.

2015-10-18

Hned tři znojemské vozy - Btx763 005, 007 a Bdtx766 002 se projely do Přerova; vozy Btx763 na soustružení kol, vůz Bdtx766 na opravu podlahy. Ze Znojma odjely 4. 10. 2015 a zpět se vrátily 15. 10. 2015 taženy "lachtanem" 714.230. Vozy Btx763 007 a Bdtx766 002 již vyjely 16. 10. 2015 s cestujícími.

2015-11-01

Příjezdu tří vozů (viz minulá aktualizace) předcházela téhož dne (15. 10. 2015) přeprava vozu Bdtx766 003 do DPOV Přerov na opravu podlahy, vůz je tak odstaven. Přepravu provedl "lachtan" 714.210, který se pak do Brna vrátil s uvedenými třemi vozy, odkud je do Znojma převzala lokomotiva 714.230.

2015-11-17

Vůz Bdtx766 003 se 4. 11. 2015 vrátil z opravy a ihned vyjel do provozu. S cestujícími vyjel 11. 11. 2015 i vůz Btx763 005.

2015-12-13

Na opravu podlahy do DPOV Přerov odjel 1. 12. 2015 vůz Bdtx766 001 tažen lokomotivou 714.211.

Přípojné vozy ř. Btx763

btx763 V letech 1958 až 1969 vagónka ve Studénce vyráběla vozy řady Balm. V literatuře se dočteme i o označení Balm-k ("k" jako "krátký") - to pro odlišení od zcela jiných přípojných vozů Balm, dnešní řady Bmx765, která byla naopak popisována jako Balm-d ("d" jako "dlouhý"). 

 

V roce 1958 byl vyroben prototyp vozu Balm, sériová výroba pak probíhala v letech 1960 až 1969. Bylo vyrobeno přes 700 (!) vozů. V roce 1983 dostaly vozy nové označení Bix, později (v letech 1994-1995) se změnilo i číselné označení na řadu 020. V období let 1995-1997 proběhla u určitého počtu vozů řady Bix 020 rekonstrukce, při níž vozy prošly úpravou exteriéru i interiéru, např. obdržely nově centrálně ovládané dveře, sedadla byla nahrazena novými, ne nepodobnými tramvajovým sedadlům (takže se v okolí Brna rychle vžilo pojmenování "šalina"), a řada dalších úprav. Takto rekonstruovaná řada byla označena jako řada Bifx, resp. 021. Od roku 2001 se označení řady změnilo na Btx a konečně od roku 2009 na Btx763 s číselným označením 50 54 28-29 0xx.

 

Vozy řady Btx763 vedené v DKV Brno zde již dožívají, posledním "útočištěm" vozů této řady se stalo Znojemsko. V DKV Brno se nachází celkem 14 vozů, z nichž 5 je turnusovaných. Oproti minulému GVD se turnusová potřeba snížila o 2 vozy a lze tedy očekávat další odstavování vozů a návrhy na jejich rušení.

PP Znojmo


Původní označení

Rok / výr. číslo

Současné označení

Poznámka

Aktualizace

Balm 5-0245

1960/59763

Btx763 50 54 28-29 001-7

později 70 54 28-05 022, 020.019 a 021.060; odstaven - vadné baterie

2014-06-17

Balm 5-0352

1960/60335

Btx763 50 54 28-29 005-8

později 70 54 28-05 124, 020.130 a 021.056

2015-11-11

Balm 5-0385

1960/60681

Btx763 50 54 28-29 006-6

později 70 54 28-05 157, 020.137 a 021.047

2014-12-14

Balm 5-0465

1961/61077

Btx763 50 54 28-29 007-4

později 70 54 28-05 232, 020.050 a 021.054

2015-10-16

Balm 5-0581

1961/61670

Btx763 50 54 28-29 011-6

později 70 54 28-05 346, 020.040 a 021.049

2014-12-14

Balm 5-0613

1962/63226

Btx763 50 54 28-29 014-0

později 70 54 28-05 378, 020.074 a 021.052; zrušen

2015-04-28

Balm 5-0714

1962/63373

Btx763 50 54 28-29 021-5

později 70 54 28-05 475, 020.251 a 021.057

2014-12-14

Balm 5-0717

1962/63376

Btx763 50 54 28-29 022-3

později 70 54 28-05 478, 020.253 a 021.063

2014-12-14

Balm 5-0724

1965/66434

Btx763 50 54 28-29 026-4

později 70 54 28-05 485, 020.108 a 021.020

2015-04-01

Balm 5-0795

1965/67201

Btx763 50 54 28-29 033-0

později 70 54 28-05 556, 020.045 a 021.045

2015-05-05

Balm 70 54 28-05 650-5

1969/70660

Btx763 50 54 28-29 045-4

později 020.089 a 021.015; odstaven - vadné baterie

2014-12-17

Balm 70 54 28-05 664-6

1969/70674

Btx763 50 54 28-29 047-0

později 020.286 a 021.012; navržen na zrušení

2014-05-16

Balm 70 54 28-05 651-3

1969/70661

Btx763 50 54 28-29 053-8

později 020.090 a 021.029

2015-04-22

Balm 70 54 28-05 661-2

1969/70671

Btx763 50 54 28-29 057-9

později 020.091 a 021.062

2014-12-14


Přípojné vozy řady Btx763 zajišťují dopravu cestujících na trati 246 Znojmo - Břeclav, na žádnou jinou trať turnusově nezajíždí. Vozy jsou rozděleny do čtyř turnusových skupin 033 (jednodenní oběh společně s vozem řady Bdtx766), 034 (dvoudenní oběh), 035 (jednodenní oběh) a 036 (jednodenní oběh pouze v pátek). Vozy Btx763 jsou k vidění v pracovní dny, o víkendech pouze v neděli odpoledne.


 

Přípojné vozy ř. Bdtx766

bdtx766 Vozy řady Bdtx766 vznikly v letech 2007-2008 v počtu 5 kusů, roce 2011 doplněné o další dva vozy. Jedná se o úpravu řady Btx763, při níž ve vozech vznikl prostor pro jízdní kola. Potřeba této úpravy byla spjata se stále zhoršujícím se technickým stavem vozů řady BDdtx764 (tehdy označených ještě jako řada BDdtx 022), jež zabezpečovaly přepravu cestujících s jízdními koly na trati 246 Znojmo - Břeclav. K nasazení vozů řady Bdtx766 do provozu došlo na jaře 2008. Zmíněné dva vozy upravené v roce 2011 byly nasazeny na trať Rybník - Lipno nad Vltavou. Vozy nesou označení řady Bdtx766 a číselný interval 50 54 84-29 0xx.

 

5 vozů řady Bdtx766 se nachází v DKV Brno.

PP Znojmo

Popisovaných 5 vozů řady Bdtx766 je soustředěno v PP Znojmo, v turnusech jezdí 4 vozy. Oproti minulému GVD se mimo prázdniny jedná o nárůst turnusové potřeby jednoho vozu.


Původní označení

Rok / výr. číslo

Současné označení

Poznámka

Aktualizace

Balm 5-0797

1965/67203

Bdtx766 50 54 84-29 001-8

později 70 54 28-05 558, 020.009 a 021.022; odstaven - oprava podlahy

2015-12-01

Balm 5-0292

1960/60275

Bdtx766 50 54 84-29 002-6

později 70 54 28-05 124, 020.127 a 021.058

2015-10-16

Balm 70 54 28-05 643-0

1969/70653

Bdtx766 50 54 84-29 003-4

později 020.158 a 021.027

2015-11-04

Balm 5-0755

1965/66465

Bdtx766 50 54 84-29 004-2

později 70 54 28-05 516, 020.080 a 021.066

2014-12-14

Balm 5-0758

1965/66468

Bdtx766 50 54 84-29 005-9

později 70 54 28-05 519, 020.082 a 021.055

2014-12-14


Pro vozy řady Bdtx766 jsou vyhrazeny tři turnusové skupiny 031 (dvoudenní), 032 (jednodenní) a 033 (jednodenní oběh společně s vozem řady Btx763). Všechny obraty jsou vedeny striktně na trati 246 Znojmo - Břeclav. Vozy můžeme na osobních vlacích spatřit po celý týden.


Provoz v GVD: 2001/2002 | 2002/2003 | 2003/2004 | 2004/2005 | 2005/2006 | 2006/2007 | 2007/2008 | 2008/2009 | 2009/2010 | 2010/2011 | 2011/2012 | 2012/2013 | 2013/2014

Kliknutím zde se dostanete na vršek stránky