PŘEHLED AKTUALIZACÍ |
|
---|---|
2011-11-20 | Popis GVD 2011/2012. |
2011-12-18 | Aktualizovány údaje o obězích v GVD 2011/2012 a stavu vozidlového parku. |
2012-01-02 | Lokomotiva 714.222 byla předána do DKV Česká Třebová, ve stavu DKV Brno byla naposledy 27. 12. 2011. Inventární stav se tak snížil ze 12 na 11 lokomotiv. |
Lokomotivy řady 714 jsou známé též pod přezdívkou "lachtan" nebo "veselá kráva". Jedná se o rekonstrukci lokomotiv řady 735, původně označených jako řada T 466.0. Rekonstrukce prvních dvou lokomotiv řady 735 proběhly v letech 1992-1993, přičemž nově vzniklé lokomotivy řady 714 si ponechaly původní kabinu i kapotáž. Další rekonstruované lokomotivy už mají původní pouze rám, ostatní vybavení, kabina a kapotáž jsou nové.
Lokomotivy řady 714 se dělí na řady 714.0 a 714.2. Rozdíl je v nápravovém tlaku - lok. ř. 714.0 mají nápravový tlak 16 t (kromě prvních dvou lokomotiv 714.001 a 714.002, u nichž je nápravový tlak 14 t), kdežto u lok. ř. 714.2 nápravový tlak činí 15 t. Z dostupných přehledů se mělo jednat o rekonstrukci minimálně 76 lokomotiv řady 714: 714.001 až 714.029, 714.201 až 714.231 a 714.301 až 714.318. Rekonstrukce a dodávky lokomotiv řady 714 probíhaly v letech 1994-1996 normáně, zlom nastal počátkem roku 1997. V této době byly k ČD dodány všechny lokomotivy řady 714.0 a z řady 714.2 po lokomotivu 714.223. Lokomotivy 714.224 až 714.231 stihly provedení zkušební jízdy, ale již bez převzetí Českými dráhami. Na ČKD totiž vydal finanční úřad exekuční výměr kvůli nezaplaceným daním z prodeje posledních 200 lokomotiv ČME 3T do bývalého Sovětského svazu. Po mnoha peripetiích se k ČD nakonec lokomotivy 714.224 až 714.231 dostaly, ale až v letech 2004-2005. Zbývajících 18 lokomotiv s předpokládanými čísly 714.301 až 714.318 nebylo nikdy dokončeno.
Po odčlenění dceřiné společnosti ČD Cargo v roce 2007 připadly lokomotivy řady 714 osobní dopravě.
Pro úplnost uvádím počet vyrobených "pilštyků". V TSM Martin byly v roce 1971 vyrobeny stroje prototypy T 466.0001 a T 466.1001. Následovala série T 466.0002 až T 466.0298 a pro průmysl T 466.0501 až T 466.0506.
V DKV Brno je soustředěno 11 lokomotiv řady 714 (z toho 3 lokomotivy řady 714.0 a 9 lokomotiv řady 714.2), z nichž 6 je turnusováno. Počet turnusovaných lokomotiv se oproti GVD 2010/2011 snížil o 2 lokomotivy.
Lokomotivy se nachází v PJ Maloměřice a PP Znojmo.
V PJ Maloměřice je 6 lokomotiv řady 714, z toho turnusované jsou 4. Úbytek jedné turnusované lokomotivy řady 714 oproti GVD 2010/2011 je způsoben převedením výkonů na trati Brno - Jihlava do motorových vozů.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
T 466.0169 |
1994/16715 |
92 54 2 714.004-9 |
|
2011-12-11 |
T 466.0281 |
1995/16731 |
92 54 2 714.006-4 |
|
2011-12-11 |
T 466.0206 |
1996/16882 |
92 54 2 714.028-8 |
|
2011-12-11 |
T 466.0221 |
1996/16911 |
92 54 2 714.220-1 |
|
2011-12-11 |
T 466.0257 |
1996/16912 |
92 54 2 714.221-9 |
|
2011-12-11 |
T 466.0187 |
1996/16914 |
92 54 2 714.223-5 |
|
2011-12-11 |
Maloměřičtí "lachtani" jsou rozděleni do čtyř jednodenních oběhů v turnusových skupinách 708, 709, 710 a 711.
První lokomotiva zařazená do turnusové skupiny 708 zajišťuje vozbu osobních vlaků na trati Tišnov - Brno - Nesovice:
714.220 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
(1): BNO 3:23 pk4191 NSV / 4142 BNO / 4964 TIV / 4981 BNO SL / 7:48 4990 BNO / 4972 TIV / 4967 BNO / 4151 NSV (2)-(4): NSV 4142 BNO / 4964 TIV / 4981 BNO SL / 7:48 4990 BNO / 4972 TIV / 4967 BNO / 4151 NSV (5): NSV 4142 BNO / 4964 TIV / 4981 BNO SL / 7:48 4990 BNO / 4972 TIV / 4967 BNO / 4151 NSV / 4154 BNO |
odstavena v Brně |
odstavena v Brně |
5. staniční záloha v ŽST Brno hl. n. (převážně jízdy mezi odstavnými nádražími B, F a osobním nádražím) je zařazena do TS 709:
714.004, 028 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
BNO HN 0:00 - 24:00 5. staniční záloha |
BNO HN 0:00 - 24:00 5. staniční záloha |
BNO HN 0:00 - 24:00 5. staniční záloha |
Další, 6. staniční záloha v ŽST Brno hl. n., má stanoviště u uhelných hrazí poblíž bývalé výtopny KFNB. Jedná se o turnusovou skupinu 710:
714.006, 719.701 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
BNO HN 0:00 - 24:00 6. staniční záloha |
BNO HN 0:00 - 24:00 6. staniční záloha |
BNO HN 0:00 - 24:00 6. staniční záloha |
Poslední maloměřická lokomotiva řady 714 jezdí v turnusové skupině 711, tzn. na 7. a 8. staniční záloze v ŽST Brno hl. n. Sedmá záloha má stanoviště na poštovních kolejích 701 a 702 vedle V. nástupiště a osmá záloha na odstavném nádraží S poblíž stavědla 6:
714.004, 028 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
(1): BNO HN 0:00 - 3:00 7. staniční záloha / 6:10 - 18:10 8. staniční záloha / 18:10 - 24:00 7. staniční záloha (2)-(5): BNO HN 0:00 - 3:50 7. staniční záloha / 6:10 - 18:10 8. staniční záloha / 18:10 - 24:00 7. staniční záloha |
BNO HN 0:00 - 4:30 7. staniční záloha |
BNO HN 14:00 - 24:00 7. staniční záloha |
PP Znojmo má ve stavu 5 lokomotiv řady 714, z nichž 2 turnusuje. Oproti GVD 2010/2011 se jedná o pokles jedné turnusované lokomotivy.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
T 466.0039 |
1995/16807 |
92 54 2 714.204-5 |
|
2011-12-11 |
T 466.0179 |
1996/16891 |
92 54 2 714.210-2 |
|
2011-12-11 |
T 466.0212 |
1996/16892 |
92 54 2 714.211-0 |
|
2011-12-11 |
T 466.0126 |
1997/16917 |
92 54 2 714.226-8 |
|
2011-12-11 |
T 466.0213 |
1997/16921 |
92 54 2 714.230-0 |
|
2011-12-11 |
Na Znojemsku jsou lokomotivy řady 714 provozovány ve dvoudenní turnusové skupině 731. Rozsah nasazení "lachtanů" naznal oproti minulému GVD 2010/2011 pokles:
714 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
(1): BCV 4500 ZNO / 4507 BCV / 4512 ZNO / 4519 BCV / 4522 ZNO |
odstavena v Břeclavi |
odstavena ve Znojmě |
2. |
(1)-(4): ZNO 4511 BCV / 4514 ZNO / 4521 BCV / 4532 HNJ |
odstavena ve Znojmě |
odstavena v Břeclavi |
V DKV Brno se již nevyskytují:
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
T 466.0082 |
1996/16913 |
92 54 2 714.222-7 |
|
2011-12-xx |
Provoz v GVD: 2001/2002 | 2002/2003 | 2003/2004 | 2004/2005 | 2005/2006 | 2006/2007 | 2007/2008 | 2008/2009 | 2009/2010 | 2010/2011