PŘEHLED AKTUALIZACÍ |
|
---|---|
2012-11-25 | Popis GVD 2012/2013. |
2012-12-09 | Aktualizovány údaje o obězích v GVD 2012/2013 a stavu vozidlového parku. |
2012-12-16 | Za řídicí vůz ABfbrdtn795 221 předaný koncem minulého GVD do DKV Plzeň obdrželo DKV Brno dnem 12. 12. 2012 pražský řídicí vůz ABfbrdtn795 201. |
2013-02-02 | K další výměně řídicích vozů řady ABfbrdtn795 v "najbrtím" a "nenajbrtím" nátěru došlo v lednu, kdy z 16. na 17. 1. 2013 se prohodily vozy ABfbrdtn795 222 a 202 mezi brněnským a plzeňským depem. |
2013-02-17 | V DKV Brno byl dne 3. 2. 2013 naposledy řídicí vůz ABfbrdtn795 220, poté odjel do DKV Plzeň. Dočasné snížení stavu vozu by se mělo v dohledné době vykompenzovat příchodem jiného řídicího vozu, patrně ABfbrdtn795 203. |
2013-03-24 | Při sněhové nadílce 18. 3. 2013 se pro řídicí vůz Bfbrdtn794 306 stal osudným strom mezi Silůvkami a Moravskými Bránicemi, do kterého při jízdě s Os 4416 najel. Vůz má poškozené čelo a je odstaven, oprava se provádí v České Třebové. |
2013-05-11 | Dnem 3. 5. 2013 se ve stavu DKV Brno nachází ex plzeňský řídicí vůz ABfbrdtn795 203. |
2013-05-26 | Stromem poškozený řídicí vůz Bfbrdtn794 306 přijel 22. 5. 2013 z České Třebové do Brna jako Sv 1. nsl 869 a 25. 5. 2013 vyjel poprvé do provozu na Os 4404. |
2013-07-21 | Řídicí vůz Bfbrdtn794 307 je od 15. 6. 2013 odstavený z důvodu závady na dveřích. |
2013-09-08 | Od 3. 9. 2013 je řídicí vůz Bfbrdtn794 307 zpět v provozu. |
2013-12-15 | Počet řídicích vozů řady ABfbrdtn795 se na konci GVD snížil ze sedmi na šest převodem vozu 215 do DKV Česká Třebová. V DKV Brno byl tento vůz naposledy 12. 12. 2013. |
Řídicí vozy řady Bfbrdtn794 a ABfbrdtn795 jsou skutečnou raritou mezi ostatními vozovými řadami. Ke stavbě řídicího vozu totiž posloužila vozová skříň a podvozky z poštovního vozu řady Postw (ex Postmw). První vůz s označením Bdbftn 954.001 (ex Postmw 50 54 90-40 242-5, 1984/87922) byl dokončen firmou Pars nova a.s. Šumperk v roce 2006, načež byl vystaven na výstavě Czech Raildays v Ostravě v červnu téhož roku. Další vůz - 954.002 - byl vystaven na strojírenském veletrhu v Brně v září 2006. Na jaře 2007 byly vozy přeznačeny na řadu Bfbrdtn a od 1. 1. 2009 jsou vedeny jako řada Bfbrdtn794 s číselným označením 50 54 86-29 3xx. Ani toto přeznačení však nebylo poslední, od 1. 1. 2010 nesou vozy pozměněné číselné označení 50 54 80-29 3xx. Vůz má k dispozici pouze 2. vozovou třídu.
Vyrobeno bylo celkem 8 vozů této řady. Od prosince 2008 jsou všechny soustředěny do DKV Brno. Oproti minulému GVD 2011/2012 se na počtech vozidel nic nemění, tzn. v Brně je 8 vozů a v turnuse jezdí 6 vozů.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
Postmw 50 54 90-40 242-5 |
1984/87922 |
Bfbrdtn794 50 54 80-29 301-6 |
ASTERIX; později 954.001 a 50 54 86-29 301 |
2012-12-09 |
Postmw 50 54 90-40 200-3 |
1984/87880* |
Bfbrdtn794 50 54 80-29 302-4 |
ALOIS; později 954.002 a 50 54 86-29 302; *po výrobě měl vůz výr. štítek 1984/87913 |
2012-12-09 |
Postmw 50 54 90-40 243-3 |
1984/87923 |
Bfbrdtn794 50 54 80-29 303-2 |
ZDEŇKA; později 954.003 a 50 54 86-29 303 |
2012-12-09 |
Postmw 50 54 90-40 209-4 |
1984/87889 |
Bfbrdtn794 50 54 80-29 304-0 |
FERDA; později 954.004 a 50 54 86-29 304 |
2012-12-09 |
Postmw 50 54 90-40 261-8 |
1984/87941 |
Bfbrdtn794 50 54 80-29 305-7 |
BERUŠKA; později 954.005 a 50 54 86-29 305 |
2012-12-09 |
Postmw 50 54 90-40 222-7 |
1984/87902 |
Bfbrdtn794 50 54 80-29 306-5 |
OBELIX; později 954.006 a 50 54 86-29 306 |
2013-05-25 |
Postmw 50 54 90-40 211-0 |
1984/87891 |
Bfbrdtn794 50 54 80-29 307-3 |
MARKÉTKA; později 954.007 a 50 54 86-29 307 |
2013-09-03 |
Postmw 50 54 90-40 246-6 |
1984/87926 |
Bfbrdtn794 50 54 80-29 308-1 |
TONIČKA; později 954.008 a 80 54 86-29 308 |
2012-12-09 |
Vozy řady Bfbrdtn794 jsou zařazeny do dvou turnusových skupin 942 a 943.
Turnusová skupina 942 je čtyřdenní a 943 dvoudenní. Řídicí vozy jezdí výhradně s motorovými vozy řady 842. Stručný popis oběhů naleznete na stránce o motorových vozech řady 842.
Okruh tratí, kde se s těmito soupravami můžeme setkat, se oproti minulému GVD zúžil o trať Tišnov - Brno - Vranovice:
240 Brno - Náměšť nad Oslavou;
244 Brno - Hrušovany nad Jevišovkou / Moravské Bránice - Oslavany;
246 Znojmo - Břeclav;
340 Brno - Uherské Hradiště;
341 Kunovice - Staré Město u Uh. Hradiště.
Další variantou řídicích vozů je provedení s 1. a 2. vozovou
třídou. Tyto vozy byly označeny inventárními čísly od 201 výše, do konce roku
2008 pod označením ABfbrdtn 954.2, od 1. 1. 2009 jako řada ABfbrdtn795 s číselným označením 50 54 86-29 2xx. V
průběhu výroby bylo číselné označení změněno na 50 54 80-29 2xx. Tyto vozy se v DKV Brno zprvu nevyskytovaly, neboť
si objednavatel regionální dopravy nepřál mít v regionální dopravě 1. vozovou třídu. Od poloviny roku 2007 se však jiné vozy než
varianta s 1. a 2. třídou nevyráběly, a tak se tyto vozy objevily i v DKV Brno.
Prvním vozem ve stavu DKV Brno se stal 1. 7. 2009 vůz ABfbrdtn795 50
54 80-29 215. Vozů bylo k ČD dodáno celkem 26.
Ve stavu DKV Brno se nachází 7 vozů (přímo během přechodu mezi GVD 2011/2012 a 2012/2013 bylo vlivem postupných redislokací ve stavu jen 6 vozů a dále tento podstav trval v období 4. 2. - 2. 5. 2013 po předání vozu 220 do plzeňského depa do doby příjezdu vozu 203; na úplném konci GVD pak sošlo k trvalému snížení na 6 vozů, a sice od 13. 12. 2013), z nichž 6 je turnusováno. Jedná se tedy o stejný stav jako v GVD 2011/2012.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
Postmw 50 54 90-40 279-7 |
1985/87959 |
ABfbrdtn795 50 54 80-29 201-8 |
TONÍK |
2012-12-12 |
Postmw 50 54 90-40 214-4 |
1984/87894 |
ABfbrdtn795 50 54 80-29 202-6 |
ČERTÍK |
2013-01-17 |
Postmw 50 54 90-40 247-4 |
1985/87925 |
ABfbrdtn795 50 54 80-29 203-4 |
JERRY; výr. štítek chybný, původ vozu nespolehlivý |
2013-05-03 |
Postmw 50 54 90-40 208-6 |
1985/87935* |
ABfbrdtn795 50 54 80-29 216-6 |
VLADIMÍR; výr. štítek chybný, původ vozu nespolehlivý |
2012-12-09 |
Postmw 50 54 90-40 212-8 |
1984/87892 |
ABfbrdtn795 50 54 80-29 223-2 |
BEDŘIŠKA; nátěr "Najbrt" |
2012-12-09 |
Postmw 50 54 90-40 248-2 |
1985/87928 |
ABfbrdtn795 50 54 80-29 224-0 |
MAREK |
2012-12-09 |
Řídicí vozy řady ABfbrdtn795 jezdí v jedné společné turnusové skupině 941. Vždy tvoří soupravu v řazení motorový vůz řady 854 + přípojný vůz řady Bdtn756 + řídicí vůz řady ABfbrdtn795. "Motografy" se vyskytují na následujících tratích, v porovnání s minulým GVD 2011/2012 se nic nemění:
240 Brno - Jihlava;
340 Brno - Uherské Hradiště;
341 Kunovice - Staré Město u Uherského Hradiště.
Řídicí vozy zařazené do turnusové skupiny 941 jezdí s motorovými vozy řady 854 zařazenými v TS 841 a přípojnými vozy řady Bdtn756 v TS 041. Stručný popis oběhů naleznete u TS 841.
V DKV Brno se již nevyskytují:
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
Postmw 50 54 90-40 201-1 |
1984/87881 |
ABfbrdtn795 50 54 80-29 215-8 |
FRANTIŠEK |
2013-12-13 |
Postmw 50 54 90-40 276-3 |
1985/87956 |
ABfbrdtn795 50 54 80-29 220-8 |
JAROSLAV |
2013-02-04 |
Postmw 50 54 90-40 245-8 |
1984/87925 |
ABfbrdtn795 50 54 80-29 222-4 |
MARTIN; nátěr "Najbrt" |
2013-01-17 |
Řídicí vůz ABfbrdtn795 215 "František" na Silvestra roku 2012 tlačený motorovým vozem 842.018 vjíždí do Valtic. Autor snímku ing. Tomáš Kašpařík. Os 4112 v čele s řídicím vozem ABfbrdtn795 220 "Jaroslav" dne 26. 5. 2012 v Nemoticích; vlevo "singrovka" KPKV 820.113. Autor snímku ing. Tomáš Kašpařík. Os 4852 v Zastávce u Brna s duhou v pozadí dne 25. 6. 2012 vedený řídicím vozem ABfbrdtn795 222 "Martin". Autor snímku Zdeněk Kotyza.
|
Provoz v GVD: 2006/2007 | 2007/2008 | 2008/2009 | 2009/2010 | 2010/2011 | 2011/2012