PŘEHLED AKTUALIZACÍ |
|
---|---|
2013-11-24 | Popis GVD 2013/2014. |
2013-12-15 | Aktualizovány údaje o obězích v GVD 2013/2014 a stavu vozidlového parku. |
2014-03-16 | Dne 7. 3. 2014 došlo při jízdě vlaku Os 4421 k jeho vykolejení na výhybce v ŽST Brno hl. n., řídicí vůz Bfbrdtn794 307 je odstaven. Stručný popis mimořádné události je zde. |
2014-04-13 | Řídicí vůz Bfbrdtn794 307 je od 22. 3. 2014 opět provozní. |
Řídicí vozy řady Bfbrdtn794 a ABfbrdtn795 jsou skutečnou raritou mezi ostatními vozovými řadami. Ke stavbě řídicího vozu totiž posloužila vozová skříň a podvozky z poštovního vozu řady Postw (ex Postmw). První vůz s označením Bdbftn 954.001 (ex Postmw 50 54 90-40 242-5, 1984/87922) byl dokončen firmou Pars nova a.s. Šumperk v roce 2006, načež byl vystaven na výstavě Czech Raildays v Ostravě v červnu téhož roku. Další vůz - 954.002 - byl vystaven na strojírenském veletrhu v Brně v září 2006. Na jaře 2007 byly vozy přeznačeny na řadu Bfbrdtn a od 1. 1. 2009 jsou vedeny jako řada Bfbrdtn794 s číselným označením 50 54 86-29 3xx. Ani toto přeznačení však nebylo poslední, od 1. 1. 2010 nesou vozy pozměněné číselné označení 50 54 80-29 3xx. Vůz má k dispozici pouze 2. vozovou třídu.
Vyrobeno bylo celkem 8 vozů této řady. Od prosince 2008 jsou všechny soustředěny do DKV Brno. Oproti minulému GVD 2012/2013 se na počtech vozidel nic nemění, tzn. v Brně je 8 vozů a v turnuse jezdí 6 vozů.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
Postmw 50 54 90-40 242-5 |
1984/87922 |
Bfbrdtn794 50 54 80-29 301-6 |
ASTERIX; později 954.001 a 50 54 86-29 301 |
2013-12-15 |
Postmw 50 54 90-40 200-3 |
1984/87880* |
Bfbrdtn794 50 54 80-29 302-4 |
ALOIS; později 954.002 a 50 54 86-29 302; *po výrobě měl vůz výr. štítek 1984/87913 |
2013-12-15 |
Postmw 50 54 90-40 243-3 |
1984/87923 |
Bfbrdtn794 50 54 80-29 303-2 |
ZDEŇKA; později 954.003 a 50 54 86-29 303 |
2013-12-15 |
Postmw 50 54 90-40 209-4 |
1984/87889 |
Bfbrdtn794 50 54 80-29 304-0 |
FERDA; později 954.004 a 50 54 86-29 304 |
2013-12-15 |
Postmw 50 54 90-40 261-8 |
1984/87941 |
Bfbrdtn794 50 54 80-29 305-7 |
BERUŠKA; později 954.005 a 50 54 86-29 305 |
2013-12-15 |
Postmw 50 54 90-40 222-7 |
1984/87902 |
Bfbrdtn794 50 54 80-29 306-5 |
OBELIX; později 954.006 a 50 54 86-29 306 |
2013-12-15 |
Postmw 50 54 90-40 211-0 |
1984/87891 |
Bfbrdtn794 50 54 80-29 307-3 |
MARKÉTKA; později 954.007 a 50 54 86-29 307 |
2014-03-22 |
Postmw 50 54 90-40 246-6 |
1984/87926 |
Bfbrdtn794 50 54 80-29 308-1 |
TONIČKA; později 954.008 a 80 54 86-29 308 |
2013-12-15 |
Vozy řady Bfbrdtn794 jsou zařazeny do dvou turnusových skupin 942 a 943.
Turnusová skupina 942 je čtyřdenní a 943 dvoudenní. Řídicí vozy jezdí výhradně s motorovými vozy řady 842. Stručný popis oběhů naleznete na stránce o motorových vozech řady 842.
Okruh tratí, kde se s těmito soupravami můžeme setkat je stejný jako v minulém GVD:
240 Brno - Náměšť nad Oslavou;
244 Brno - Hrušovany nad Jevišovkou / Moravské Bránice - Oslavany;
246 Znojmo - Břeclav;
340 Brno - Uherské Hradiště;
341 Kunovice - Staré Město u Uh. Hradiště.
Další variantou řídicích vozů je provedení s 1. a 2. vozovou
třídou. Tyto vozy byly označeny inventárními čísly od 201 výše, do konce roku
2008 pod označením ABfbrdtn 954.2, od 1. 1. 2009 jako řada ABfbrdtn795 s číselným označením 50 54 86-29 2xx. V
průběhu výroby bylo číselné označení změněno na 50 54 80-29 2xx. Tyto vozy se v DKV Brno zprvu nevyskytovaly, neboť
si objednavatel regionální dopravy nepřál mít v regionální dopravě 1. vozovou třídu. Od poloviny roku 2007 se však jiné vozy než
varianta s 1. a 2. třídou nevyráběly, a tak se tyto vozy objevily i v DKV Brno.
Prvním vozem ve stavu DKV Brno se stal 1. 7. 2009 vůz ABfbrdtn795 50
54 80-29 215. Vozů bylo k ČD dodáno celkem 26.
Ve stavu DKV Brno se nachází 6 vozů, z nichž 6 je turnusováno. Oproti předchozímu GVD 2012/2013 se snížil inventární počet o jeden vůz.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
Postmw 50 54 90-40 279-7 |
1985/87959 |
ABfbrdtn795 50 54 80-29 201-8 |
TONÍK |
2013-12-15 |
Postmw 50 54 90-40 214-4 |
1984/87894 |
ABfbrdtn795 50 54 80-29 202-6 |
ČERTÍK |
2013-12-15 |
Postmw 50 54 90-40 247-4 |
1985/87925 |
ABfbrdtn795 50 54 80-29 203-4 |
JERRY; výr. štítek chybný, původ vozu nespolehlivý |
2013-12-15 |
Postmw 50 54 90-40 208-6 |
1985/87935* |
ABfbrdtn795 50 54 80-29 216-6 |
VLADIMÍR; výr. štítek chybný, původ vozu nespolehlivý |
2013-12-15 |
Postmw 50 54 90-40 212-8 |
1984/87892 |
ABfbrdtn795 50 54 80-29 223-2 |
BEDŘIŠKA; nátěr "Najbrt" |
2013-12-15 |
Postmw 50 54 90-40 248-2 |
1985/87928 |
ABfbrdtn795 50 54 80-29 224-0 |
MAREK |
2013-12-15 |
Řídicí vozy řady ABfbrdtn795 jezdí v jedné společné turnusové skupině 941. Vždy tvoří soupravu v řazení motorový vůz řady 854 + přípojný vůz řady Bdtn756 + řídicí vůz řady ABfbrdtn795. "Motografy" se vyskytují na následujících tratích, v porovnání s minulým GVD 2012/2013 se nic nemění:
240 Brno - Jihlava;
340 Brno - Uherské Hradiště;
341 Kunovice - Staré Město u Uherského Hradiště.
Řídicí vozy zařazené do turnusové skupiny 941 jezdí s motorovými vozy řady 854 zařazenými v TS 841 a přípojnými vozy řady Bdtn756 v TS 041. Stručný popis oběhů naleznete u TS 841.
Provoz v GVD: 2006/2007 | 2007/2008 | 2008/2009 | 2009/2010 | 2010/2011 | 2011/2012 | 2012/2013