Motorové vozy ř. 842

PŘEHLED AKTUALIZACÍ

2015-11-21

Popis GVD 2015/2016.

2015-12-13

Aktualizovány údaje o obězích v GVD 2015/2016 a stavu vozidlového parku.

2016-01-30

Dne 28. 1. 2016 došlo na odstavném nádraží A v ŽST Brno hl. n. při sunutí soupravy po vlaku Sp 1923 k vykolejení motorového vozu 842.016, vůz je odstaven.

2016-02-28

Tříměsíční výluka mezi Slavkovem u Brna a Brnem přinesla od 21. 2. 2016 změnu v turnusových skupinách 845 a 846. Motorový vůz 842.016 je od 15. 2. 2016 opět provozní.

2016-03-13

Ve Znojmě došlo 29. 2. 2016 k vykolejení "kvatra" 842.019, vůz už zůstane odstaven do plánované opravy MVY; do Brna-Maloměřic byl převezen následující den "nehoďákem".

2016-03-27

Motorový vůz 842.019 odjel 22. 3. 2016 do DPOV Veselí nad Moravou na opravu MVY.

2016-04-24

Z důvodu opravy čelních dveří je od 4. 4. 2016 odstaveno "kvatro" 842.002.

2016-05-15

Od 27. 4. 2016 je motorový vůz 842.002 opět provozní.

2016-06-05

Při jízdě Sp 1738 dne 27. 5. 2016 došlo k najetí do spadlého stromu a vykolejení motorového vozu 842.002 jednou nápravou, vůz je tak odstaven.

2016-06-24

Motorový vůz 842.019 je od 9. 6. 2016 zpět v provozu. Dne 22. 6. 2016 se střetlo "kvatro" 842.009 v čele Os 4310 s automobilem a je tak odstaveno.

2016-08-07

Od 1. 8. 2016 je motorový vůz 842.002 provozní.

2016-08-28

Nepřetržitá výluka mezi Náměští nad Oslavou a Krahulovem zahájená 29. 7. 2016 přinesla změnu v turnusových skupinách 845, 847 a vznikla nová turnusová skupina 845a.

2016-09-18

Dne 6. 9. 2016 odjel do DPOV Veselí nad Moravou na opravu MVY motorový vůz 842.037 a je tak odstaven. Z důvodu podstavu provozních "Regionov" najelo 14./15. 9. 2016 "kvatro" 842.016 do Znojma, kde by nyní mělo na nějakou dobu přebrat výkony ze Znojma do Okříšek či Miroslavi místo motorové jednotky řady 814.0.

2016-10-02

Motorový vůz 842.009 se 18. 9. 2016 vrátil do provozu. "Kvatro" 842.016 ve Znojmě moc dlouho nezůstalo, 19. 9. 2016 se vrátilo do Brna.

2016-11-13

Motorový vůz 842.037 je od 9. 11. 2016 opět provozní.


842n Motorové vozy ř. 842, přezdívané "kvatra", byly vyrobeny v letech 1988–1994 ve Studénce. Původně měly nést označení M 273.2, ale toto označení zůstalo nakonec nevyužito a oba dva protypy dokončené koncem roku 1988 nesly již nové označení jako řada 842. Sériová výroba 35 vozů proběhla v letech 1993–1994. Prototypy se od sériově vyráběných vozů liší mírně i vzhledem, proto zde uvádím oba obrázky.

 

V listopadu 2008 vyhlásily ČD výběrové řízení na modernizaci motorových vozů řady 842, které se ujala firma Pars Nova a.s. v Šumperku. Modernizace započaly zkraje roku 2010, k dokončení posledních dvou vozů - 842.001 a 842.002 - došlo v druhé polovině prosince 2013, do pravidelného provozu se však vozy dostaly až 7. 1., resp. 11. 1. 2014.

 

V DKV Brno se nachází 18 motorových vozů řady 842 (včetně obou prototypů), z nichž 15 je turnusováno. Turnusová potřeba ani inventární stav se oproti předešlému GVD neliší.

PJ Horní Heršpice


Původní označení

Rok / výr. číslo

Současné označení

Poznámka

Aktualizace

-

1988/91425

95 54 5 842.001-0

MOJMÍR

2015-12-13

-

1988/91426

95 54 5 842.002-8

RICHARD

2016-08-01

-

1993/92843

95 54 5 842.004-4

 

2015-12-13

-

1993/92848

95 54 5 842.009-3

 

2016-09-18

-

1993/92853

95 54 5 842.014-3

PEPA

2015-12-13

-

1993/92854

95 54 5 842.015-0

 

2015-12-13

-

1993/92855

95 54 5 842.016-8

 

2016-09-19

-

1993/92856

95 54 5 842.017-6

 

2015-12-13

-

1993/92857

95 54 5 842.018-4

 

2015-12-13

-

1993/92858

95 54 5 842.019-2

 

2016-06-09

-

1993/92861

95 54 5 842.022-6

 

2015-12-13

-

1993/93680

95 54 5 842.026-7

ALOIS

2015-12-13

-

1993/93681

95 54 5 842.027-5

ZDENEČEK

2015-12-13

-

1993/93682

95 54 5 842.028-3

 

2015-12-13

-

1993/93685

95 54 5 842.031-7

 

2015-12-13

-

1994/93686

95 54 5 842.032-5

 

2015-12-13

-

1994/93687

95 54 5 842.033-3

HONZÍK

2015-12-13

-

1994/93691

95 54 5 842.037-4

 

2016-11-09


Motorové vozy řady 842 jezdí v pěti turnusových skupinách 840, 845, 846, 847 a 848. Oproti předešlému GVD se "kvatra" nově objeví místo motorových vozů řady 854 v úseku Veselí nad Moravou - Strážnice:

První turnusová skupina 840 je šestidenní a motorové vozy řady 842 jezdí spojené s řídicími vozy řady Bfbrdtn794 z TS 940. Těžiště výkonů se odehrává na trati Brno - Hrušovany nad Jevišovkou a Moravské Bránice - Ivančice. V menší míře se "kočkopsi" ukáží na trati Brno - Jihlava, v pracovní dny ráno zajedou i do Starého Města u Uherského Hradiště a Strážnice; v nepracovní dny jezdí nocovat do Veselí nad Moravou a rovněž zavítají na trať Znojmo - Břeclav.

 

Dva motorové vozy jezdí v turnusové skupině 845. V pracovní dny "kvatro" ráno vyjede z Kyjova do Brna jako Os 4146, odpoledne jezdí mezi Brnem a Ivančicemi, večer jede nocovat do Zastávky u Brna, aby druhý den ráno jelo na zastávku Jihlava-Bosch Diesel (4854 // 4802). Po návratu do Brna udělá odpolední výkon Brno - Jihlava na vlacích 4812 / 4819. Po příjezdu do Brna pokračuje jako Os 4125 do Kyjova. V sobotu je jeden motorový vůz na osobních vlacích Moravské Bránice - Ivančice / Bohutice, druhý na "vláře", v neděli jsou na vlárské trati oba dva. Po dobu tříměsíční výluky mezi Slavkovem u Brna a Brnem od 21. 2. 2016 do 21. 5. 2016 se z Kyjova motorový vůz vracel v úterý až pátek do Brna již na vlaku 4144, z neděle na pondělí zajížděl až do Bylnice na obratu 1735 // 4302 / 4110. Z důvodu nepřetržité výluky Náměšť nad Oslavou - Krahulov je od 29. 7. 2016 až do konce grafikonu turnusová skupina 845 zredukována na jednodenní oběh - v pracovní dny odveze pár osobních vlaků Brno - Kyjov a odpoledne zajíždí do Ivančic, v sobotu jezdí z Moravských Bránic do Ivančic a Bohutic a večer se přesune na "dolní vláru". Protože jedna veselská motorová jednotka řady 814.0 odjela vypomáhat do Havlíčkova Brodu, přesunulo se uvolněné "kvatro" z TS 845 do Veselí nad Moravou, kde drží zálohu za "Regionovy", v sobotu vyjíždí na obrat do Brna na vlacích 4102 / 4109; jedná se o novou turnusovou skupinu 845a.

 

Další pětice motorových vozů řady 842 je zařazena do turnusové skupiny 846. První turnusový den vyjíždí "kvatro" z Nesovic do Tišnova přímým vlakem (4142 / 4964), obdobně zpět z Tišnova do Starého Města u Uherského Hradiště (4961 / 1721), po návratu do Brna pak odpoledne jezdí do Ivančic. Večer odjede do Veselí nad Moravou, aby druhý den mohl jezdit na "horní vláře", odpoledne přejíždí z Veselí nad Moravou do Hrušovan nad Jevišovkou (1730 / 1926) a celý 3. turnusový den se pohybuje na trati Znojmo - Břeclav. V následujícím dni se přesunuje na relaci (Brno -) Moravské Bránice - Ivančice, zde setrvává až do dopoledních hodin posledního turnusového dne, odpoledne provádí výkony mezi Brnem a Nemoticemi. Uvedený popis platí pro pracovní dny. O víkendech zajíždí v 1. turnusovém dni s IRO (integrovaný rozvoz opilců) do Hustopečí u Brna (4651 / 4900) a dopoledne provede "zub" do Náměště nad Oslavou. Druhý den se pohybuje mezi Brnem a Bylnicí, 3. a 4. den na trati Břeclav - Znojmo a pátý den na "Ivančicích". Po dobu tříměsíční výluky mezi Slavkovem u Brna a Brnem od 21. 2. 2016 do 21. 5. 2016 zůstala tato turnusová skupina 5denní, ale s jinými přechody mezi "vlárou" (na níž jsou obraty do značné míry odchylné) a "znojemskými" výkony.

 

Jednodenní "tradiční" oběh motorového vozu (v němž kdysi dosluhovaly poslední brněnské provozní motorové vozy řady 850 - viz tabulka z GVD 2011/2012) obsahuje turnusová skupina 847, v níž se "kvatro" celý týden pohybuje na "vláře", do Veselí nad Moravou najíždí jako Os 4101 (v pracovní dny), resp. Os 4105 (v sobotu, předtím si zajede do Nesovic jako 4139 / 4140) a zpět do Brna se vrací v pracovní dny a neděli na Sp 1738. Od 29. 7. 2016 do konce grafikonu je oběh v pátek a sobotu mírně upraven.

 

Poslední brněnské "kvatro" se nalézá v turnusové skupině 848. Jedná se o výkony na osobních vlacích Vyškov na Moravě - Nezamyslice se zájezdem do Přerova (třikrát v pracovním dni). Zbrojení se provádí tak jako v minulém GVD v Prostějově hl. n., kam odjíždí z Nezamyslic v pracovní dny jako Sv 4084 v 15:20 h a zpět do Nezamyslic jako Sv 4085 s odjezdem v 16.15 h. Nahrazují se tak soupravové jízdy do Brna; propojení s PJ Horní Heršpice se děje 1x týdně nájezdem z Brna-Horních Heršpic v neděli v 5:03 h jako Sv 4074 (přes Blažovice) a zpět se vrátí až následující sobotu ve 20.10 h jako Sv 4087 (přes Sokolnice-Telnice).


Provoz v GVD: 2001/2002 | 2002/2003 | 2003/2004 | 2004/2005 | 2005/2006 | 2006/2007 | 2007/2008 | 2008/2009 | 2009/2010 | 2010/2011 | 2011/2012 | 2012/2013 | 2013/2014 | 2014/2015

Kliknutím zde se dostanete na vršek stránky