PŘEHLED AKTUALIZACÍ |
|
---|---|
2018-07-14 | Překlopení stavu vozidel vedených v DKV Brno pod OCÚ Východ - SÚ Havlíčkův Brod, Horní Heršpice, Maloměřice, Veselí nad Moravou a Znojmo. |
2018-09-30 | Řídicí vůz Bfhpvee295 021 je od 11. 9. 2018 odstaven z důvodu závady na CZE. |
2018-10-28 | Dne 14. 10. 2018 došlo k zprovoznění řídicího vozu Bfhpvee295 021 a naopak k odstavení řídicího vozu Bfhpvee295 025 pro více závad. |
2018-11-11 | Od 5. 11. 2018 je řídicí vůz Bfhpvee295 025 v provozu. |
2018-11-25 | Pro více závad je od 16. 11. 2018 odstaven řídicí vůz Bfhpvee295 024. |
Řídicí vozy řady Bfhpvee295 jsou určeny do souprav vozů osobní dopravy s elektrickými nebo motorovými lokomotivami. Zdrojem pro výrobu řídicích vozů se staly osobní vozy Bdt279 vyráběné ve Vagónce Studénka v letech 1986–1987. V Pars Nova a.s. v Šumperku bylo vyrobeno celkem 34 řídicích vozů této řady, původně měly dodávky vozů probíhat v letech 2010–2012. První vůz byl však představen až v červnu 2011 na výstavě Czech Raildays v Ostravě, poslední vozy vyjely až v roce 2013.
Pracovním označením pro tyto řídicí vozy se stala řada 961, avšak obsazení této řady není možné vzhledem k mezitím proběhlému vývoji v označování řídicích vozů. Vozy obdržely řadu Bfhpvee295 s číselným označením 50 54 80-30. Řešení čela vozu připomínající buclaté tváře daly tomuto vozu přezdívku sysel (Sysel obecný - Spermophillus citellus, hlodavec z čeledi veverkovitých).
Ve sledovaných střediscích údržby OCÚ Východ se nachází 9 vozů (do 12. 4. 2018 zde bylo 10 vozů) řady Bfhpvee295, z nichž 7 je turnusovaných. Počty k začátku GVD 2017/2018 byly stejné jako v předchozím GVD.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
Btme 50 54 21-08 017-5 |
1986/90462 |
Bfhpvee295 50 54 80-30 021-7 |
SILVIE |
2018-10-14 |
Btme 50 54 21-08 061-3 |
1986/90506 |
Bfhpvee295 50 54 80-30 022-5 |
|
2017-12-10 |
Btme 50 54 21-08 160-3 |
1987/90605 |
Bfhpvee295 50 54 80-30 023-3 |
LOJZÍK |
2017-12-10 |
Btme 50 54 21-08 161-1 |
1987/90606 |
Bfhpvee295 50 54 80-30 024-1 |
PAVLÍNKA; odstaven - více závad |
2018-11-16 |
Btme 50 54 21-08 016-7 |
1986/90461 |
Bfhpvee295 50 54 80-30 025-8 |
SIMONA |
2018-11-05 |
Btme 50 54 21-08 158-7 |
1987/90603 |
Bfhpvee295 50 54 80-30 026-6 |
RASŤA |
2017-12-10 |
Btme 50 54 21-08 172-8 |
1987/90617 |
Bfhpvee295 50 54 80-30 027-4 |
|
2018-03-14 |
Btme 50 54 21-08 155-3 |
1987/90600 |
Bfhpvee295 50 54 80-30 028-2 |
ŠINDELKA |
2017-12-10 |
Btme 50 54 21-08 051-4 |
1986/90496 |
Bfhpvee295 50 54 80-30 029-0 |
MICHAL |
2017-12-10 |
Řídicí vozy řady Bfhpvee295 jezdí ve dvou turnusových skupinách 9045 a 9046 (ex TS 945 a 946). Ve srovnání s minulým GVD jezdí řídicí vozy na stejných tratích:
250 Tišnov - Brno - Břeclav;
260 Brno - Rájec-Jestřebí;
270 Přerov - Olomouc;
300 Brno - Křenovice horní n.;
330 Břeclav - Přerov.
Pět řídicích vozů řady Bfhpvee295 je zařazeno do turnusové skupiny 9045 (ex TS 845), což jsou především osobní vlaky na trati Břeclav - Přerov. Řídicí vozy jezdí s lokomotivami řady 362 z turnusové skupiny 305.
Turnusová skupina 9046 (ex TS 946) je dvoudenní a zahrnuje obraty osobních vlaků na rameni Vranovice - Tišnov a Křenovice hor. n. - Rájec-Jestřebí. Řídicí vozy jezdí od nedělního večera do sobotního rána a jezdí spolu s lokomotivami řady 242 z turnusové skupiny 204.
Provoz v GVD: 2011/2012 | 2012/2013 | 2013/2014 | 2014/2015 | 2015/2016 | 2016/2017 | 2017/2018 (DKV Brno)