PŘEHLED AKTUALIZACÍ |
|
---|---|
2018-06-30 | Překlopení stavu vozidel vedených v DKV Brno pod OCÚ Východ - SÚ Havlíčkův Brod, Horní Heršpice, Maloměřice, Veselí nad Moravou a Znojmo. |
2018-07-14 | Lokomotiva 242.214 je od 4. 7. 2018 provozní. |
2018-08-05 | Opět provozní je od 16. 7. 2018 "plechovka" 242.272. Pro závadu na odporech je od 3. 8. 2018 odstavena lokomotiva 242.238. |
2018-08-26 | Lokomotiva 242.238 je od 20. 8. 2018 zpět v provozu. |
2018-09-09 | Po opravě EVY se 27. 8. 2018 vrátila do provozu "plechovka" 242.268. Téhož dne došlo k odstavení lokomotivy 242.272 z důvodu protočených obručí, stroj si zrovna počká na termín plánované opravy EVY. |
2018-09-30 | Odstavené jsou nově "plechovky" 242.261 od 6. 9. 2018 z důvodu protočené obruče, 242.278 od 20. 9. 2018 pro závadu na trakčním motoru a 242.227 od 21. 9. 2018 pro závadu na podvozku. |
2018-10-28 | Provozní jsou lokomotivy 242.227 od 3. 10. 2018 a 242.278 od 17. 10. 2018. |
2018-11-11 | Plochy na kolech jsou důvodem odstavení lokomotivy 242.214 od 26. 10. 2018. Z důvodu protočené obruče je od 6. 11. 2018 odstavena "plechovka" 242.268. |
2018-11-25 | "Plechovka" 242.214 je od 17. 11. 2018 opět provozní. |
2018-12-09 | Do provozu se 24. 11. 2018 vrátila lokomotiva 242.268. |
Elektrické lokomotivy řady 242 - tedy "plecháče" - nesly původně označení S 499.02 a byly vyráběny ve Škodě Plzeň v počtu 86 kusů v letech 1975 až 1981. Po odčlenění dceřiné společnosti ČD Cargo v roce 2007 připadly všechny společnosti ČD, a.s., pro zajištění vozby v osobní dopravě.
Ve sledovaných střediscích údržby OCÚ Východ se nachází 27 strojů, z nichž 19 je turnusovaných. Počet zaturnusovaných lokomotiv se tak oproti minulému GVD nemění, inventární počet se na začátku GVD oproti konci předešlého GVD navýšil o jednu lokomotivu.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
S 499.0204 |
91 54 7 242.204-6 |
|
2017-12-10 |
|
S 499.0207 |
91 54 7 242.207-9 |
|
2017-12-10 |
|
S 499.0209 |
1975/6824 |
91 54 7 242.209-5 |
|
2017-12-10 |
S 499.0214 |
1975/6829 |
91 54 7 242.214-5 |
|
2018-11-17 |
S 499.0217 |
1975/6832 |
91 54 7 242.217-8 |
|
2018-05-09 |
S 499.0221 |
1975/6836 |
91 54 7 242.221-0 |
|
2017-12-10 |
S 499.0227 |
1975/6842 |
91 54 7 242.227-7 |
|
2018-10-03 |
S 499.0228 |
91 54 7 242.228-5 |
odstavena - vibrace pojezdu |
2016-05-18 |
|
S 499.0229 |
1975/6844 |
91 54 7 242.229-3 |
|
2017-12-10 |
S 499.0234 |
1979/7273 |
91 54 7 242.234-3 |
|
2017-12-10 |
S 499.0235 |
91 54 7 242.235-0 |
|
2018-05-29 |
|
S 499.0236 |
1979/7275 |
91 54 7 242.236-8 |
|
2017-12-10 |
S 499.0238 |
1979/7277 |
91 54 7 242.238-4 |
|
2018-08-20 |
S 499.0240 |
1979/7279 |
91 54 7 242.240-0 |
WTB |
2017-12-10 |
S 499.0242 |
1979/7281 |
91 54 7 242.242-6 |
WTB |
2017-12-10 |
S 499.0246 |
1979/7285 |
91 54 7 242.246-7 |
|
2017-12-10 |
S 499.0247 |
1979/7286 |
91 54 7 242.247-5 |
odstavena - vibrace pojezdu |
2018-06-16 |
S 499.0248 |
1979/7287 |
91 54 7 242.248-3 |
|
2017-12-10 |
S 499.0253 |
1979/7292 |
91 54 7 242.253-3 |
|
2017-12-10 |
S 499.0260 |
1981/7606 |
91 54 7 242.260-8 |
|
2017-12-10 |
S 499.0261 |
1981/7607 |
91 54 7 242.261-6 |
odstavena - protočená obruč |
2018-09-06 |
S 499.0264 |
1981/7610 |
91 54 7 242.264-0 |
WTB |
2017-12-10 |
S 499.0268 |
1981/7614 |
91 54 7 242.268-1 |
|
2018-11-24 |
S 499.0272 |
1981/7618 |
91 54 7 242.272-3 |
odstavena - protočené obruče a oprava EVY |
2018-08-27 |
S 499.0273 |
1981/7619 |
91 54 7 242.273-1 |
|
2017-12-10 |
S 499.0278 |
1981/7624 |
91 54 7 242.278-0 |
|
2018-10-17 |
S 499.0285 |
1981/7631 |
91 54 7 242.285-5 |
odstavena - protočené obruče |
2015-06-01 |
Obraty lokomotiv řady 242 jsou rozděleny do čtyř turnusových skupin, označených 2002, 2003, 2004 a 2005 (ex TS 202 až 205). Na pravidelných výkonech můžeme lokomotivy vidět na těchto tratích, stav je stejný jako v minulém GVD:
225 Havlíčkův Brod - Počátky-Žirovnice;
230 Havlíčkův Brod - Čáslav;
250 Havlíčkův Brod - Brno - Břeclav;
260 Brno - Rájec-Jestřebí;
300 Brno - Křenovice horní nádraží.
Hned 14 z 19 lokomotiv obíhá v turnusové skupině 2002 (ex TS 202). Lokomotivy dopravují osobní a spěšné vlaky od Břeclavi přes Brno a Žďár nad Sázavou do Havlíčkova Brodu. Odtud dále směřují přes Jihlavu do Počátek-Žirovnice nebo do Čáslavi. Propojení mezi "brněnským" a "vysočinským" oběhem se provádí pomocí 3 párů vlaků v pracovní dny: 970 / 973, 4900 / 8746, 4602 / 8766 a 8743 / 4903, 8755 / 4605. Od 6. 4. do 31. 10. 2018 probíhají stavební práce v úseku Řikonín - Vlkov u Tišnova, v TS 2002 je nyní řazeno 15 lokomotiv, přechody ve Žďáru nad Sázavou zůstávají stejné s tím, že vlaky 4903 a 4605 se nyní "jmenují" 11581 a 11583 a obrat 970 / 973 točí sám na sebe. Zajímavostí je sobotní obrat 4712 / 4721 z Brna do Březové nad Svitavou.
Jedna lokomotiva se nachází celý týden v turnusové skupině 2003 (ex TS 203), v níž dopravuje osobní vlaky v úseku Vranovice - Žďár nad Sázavou. Na páru vlaků 4901 / 4906 v pracovní dny zajíždí do Šakvic a ze soboty na neděli se objeví i v Břeclavi díky obratu 4939 / 4667 // 4600. Od 6. 4. do 31. 10. 2018 probíhají stavební práce v úseku Řikonín - Vlkov u Tišnova, turnusová skupina 2003 je po tuto dobu zrušena.
Třetí turnusová skupina 2004 (ex TS 204) je dvoudenní a je určena pro lokomotivy řady 242 s komunikační linkou WTB dopravující soupravy osobních vlaků ve složení Bdmtee275 + Bdmtee281 + řídicí vůz Bfhpvee295 (řazen v TS 946) v úsecích Vranovice - Brno - Tišnov a Křenovice horní nádraží - Brno - Rájec-Jestřebí. Těžiště výkonů je mezi Hrušovany u Brna a Tišnovem. Do Křenovic horního n. zajede "plechovka" jen jednou ráno od úterý do pátku, do Rájce-Jestřebí zajíždí rovněž jen v ranní době (v pondělí 2x, od úterý do pátku jen 1x) a do Vranovic je obrat veden jen jeden ve večerní době; o letních prázdninách není oběh veden:
242 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
(1): BNO 4040 RJE / 4041 BNO / 4044 RJE / 4045 BNO / 4968 TIV / 4977 BNO / 4976 TIV / 4985 BNO / 4984 TIV / 4633 VRE / 4936 TIV
(2)–(5): BNO 4021 KRE / 4042 RJE / 4043 BNO / 4968 TIV / 4977 BNO / 4976 TIV / 4985 BNO / 4984 TIV / 4633 VRE / 4936 TIV |
odstavena BNO |
BNO 4938 TIV |
2. |
TIV 4953 HUB / 4956 TIV / 4965 BNO / 4966 KUM / 4975 HUB / 4978 TIV / 4987 HUB / 4986 BNO |
TIV 4611 BNO |
odstavena BNO |
Poslední dvě "plechovky" jezdí v dvoudenní turnusové skupině 2005 (ex TS 205). V pracovní dny v úseku Vranovice - Brno - Tišnov na ranních a odpoledních výkonech a v sobotu se projedou v čele osobních vlaků Břeclav - Brno - Tišnov.
Provoz v GVD: 2001/2002 | 2002/2003 | 2003/2004 | 2004/2005 | 2005/2006 | 2006/2007 | 2007/2008 | 2008/2009 | 2009/2010 | 2010/2011 | 2011/2012 | 2012/2013 | 2013/2014 | 2014/2015 | 2015/2016 | 2016/2017 | 2017/2018 (DKV Brno)