Přípojné vozy ř. Bdtn756 a Bdtn757

PŘEHLED AKTUALIZACÍ

2015-11-22

Popis GVD 2015/2016.

2015-12-13

Aktualizovány údaje o obězích v GVD 2015/2016 a stavu vozidlového parku. Po přechodnou dobu (cca do konce roku 2015) bude vůz Bdtn757 jezdit v pracovní dny místo TS 031 v 1. turnusovém dni TS 033, tzn. dojde k prohození s vozem řady Bdtx766.

2016-01-10

Dnem 10. 1. 2016 jsou v TS 031 a 033 řazeny vozy plánovaných řad.

2016-01-30

Dne 28. 1. 2016 došlo na odstavném nádraží A v ŽST Brno hl. n. při sunutí soupravy po vlaku Sp 1923 k vykolejení přípojného vozu Bdtn756 307, vůz je odstaven.

2016-02-28

Tříměsíční výluka mezi Slavkovem u Brna a Brnem přinesla od 21. 2. 2016 změny v turnusových skupinách 040, 042, 043 a vznikla nová TS 043a. Vůz Bdtn756 307 byl po mimořádné událostí shledán za provozuschopný a 1. 2. 2016 vyjel opět do provozu.

2016-06-24

Na opravu PVY odjel 8. 6. 2016 do Nymburku vůz Bdtn756 303 a je tak odstaven.

2016-08-07

Vůz Bdtn756 303 od 1. 8. 2016 opět vozí cestující.

2016-08-28

Nepřetržitá výluka mezi Náměští nad Oslavou a Krahulovem zahájená 29. 7. 2016 přinesla změnu v turnusové skupině 040 a vznikla nová turnusová skupina 047. Od 25. 8. 2016 je ve stavu DKV Brno 24 vozů, neboť vůz Bdtn756 362 byl převeden do DKV Plzeň. V Brně dojezdil 23. 8. 2016 na Sp 1923 a následujícího dne se prostřednictvím vlaků R 901 / Sv 1306 vydal do Prahy a 25. 8. 2016 vlakem R 1228 do Rakovníka.

2016-09-18

Dne 14. 9. 2016 byl vůz Bdtn756 304 přepraven na opravu PVY do DPOV Nymburk a je tak odstaven.

2016-11-13

Vůz Bdtn756 304 vyjel 31. 10. 2016 po opravě do provozu.

2016-11-27

Pro závadu dveří je od 10. 11. 2016 odstaven vůz Bdtn756 308.

2016-12-11

V předstihu před přechodem do nového GVD byl 23. 11. 2016 odeslán z Brna vůz Bdtn756 348 a je nyní ve stavu DKV Plzeň. Ve stavu DKV Brno byl tento vůz naposledy 30. 11. 2016. Inventární počet vozů řady Bdtn756 poklesl na 23.

Přípojné vozy ř. Bdtn756

bdtn756 Vozy řady Bdtn756 vznikly modernizací vozů, které vyrobila v letech 1969–1970 Vagónka Studénka pod označením řady Baim. ČSD tehdy odebraly těchto vozů celkem 120.

 

V roce 1983 byla vozům řada změněna na Bmnp, v roce 1990 na Bnp a konečně v roce 2001 na Btn. Co se týče číselného označení, vozy v letech 1994–1995 obdržely řadu 053.

 

V roce 2004 představila firma KOS Krnov modernizaci jednoho vozu, dostal řadové označení Bdtn 054. Modernizace se ukázala jako zdařilá a v následujících letech následovala modernizace dalších vozů ukončená v roce 2011. Celkem bylo modernizováno 64 vozů. Od 1. 1. 2009 se označení vozu upřesnilo na řadu Bdtn756 a vozy nesou číselný interval 50 54 21-29 3xx.

 

Pro provoz v DKV Brno je k dispozici 23 vozů (do 24. 8. 2016 to bylo 25 vozů a do cca 22. 11. 2016 zde bylo 24 vozů), z nichž 22 je turnusovaných. Ve srovnání s minulým GVD je počet zaturnusovaných vozů k začátku nového grafikonu stejný, inventární počet poklesl o jeden vůz.

PJ Horní Heršpice


Původní označení

Rok / výr. číslo

Současné označení

Poznámka

Aktualizace

Baim 70 54 20-09 240-9

1970/71495

Bdtn756 50 54 21-29 301-8

později 053.072 a 054.240

2015-12-13

Baim 70 54 20-09 217-7

1970/71472

Bdtn756 50 54 21-29 302-6

později 053.017 a 054.217

2015-12-13

Baim 70 54 20-09 248-2

1970/71503

Bdtn756 50 54 21-29 303-4

později 053.077 a 054.248

2016-08-01

Baim 70 54 20-09 236-7

1970/71491

Bdtn756 50 54 21-29 304-2

později 053.021 a 054.236

2016-10-31

Baim 70 54 20-09 222-7

1970/71477

Bdtn756 50 54 21-29 305-9

později 053.019 a 054.222

2015-12-13

Baim 70 54 20-09 286-2

1970/71878

Bdtn756 50 54 21-29 306-7

později 053.040 a 054.286

2015-12-13

Baim 70 54 20-09 303-5

1970/71895

Bdtn756 50 54 21-29 307-5

později 053.026 a 054.303

2016-02-01

Baim 70 54 20-09 229-2

1970/71484

Bdtn756 50 54 21-29 308-3

později 053.069 a 054.229; odstaven - závada dveří

2016-11-10

Baim 70 54 20-09 296-1

1970/71888

Bdtn756 50 54 21-29 309-1

později 053.056 a 054.296

2015-12-13

Baim 70 54 20-09 207-8

1970/71462

Bdtn756 50 54 21-29 310-9

později 053.012 a 054.207

2015-12-13

Baim 70 54 20-09 261-5

1970/71853

Bdtn756 50 54 21-29 311-7

později 053.036 a 054.261

2015-12-13

Baim 70 54 20-09 269-8

1970/71861

Bdtn756 50 54 21-29 312-5

později 053.004 a 054.269

2015-12-13

Baim 70 54 20-09 244-1

1970/71499

Bdtn756 50 54 21-29 313-3

později 053.074 a 054.244

2015-12-13

Baim 70 54 20-09 295-3

1970/71887

Bdtn756 50 54 21-29 314-1

později 053.043 a 054.295

2015-12-13

Baim 70 54 20-09 243-3

1970/71498

Bdtn756 50 54 21-29 315-8

později 053.073 a 054.243

2015-12-13

Baim 70 54 20-09 256-5

1970/71511

Bdtn756 50 54 21-29 316-6

později 053.082 a 054.256

2015-12-13

Baim 70 54 20-09 274-8

1970/71866

Bdtn756 50 54 21-29 317-4

později ŽSR/ZSSK a 054.274

2015-12-13

Baim 70 54 20-09 283-9

1970/71875

Bdtn756 50 54 21-29 318-2

později ŽSR/ZSSK a 054.283

2015-12-13

Baim 70 54 20-09 214-4

1970/71469

Bdtn756 50 54 21-29 319-0

později ŽSR/ZSSK a 054.214

2015-12-13

Baim 70 54 20-09 277-1

1970/71869

Bdtn756 50 54 21-29 320-8

později ŽSR/ZSSK a 054.277

2015-12-13

Baim 70 54 20-09 316-7

1970/71908

Bdtn756 50 54 21-29 321-6

později ŽSR/ZSSK a 054.316

2015-12-13

Baim 70 54 20-09 252-4

1970/71507

Bdtn756 50 54 21-29 354-7

později 053.080 a 50 54 21-29 032

2015-12-13

Baim 70 54 20-09 227-6

1970/71482

Bdtn756 50 54 21-29 361-2

později 053.068 a 50 54 21-29 021

2015-12-13


Obraty vozů řady Bdtn756 jsou zapracovány do 6 turnusových skupin 040, 041, 042, 043, 044 a 045. Vozy jsou pravidelně nasazeny na dále uvedených tratích s tím, že oproti minulému GVD nově zajíždí z Hrušovan nad Jevišovkou do Znojma a naopak opouští úsek Veselí nad Moravou - Strážnice:

Turnusová skupina 040 je čtyřdenní a vozy se pohybují na především na trati Brno - Jihlava (se zájezdem na zastávku Jihlava-Bosch Diesel), projedou se i na trati Brno - Hrušovany nad Jevišovkou (4428 // 1923) a od pátku do neděle jezdí mezi Brnem a Starým Městem u Uherského Hradiště (po dobu výluky mezi Slavkovem u Brna a Brnem od 21. 2. 2016 do 21. 5. 2016 jen v sobotu a neděli). Z důvodu nepřetržité výluky Náměšť nad Oslavou - Krahulov je od 29. 7. 2016 (oběhy jsou oficiálně upraveny až od 12. 8. 2016, tzn. po ukončení souběžné nepřetržité výluky Zastávka u Brna - Náměšť nad Oslavou) oběh zredukován na jednodenní (BNO 4852 (kromě pátku a soboty) NNO // 1869 BNO (prac. dny), doplněný v neděli o obrat do Starého Města u Uherského Hradiště na vlacích 1725 / 1730).

 

Další šestidenní turnusová skupina 041 zahrnuje všechny oběhy přípojného vozu řady Bdtn756 jezdícího ve spojení s motorovým vozem řady 854 (TS 841) a řídicím vozem řady ABfbrdtn795 (TS 941). Tři dny se tyto soupravy pohybují na trati Brno - Jihlava a tři dny mezi Brnem a Starým Městem u Uherského Hradiště. Po dobu výluky mezi Slavkovem u Brna a Brnem od 21. 2. 2016 do 21. 5. 2016 zajížděl vůz v pondělí do Tišnova na vlacích 4964 / 4961 (místo TS 043). Z důvodu nepřetržité výluky Náměšť nad Oslavou - Krahulov byly od 29. 7. 2016 na "jihlavské straně" soupravy vedeny pouze v úseku Brno - Zastávka u Brna, resp. od 12. 8. 2016 v úseku Brno - Náměšť nad Oslavou.

 

Tři vozy řady Bdtn756 obíhají v turnusové skupině 042 mezi Brnem a Bylnicí, tedy na "dolní" i "horní vláře".

 

Do turnusové skupiny 043 je zařazeno dalších 6 vozů. Pohybují se na trati Brno - Bylnice a v menší míře i Brno - Hrušovany nad Jevišovkou. V pracovní dny se objeví v Tišnově na ranním obratu 4964 / 4961. Po dobu výluky mezi Slavkovem u Brna a Brnem od 21. 2. 2016 do 21. 5. 2016 byla turnusová skupina 043 o jeden den kratší, šestý vůz přešel do nové jednodenní turnusové skupiny 043a, která byla po ukončení výluky zrušena. Ranní výkon 4964 / 4961 do Tišnova převzala v pondělí TS 041. Po dobu modernizace II. a III. nástupiště v ŽST Brno hl. n. od 11. 6. do 11. 9. 2016 není ranní obrat do Tišnova veden.

 

Jeden vůz se pohybuje v turnusové skupině 044 na trati Brno - Bylnice. Z Brna vyjíždí s motorovým vozem řady 842 vedeným v TS 847 a opět se s ním večer vrací do Brna. V sobotu a neděli se vůz vyskytuje rovněž na "vláře".

 

Jednodenní turnusová skupina 045 představuje obraty dvojice vozů Bdtn756, v níž vozy provádí výkony na spěšných vlacích 1922 // 1921 Brno - Hrušovany nad Jevišovkou; do konce června zajížděly vozy z Hrušovan nad Jevišovkou do Znojma - v sobotu na Os 4500 a v neděli se vrátily na Os 4533.

 

Od 12. 8. 2016 vznikla nová dvoudenní turnusová skupina 047, která obsahuje výkony na "dolní vláře", doplňkově též na trati Brno - Náměšť nad Oslavou a Brno - Hrušovany nad Jevišovkou.

 

V "bezvýlukovém stavu" tedy z 22 turnusovaných vozů řady Bdtn756 jezdí šest v "motografech" (TS 841+041+941) a 16 vozů jezdí v doprovodu motorových vozů řad 842 nebo 854.


 

V DKV Brno se již nevyskytují:


Původní označení

Rok / výr. číslo

Současné označení

Poznámka

Aktualizace

Baim 70 54 20-09 208-6

1969/71463

Bdtn756 50 54 21-29 348-9

později 053.051 a 50 54 21-29 007

2016-12-01

Baim 70 54 20-09 239-1

1970/71494

Bdtn756 50 54 21-29 362-0

později 053.071 a 50 54 21-29 027

2016-08-25


 

Přípojné vozy ř. Bdtn757

bdtn757 Modernizace vozů na novou řadu Bdtn756 50 54 21-29 byla ukončena v roce 2011, posledním vozem se stal vůz s číslem 364. Od července 2011 do února 2013 probíhala modernizace stejné původní řady Btn755 dál, ale modernizované vozy nesou nové označení Bdtn757 50 54 20-29 2xx. Od vozů řady Bdtn756 se odlišují větším prostorem na přepravu spoluzavazadel (jízdních kol) na úkor jednoho oddílu k sezení.

 

V DKV Brno jsou ve stavu 2 vozy, oba jsou turnusované. Stav je stejný jako v předešlém GVD 2014/2015. Změnou je převedení vozů z PJ Horní Heršpice pod PP Znojmo k datumu 13. 12. 2015, čímž by se měla pozvednout úroveň cestování mezi Znojmem a Břeclaví spojená s poklesem turnusové potřeby vozů Btx763 a Bdtx766.

PP Znojmo


Původní označení

Rok / výr. číslo

Současné označení

Poznámka

Aktualizace

Baim 70 54 20-09 221-9

1970/71476

Bdtn757 50 54 20-29 225-0

později 053.018 a 50 54 21-29 017

2015-12-13

Baim 70 54 20-09 311-8

1970/71903

Bdtn757 50 54 20-29 226-8

později 053.059 a 50 54 21-29 065

2015-12-13


Zatímco v minulých GVD vozy řady Bdtn757 vyjízděly z Horních Heršpic na různé tratě s motorovými vozy 842 nebo 854, v současném GVD jsou přemístěny do PP Znojmo a měli bychom se s nimi pravidelně setkat pouze na trati 246 Znojmo - Břeclav. Pro vozy této řady jsou vyhrazeny turnusové skupiny 031 a 032.

 

 

První vůz je zařazen do turnusové skupiny 031:


Bdtn757

Den

Pracovní dny

Sobota

Neděle

1.

HNJ 4541 BCV / 4502 ZNO / 4511 BCV / 4514 ZNO / 4525 BCV / 4544 HNJ

do 19.III. a od 1.X.: HNJ 4541 BCV / 4502 ZNO

 

od 25.III. do 24.IX.: HNJ 4541 BCV / 4502 ZNO / 4511 BCV / 4514 ZNO

do 20.III. a od 2.X.: ZNO 4525 BCV / 4544 HNJ

 

od 27.III. do 28.IX.: ZNO 4511 BCV / 4514 ZNO / 4525 BCV / 4544 HNJ


Druhý vůz řady Bdtn757 je zařazen do turnusové skupiny 032:


Bdtn757

Den

Pracovní dny

Sobota

Neděle

1.

do 30.VI. a od 1.IX.: ZNO 4503 BCV / 4550 HNJ / 4506 ZNO / 4509 BCV / 4510 ZNO / 4519 BCV / 4520 ZNO

 

od 1.VII. do 31.VIII.: ZNO 4503 BCV / 4506 ZNO / 4509 BCV / 4510 ZNO / 4519 BCV / 4520 ZNO

do 19.III. a od 1.X.: ZNO 4507 BCV / 4508 ZNO / 4511 BCV / 4514 ZNO / 4523 BCV / 4522 ZNO

 

od 25.III. do 24.IX.: ZNO 4507 BCV / 4508 ZNO / 4523 BCV / 4522 ZNO

do 20.III. a od 2.X.: ZNO 4507 BCV / 4508 ZNO / 4511 BCV / 4514 ZNO / 4523 BCV / 4522 ZNO

 

od 27.III. do 28.IX.: ZNO 4507 BCV / 4508 ZNO / 4523 BCV / 4522 ZNO


Provoz v GVD: 2006/2007 | 2007/2008 | 2008/2009 | 2009/2010 | 2010/2011 | 2011/2012 | 2012/2013 | 2013/2014 | 2014/2015

Kliknutím zde se dostanete na vršek stránky