PŘEHLED AKTUALIZACÍ |
|
---|---|
2015-11-22 | Popis GVD 2015/2016. |
2015-12-13 | Aktualizovány údaje o obězích v GVD 2015/2016 a stavu vozidlového parku. Po přechodnou dobu (cca do konce roku 2015) bude vůz Bdtn757 jezdit v pracovní dny místo TS 031 v 1. turnusovém dni TS 033, tzn. dojde k prohození s vozem řady Bdtx766. |
2016-01-10 | Dnem 10. 1. 2016 jsou v TS 031 a 033 řazeny vozy plánovaných řad. |
2016-01-30 | Dne 28. 1. 2016 došlo na odstavném nádraží A v ŽST Brno hl. n. při sunutí soupravy po vlaku Sp 1923 k vykolejení přípojného vozu Bdtn756 307, vůz je odstaven. |
2016-02-28 | Tříměsíční výluka mezi Slavkovem u Brna a Brnem přinesla od 21. 2. 2016 změny v turnusových skupinách 040, 042, 043 a vznikla nová TS 043a. Vůz Bdtn756 307 byl po mimořádné událostí shledán za provozuschopný a 1. 2. 2016 vyjel opět do provozu. |
2016-06-24 | Na opravu PVY odjel 8. 6. 2016 do Nymburku vůz Bdtn756 303 a je tak odstaven. |
2016-08-07 | Vůz Bdtn756 303 od 1. 8. 2016 opět vozí cestující. |
2016-08-28 | Nepřetržitá výluka mezi Náměští nad Oslavou a Krahulovem zahájená 29. 7. 2016 přinesla změnu v turnusové skupině 040 a vznikla nová turnusová skupina 047. Od 25. 8. 2016 je ve stavu DKV Brno 24 vozů, neboť vůz Bdtn756 362 byl převeden do DKV Plzeň. V Brně dojezdil 23. 8. 2016 na Sp 1923 a následujícího dne se prostřednictvím vlaků R 901 / Sv 1306 vydal do Prahy a 25. 8. 2016 vlakem R 1228 do Rakovníka. |
2016-09-18 | Dne 14. 9. 2016 byl vůz Bdtn756 304 přepraven na opravu PVY do DPOV Nymburk a je tak odstaven. |
2016-11-13 | Vůz Bdtn756 304 vyjel 31. 10. 2016 po opravě do provozu. |
2016-11-27 | Pro závadu dveří je od 10. 11. 2016 odstaven vůz Bdtn756 308. |
2016-12-11 | V předstihu před přechodem do nového GVD byl 23. 11. 2016 odeslán z Brna vůz Bdtn756 348 a je nyní ve stavu DKV Plzeň. Ve stavu DKV Brno byl tento vůz naposledy 30. 11. 2016. Inventární počet vozů řady Bdtn756 poklesl na 23. |
Vozy řady Bdtn756 vznikly modernizací vozů, které vyrobila v letech 1969–1970 Vagónka Studénka pod označením řady Baim. ČSD tehdy odebraly těchto vozů celkem 120.
V roce 1983 byla vozům řada změněna na Bmnp, v roce 1990 na Bnp a konečně v roce 2001 na Btn. Co se týče číselného označení, vozy v letech 1994–1995 obdržely řadu 053.
V roce 2004 představila firma KOS Krnov modernizaci jednoho vozu, dostal řadové označení Bdtn 054. Modernizace se ukázala jako zdařilá a v následujících letech následovala modernizace dalších vozů ukončená v roce 2011. Celkem bylo modernizováno 64 vozů. Od 1. 1. 2009 se označení vozu upřesnilo na řadu Bdtn756 a vozy nesou číselný interval 50 54 21-29 3xx.
Pro provoz v DKV Brno je k dispozici 23 vozů (do 24. 8. 2016 to bylo 25 vozů a do cca 22. 11. 2016 zde bylo 24 vozů), z nichž 22 je turnusovaných. Ve srovnání s minulým GVD je počet zaturnusovaných vozů k začátku nového grafikonu stejný, inventární počet poklesl o jeden vůz.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
Baim 70 54 20-09 240-9 |
1970/71495 |
Bdtn756 50 54 21-29 301-8 |
později 053.072 a 054.240 |
2015-12-13 |
Baim 70 54 20-09 217-7 |
1970/71472 |
Bdtn756 50 54 21-29 302-6 |
později 053.017 a 054.217 |
2015-12-13 |
Baim 70 54 20-09 248-2 |
1970/71503 |
Bdtn756 50 54 21-29 303-4 |
později 053.077 a 054.248 |
2016-08-01 |
Baim 70 54 20-09 236-7 |
1970/71491 |
Bdtn756 50 54 21-29 304-2 |
později 053.021 a 054.236 |
2016-10-31 |
Baim 70 54 20-09 222-7 |
1970/71477 |
Bdtn756 50 54 21-29 305-9 |
později 053.019 a 054.222 |
2015-12-13 |
Baim 70 54 20-09 286-2 |
1970/71878 |
Bdtn756 50 54 21-29 306-7 |
později 053.040 a 054.286 |
2015-12-13 |
Baim 70 54 20-09 303-5 |
1970/71895 |
Bdtn756 50 54 21-29 307-5 |
později 053.026 a 054.303 |
2016-02-01 |
Baim 70 54 20-09 229-2 |
1970/71484 |
Bdtn756 50 54 21-29 308-3 |
později 053.069 a 054.229; odstaven - závada dveří |
2016-11-10 |
Baim 70 54 20-09 296-1 |
1970/71888 |
Bdtn756 50 54 21-29 309-1 |
později 053.056 a 054.296 |
2015-12-13 |
Baim 70 54 20-09 207-8 |
1970/71462 |
Bdtn756 50 54 21-29 310-9 |
později 053.012 a 054.207 |
2015-12-13 |
Baim 70 54 20-09 261-5 |
1970/71853 |
Bdtn756 50 54 21-29 311-7 |
později 053.036 a 054.261 |
2015-12-13 |
Baim 70 54 20-09 269-8 |
1970/71861 |
Bdtn756 50 54 21-29 312-5 |
později 053.004 a 054.269 |
2015-12-13 |
Baim 70 54 20-09 244-1 |
1970/71499 |
Bdtn756 50 54 21-29 313-3 |
později 053.074 a 054.244 |
2015-12-13 |
Baim 70 54 20-09 295-3 |
1970/71887 |
Bdtn756 50 54 21-29 314-1 |
později 053.043 a 054.295 |
2015-12-13 |
Baim 70 54 20-09 243-3 |
1970/71498 |
Bdtn756 50 54 21-29 315-8 |
později 053.073 a 054.243 |
2015-12-13 |
Baim 70 54 20-09 256-5 |
1970/71511 |
Bdtn756 50 54 21-29 316-6 |
později 053.082 a 054.256 |
2015-12-13 |
Baim 70 54 20-09 274-8 |
1970/71866 |
Bdtn756 50 54 21-29 317-4 |
později ŽSR/ZSSK a 054.274 |
2015-12-13 |
Baim 70 54 20-09 283-9 |
1970/71875 |
Bdtn756 50 54 21-29 318-2 |
později ŽSR/ZSSK a 054.283 |
2015-12-13 |
Baim 70 54 20-09 214-4 |
1970/71469 |
Bdtn756 50 54 21-29 319-0 |
později ŽSR/ZSSK a 054.214 |
2015-12-13 |
Baim 70 54 20-09 277-1 |
1970/71869 |
Bdtn756 50 54 21-29 320-8 |
později ŽSR/ZSSK a 054.277 |
2015-12-13 |
Baim 70 54 20-09 316-7 |
1970/71908 |
Bdtn756 50 54 21-29 321-6 |
později ŽSR/ZSSK a 054.316 |
2015-12-13 |
Baim 70 54 20-09 252-4 |
1970/71507 |
Bdtn756 50 54 21-29 354-7 |
později 053.080 a 50 54 21-29 032 |
2015-12-13 |
Baim 70 54 20-09 227-6 |
1970/71482 |
Bdtn756 50 54 21-29 361-2 |
později 053.068 a 50 54 21-29 021 |
2015-12-13 |
Obraty vozů řady Bdtn756 jsou zapracovány do 6 turnusových skupin 040, 041, 042, 043, 044 a 045. Vozy jsou pravidelně nasazeny na dále uvedených tratích s tím, že oproti minulému GVD nově zajíždí z Hrušovan nad Jevišovkou do Znojma a naopak opouští úsek Veselí nad Moravou - Strážnice:
225 Jihlava - Jihlava-Bosch Diesel;
240 Brno - Jihlava;
244 Brno - Hrušovany nad Jevišovkou;
246 Hrušovany nad Jevišovkou - Znojmo;
250 Brno - Tišnov;
340 Brno - Uherské Hradiště;
341 Staré Město u Uherského Hradiště - Bylnice.
Turnusová skupina 040 je čtyřdenní a vozy se pohybují na především na trati Brno - Jihlava (se zájezdem na zastávku Jihlava-Bosch Diesel), projedou se i na trati Brno - Hrušovany nad Jevišovkou (4428 // 1923) a od pátku do neděle jezdí mezi Brnem a Starým Městem u Uherského Hradiště (po dobu výluky mezi Slavkovem u Brna a Brnem od 21. 2. 2016 do 21. 5. 2016 jen v sobotu a neděli). Z důvodu nepřetržité výluky Náměšť nad Oslavou - Krahulov je od 29. 7. 2016 (oběhy jsou oficiálně upraveny až od 12. 8. 2016, tzn. po ukončení souběžné nepřetržité výluky Zastávka u Brna - Náměšť nad Oslavou) oběh zredukován na jednodenní (BNO 4852 (kromě pátku a soboty) NNO // 1869 BNO (prac. dny), doplněný v neděli o obrat do Starého Města u Uherského Hradiště na vlacích 1725 / 1730).
Další šestidenní turnusová skupina 041 zahrnuje všechny oběhy přípojného vozu řady Bdtn756 jezdícího ve spojení s motorovým vozem řady 854 (TS 841) a řídicím vozem řady ABfbrdtn795 (TS 941). Tři dny se tyto soupravy pohybují na trati Brno - Jihlava a tři dny mezi Brnem a Starým Městem u Uherského Hradiště. Po dobu výluky mezi Slavkovem u Brna a Brnem od 21. 2. 2016 do 21. 5. 2016 zajížděl vůz v pondělí do Tišnova na vlacích 4964 / 4961 (místo TS 043). Z důvodu nepřetržité výluky Náměšť nad Oslavou - Krahulov byly od 29. 7. 2016 na "jihlavské straně" soupravy vedeny pouze v úseku Brno - Zastávka u Brna, resp. od 12. 8. 2016 v úseku Brno - Náměšť nad Oslavou.
Tři vozy řady Bdtn756 obíhají v turnusové skupině 042 mezi Brnem a Bylnicí, tedy na "dolní" i "horní vláře".
Do turnusové skupiny 043 je zařazeno dalších 6 vozů. Pohybují se na trati Brno - Bylnice a v menší míře i Brno - Hrušovany nad Jevišovkou. V pracovní dny se objeví v Tišnově na ranním obratu 4964 / 4961. Po dobu výluky mezi Slavkovem u Brna a Brnem od 21. 2. 2016 do 21. 5. 2016 byla turnusová skupina 043 o jeden den kratší, šestý vůz přešel do nové jednodenní turnusové skupiny 043a, která byla po ukončení výluky zrušena. Ranní výkon 4964 / 4961 do Tišnova převzala v pondělí TS 041. Po dobu modernizace II. a III. nástupiště v ŽST Brno hl. n. od 11. 6. do 11. 9. 2016 není ranní obrat do Tišnova veden.
Jeden vůz se pohybuje v turnusové skupině 044 na trati Brno - Bylnice. Z Brna vyjíždí s motorovým vozem řady 842 vedeným v TS 847 a opět se s ním večer vrací do Brna. V sobotu a neděli se vůz vyskytuje rovněž na "vláře".
Jednodenní turnusová skupina 045 představuje obraty dvojice vozů Bdtn756, v níž vozy provádí výkony na spěšných vlacích 1922 // 1921 Brno - Hrušovany nad Jevišovkou; do konce června zajížděly vozy z Hrušovan nad Jevišovkou do Znojma - v sobotu na Os 4500 a v neděli se vrátily na Os 4533.
Od 12. 8. 2016 vznikla nová dvoudenní turnusová skupina 047, která obsahuje výkony na "dolní vláře", doplňkově též na trati Brno - Náměšť nad Oslavou a Brno - Hrušovany nad Jevišovkou.
V "bezvýlukovém stavu" tedy z 22 turnusovaných vozů řady Bdtn756 jezdí šest v "motografech" (TS 841+041+941) a 16 vozů jezdí v doprovodu motorových vozů řad 842 nebo 854.
V DKV Brno se již nevyskytují:
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
Baim 70 54 20-09 208-6 |
1969/71463 |
Bdtn756 50 54 21-29 348-9 |
později 053.051 a 50 54 21-29 007 |
2016-12-01 |
Baim 70 54 20-09 239-1 |
1970/71494 |
Bdtn756 50 54 21-29 362-0 |
později 053.071 a 50 54 21-29 027 |
2016-08-25 |
Modernizace vozů na novou řadu Bdtn756 50 54 21-29 byla ukončena v roce 2011, posledním vozem se stal vůz s číslem 364. Od července 2011 do února 2013 probíhala modernizace stejné původní řady Btn755 dál, ale modernizované vozy nesou nové označení Bdtn757 50 54 20-29 2xx. Od vozů řady Bdtn756 se odlišují větším prostorem na přepravu spoluzavazadel (jízdních kol) na úkor jednoho oddílu k sezení.
V DKV Brno jsou ve stavu 2 vozy, oba jsou turnusované. Stav je stejný jako v předešlém GVD 2014/2015. Změnou je převedení vozů z PJ Horní Heršpice pod PP Znojmo k datumu 13. 12. 2015, čímž by se měla pozvednout úroveň cestování mezi Znojmem a Břeclaví spojená s poklesem turnusové potřeby vozů Btx763 a Bdtx766.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
Baim 70 54 20-09 221-9 |
1970/71476 |
Bdtn757 50 54 20-29 225-0 |
později 053.018 a 50 54 21-29 017 |
2015-12-13 |
Baim 70 54 20-09 311-8 |
1970/71903 |
Bdtn757 50 54 20-29 226-8 |
později 053.059 a 50 54 21-29 065 |
2015-12-13 |
Zatímco v minulých GVD vozy řady Bdtn757 vyjízděly z Horních Heršpic na různé tratě s motorovými vozy 842 nebo 854, v současném GVD jsou přemístěny do PP Znojmo a měli bychom se s nimi pravidelně setkat pouze na trati 246 Znojmo - Břeclav. Pro vozy této řady jsou vyhrazeny turnusové skupiny 031 a 032.
První vůz je zařazen do turnusové skupiny 031:
Bdtn757 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
HNJ 4541 BCV / 4502 ZNO / 4511 BCV / 4514 ZNO / 4525 BCV / 4544 HNJ |
do 19.III. a od 1.X.: HNJ 4541 BCV / 4502 ZNO
od 25.III. do 24.IX.: HNJ 4541 BCV / 4502 ZNO / 4511 BCV / 4514 ZNO |
do 20.III. a od 2.X.: ZNO 4525 BCV / 4544 HNJ
od 27.III. do 28.IX.: ZNO 4511 BCV / 4514 ZNO / 4525 BCV / 4544 HNJ |
Druhý vůz řady Bdtn757 je zařazen do turnusové skupiny 032:
Bdtn757 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
do 30.VI. a od 1.IX.: ZNO 4503 BCV / 4550 HNJ / 4506 ZNO / 4509 BCV / 4510 ZNO / 4519 BCV / 4520 ZNO
od 1.VII. do 31.VIII.: ZNO 4503 BCV / 4506 ZNO / 4509 BCV / 4510 ZNO / 4519 BCV / 4520 ZNO |
do 19.III. a od 1.X.: ZNO 4507 BCV / 4508 ZNO / 4511 BCV / 4514 ZNO / 4523 BCV / 4522 ZNO
od 25.III. do 24.IX.: ZNO 4507 BCV / 4508 ZNO / 4523 BCV / 4522 ZNO |
do 20.III. a od 2.X.: ZNO 4507 BCV / 4508 ZNO / 4511 BCV / 4514 ZNO / 4523 BCV / 4522 ZNO
od 27.III. do 28.IX.: ZNO 4507 BCV / 4508 ZNO / 4523 BCV / 4522 ZNO |
Provoz v GVD: 2006/2007 | 2007/2008 | 2008/2009 | 2009/2010 | 2010/2011 | 2011/2012 | 2012/2013 | 2013/2014 | 2014/2015