Řídicí vozy ř. Bfhpvee295

PŘEHLED AKTUALIZACÍ

2018-12-02

Popis GVD 2018/2019.

2019-02-17

Od 12. 2. 2019 je z důvodu závady na nápravách odstaven řídicí vůz Bfhpvee295 027.

2019-03-03

Řídicí vůz Bfhpvee295 024 je od 17. 2. 2019 provozní.

2019-03-31

Do provozu se od 17. 3. 2019 vrátil řídicí vůz Bfhpvee295 027.

2019-05-19

Z důvodu závady na elektronice je od 10. 5. 2019 odstaven řídicí vůz Bfhpvee295 027.

2019-07-28

Odstaveny jsou řídicí vozy Bfhpvee295 023 (od 22. 6. 2019) a 029 (od 30. 6. 2019), oba pro závadu na klimatizaci. Do provozu vyjel 11. 7. 2019 řídicí vůz Bfhpvee295 027.

2019-08-18

Od 3. 8. 2019 je z důvodu závady na CZE odstaven řídicí vůz Bfhpvee295 021. Naopak provozní je od 8. 8. 2019 řídicí vůz Bfhpvee295 029.

2019-09-01

Řídicí vůz Bfhpvee295 021 je od 22. 8. 2019 provozní.


Bfhpvee295 Řídicí vozy řady Bfhpvee295 jsou určeny do souprav vozů osobní dopravy s elektrickými nebo motorovými lokomotivami. Zdrojem pro výrobu řídicích vozů se staly osobní vozy Bdt279 vyráběné ve Vagónce Studénka v letech 1986–1987. V Pars Nova a.s. v Šumperku bylo vyrobeno celkem 34 řídicích vozů této řady, původně měly dodávky vozů probíhat v letech 2010–2012. První vůz byl však představen až v červnu 2011 na výstavě Czech Raildays v Ostravě, poslední vozy vyjely až v roce 2013.

 

Pracovním označením pro tyto řídicí vozy se stala řada 961, avšak obsazení této řady není možné vzhledem k mezitím proběhlému vývoji v označování řídicích vozů. Vozy obdržely řadu Bfhpvee295 s číselným označením 50 54 80-30. Řešení čela vozu připomínající buclaté tváře daly tomuto vozu přezdívku sysel (Sysel obecný - Spermophillus citellus, hlodavec z čeledi veverkovitých).

 

Ve sledovaných střediscích údržby OCÚ Východ se nachází 9 vozů řady Bfhpvee295, z nichž 7 je turnusovaných. Počty jsou stejné jako v předchozím GVD.

SÚ Horní Heršpice


Původní označení

Rok / výr. číslo

Současné označení

Poznámka

Aktualizace

Btme 50 54 21-08 017-5

1986/90462

Bfhpvee295 50 54 80-30 021-7

SILVIE

2019-08-22

Btme 50 54 21-08 061-3

1986/90506

Bfhpvee295 50 54 80-30 022-5

 

2018-12-09

Btme 50 54 21-08 160-3

1987/90605

Bfhpvee295 50 54 80-30 023-3

LOJZÍK; odstaven - závada na klimatizaci

2019-06-22

Btme 50 54 21-08 161-1

1987/90606

Bfhpvee295 50 54 80-30 024-1

PAVLÍNKA

2019-02-17

Btme 50 54 21-08 016-7

1986/90461

Bfhpvee295 50 54 80-30 025-8

SIMONA

2018-12-09

Btme 50 54 21-08 158-7

1987/90603

Bfhpvee295 50 54 80-30 026-6

RASŤA

2018-12-09

Btme 50 54 21-08 172-8

1987/90617

Bfhpvee295 50 54 80-30 027-4

 

2019-07-11

Btme 50 54 21-08 155-3

1987/90600

Bfhpvee295 50 54 80-30 028-2

ŠINDELKA

2018-12-09

Btme 50 54 21-08 051-4

1986/90496

Bfhpvee295 50 54 80-30 029-0

MICHAL

2019-08-08


Řídicí vozy řady Bfhpvee295 jezdí ve třech turnusových skupinách 911, 912 a 913. Ve srovnání s minulým GVD řídicí vozy opustily trať Brno - Rájec-Jestřebí a nově se objevují v úseku Křenovice horní n. - Vyškov na Moravě. Můžeme se s nimi setkat na tratích:

Dva turnusované řídicí vozy řady Bfhpvee295 jezdí s lokomotivami řady 242 (tzv. "plechosysel"), pět řídicích vozů s lokomotivami řady 362. Oběhy jsou popsány v sekci lokomotiv řady 242 a 362. Zde pouze stručné shrnutí:
- turnusová skupina 911 ... jednodenní oběh, elektrická lokomotiva řady 242 v TS 204;
- turnusová skupina 912 ... jednodenní oběh, elektrická lokomotiva řady 242 v TS 205;
- turnusová skupina 913 ... pětidenní oběh, elektrické lokomotivy řady 362 v TS 305.


Provoz v GVD: 2011/2012 | 2012/2013 | 2013/2014 | 2014/2015 | 2015/2016 | 2016/2017 | 2017/2018 (DKV Brno) | 2017/2018 (OCÚ Východ)

Kliknutím zde se dostanete na vršek stránky