PŘEHLED AKTUALIZACÍ |
|
---|---|
2018-11-25 | Popis GVD 2018/2019. |
2019-01-06 | Lokomotiva 242.247 byla 10. 12. 2018 přepravena do DPOV Přerov na opravu podvozků. Od 1. 1. 2019 je v provozu "plechovka" 242.272. |
2019-01-20 | Dvě "plechovky" jsou nově odstavené - od 3. 1. 2019 stroj 242.253 (více závad) a od 13. 1. 2019 lokomotiva 242.209 (plochy na kolech). |
2019-02-03 | Od 21. 1. 2019 je ve stavu OCÚ Východ - SÚ Maloměřice lokomotiva 242.281, čímž zde počet lokomotiv této řady vzrostl na 28. Do provozu se vrátily dvě lokomotivy: 242.261 od 23. 1. 2019 a 242.253 od 1. 2. 2019. |
2019-03-03 | Z důvodu více závad jsou odstaveny "plechovky" 242.236 od 16. 2. 2019 a 242.261 od 22. 2. 2019. |
2019-03-17 | Lokomotiva 242.227 je od 12. 3. 2019 pro více závad odstavena. |
2019-03-31 | Do provozu se vrátily hned tři "plecháče": 242.247 od 15. 3. 2019, 242.236 od 19. 3. 2019 a 242.227 od 22. 3. 2019. |
2019-05-05 | Odstavenou lokomotivu 242.261 přepravil 26. 4. 2019 "brejlovec" 754.013 vlakem Sv 54455 z Brna-Maloměřic do Přerova, kde se "plechovka" podrobí v DPOV vyvazovací opravě pojezdu. |
2019-05-19 | Odstavena je lokomotiva 242.268 pro více závad od 2. 5. 2019, 242.272 z důvodu protočených obručí od 5. 5. 2019 a 242.238 z důvodu protočené obruče od 9. 5. 2019. |
2019-06-09 | "Plechovka" 242.227 je od 20. 5. 2019 odstavena pro závadu na dvojkolí. Závada na pojezdu je důvodem odstavení lokomotivy 242.281 od 25. 5. 2019. Do provozu se vrátily lokomotivy 242.238 (od 21. 5. 2019) a 242.268 (od 24. 5. 2019). |
2019-06-23 | Dne 20. 6. 2019 se do provozu vrátila lokomotiva 242.261. |
2019-07-28 | Střet s bagrem se 27. 6. 2019 v Hrušovanech u Brna přihodil "plechovce" 242.247 a je tak odstavena. Z důvodu více závad byla od 29. 6. do 23. 7. 2019 odstavena lokomotiva 242.278. Provozní jsou lokomotivy 242.272 od 23. 6. 2019 a 242.209 od 14. 7. 2019. |
2019-08-18 | Od 6. 8. 2019 je z důvodu ploch na kolech odstavena lokomotiva 242.214 a od 10. 8. 2019 následovala do odstavených strojů ještě "plechovka" 242.221 z důvodu vibrace pojezdu. |
2019-09-01 | Oprava "plechovky" 242.221 proběhla rychle, od 15. 8. 2019 je opět provozní. |
2019-09-15 | Odstaveny jsou lokomotivy 242.207 od 3. 9. 2019 z důvodu montáže měření spotřeby, 242.246 od 8. 9. 2019 pro více závad a 242.221 od 11. 9. 2019 z důvodu vibrací pojezdu. |
2019-09-29 | "Plechovka" 242.240 je od 13. 9. 2019 odstavena z důvodu poruchy nabíječe. Do provozu se vrátily hned tři lokomotivy: 242.227 (15. 9. 2019), 242.281 (23. 9. 2019) a 242.207 (24. 9. 2019). Montáži měření spotřeby elektřiny se nyní podrobuje lokomotiva 242.253, od 22. 9. 2019 je odstavena. "Plecháč" 242.246 sice vyrazil 25. 9. 2019 do provozu, ale pro přeskok na trakčním motoru je od 27. 9. 2019 opět odstaven. |
2019-10-02 | Od 5. 10. 2019 probíhá na lokomotivě 242.217 montáž měření spotřeby elektřiny a je tak odstavena. "Plechovky" 242.221 a 242.253 jsou od 11. 10. 2019 opět v provozu. |
2019-11-03 | Lokomotiva 242.272 je po násilném poškození (střetu) od 18. 10. 2019 odstavena. |
2019-11-17 | Z důvodu závady na řídicí jednotce je od 1. 11. 2019 odstavena "plechovka" s linkou WTB 242.264, do provozu se 11. 11. 2019 vrátila lokomotiva s linkou WTB 242.240. Od 8. 11. 2019 je provozní lokomotiva 242.272. |
2019-12-01 | Od 28. 11. 2019 je opět provozní lokomotiva 242.246. |
2019-12-15 | Montáž měření spotřeby je důvodem odstavení lokomotivy 242.236 od 4. 12. 2019. Do provozu se vrátily "plechovky" 242.264 od 8. 12. 2019 a 242.247 od 13. 12. 2019. Dne 14. 12. 2019 odjely vlaky Sv 56636 / 57669 z Brna-Maloměřic do Českých Budějovic lokomotivy 242.207 a 242.248, nově budou působit v OCÚ Západ - SÚ Plzeň; ve stavu SÚ Maloměřice byly naposledy 14. 12. 2019. |
Elektrické lokomotivy řady 242 - tedy "plecháče" - nesly původně označení S 499.02 a byly vyráběny ve Škodě Plzeň v počtu 86 kusů v letech 1975 až 1981. Po odčlenění dceřiné společnosti ČD Cargo v roce 2007 připadly všechny společnosti ČD, a.s., pro zajištění vozby v osobní dopravě.
Ve sledovaných střediscích údržby OCÚ Východ se nachází 28 strojů (do 20. 1. 2018 zde bylo 27 strojů, cílový stav je 29 lokomotiv), z nichž 19 je turnusovaných. Počet zaturnusovaných lokomotiv se tak oproti minulému GVD nemění, inventární počet byl na přelomu GVD stejný jako v předešlém grafikonu. V poslední den GVD klesl inventární počet lokomotiv na 26.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
S 499.0204 |
91 54 7 242.204-6 |
|
2018-12-09 |
|
S 499.0209 |
1975/6824 |
91 54 7 242.209-5 |
|
2019-07-14 |
S 499.0214 |
1975/6829 |
91 54 7 242.214-5 |
odstavena - plochy na kolech |
2019-08-06 |
S 499.0217 |
1975/6832 |
91 54 7 242.217-8 |
odstavena - montáž měření spotřeby elektřiny |
2019-10-05 |
S 499.0221 |
1975/6836 |
91 54 7 242.221-0 |
|
2019-10-11 |
S 499.0227 |
1975/6842 |
91 54 7 242.227-7 |
|
2019-09-15 |
S 499.0228 |
91 54 7 242.228-5 |
odstavena - vibrace pojezdu |
2016-05-18 |
|
S 499.0229 |
1975/6844 |
91 54 7 242.229-3 |
|
2018-12-09 |
S 499.0234 |
1979/7273 |
91 54 7 242.234-3 |
|
2018-12-09 |
S 499.0235 |
91 54 7 242.235-0 |
|
2018-12-09 |
|
S 499.0236 |
1979/7275 |
91 54 7 242.236-8 |
odstavena - montáž měření spotřeby elektřiny |
2019-12-04 |
S 499.0238 |
1979/7277 |
91 54 7 242.238-4 |
|
2019-05-21 |
S 499.0240 |
1979/7279 |
91 54 7 242.240-0 |
WTB |
2019-11-11 |
S 499.0242 |
1979/7281 |
91 54 7 242.242-6 |
WTB |
2018-12-09 |
S 499.0246 |
1979/7285 |
91 54 7 242.246-7 |
|
2019-11-28 |
S 499.0247 |
1979/7286 |
91 54 7 242.247-5 |
|
2019-12-13 |
S 499.0253 |
1979/7292 |
91 54 7 242.253-3 |
|
2019-10-11 |
S 499.0260 |
1981/7606 |
91 54 7 242.260-8 |
|
2018-12-09 |
S 499.0261 |
1981/7607 |
91 54 7 242.261-6 |
|
2019-06-20 |
S 499.0264 |
1981/7610 |
91 54 7 242.264-0 |
WTB |
2019-12-08 |
S 499.0268 |
1981/7614 |
91 54 7 242.268-1 |
|
2019-05-24 |
S 499.0272 |
1981/7618 |
91 54 7 242.272-3 |
|
2019-11-08 |
S 499.0273 |
1981/7619 |
91 54 7 242.273-1 |
|
2018-12-09 |
S 499.0278 |
1981/7624 |
91 54 7 242.278-0 |
|
2019-07-24 |
S 499.0281 |
91 54 7 242.281-4 |
|
2019-09-23 |
|
S 499.0285 |
1981/7631 |
91 54 7 242.285-5 |
odstavena - protočené obruče |
2015-06-01 |
Obraty lokomotiv řady 242 jsou rozděleny do pěti turnusových skupin, označených 202, 203, 204, 205 a 206. Ve výčtu tratí s pravidelnými výkony se nově nachází trať 340 z Brna do Blažovic a 300 v úseku Křenovice horní n. - Vyškov na Moravě / Blažovice - Holubice; "plechovky" naopak opouští trať 260:
225 Havlíčkův Brod - Počátky-Žirovnice;
230 Havlíčkův Brod - Čáslav;
250 Havlíčkův Brod - Brno - Břeclav;
300 Brno-Chrlice - Vyškov na Moravě / Blažovice - Holubice;
340 Brno - Blažovice.
Hned 14 z 19 lokomotiv obíhá v turnusové skupině 202. Lokomotivy dopravují osobní vlaky od Břeclavi přes Brno a Žďár nad Sázavou do Havlíčkova Brodu a jeden pár rychlíků z Brna do Havlíčkova Brodu. Z Havlíčkova Brodu směřují dále přes Jihlavu do Počátek-Žirovnice nebo do Čáslavi. Propojení mezi "brněnským" a "vysočinským" oběhem se provádí přechodem mezi vlaky ve Žďáru nad Sázavou pomocí 2 párů vlaků v pracovní dny 4900 / 8746, 4602 / 8766, v opačném směru 8743 / 4903, 8755 / 4605 a dále v pracovní dny na rychlících 970 a 973 Brno - Havlíčkův Brod a zpět.
Jedna lokomotiva se nachází celý týden v turnusové skupině 203, v níž dopravuje osobní vlaky v úseku Vranovice - Žďár nad Sázavou. Na páru vlaků 4901 / 4906 v pracovní dny zajíždí do Šakvic a ze soboty na neděli se objeví i v Břeclavi na obratu 4939 / 4667 // 4600.
Lokomotivy řady 242 s komunikační linkou WTB v tomto GVD nachází práci vlivem nepřetržité roční výluky v ŽST Brno hl. n. odchylně od zvyklostí předešlých GVD:
První ze dvou turnusovaných lokomotiv řady 242 s komunikační linkou WTB zabezpečuje v turnusové skupině 204 vozbu osobních vlaků v úseku Brno-Chrlice - Křenovice horní n. od nedělního večera do pátečního večera. "Plechovka" jezdí se soupravou ve složení Bdmtee275 + Bdmtee281 + řídicí vůz Bfhpvee295 (řazen v TS 911). Souprava vyjíždí z Brna-Maloměřic v neděli večer přes Blažovice do Holubic, odtud do Křenovic horního n. pro Os 24034 do Brna-Chrlic a Os 24035 do Vyškova na Moravě. V pátek souprava končí vlakem Os 24033 a zamíří přes Holubice a Blažovice na víkend do Brna-Maloměřic. Kromě toho se jezdí do Brna na údržbu v noci, z Vyškova na Moravě do Brna-Maloměřic souprava jede jako Sv 24084/5 po vlaku Os 24035, zpět se vrací jako Sv 24082/3 (děje se tak od noci pondělí/úterý po čtvrtek/pátek) a přechází na Os 24000.
Druhá lokomotiva řady 242 s komunikační linkou WTB je nasazena v pracovní dny v Brně hl. n. v turnusové skupině 205 s pohotovostní soupravou IDS JMK ve stejném řazení jako v TS 204. Řídicí vůz je řazen v TS 912.
Poslední dvě "plechovky" jezdí v dvoudenní turnusové skupině 206. V pracovní dny v úseku Brno - Tišnov na ranních a odpoledních výkonech, v sobotu se projedou v čele osobních vlaků Břeclav - Brno - Tišnov a v neděli v úseku Vranovice - Brno - Žďár nad Sázavou.
Ve sledovaných střediscích OCÚ Východ se již nevyskytují:
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
S 499.0207 |
91 54 7 242.207-9 |
|
2019-09-24 |
|
S 499.0248 |
1979/7287 |
91 54 7 242.248-3 |
|
2018-12-09 |
Osobní vlaky v ŽST Počátky-Žirovnice směrem ku Jihlavě se v prosinci letošního roku stanou minulostí; lokomotiva 242.207 pózuje v této stanici dne 1. 8. 2019 se soupravou vozů B249 51 54 20-41 708-8 a BDsee454 50 54 82-46 253-6 jako Os 8366. Autor snímku František Bartoš. Dne 28. 4. 2019 projíždí mezi ŽST Kuřim a zastávkou Čebín lokomotiva 242.248 s vlakem Os 4912. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.
|
Provoz v GVD: 2001/2002 | 2002/2003 | 2003/2004 | 2004/2005 | 2005/2006 | 2006/2007 | 2007/2008 | 2008/2009 | 2009/2010 | 2010/2011 | 2011/2012 | 2012/2013 | 2013/2014 | 2014/2015 | 2015/2016 | 2016/2017 | 2017/2018 (DKV Brno) | 2017/2018 (OCÚ Východ)