PŘEHLED AKTUALIZACÍ |
|
---|---|
2019-11-24 | Popis GVD 2019/2020. |
2019-12-15 | Od 15. 12. 2019 je ve stavu OCÚ Východ - SÚ Horní Heršpice nově šest přípojných vozů řady Bdtn757 228 až 233. |
2019-12-29 | Přípojný vůz Bdtn757 225 je od 24. 12. 2019 odstaven z důvodu závady na brzdovém válci. |
2020-01-12 | Do provozu se 6. 1. 2020 vrátil přípojný vůz Bdtn756 315. Odstavený přípojný vůz Bdtn757 225 odjel 3. 1. 2020 do DPOV Nymburk na opravu PVY. |
2020-02-23 | Na opravu PVY do DPOV Nymburk odjel 20. 2. 2020 přípojný vůz Bdtn756 311 a je tak odstaven. |
2020-03-08 | K 24. 2. 2020 došlo k rozdělení TS 005 na TS 005 a novou TS 096 vedenou pod SÚ Znojmo (administrativně se oběhy rozdělily až k 16. 3. 2020). Přípojný vůz Bdtn757 225 se vrátil z opravy PVY a od 24. 2. 2020 opět vozí cestující. Na opravu PVY do DPOV Nymburk vyrazil 5. 3. 2020 vůz Bdtn757 226 a je tak odstaven. Od 24. 2. 2020 je z důvodu závady na podvozku odstaven přípojný vůz Bdtn757 231. |
2020-04-19 | Opatření přijatá od 12. 3. 2020 v České republice ve snaze zamezit šíření onemocnění COVID-19 způsobené koronavirem SARS-CoV-2 se promítla i v redukci či změnách řazení vlaků sestavovaných z vozidel sledovaných řad. V turnusových skupinách 006 a 008 od 3. 4. 2020 odpadly pátečně-nedělní obraty Brno - Vlárský průsmyk. Opět provozní jsou přípojné vozy Bdtn757 231 (od 6. 4. 2020) a Bdtn756 311 (od 11. 4. 2020), tento vůz se vrátil z opravy PVY v korporátním nátěru. |
2020-05-03 | Přípojný vůz Bdtn757 226 je od 21. 4. 2020 provozní. Od 25. 4. 2020 je odstaven přípojný vůz Bdtn757 231, čeká na soustružení jízdního profilu. |
2020-05-24 | Od 19. 5. 2020 je provozní přípojný vůz Bdtn757 231. |
2020-07-19 | Ke dni 15. 6. 2020 došlo ke změnám v turnusových skupinách 005, 010, 011 a 012. Do DPOV Nymburk na opravu PVY odjel 3. 7. 2020 přípojný vůz Bdtn756 308 a je tak odstaven. V SÚ Znojmo se od 4. 7. 2020 vyskytuje vůz Bdtn757 229 a naopak vůz Bdtn757 233 je od 6. 7. 2020 v SÚ Horní Heršpice. |
2020-08-30 | Redukce v turnusových skupinách 006 a 008 končí, od 31. 8. 2020 jsou oběhy vedeny v původní podobě, resp. kvůli nepřetržité výluce Nezdenice - Újezdec u Luhačovice trvající od 3. 9. do 12. 12. 2020 v úseku Uherský Brod - Vlárský průsmyk vozy nejezdí. |
2020-09-13 | Přípojný vůz Bdtn756 308 je od 9. 9. 2020 opět v provozu, naopak do DPOV Nymburk na opravu PVY odjel 10. 9. 2020 přípojný vůz Bdtn756 313 a je tak odstaven. |
2020-10-25 | Na výkonech TS 096 spadající pod SÚ Znojmo došlo k výměně vozů, 16. 10. 2020 odjel do Brna vůz Bdtn757 230 a 17. 10. 2020 najel do Břeclavi vůz Bdtn757 231. |
2020-11-22 | Vůz Bdtn756 313 je od 9. 11. 2020 provozní. |
2020-12-13 | Došlo k další výměně vozů na výkonech TS 096 spadající pod SÚ Znojmo, 4. 12. 2020 odjel do Brna vůz Bdtn757 229 a 6. 12. 2020 najel do Břeclavi vůz Bdtn757 233. |
Vozy řady Bdtn756 vznikly modernizací vozů, které vyrobila v letech 1969–1970 Vagónka Studénka pod označením řady Baim. ČSD tehdy odebraly těchto vozů celkem 120.
V roce 1983 byla vozům řada změněna na Bmnp, v roce 1990 na Bnp a konečně v roce 2001 na Btn. Co se týče číselného označení, vozy v letech 1994–1995 obdržely řadu 053.
V roce 2004 představila firma KOS Krnov modernizaci jednoho vozu, dostal řadové označení Bdtn 054. Modernizace se ukázala jako zdařilá a v následujících letech následovala modernizace dalších vozů ukončená v roce 2011. Celkem bylo modernizováno 64 vozů. Od 1. 1. 2009 se označení vozu upřesnilo na řadu Bdtn756 a vozy nesou číselný interval 50 54 21-29 3xx.
Pro provoz ve sledovaných střediscích údržby OCÚ Východ je k dispozici 18 vozů, z nichž 13 je turnusovaných (do 14. 6. 2020 bylo turnsuováno 14 vozů). Ve srovnání s minulým GVD poklesl na počátku platného GVD inventární počet o 4 vozy a turnusovaný počet o 5 vozů.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
Baim 70 54 20-09 240-9 |
1970/71495 |
Bdtn756 50 54 21-29 301-8 |
později 053.072 a 054.240; nátěr "Najbrt" |
2019-12-15 |
Baim 70 54 20-09 217-7 |
1970/71472 |
Bdtn756 50 54 21-29 302-6 |
později 053.017 a 054.217 |
2019-12-15 |
Baim 70 54 20-09 248-2 |
1970/71503 |
Bdtn756 50 54 21-29 303-4 |
později 053.077 a 054.248 |
2019-12-15 |
Baim 70 54 20-09 236-7 |
1970/71491 |
Bdtn756 50 54 21-29 304-2 |
později 053.021 a 054.236 |
2019-12-15 |
Baim 70 54 20-09 222-7 |
1970/71477 |
Bdtn756 50 54 21-29 305-9 |
později 053.019 a 054.222 |
2019-12-15 |
Baim 70 54 20-09 286-2 |
1970/71878 |
Bdtn756 50 54 21-29 306-7 |
později 053.040 a 054.286 |
2019-12-15 |
Baim 70 54 20-09 303-5 |
1970/71895 |
Bdtn756 50 54 21-29 307-5 |
později 053.026 a 054.303 |
2019-12-15 |
Baim 70 54 20-09 229-2 |
1970/71484 |
Bdtn756 50 54 21-29 308-3 |
později 053.069 a 054.229; nátěr "Najbrt" |
2020-09-09 |
Baim 70 54 20-09 296-1 |
1970/71888 |
Bdtn756 50 54 21-29 309-1 |
později 053.056 a 054.296 |
2019-12-15 |
Baim 70 54 20-09 207-8 |
1970/71462 |
Bdtn756 50 54 21-29 310-9 |
později 053.012 a 054.207; nátěr "Najbrt" |
2019-12-15 |
Baim 70 54 20-09 261-5 |
1970/71853 |
Bdtn756 50 54 21-29 311-7 |
později 053.036 a 054.261; nátěr "Najbrt" |
2020-04-11 |
Baim 70 54 20-09 269-8 |
1970/71861 |
Bdtn756 50 54 21-29 312-5 |
později 053.004 a 054.269 |
2019-12-15 |
Baim 70 54 20-09 244-1 |
1970/71499 |
Bdtn756 50 54 21-29 313-3 |
později 053.074 a 054.244 |
2020-11-09 |
Baim 70 54 20-09 295-3 |
1970/71887 |
Bdtn756 50 54 21-29 314-1 |
později 053.043 a 054.295 |
2019-12-15 |
Baim 70 54 20-09 243-3 |
1970/71498 |
Bdtn756 50 54 21-29 315-8 |
později 053.073 a 054.243 |
2020-01-06 |
Baim 70 54 20-09 256-5 |
1970/71511 |
Bdtn756 50 54 21-29 316-6 |
později 053.082 a 054.256 |
2019-12-15 |
Baim 70 54 20-09 274-8 |
1970/71866 |
Bdtn756 50 54 21-29 317-4 |
později ŽSR/ZSSK a 054.274 |
2019-12-15 |
Baim 70 54 20-09 283-9 |
1970/71875 |
Bdtn756 50 54 21-29 318-2 |
později ŽSR/ZSSK a 054.283 |
2019-12-15 |
Obraty vozů řady Bdtn756 jsou zapracovány do 6 turnusových skupin 007 až 012. Ve srovnání s minulým GVD vozy opustily úsek Jihlava - Jihlava-Bosch Diesel a Brno - Tišnov, nově se objevují v úseku Bylnice - Vlárský průsmyk. Pravidelně jsou nasazeny na následujících tratích:
240 Brno - Jihlava;
244 Brno - Hrušovany nad Jevišovkou-Šanov;
340 Brno - Uherské Hradiště;
341 Staré Město u Uherského Hradiště - Vlárský průsmyk.
První turnusová skupina 007 je jediná, v které 4 přípojné vozy řady Bdtn756 jezdí ve spojení s motorovým vozem řady 854 (TS 807) a řídicím vozem řady ABfbrdtn795 (TS 907). Stručný popis oběhů je uveden u motorových vozů řady 854.
Dva přípojné vozy obíhají v turnusové skupině 008 mezi Brnem a Starým Městem u Uherského Hradiště. Jeden vůz jede na pátečně-nedělním obratu Brno - Vlárský průsmyk 1769 / 21990 /// 21991 / 1776; po dobu nepřetržité výluky Nezdenice - Újezdec u Luhačovic, která probíhá od 3. 9. do 12. 12. 2020, vůz jezdí jen v úseku Brno - Uherský Brod.
Turnusová skupina 009 je dvoudenní, ale oba vozy jezdí bez výjimky stále spolu. Zajišťují vozbu páru vlaků Brno - Kyjov a od pondělí do čtvrtka se projedou z Brna do Starého Města u Uherského Hradiště na spěšném vlaku. O víkendu jsou vozy odstaveny.
Další dva vozy obíhají v turnusové skupině 010. V pracovní dny vůz přijede z Nesovic do Brna, pak je nasazen na páru spěšných vlaků Brno - Staré Město u Uherského Hradiště, večer se přemístí do Hrušovan nad Jevišovkou-Šanova; druhý den se vrátí do Brna a večer odjíždí do Nemotic. O víkendech se kromě návratu z Hrušovan nad Jevišovkou- Šanova jezdí mezi Brnem a Starým Městem u Uherského Hradiště. Od 15. 6. 2020 každý vůz obrací sám na sebe, tzn. ten co přijede ráno z Nesovic jede večer zase do Nesovic a obdobně to platí o "hrušovanském" vozu.
Oběhy vedené v turnusové skupině 011 jsou jednoduché. Dvojice vozů je provozu v pracovní dny mezi Brnem a Hrušovany nad Jevišovkou-Šanovem na páru vlaků 1744 // 4403, od 15. 6. 2020 přečíslované na 11574 // 11503.
Poslední dva vozy jezdí jako jediné této řady na trati Brno - Jihlava v turnusové skupině 012 na osobních a spěšných vlacích. Obraty jsou stejné jako u motorových vozů řady 854 v TS 815. Nepřetržitá výluka traťové koleje Brno-Horní Heršpice zhlaví Státní silnice - Střelice započatá 15. 6. 2020 přinesla redukci obratů jen pro jeden vůz. Ten jezdí v pracovní dny na "Horáckém expresu" ráno z Okříšek do Brna (1925/96675) a odpoledne do Třebíče (96676/1926) a pokračováním do Jihlavy (4876) a zpět do Okříšek (4879). V nepracovní dny se vyskytuje mezi Zastávkou u Brna a Jihlavou.
Modernizace vozů na novou řadu Bdtn756 50 54 21-29 byla ukončena v roce 2011, posledním vozem se stal vůz s číslem 364. Od července 2011 do února 2013 probíhala modernizace stejné původní řady Btn755 dál, ale modernizované vozy nesou nové označení Bdtn757 50 54 20-29 2xx. Od vozů řady Bdtn756 se odlišují větším prostorem na přepravu spoluzavazadel (jízdních kol) na úkor jednoho oddílu k sezení.
Ve sledovaných střediscích údržby OCÚ Východ je ve stavu 8 vozů, z toho 6 je turnusovaných. Oproti předešlému GVD 2018/2019 se inventární počet zvedl o 6 vozů a počet zaturnusovaných vozů stoupl o 4 vozy. Došlo rovněž ke změně střediska údržby pod kterými jsou vozy této řady vedeny - nově se jedná o SÚ Horní Heršpice. Ke dni 24. 2. 2020 však došlo k rozdělení oběhů směrem na Znojmo a určité vozy jsou deponovány ve Znojmě, niccméně i nadále jsou vedené pod SÚ Horní Heršpice
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
Baim 70 54 20-09 221-9 |
1970/71476 |
Bdtn757 50 54 20-29 225-0 |
později 053.018 a 50 54 21-29 017 |
2020-02-24 |
Baim 70 54 20-09 311-8 |
1970/71903 |
Bdtn757 50 54 20-29 226-8 |
později 053.059 a 50 54 21-29 065 |
2020-04-21 |
Baim 70 54 20-09 307-6 |
1970/71899 |
Bdtn757 50 54 20-29 228-4 |
později 053.009 a 50 54 21-29 062 |
2019-12-15 |
Baim 70 54 20-09 262-3 |
1970/71854 |
Bdtn757 50 54 20-29 229-2 |
později 053.023 a 50 54 21-29 038 |
2020-12-04 |
Baim 70 54 20-09 312-6 |
1970/71904 |
Bdtn757 50 54 20-29 230-0 |
později 053.047 a 50 54 21-29 066 |
2020-10-16 |
Baim 70 54 20-09 267-2 |
1970/71859 |
Bdtn757 50 54 20-29 231-8 |
později 053.002 a 50 54 21-29 043; deponie SÚ Znojmo |
2020-10-17 |
Baim 70 54 20-09 272-2 |
1970/71864 |
Bdtn757 50 54 20-29 232-6 |
později 053.007 a 50 54 21-29 047; deponie SÚ Znojmo |
2020-02-24 |
Baim 70 54 20-09 216-9 |
1970/71471 |
Bdtn757 50 54 20-29 233-4 |
později 053.016 a 50 54 21-29 013; deponie SÚ Znojmo |
2020-12-06 |
Pro přípojné vozy řady Bdtn757 jsou vyhrazeny dvě turnusové skupiny 005 a 006. Zatímco v předešlém GVD vozy jezdily jen na trati Znojmo - Břeclav, nyní se jejich pravidelný výskyt rozšířil na tyto tratě:
244 Brno - Hrušovany nad Jevišovkou-Šanov;
246 Znojmo - Břeclav (do 23. 2. 2020);
340 Brno - Uherské Hradiště;
341 Staré Město u Uherského Hradiště - Vlárský průsmyk.
V turnusové skupině 005 jezdily zprvu 4 vozy. Oběhy představovaly zejména vozbu osobních vlaků na trati Znojmo - Břeclav, s Brnem byly vozy propojeny obraty na trati Brno - Hrušovany nad Jevišovkou-Šanov (v pracovní dny 1743 / 1748, v sobotu 4405, v neděli 4416). Vůz který dojel do Brna zde však nestál, nýbrž odjel do Starého Města u Uherského Hradiště a zpět (kromě soboty 1765 / 1770, v sobotu 1763 / 1768).
Od 24. 2. 2020 byla provedena změna spočívající v oddělení vozby na tratích Brno - Hrušovany nad Jevišovkou-Šanov, Brno - Staré Město u Uherského Hradiště a na trati Znojmo - Břeclav. Turnusová skupina 005 je nově jednodenní a zahrnuje první dvě uvedené tratě. Vůz jezdí v pracovní dny na obratu 1743 / 1765 / 1770 / 1748, v sobotu 4405 / 1763 / 1768 / 1771 / 1774 / 1777 a v neděli 1765 / 1770 / 4416. Ostatní tři dny přešly do nové TS 096 vedené pod SÚ Znojmo.
Nepřetržitá výluka traťové koleje Brno-Horní Heršpice zhlaví Státní silnice - Střelice započatá 15. 6. 2020 přinesla změny v číslech vlaků: Sp 1743 je nově Sp 11573/96677, Sp 1748 nově Sp 11578, Os 4405 nově Os 11505 a Os 4416 je nově Os 11516.
Po "vlárské" trati se pohybují dva přípojné vozy zařazené do turnusové skupiny 006, a to na osobních a spěšných vlacích mezi Brnem a Starým Městem u Uherského Hradiště. Jeden vůz jede na pátečně-nedělním obratu Brno - Vlárský průsmyk 1769 / 21990 /// 21991 / 1776; po dobu nepřetržité výluky Nezdenice - Újezdec u Luhačovic, která probíhá od 3. 9. do 12. 12. 2020, vůz jezdí jen v úseku Brno - Uherský Brod.
Oběhy pro přípojné vozy řady Bdtn757 pod SÚ Znojmo se obnovily dnem 24. 2. 2020, čímž po menší přestávce navázaly na existenci oběhů vozů této řady ve Znojmě v předešlém GVD 2018/2019. Pro vozy je vyhrazena jedna turnusová skupina 096, která oficiálně vznikla ke dni 16. 3. 2020. Pravidelně se s vozy řady Bdtn757 můžeme setkat na trati:
246 Znojmo - Břeclav.
Turnusová skupina 096 je třídenní a vozy vedené pod SÚ Horní Heršpice se v ní pohybují na osobních vlacích mezi Znojmem a Břeclaví, o víkendech jezdí 2 vozy, třetí je odstaven. Na jiné tratě vozy pravidelně nezajíždí.
Provoz v GVD: 2006/2007 | 2007/2008 | 2008/2009 | 2009/2010 | 2010/2011 | 2011/2012 | 2012/2013 | 2013/2014 | 2014/2015 | 2015/2016 | 2016/2017 | 2017/2018 (DKV Brno) | 2017/2018 (OCÚ Východ) | 2018/2019