Elektrické lokomotivy ř. 362

PŘEHLED AKTUALIZACÍ

2021-11-21

Popis GVD 2021/2022.

2021-12-12

Aktualizovány snímky lokomotiv 362.002, 362.159, 362.163, 362.166 a 362.172.

2022-01-02

Dne 15. 12. 2021 dorazil po poledni do Brna-Maloměřic vlak Sv 55445 ve složení 362.064 + Bdmtee275 149 + Bdmtee281 280 + Bfhpvee295 032, jednalo se o přesun soupravy z Plzně pod SÚ Maloměřice; počet lokomotiv řady 362 tak ve sledovaných střediscích OCÚ Východ vzrostl dnem 16. 12. 2021 z 36 na 37. Lokomotiva 362.064 se pod Brno vrátila přesně po 10 letech, v prosinci 2011 byla ještě jako lokomotiva řady 363 předána pod Plzeň.

2022-01-23

Olejová netěsnost transformátoru je důvodem odstavení "esa" 362.164 od 6. 1. 2022. Lokomotiva 362.161 odjela do ŠKODA PARS v Šumperku na vyvazovací obnovu R1 spojenou s montáží ETCS, odstavena je od 19. 1. 2022. Aktualizovány snímky lokomotiv 362.002, 362.039, 362.070, 362.159, 362.161, 362.163, 362.169, 362.170 a 362.174.

2022-02-06

Přiřazení vozidel ke střediskům údržby Oblastního centra údržby Východ (OCÚ Východ) je nahrazeno přiřazením vozidel k pracovištím provozu (PP) a strojním stanicím (SS) spadajících pod Regionální pracoviště provozu (RPP), jež jsou součástí Oblastního ředitelství osobní dopravy (OŘOD Východ). "Eso" 362.164 je od 24. 1. 2022 opět provozní. Na vyvazovací obnově R1 je lokomotiva 362.087 v DPOV Přerov od 1. 2. 2022 a 362.019 v SÚ Česká Třebová od 4. 2. 2022, lokomotivy jsou tak odstaveny (stroj 362.087 již od 21. 1. 2022). Aktualizovány snímky lokomotiv 362.001, 362.002, 362.019, 362.039, 362.082, 362.087, 362.158, 362.159, 362.162, 362.163, 362.166, 362.171 a 362.175.

2022-02-20

Ke dni 14. 2. 2022 proběhla vzájemná redislokace mezi RPP Plzeň - PP Plzeň a RPP Brno - PP Maloměřice. Tímto dnem je ve stavu PP Maloměřice lokomotiva 362.017 a ve stavu PP Plzeň "eso" 362.024. "Eso" 362.163 je od 10. 2. 2022 provozní. Aktualizovány snímky lokomotiv 362.001, 362.042, 362.082, 362.159 a 362.164.

2022-03-06

Aktualizovány snímky lokomotiv 362.042 a 362.173.

2022-03-20

Od 13. 3. 2022 byla zřízena nová turnusová skupina 355. V půlce března došlo k dalšímu vzájemnému přesunu lokomotiv řady 362 mezi RPP Plzeň - PP Plzeň a RPP Brno - PP Maloměřice. Do Plzně byly předány stroje 362.019 (během vyvazovací obnovy R1) a 362.021 (do Plzně přijela 14. 3. 2022). Do Brna byla převedena dvě "esa" s linkou WTB, a sice 362.033 (do Brna "eso" dojelo 10. 3. 2022 z ČMŽO - Elektronika v Hranicích na Moravě, zatím je odstaveno z důvodu garančních závad) a 362.056 (13./14. 3. 2022 lokomotiva přejela z Plzně do ČMŽO - Elektronika v Hranicích na Moravě, takže je nyní odstavena). Přesné datumy předání lokomotiv doplním. Na stroji 362.124 probíhá v ČMŽO Přerov vyvazovací obnova R1, od 7. 3. 2022 je "eso" odstaveno. Lokomotiva 362.002 odjela 15. 3. 2022 do šumperské ŠKODA PARS na vyvazovací obnovu R1 a montáž ETSC, a je tak odstavena. Aktualizován snímek lokomotivy 362.021.

2022-04-03

V souvislosti s výlukou Brno hl. n. - Brno-Židenice (most Šámalova) došlo od 27. 3. 2022 ke změně v TS 353. Na vyvazovací obnovu R1 odjela 28. 3. 2022 do DPOV Přerov lokomotiva 362.030, a je tak odstavena. Ex-plzeňské "eso" 362.033 vyjelo 1. 4. 2022 do provozu. Doplněn snímek lokomotivy 362.017 a aktualizovány snímky lokomotiv 362.002, 362.118, 362.160 a 362.161.

2022-05-01

Do provozu se vrátily lokomotivy 362.161 (od 14. 4. 2022) a 362.056 (od 16. 4. 2022). Na vyvazovací obnovu R1 odjelo 25. 4. 2022 do DPOV Přerov "eso" 362.160, a je tak odstaveno. Aktualizovány snímky lokomotiv 362.123 a 362.162.

2022-05-15

Odstavené jsou lokomotivy 362.164 (od 28. 4. 2022 - více závad) a 362.023 (od 3. 5. 2022 - závada na trakčních motorech). Zpět v provozu je od 11. 5. 2022 "eso" 362.087. Aktualizovány snímky lokomotiv 362.165 a 362.171.


362 Maximální povolená rychlost 120 km/h lokomotiv řady 363 nebyla pro výkony v osobní dopravě dostačující. V roce 1990 Škoda Plzeň vyrobila jednu lokomotivu s maximální povolenou rychlostí 140 km/h s označením 362.001. Další lokomotivy řady 362 vznikly záměnou podvozků mezi lokomotivami řady 162 a 363. Od roku 2009 se modernizace na řadu 362 prováděla již bez výměn podvozků. Ve všech případech je lokomotivám ponecháno původní inventární číslo.

 

Lokomotiv řady 362 se v Regionálním pracovišti provozu Brno nachází 37 lokomotiv, turnusy jsou vytvořeny pro 27 lokomotiv (do 12. 3. 2022 bylo turnusováno 26 lokomotiv). Ve srovnání s minulým GVD na počátku nového GVD vzrostl inventární počet o 1 lokomotivu, turnusová potřeba se o 1 lokomotivu snížila.

PP Maloměřice


Původní označení

Rok / výr. číslo

Současné označení

Poznámka

Aktualizace

ES 499.1001

1981/6451

91 54 7 362.001-0

vyrobena v roce 1980; oranžovomodrý retro nátěr

2021-12-12

ES 499.1002

1981/6452

91 54 7 362.002-8

vyrobena v roce 1980; odstavena - vyvazovací obnova R1 a montáž ETCS

2022-03-15

ES 499.1017

1985/8128

91 54 7 362.017-6

WTB; ETCS

2022-02-15

ES 499.1023

1985/8134

91 54 7 362.023-4

WTB; ETCS; odstavena - závada na trakčních motorech

2022-05-03

ES 499.1027

1985/8138

91 54 7 362.027-5

WTB; ETCS

2021-12-12

ES 499.1030

1985/8141

91 54 7 362.030-9

odstavena - vyvazovací obnova R1

2022-03-28

ES 499.1033

1985/8144

91 54 7 362.033-3

WTB; ETCS?

2022-04-01

ES 499.1039

1985/8150

91 54 7 362.039-0

 

2021-12-12

ES 499.1042

1985/8153

91 54 7 362.042-4

 

2021-12-12

363.056

1986/8267

91 54 7 362.056-4

WTB; ETCS

2022-04-16

363.064

1987/8275

91 54 7 362.064-8

WTB

2021-12-16

363.070

1987/8281

91 54 7 362.070-5

WTB; ETCS

2021-12-12

363.080

1987/8291

91 54 7 362.080-4

WTB; ETCS

2021-12-12

363.082

1986/8293

91 54 7 362.082-0

WTB; ETCS

2021-12-12

363.087

1988/8338

91 54 7 362.087-9

WTB; ETCS

2022-05-11

363.118

1988/8369

91 54 7 362.118-2

 

2021-12-12

363.119

1988/8370

91 54 7 362.119-0

 

2021-12-12

363.123

1988/8374

91 54 7 362.123-2

 

2021-12-12

363.124

1988/8375

91 54 7 362.124-0

odstavena - vyvazovací obnova R1

2022-03-07

363.158

1989/8640

91 54 7 362.158-8

 

2021-12-12

363.159

1989/8641

91 54 7 362.159-6

 

2021-12-12

363.160

1989/8642

91 54 7 362.160-4

ETCS; odstavena - vyvazovací obnova R1

2022-04-25

363.161

1989/8643

91 54 7 362.161-2

reklamní nátěr na hokej; ETCS

2022-04-14

363.162

1989/8644*

91 54 7 362.162-0

WTB; ETCS; * na lokomotivě chybný výr. štítek 1989/8647

2021-12-12

363.163

1989/8645

91 54 7 362.163-8

 

2022-02-10

363.164

1989/8646

91 54 7 362.164-6

ETCS; odstavena - více závad

2022-04-28

363.165

1989/8647

91 54 7 362.165-3

WTB; ETCS; modrobílý nátěr

2021-12-12

363.166

1989/8648

91 54 7 362.166-1

 

2021-12-12

363.167

1990/8649

91 54 7 362.167-9

 

2021-12-12

363.168

1989/8650

91 54 7 362.168-7

 

2021-12-12

363.169

1989/8651

91 54 7 362.169-5

 

2021-12-12

363.170

1989/8652

91 54 7 362.170-3

 

2021-12-12

363.171

1989/8653

91 54 7 362.171-1

 

2021-12-12

363.172

1989/8654

91 54 7 362.172-9

 

2021-12-12

363.173

1989/8655

91 54 7 362.173-7

ETCS

2021-12-12

363.174

1989/8656

91 54 7 362.174-5

 

2021-12-12

363.175

1989/8657

91 54 7 362.175-2

 

2021-12-12


Lokomotivám řady 362 jsou vyhrazeny turnusové skupiny 350, 351, 352, 353 a 354. Lokomotivy vybavené komunikační linkou WTB jezdí ve skupině 353, v ostatních TS jezdí "esa" bez komunikační linky WTB.

 

Brněnská "esa" oproti GVD 2020/2021 opouští úseky Praha - Ústí nad Labem - Teplice v Čechách, Brno - Blansko a Česká Třebová - Zábřeh na Moravě. Nově se objevují v úseku Choceň - Kolín. V Praze jezdí ve směru od Kolína nikoli do Prahy-Smíchova, nýbrž do Prahy-Vršovic. V současném GVD je můžeme pravidelně spatřit na tratích:

První turnusová skupina 350 je sestavena pro 10 lokomotiv řady 362. Těžiště výkonů představují rychlíky Brno - Havlíčkův Brod - Praha, Blansko - Česká Třebová - Praha a Brno - Šumperk. Po dva dny zajišťují vozbu osobních a spěšných vlaků v úseku Blansko - Choceň. Kromě noci ze soboty na neděli se maloměřické "eso" objeví v Bohumíně s vlakem kategorie nighjet, kam se dostane z Brna přes Břeclav na obratu 831 (835) / 456 // 457 / 826 (836). O víkendech se můžeme s lokomotivou řady 362 setkat na trati Havlíčkův Brod - Jihlava město, v sobotu přijede na R 961 do Jihlavy města a následně se vrátí jako Sv 29961 do Jihlavy, aby v neděli najelo na Sv 29960 do Jihlavy města a na R 960 odjelo do Prahy.

 

Šest lokomotiv obíhá v turnusové skupině 351. Tři dny "esa" obíhají na vozebním rameni Šumperk - Brno - Havlíčkův Brod - Praha a tři dny se vyskytují na osobních vlacích mezi Žďárem nad Sázavou a Kolínem. V noci ze soboty na neděli provádí lokomotiva výkon z Brna přes Břeclav do Bohumína a zpět na obratu 835 / 456 // 457 / 836.

 

Čisté "šumperky" zajišťují dvě lokomotivy v turnusové skupině 352 v samostatných turnusových dnech 1. a 1a. mezi Brnem a Šumperkem.

 

Osobní vlaky na "ferdinandce" v úseku Břeclav - Přerov v pevném řazení vozidel 362 + Bdmtee275 + Bdmtee281 + Bfhpvee295 vozí lokomotivy vybavené komunikační linkou WTB v již tradiční pětidenní turnusové skupině označené číslem 353. Čtyři "esa" obíhají v 2. až 5. turnusovém dni na trati Břeclav - Přerov, v pracovní dny zajedou na obratu Sv 4221 / Sv 3891 z Přerova do Olomouce na odsátí WC a doplnění vody v řídicím voze.
V 1. turnusovém dni vykonává v pracovní dny lokomotiva výkony na mezi Břeclaví, Židlochovicemi a Tišnovem. Ráno odjede na vlaku 830 do Brna a po provozním ošetření vyráží na odpolední obraty BNO 4926 TIV / 4935 ZID / 4938 TIV / 4947 ZID / 4950 BNO a na vlaku 833 odjede do Hodonína. Od 27. 3. 2022 jsou v souvislosti s výlukou Brno hl. n. - Brno-Židenice (most Šámalova) obraty změněny - do Tišnova se nejezdí, naopak se o to více jezdí mezi Brnem a Židlochovicemi: BNO 4927 ZID / 4930 BNO / 4933 ZID / 4936 BNO / 4939 ZID / 4942 BNO / 4945 ZID / 4948 BNO. O víkendech jezdí "eso" v úseku Hodonín - Břeclav - Brno, resp. se začíná výkonem v 5. turnusovém dni večer v pátek, kdy "eso" odjede z Břeclavi do Brna na vlaku 1788. Následuje popůlnoční sobotní osobní vlak 4629 do Hodonína a nad ránem vlak 832 zpět do Brna, v sobotu večer lokomotiva odjíždí na vlaku 833 do Hodonína. Jiné "eso" provádí ze soboty na neděli tentýž oběh.

Řídicí vozy jsou zařazeny do TS 950 a ještě dodávám, že řazení "sysla" v soupravě je předepsáno čelem směrem ku Břeclavi (nebo Vídni, chcete-li).

 

Podobně jako v minulém GVD zabezpečují maloměřické lokomotivy řady 362 dispečerské výkony v Olomouci, České Třebové a Praze ve formě tří samostatných dnů v jedné turnusové skupině 354:

- 1. den ... dispečerský výkon Olomouc hl. n.;

- 1a. den ... dispečerský výkon Česká Třebová;

- 1b. den ... dispečerský výkon Praha hl. n.

 

Dnem 13. 3. 2022 byla zřízena jednodenní turnusová skupina 355. "Eso" v ní vyjede pouze v neděli z Prahy přes Českou Třebovou do Blanska a zpět na vlacích 873 / 860. Výkon do této doby zajišťovaly elektrické jednotky řady 660.

 

Pod čarou se zmíním o nasazení slovenských lokomotiv řady 362 ZSSK. Jedna lokomotiva této řady vedená pod Oblastnou správou depa Bratislava vykonává v Břeclavi stejně jako v předešlém GVD dispečerský výkon.


362001

Lokomotiva 362.001 dne 26. 7. 2021 v čele vlaku Os 5903 v ŽST Světlá nad Sázavou. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

362002

R 904 Bouzov vedený "esem" 362.002 byl 27. 5. 2021 zachycen v Blatci. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

362017

V maloměřickém pracovišti provozu se 23. 3. 2022 nacházela lokomotiva 362.017. Přijela sem 17. 3. 2022 z Prahy v čele R 96991/991 a dalším výkonem bylo vedení R 901 dne 24. 3. 2022. Autor snímku Jakub Matějka.

362023

"Eso" 362.023 v čele Os 4217 dne 31. 5. 2016 mezi ŽST Hulín a zastávkou Břest. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.


362027

Mezi ŽST Hulín a zastávkou Břest projíždí dne 28. 4. 2020 vlak Os 4219 v čele s lokomotivou 362.027. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

362030

Lokomotiva 362.030 dne 19. 9. 2020 projíždí mezi ŽST Bedihošť a zastávkou Čelčice s vlakem R 914 Bouzov. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

362.033

362039

Dne 25. 7. 2021 bylo ve Světlé nad Sázavou zachyceno "eso" 362.039 s vlakem R 978 Vysočina. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.


362042

Vlak R 990 Vysočina tažený lokomotivou 362.042 projíždí 30. 7. 2021 mezi ŽST Světlá nad Sázavou a zastávkou Světlá nad Sázavou-Josefodol. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

362.056

362.064

362070

ŽST Bedihošť opouští dne 9. 4. 2021 vlak R 912 Bouzov vedený "esem" 362.070. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.


362080

Dne 30. 6. 2019 byla mezi ŽST Věžky a Přerov přednádraží zachycena lokomotiva 362.080 s odklonem R 907 Bouzov. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

362082

"Eso" 362.082 dne 22. 7. 2021 na konci vlaku mezi ŽST Otrokovice a Napajedla, v čele Os 4206 jede řídicí vůz Bfhpvee295 027. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

362087

Dne 22. 7. 2021 byl mezi ŽST Otrokovice a Napajedla zachycen vlak Os 4230 v čele s řídicím vozem Bfhpvee295 026 a na konci s lokomotivou 362.087. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

362118

R 914 Bouzov byl dne 1. 6. 2021 zachycen v čele s lokomotivou 362.118 ve Štěpánově. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.


362119

"Eso" 362.119 dne 14. 1. 2021 projíždí mezi ŽST Věžky a Přerov přednádraží s R 10907 - odklonem R 907 Bouzov. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

362123

R 914 Bouzov v čele s lokomotivou 362.123 byl zachycen 10. 6. 2021 mezi ŽST Prostějov hl. n. a Bedihošť. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

362124

Lokomotiva 362.124 projíždí dne 20. 10. 2020 ŽST Prosenice jako vlak Lv 57178. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

362158

Mezi ŽST Bedihošť a zastávkou Čelčice byla dne 21. 7. 2021 zachycena lokomotiva 362.158 s vlakem R 916 Bouzov. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.


362159

Dne 27. 7. 2021 byl mezi zastávkou Pohleď a ŽST Okrouhlice zachycen R 975 Vysočina v čele s lokomotivou 362.159. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

362160

Vlak R 914 Bouzov vedený lokomotivou 362.160 projíždí 29. 5. 2021 mezi ŽST Červenka a zastávkou Střeň. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

362161

Mezi ŽST Bedihošť a zastávkou Čelčice byl dne 2. 6. 2021 zachycen R 914 Bouzov v čele s "esem" 362.161. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

362162

Dne 10. 6. 2021 projíždí mezi ŽST Prostějov hl. n. Bedihošť lokomotiva 362.162 s vlakem R 916 Bouzov. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.


362163

Mezi ŽST Světlá nad Sázavou a zastávkou Světlá nad Sázavou-Josefodol byla dne 26. 7. 2021 zachycena lokomotiva 362.163 s R 988 Vysočina. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

362164

"Eso" 362.164 dne 27. 7. 2021 projíždí s vlakem Os 5901 mezi zastávkou Pohleď a ŽST Okrouhlice. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

362165

Dne 18. 6. 2021 byla mezi zastávkou Kraličky a ŽST Vrbátky zachycena lokomotiva 362.165 v čele vlaku R 901 Bouzov. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

362166

Mezi ŽST Bedihošť a zastávkou Čelčice projíždí dne 21. 7. 2021 vlak R 914 Bouzov vedený lokomotivou 362.166. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.


362167

Vykolejení vozů na vlaku Pn 62310 ráno 4. 8. 2021 v Kralupech nad Vltavou zapříčinilo uvíznutí "esa" 362.167 na rameni Kralupy nad Vltavou - Ústí nad Labem, kde dopravovalo rychlíky až do poledne 5. 8. 2021. Na snímku je tato lokomotiva zachycena v ŽST Kralupy nad Vltavou dne 4. 8. 2021 s R 604 "Krušnohor". Autor snímku František Bartoš.

362168

Dne 26. 1. 2021 byl mezi ŽST Přerov přednádraží a Věžky zachycen R 10908 (odklon vlaku R 908 Bouzov) s "esem" 362.168. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

362169

Mezi ŽST Přerov přednádraží a Věžky projíždí 31. 3. 2021 vlak R 10908 (odklon R 908 Bouzov) tažený lokomotivou 362.169. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

362170

Lokomotiva 362.170 v čele R 914 Bouzov projíždí dne 9. 4. 2021 mezi ŽST Bedihošť a zastávkou Čelčice. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.


362171

V Postřelmově bylo dne 18. 6. 2021 zachyceno "eso" 362.171 s vlakem R 902 Bouzov. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

362175

Místo plánované lokmomotivy řady 350 ZSSK zaskočila dne 15. 7. 2021 na vlaku Ex 122 "Valašský expres" brněnská lokomotiva 362.172 zachycená mezi ŽST Drahotuše a Lipník nad Bečvou. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

362173

Mezi ŽST Světlá nad Sázavou a zastávkou Světlá nad Sázavou-Josefodol projíždí dne 30. 7. 2021 vlak R 988 Vysočina v čele s "esem" 362.173. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

362174

V ŽST Sázava u Žďáru byl dne 20. 10. 2021 zachycen Os 8750 vedený lokomotivou 362.174. Autor snímku Peťo Káčer.


362175

"Eso" 362.175 dne 25. 7. 2021 v čele Os 5905 v ŽST Světlá nad Sázavou. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

 

 

 


V RPP Brno se již nevyskytují:


Původní označení

Rok / výr. číslo

Současné označení

Poznámka

Aktualizace

ES 499.1019

1985/8130

91 54 7 362.019-2

ETCS; odstavena - vyvazovací obnova R1

2022-03-15

ES 499.1021

1985/8132

91 54 7 362.021-8

ETCS

2022-03-14

ES 499.1024

1985/8135

91 54 7 362.024-2

ETCS

2022-02-14


362019

V ŽST Světlá nad Sázavou se dne 26. 7. 2021 nacházela lokomotiva 362.019 s vlakem R 975 Vysočina. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

362021

Dne 11. 5. 2021 bylo mezi ŽST Bedihošť a zastávkou Čelčice zachyceno "eso" 362.021 s vlakem R 912 Bouzov. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

362024

R 980 Vysočina vedený lokomotivou 362.024 projíždí dne 30. 7. 2020 mezi Přibyslaví a Přibyslaví zastávkou. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

 


Provoz v GVD: 2010/2011 | 2011/2012 | 2012/2013 | 2013/2014 | 2014/2015 | 2015/2016 | 2016/2017 | 2017/2018 (DKV Brno) | 2017/2018 (OCÚ Východ) | 2018/2019 | 2019/2020 | 2020/2021

Kliknutím zde se dostanete na vršek stránky