Řídicí vozy ř. Bfhpvee295

PŘEHLED AKTUALIZACÍ

2021-12-04

Popis GVD 2021/2022.

2021-12-12

Aktualizován snímek řídicího vozu Bfhpvee295 025.

2022-01-02

Dne 15. 12. 2021 dorazil po poledni do Brna-Maloměřic vlak Sv 55445 ve složení 362.064 + Bdmtee275 149 + Bdmtee281 280 + Bfhpvee295 032, jednalo se o přesun soupravy z Plzně pod SÚ Maloměřice; počet řídicích vozů řady Bfhpvee295 tak ve sledovaných střediscích OCÚ Východ od 16. 12. 2021 vzrostl z 9 na 10. Po střetu se zvěří je od 17. 12. 2021 odstaven řídicí vůz Bfhpvee295 029.

2022-02-06

Přiřazení vozidel ke střediskům údržby Oblastního centra údržby Východ (OCÚ Východ) je nahrazeno přiřazením vozidel k pracovištím provozu (PP) a strojním stanicím (SS) spadajících pod Regionální pracoviště provozu (RPP), jež jsou součástí Oblastního ředitelství osobní dopravy (OŘOD Východ). Odstavený řídicí vůz Bfhpvee295 023 byl 23. 1. 2022 přepraven na opravu do šumperské ŠKODA PARS.

2022-06-26

Limit proběhů vozidel dopadl od 16. 6. 2022 na řídicí vozy Bfhpvee295 022, 025, 026 a 028, které jsou odstavené (022 od 16. 6. 2021, 025 od 17. 6. 2022, 026 od 22. 6. 2022 a 028 od 18. 6. 2022) a čekají na vyvazovací obnovu R1.

2022-07-10

Ke dni 1. 7. 2022 byla dočasně zrušena turnusová skupina 951. Aktualizován snímek řídicího vozu Bfhpvee295 027.

2022-07-24

Řídicí vůz Bfhpvee295 024 je od 19. 7. 2022 odstaven, čeká na vyvazovací obnovu R1. V provozu jsou tedy 3 řídicí vozy z celkového počtu 10 vozů.

2022-08-07

Do stavu PRR Brno - PP Maloměřice přešel pražský řídicí vůz Bfhpvee295 012, do Brna dorazil 29. 7. 2022 (ve stavu RPP Brno - PP Maloměřice je veden od 5. 8. 2022) a do provozu vyjel 1. 8. 2022. Počet řídicích vozů řady Bfhpvee295 se tak zvýšil z 10 na 11.

2022-09-11

Dne 7. 9. 2022 vyjel po více jak ročním odstavení řídicí vůz Bfhpvee295 023.

2022-10-15

Aktualizován snímek řídicího vozu Bfhpvee295 027.

2022-11-06

Odstavený řídicí vůz Bfhpvee295 022 byl 27. 10. 2022 přepraven do šumperské PARS ŠKODA na vyvazovací obnovu R3 a montáž ETCS; řídicí vůz je tak odstaven. Aktualizován snímek řídicího vozu Bfhpvee295 025.

2022-12-11

Ke dni 28. 11. 2022 byla zrušena turnusová skupina 951. Řídicí vůz Bfhpvee295 021 je po mimořádné události, která se stala 8. 12. 2022 mezi Moravským Pískem a Bzencem, odstaven z důvodu poškození dvojkolí.


Bfhpvee295 Řídicí vozy řady Bfhpvee295 jsou určeny do souprav vozů osobní dopravy s elektrickými nebo motorovými lokomotivami. Zdrojem pro výrobu řídicích vozů se staly osobní vozy Bdt279 vyráběné ve Vagónce Studénka v letech 1986–1987. V Pars Nova a.s. v Šumperku bylo vyrobeno celkem 34 řídicích vozů této řady, původně měly dodávky vozů probíhat v letech 2010–2012. První vůz byl však představen až v červnu 2011 na výstavě Czech Raildays v Ostravě, poslední vozy vyjely až v roce 2013.

 

Pracovním označením pro tyto řídicí vozy se stala řada 961, avšak obsazení této řady není možné vzhledem k mezitím proběhlému vývoji v označování řídicích vozů. Vozy obdržely řadu Bfhpvee295 s číselným označením 50 54 80-30. Řešení čela vozu připomínající buclaté tváře daly tomuto vozu přezdívku sysel (Sysel obecný - Spermophillus citellus, hlodavec z čeledi veverkovitých).

 

V Regionálním pracovišti provozu Brno se nachází 11 vozů řady Bfhpvee295 (do 4. 8. 2022 zde bylo 10 vozů), z nichž 7 je turnusovaných. Inventární počet vzrostl na počátku současného GVD oproti minulému GVD o 1 vůz, zaturnusovaný počet řídicích vozů je stejný.

PP Maloměřice


Původní označení

Rok / výr. číslo

Současné označení

Poznámka

Aktualizace

Btme 50 54 21-08 042-3

1987/90488*

Bfhpvee295 50 54 80-30 012-6

*výrobní číslo patří pravděpodobně vozu 50 54 21-08 043-1

2022-08-01

Btme 50 54 21-08 017-5

1986/90462

Bfhpvee295 50 54 80-30 021-7

SILVIE; odstaven - závada na dvojkolí

2021-12-08

Btme 50 54 21-08 061-3

1986/90506

Bfhpvee295 50 54 80-30 022-5

odstaven - vyvazovací obnova R3 a montáž ETCS

2022-10-27

Btme 50 54 21-08 160-3

1987/90605

Bfhpvee295 50 54 80-30 023-3

LOJZÍK

2022-09-07

Btme 50 54 21-08 161-1

1987/90606

Bfhpvee295 50 54 80-30 024-1

PAVLÍNKA; odstaven - čeká na vyvazovací obnovu R1

2022-07-19

Btme 50 54 21-08 016-7

1986/90461

Bfhpvee295 50 54 80-30 025-8

SIMONA; odstaven - čeká na vyvazovací obnovu R1

2022-06-17

Btme 50 54 21-08 158-7

1987/90603

Bfhpvee295 50 54 80-30 026-6

RASŤA; odstaven - čeká na vyvazovací obnovu R1

2022-06-22

Btme 50 54 21-08 172-8

1987/90617

Bfhpvee295 50 54 80-30 027-4

LUCINKA

2021-12-12

Btme 50 54 21-08 155-3

1987/90600

Bfhpvee295 50 54 80-30 028-2

ŠINDELKA; odstaven - čeká na vyvazovací obnovu R1

2022-06-18

Btme 50 54 21-08 051-4

1986/90496

Bfhpvee295 50 54 80-30 029-0

MICHAL; odstaven - po střetu se zvěří

2021-12-17

Btme 50 54 21-08 003-3

1986/90448

Bfhpvee295 50 54 80-30 032-4

 

2021-12-16


Řídicí vozy řady Bfhpvee295 jezdí ve dvou turnusových skupinách 950 a 951. Ve srovnání s minulým GVD řídicí vozy jezdí i na stejných tratích:

Pět řídicích vozů řady Bfhpvee295 jezdí s lokomotivami řady 362 (tzv. "esosysel") a dva řídicí vozy jezdí s lokomotivami řady 242 (tzv. "plechosysel"). Oběhy jsou popsány v sekci lokomotiv řady 242 a 362. Zde pouze stručné shrnutí:
- turnusová skupina 950 ... pětidenní oběh, elektrické lokomotivy řady 362 v TS 353;
- turnusová skupina 951 ... dvoudenní oběh, elektrické lokomotivy řady 242 v TS 252; v období od 1. 7. do 31. 8. 2022 byla tato turnusová skupina dočasně zrušena. Od 28. 11. 2022 došlo k trvalému zrušení této turnusové skupiny.


Provoz v GVD: 2011/2012 | 2012/2013 | 2013/2014 | 2014/2015 | 2015/2016 | 2016/2017 | 2017/2018 (DKV Brno) | 2017/2018 (OCÚ Východ) | 2018/2019 | 2019/2020 | 2020/2021

Kliknutím zde se dostanete na vršek stránky