Řídicí vozy ř. Bfhpvee295

PŘEHLED AKTUALIZACÍ

2021-12-04

Popis GVD 2021/2022.

2021-12-12

Aktualizován snímek řídicího vozu Bfhpvee295 025.

2022-01-02

Dne 15. 12. 2021 dorazil po poledni do Brna-Maloměřic vlak Sv 55445 ve složení 362.064 + Bdmtee275 149 + Bdmtee281 280 + Bfhpvee295 032, jednalo se o přesun soupravy z Plzně pod SÚ Maloměřice; počet řídicích vozů řady Bfhpvee295 tak ve sledovaných střediscích OCÚ Východ od 16. 12. 2021 vzrostl z 9 na 10. Po střetu se zvěří je od 17. 12. 2021 odstaven řídicí vůz Bfhpvee295 029.

2022-02-06

Přiřazení vozidel ke střediskům údržby Oblastního centra údržby Východ (OCÚ Východ) je nahrazeno přiřazením vozidel k pracovištím provozu (PP) a strojním stanicím (SS) spadajících pod Regionální pracoviště provozu (RPP), jež jsou součástí Oblastního ředitelství osobní dopravy (OŘOD Východ).

2022-06-26

Uplatnění certifikace subjektů odpovědných za údržbu ECM od 16. 6. 2022 dopadlo na řídicí vozy Bfhpvee295 022, 025, 026 a 028, které jsou odstavené (022 od 16. 6. 2021, 025 od 17. 6. 2022, 026 od 22. 6. 2022 a 028 od 18. 6. 2022) a čekají na vyvazovací obnovu R1.


Bfhpvee295 Řídicí vozy řady Bfhpvee295 jsou určeny do souprav vozů osobní dopravy s elektrickými nebo motorovými lokomotivami. Zdrojem pro výrobu řídicích vozů se staly osobní vozy Bdt279 vyráběné ve Vagónce Studénka v letech 1986–1987. V Pars Nova a.s. v Šumperku bylo vyrobeno celkem 34 řídicích vozů této řady, původně měly dodávky vozů probíhat v letech 2010–2012. První vůz byl však představen až v červnu 2011 na výstavě Czech Raildays v Ostravě, poslední vozy vyjely až v roce 2013.

 

Pracovním označením pro tyto řídicí vozy se stala řada 961, avšak obsazení této řady není možné vzhledem k mezitím proběhlému vývoji v označování řídicích vozů. Vozy obdržely řadu Bfhpvee295 s číselným označením 50 54 80-30. Řešení čela vozu připomínající buclaté tváře daly tomuto vozu přezdívku sysel (Sysel obecný - Spermophillus citellus, hlodavec z čeledi veverkovitých).

 

V Regionálním pracovišti provozu Brno se nachází 10 vozů řady Bfhpvee295, z nichž 7 je turnusovaných. Inventární počet vzrostl oproti minulému GVD o 1 vůz, zaturnusovaný počet řídicích vozů je stejný.

PP Maloměřice


Původní označení

Rok / výr. číslo

Současné označení

Poznámka

Aktualizace

Btme 50 54 21-08 017-5

1986/90462

Bfhpvee295 50 54 80-30 021-7

SILVIE

2021-12-12

Btme 50 54 21-08 061-3

1986/90506

Bfhpvee295 50 54 80-30 022-5

odstaven - čeká na vyvazovací obnovu R1

2022-06-16

Btme 50 54 21-08 160-3

1987/90605

Bfhpvee295 50 54 80-30 023-3

LOJZÍK; odstaven - po střetu se zvěří

2021-08-06

Btme 50 54 21-08 161-1

1987/90606

Bfhpvee295 50 54 80-30 024-1

PAVLÍNKA

2021-12-12

Btme 50 54 21-08 016-7

1986/90461

Bfhpvee295 50 54 80-30 025-8

SIMONA; odstaven - čeká na vyvazovací obnovu R1

2022-06-17

Btme 50 54 21-08 158-7

1987/90603

Bfhpvee295 50 54 80-30 026-6

RASŤA; odstaven - čeká na vyvazovací obnovu R1

2022-06-22

Btme 50 54 21-08 172-8

1987/90617

Bfhpvee295 50 54 80-30 027-4

LUCINKA

2021-12-12

Btme 50 54 21-08 155-3

1987/90600

Bfhpvee295 50 54 80-30 028-2

ŠINDELKA; odstaven - čeká na vyvazovací obnovu R1

2022-06-18

Btme 50 54 21-08 051-4

1986/90496

Bfhpvee295 50 54 80-30 029-0

MICHAL; odstaven - po střetu se zvěří

2021-12-17

Btme 50 54 21-08 003-3

1986/90448

Bfhpvee295 50 54 80-30 032-4

 

2021-12-16


Řídicí vozy řady Bfhpvee295 jezdí ve dvou turnusových skupinách 950 a 951. Ve srovnání s minulým GVD řídicí vozy jezdí i na stejných tratích:

Pět řídicích vozů řady Bfhpvee295 jezdí s lokomotivami řady 362 (tzv. "esosysel") a dva řídicí vozy jezdí s lokomotivami řady 242 (tzv. "plechosysel"). Oběhy jsou popsány v sekci lokomotiv řady 242 a 362. Zde pouze stručné shrnutí:
- turnusová skupina 950 ... pětidenní oběh, elektrické lokomotivy řady 362 v TS 353;
- turnusová skupina 951 ... dvoudenní oběh, elektrické lokomotivy řady 242 v TS 252.


295-021

Řídicí vůz Bfhpvee295 021 vjíždí do Hrušek zastávky s vlakem Os 4220 dne 3. 10. 2012. Autor snímku Jan Rulíšek.

295-022

Dne 12. 7. 2020 projíždí Os 4210 v čele s řídicím vozem Bfhpvee295 022 a na konci vlaku s "esem" 362.087 mezi zastávkou Záhlinice a ŽST Tlumačov. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

295-023

V ŽST Tišnov byl dne 20. 4. 2021 zachycen Os 4939 v čele s řídicím vozem Bfhpvee295 023 a na konci s lokomotivou 242.242. Autor snímku Jakub Matějka.

295-024

Vlak Os 4206 projíždí dne 6. 6. 2020 mezi zastávkou Břest a ŽST Hulín v čele vlaku s řídicím vozem Bfhpvee295 024, na konci je řazena lokomotiva 362.023. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.


295-025

Dne 3. 3. 2021 projíždí Os 4214 mezi zastávkou Horní Moštěnice a ŽST Říkovice v čele s řídicím vozem Bfhpvee295 025. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

295-026

Řídicí vůz Bfhpvee295 026 v čele Os 4216, na jehož konci vyvíjí výkon lokomotiva 362.080, mezi zastávkou Záhlinice a ŽST Tlumačov dne 27. 3. 2020. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

Bfhpvee295-027

Dne 2. 2. 2020 byl mezi zastávkami Rajhrad a Vojkovice nad Svratkou zachycen řídicí vůz Bfhpvee295 027 v čele Os 4917, na konci s lokomotivou 242.240. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

295-028

Mezi zastávkou Břest a ŽST Hulín projíždí 17. 5. 2020 řídicí vůz Bfhpvee295 028 ovládající "eso" 362.087 s vlakem Os 4206. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.


295-029

Řídicí vůz Bfhpvee295 029 v čele Os 4214, na jehož konci je lokomotiva 362.080, projíždí 8. 10. 2020 mezi zastávkou Břest a ŽST Hulín. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

 

 

 


Provoz v GVD: 2011/2012 | 2012/2013 | 2013/2014 | 2014/2015 | 2015/2016 | 2016/2017 | 2017/2018 (DKV Brno) | 2017/2018 (OCÚ Východ) | 2018/2019 | 2019/2020 | 2020/2021

Kliknutím zde se dostanete na vršek stránky