Řídicí vozy ř. Bfhpvee295

PŘEHLED AKTUALIZACÍ

2020-11-22

Popis GVD 2020/2021.

2020-12-23

Řídicí vůz Bfhpvee295 029 je od 17. 12. 2020 odstaven z důvodu více závad.

2021-02-07

Odstaveny jsou řídicí vozy Bfhpvee295 025 od 26. 1. 2021 z důvodu závady na elektronice a Bfhpvee295 024 od 29. 1. 2021 z důvodu zahoření. Zpět do provozu se 29. 1. 2021 vrátil řídicí vůz Bfhpvee295 029.

2021-02-21

Řídicí vůz Bfhpvee295 025 je od 18. 2. 2021 opět v provozu.

2021-05-02

Z důvodu závady na brzdě je řídicí vůz Bfhpvee295 026 od 29. 4. 2021 odstaven.

2021-05-16

Od 13. 5. 2021 jezdí řídicí vůz Bfhpvee295 026 opět s cestujícími.

2021-07-11

Ke dni 13. 6. 2021 a 29. 6. 2021 došlo ke změnám v TS 901 a TS 902

2021-07-25

Řídicí vůz Bfhpvee295 022 je od 19. 7. 2021 odstaven z důvodu více závad.

2021-08-21

Od 2. 8. 2021 je řídicí vůz Bfhpvee295 022 provozní. Odstaven je od 6. 8. 2021 po sřetu se zvěří řídicí vůz Bfhpvee295 023.

2021-09-26

Do provozu se 15. 9. 2021 vrátil řídicí vůz Bfhpvee295 024.

2021-10-24

Z důvodu závady na dveřích je od 12. 10. 2021 odstaven řídicí vůz Bfhpvee295 029.

2021-12-12

Řídicí vůz Bfhpvee295 029 je od 19. 11. 2021 opět v provozu.


Bfhpvee295 Řídicí vozy řady Bfhpvee295 jsou určeny do souprav vozů osobní dopravy s elektrickými nebo motorovými lokomotivami. Zdrojem pro výrobu řídicích vozů se staly osobní vozy Bdt279 vyráběné ve Vagónce Studénka v letech 1986–1987. V Pars Nova a.s. v Šumperku bylo vyrobeno celkem 34 řídicích vozů této řady, původně měly dodávky vozů probíhat v letech 2010–2012. První vůz byl však představen až v červnu 2011 na výstavě Czech Raildays v Ostravě, poslední vozy vyjely až v roce 2013.

 

Pracovním označením pro tyto řídicí vozy se stala řada 961, avšak obsazení této řady není možné vzhledem k mezitím proběhlému vývoji v označování řídicích vozů. Vozy obdržely řadu Bfhpvee295 s číselným označením 50 54 80-30. Řešení čela vozu připomínající buclaté tváře daly tomuto vozu přezdívku sysel (Sysel obecný - Spermophillus citellus, hlodavec z čeledi veverkovitých).

 

Ve sledovaných střediscích údržby OCÚ Východ se nachází 9 vozů řady Bfhpvee295, z nichž 7 je turnusovaných. Inventární a zaturnusované počty řídicích vozů jsou stejné jako v předchozím GVD.

SÚ Maloměřice


Původní označení

Rok / výr. číslo

Současné označení

Poznámka

Aktualizace

Btme 50 54 21-08 017-5

1986/90462

Bfhpvee295 50 54 80-30 021-7

SILVIE

2020-12-13

Btme 50 54 21-08 061-3

1986/90506

Bfhpvee295 50 54 80-30 022-5

 

2021-08-02

Btme 50 54 21-08 160-3

1987/90605

Bfhpvee295 50 54 80-30 023-3

LOJZÍK; odstaven - po střetu se zvěří

2021-08-06

Btme 50 54 21-08 161-1

1987/90606

Bfhpvee295 50 54 80-30 024-1

PAVLÍNKA

2021-09-15

Btme 50 54 21-08 016-7

1986/90461

Bfhpvee295 50 54 80-30 025-8

SIMONA

2021-02-18

Btme 50 54 21-08 158-7

1987/90603

Bfhpvee295 50 54 80-30 026-6

RASŤA

2021-05-13

Btme 50 54 21-08 172-8

1987/90617

Bfhpvee295 50 54 80-30 027-4

LUCINKA

2020-12-13

Btme 50 54 21-08 155-3

1987/90600

Bfhpvee295 50 54 80-30 028-2

ŠINDELKA

2020-12-13

Btme 50 54 21-08 051-4

1986/90496

Bfhpvee295 50 54 80-30 029-0

MICHAL

2021-11-19


Řídicí vozy řady Bfhpvee295 jezdí ve dvou turnusových skupinách 901 a 902. Ve srovnání s minulým GVD řídicí vozy jezdí i na nově elektrizované trati Šakvice - Hustopeče u Brna. Se "sysly" se můžeme pravidelně setkat na tratích:

Pět řídicích vozů řady Bfhpvee295 jezdí s lokomotivami řady 362 (tzv. "esosysel") a dva řídicí vozy jezdí s lokomotivami řady 242 (tzv. "plechosysel"). Oběhy jsou popsány v sekci lokomotiv řady 242 a 362. Zde pouze stručné shrnutí:
- turnusová skupina 901 ... pětidenní oběh, elektrické lokomotivy řady 362 v TS 304;
- turnusová skupina 902 ... dvoudenní oběh, elektrické lokomotivy řady 242 v TS 202.


Provoz v GVD: 2011/2012 | 2012/2013 | 2013/2014 | 2014/2015 | 2015/2016 | 2016/2017 | 2017/2018 (DKV Brno) | 2017/2018 (OCÚ Východ) | 2018/2019 | 2019/2020

Kliknutím zde se dostanete na vršek stránky