Řídicí vozy ř. Bfhpvee295

PŘEHLED AKTUALIZACÍ

2020-11-22

Popis GVD 2020/2021.

2020-12-23

Řídicí vůz Bfhpvee295 029 je od 17. 12. 2020 odstaven z důvodu více závad. Aktualizovány snímky řídicích vozů Bfhpvee295 023 a 028.

2021-01-10

Aktualizovány snímky řídicích vozů Bfhpvee295 023 a 028.

2021-01-24

Aktualizován snímek řídicího vozu Bfhpvee295 028.

2021-02-07

Odstaveny jsou řídicí vozy Bfhpvee295 025 od 26. 1. 2021 z důvodu závady na elektronice a Bfhpvee295 024 od 29. 1. 2021 z důvodu zahoření. Zpět do provozu se 29. 1. 2021 vrátil řídicí vůz Bfhpvee295 029. Aktualizován snímek řídicího vozu Bfhpvee295 024.

2021-02-21

Řídicí vůz Bfhpvee295 025 je od 18. 2. 2021 opět v provozu.

2021-03-07

Aktualizován snímek řídicího vozu Bfhpvee295 022.


Bfhpvee295 Řídicí vozy řady Bfhpvee295 jsou určeny do souprav vozů osobní dopravy s elektrickými nebo motorovými lokomotivami. Zdrojem pro výrobu řídicích vozů se staly osobní vozy Bdt279 vyráběné ve Vagónce Studénka v letech 1986–1987. V Pars Nova a.s. v Šumperku bylo vyrobeno celkem 34 řídicích vozů této řady, původně měly dodávky vozů probíhat v letech 2010–2012. První vůz byl však představen až v červnu 2011 na výstavě Czech Raildays v Ostravě, poslední vozy vyjely až v roce 2013.

 

Pracovním označením pro tyto řídicí vozy se stala řada 961, avšak obsazení této řady není možné vzhledem k mezitím proběhlému vývoji v označování řídicích vozů. Vozy obdržely řadu Bfhpvee295 s číselným označením 50 54 80-30. Řešení čela vozu připomínající buclaté tváře daly tomuto vozu přezdívku sysel (Sysel obecný - Spermophillus citellus, hlodavec z čeledi veverkovitých).

 

Ve sledovaných střediscích údržby OCÚ Východ se nachází 9 vozů řady Bfhpvee295, z nichž 7 je turnusovaných. Inventární a zaturnusované počty řídicích vozů jsou stejné jako v předchozím GVD.

SÚ Maloměřice


Původní označení

Rok / výr. číslo

Současné označení

Poznámka

Aktualizace

Btme 50 54 21-08 017-5

1986/90462

Bfhpvee295 50 54 80-30 021-7

SILVIE

2020-12-13

Btme 50 54 21-08 061-3

1986/90506

Bfhpvee295 50 54 80-30 022-5

 

2020-12-13

Btme 50 54 21-08 160-3

1987/90605

Bfhpvee295 50 54 80-30 023-3

LOJZÍK

2020-12-13

Btme 50 54 21-08 161-1

1987/90606

Bfhpvee295 50 54 80-30 024-1

PAVLÍNKA; odstaven - po zahoření

2021-01-29

Btme 50 54 21-08 016-7

1986/90461

Bfhpvee295 50 54 80-30 025-8

SIMONA

2021-02-18

Btme 50 54 21-08 158-7

1987/90603

Bfhpvee295 50 54 80-30 026-6

RASŤA

2020-12-13

Btme 50 54 21-08 172-8

1987/90617

Bfhpvee295 50 54 80-30 027-4

LUCINKA

2020-12-13

Btme 50 54 21-08 155-3

1987/90600

Bfhpvee295 50 54 80-30 028-2

ŠINDELKA

2020-12-13

Btme 50 54 21-08 051-4

1986/90496

Bfhpvee295 50 54 80-30 029-0

MICHAL

2021-01-29


Řídicí vozy řady Bfhpvee295 jezdí ve dvou turnusových skupinách 901 a 902. Ve srovnání s minulým GVD řídicí vozy jezdí i na nově elektrizované trati Šakvice - Hustopeče u Brna. Se "sysly" se můžeme pravidelně setkat na tratích:

Pět řídicích vozů řady Bfhpvee295 jezdí s lokomotivami řady 362 (tzv. "esosysel") a dva řídicí vozy jezdí s lokomotivami řady 242 (tzv. "plechosysel"). Oběhy jsou popsány v sekci lokomotiv řady 242 a 362. Zde pouze stručné shrnutí:
- turnusová skupina 901 ... pětidenní oběh, elektrické lokomotivy řady 362 v TS 304;
- turnusová skupina 902 ... dvoudenní oběh, elektrické lokomotivy řady 242 v TS 202.


295-021

Řídicí vůz Bfhpvee295 021 vjíždí do Hrušek zastávky s vlakem Os 4220 dne 3. 10. 2012. Autor snímku Jan Rulíšek.

295-022

Dne 12. 7. 2020 projíždí Os 4210 v čele s řídicím vozem Bfhpvee295 022 a na konci vlaku s "esem" 362.087 mezi zastávkou Záhlinice a ŽST Tlumačov. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

295-023

Mezi zastávkou Záhlinice a ŽST Tlumačov byl dne 28. 4. 2020 zachycen Os 4216 v čele s řídicím vozem Bfhpvee295 023 a na konci s lokomotivou 362.027. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

295-024

Vlak Os 4206 projíždí dne 6. 6. 2020 mezi zastávkou Břest a ŽST Hulín v čele vlaku s řídicím vozem Bfhpvee295 024, na konci je řazena lokomotiva 362.023. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.


Bfhpvee295-025

Dne 23. 9. 2018 projíždí Os 4210 mezi ŽST Hodonín a Lužice v čele s řídicím vozem Bfhpvee295 025. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

295-026

Řídicí vůz Bfhpvee295 026 v čele Os 4216, na jehož konci vyvíjí výkon lokomotiva 362.080, mezi zastávkou Záhlinice a ŽST Tlumačov dne 27. 3. 2020. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

Bfhpvee295-027

Dne 2. 2. 2020 byl mezi zastávkami Rajhrad a Vojkovice nad Svratkou zachycen řídicí vůz Bfhpvee295 027 v čele Os 4917, na konci s lokomotivou 242.240. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

295-028

Mezi zastávkou Břest a ŽST Hulín projíždí 17. 5. 2020 řídicí vůz Bfhpvee295 028 ovládající "eso" 362.087 s vlakem Os 4206. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.


295-029

Řídicí vůz Bfhpvee295 029 v čele Os 4216, na jehož konci je lokomotiva 362.023, projíždí 23. 3. 2020 mezi ŽST Říkovice a zastávkou Břest. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

 

 

 


Provoz v GVD: 2011/2012 | 2012/2013 | 2013/2014 | 2014/2015 | 2015/2016 | 2016/2017 | 2017/2018 (DKV Brno) | 2017/2018 (OCÚ Východ) | 2018/2019 | 2019/2020

Kliknutím zde se dostanete na vršek stránky