PŘEHLED AKTUALIZACÍ |
|
---|---|
2021-11-28 | Popis GVD 2021/2022. |
2021-12-12 | Motorové vozy 810.595 a 810.622, které přijely 5. 11. 2021 z OCÚ Střed - SÚ Trutnov na výpomoc, jsou přiděleny dnem 9. 12. 2021 natrvalo do SÚ Maloměřice, avšak deponie se předpokládá v Havlíčkově Brodě. Motorový vůz 810.622 je od 7. 12. 2021 odstaven z důvodu závady na spalovacím motoru. Veselský motorový vůz 810.433 se z deponie v SÚ Maloměřice posunul na přelomu GVD na výpomoc do SÚ Havlíčkův Brod. |
2022-01-23 | Dne 8. 1. 2022 se z Valašského Meziříčí přes Přerov a Uherské Hradiště přemístily jako Sv 11942 do SÚ Veselí nad Moravou motorové vozy 810.506, 810.546 a 810.583. Počet motorových vozů v SÚ Veselí nad Moravou tak vzrostl z 11 na 14 vozů. Přesné datum předání doplním. Doplněn snímek motorového vozu 810.595. |
2022-02-06 | Přiřazení vozidel ke střediskům údržby Oblastního centra údržby Východ (OCÚ Východ) je nahrazeno přiřazením vozidel k pracovištím provozu (PP) a strojním stanicím (SS) spadajících pod Regionální pracoviště provozu (RPP), jež jsou součástí Oblastního ředitelství osobní dopravy (OŘOD Východ). Aktualizovány snímky motorových vozů 810.290 a 810.627. |
2022-02-20 | Aktualizovány snímky motorových vozů 810.290 a 810.627. |
2022-03-06 | Aktualizovány snímky motorových vozů 810.290 a 810.627. |
2022-03-20 | Motorový vůz 810.537 je od 1. 3. 2022 odstaven z důvodu provádění defektoskopie. Aktualizovány snímky motorových vozů 810.290 a 810.627. |
2022-04-03 | Ke dni 26. 3. 2022 byla zrušena turnusová skupina 893. Aktualizovány snímky motorových vozů 810.290 a 810.627. |
2022-04-18 | Zprovozněny jsou dva havlíčkobrodské motorové vozy - 810.537 od 25. 3. 2022 a 810.674 od 11. 4. 2022. Aktualizován snímek motorového vozu 810.290. |
2022-05-15 | Odstavené jsou motorové vozy 810.123 (od 17. 4. 2022 - závada na chladiči) a 810.595 (od 5. 5. 2022 - více závad). |
2022-06-26 | Oba maloměřické motorové vozy řady 810 (deponované v Havlíčkově Brodě) byly navrženy na zrušení - vůz 810.622 během května a vůz 810.595 během června. Od 9. 6. 2022 je odstaven motorový vůz 810.583, dne 22. 6. 2022 odjel do DPOV Přerov. Uplatnění certifikace subjektů odpovědných za údržbu ECM od 16. 6. 2022 dopadlo na motorové vozy 809.232, 810.123, 810.223, 810.408, 810.433, 810.469, 810.486, 810.537 a 810.627, které jsou tak odstavené. Doplněn snímek motorového vozu 810.546 a aktualizovány snímky motorových vozů 810.157, 810.223, 810.408 a 810.469. |
Motorové vozy řady 809 vznikly úpravou z řady 810. Důvodem bylo přizpůsobení motorového vozu doprovodu vlaku v síle 0/0-S (tzn. 0 vlakvedoucích / 0 průvodčích - doprovod jen strojvedoucím). Úpravy proběhly v letech 1994–1996 v Moravskoslezské vagónce ve Studénce. Příčka stanoviště strojvedoucího je upravena, dveře jsou opatřeny výdejním okénkem. Ve voze se nachází informační zařízení pro komunikaci mezi cestujícími a strojvedoucím (vyhlašování zastávek, zajištění zastavení na znamení), kontrola bdělosti strojvedoucího KBS-E a později přibyly i automaty na jízdenky a označovače jízdenek. Vozům byla ponechána původní pořadová čísla.
V Regionálním pracovišti provozu Brno se nachází 4 motorové vozy řady 809, žádný není turnusovaný. Inventární počet motorových vozů je stejný jako v předešlém GVD, turnusovaný počet "spadl" ze dvou na nulu. S pravidelným nasazením těchto motorových vozů se tedy na jižní Moravě loučíme, "osmsetdevítky" se však mohou vyskytnout v obězích určených pro motorové vozy řady 810. Připomenu že doposud jezdily na tratích z Břeclavi do Mikulova na Moravě, Kútů a Hodonína a dále z Hodonína do Veselí nad Moravou.
SS Veselí nad Moravou disponuje 4 motorovými vozy řady 809 bez turnusování. Inventární počet motorových vozů je stejný, počet zaturnusovaných klesl za 2 na nulu.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
M 152.0057 |
1976/77741 |
95 54 5 809.057-3 |
později 810.057 |
2021-12-12 |
M 152.0179 |
1977/79558 |
95 54 5 809.179-5 |
později 810.179 |
2021-12-12 |
M 152.0232 |
1977/79611 |
95 54 5 809.232-2 |
HEVLÍNKA; později 810.232; odstaven - nevyhovuje certifikaci ECM |
2022-06-16 |
M 152.0239 |
1977/79618 |
95 54 5 809.239-7 |
VERUNKA; později 810.239 |
2021-12-12 |
Mezi zastávkou Brumovice a ŽST Kobylí na Moravě byl 14. 11. 2019 zachycen Os 14512 v podobě motorového vozu 809.057. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. Dne 18. 11. 2020 se v Hustopečích u Brna připravuje k odjezdu vlak Os 14618 řazený z motorového vozu 809.179. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. Motorový vůz 809.232 jedoucí jako Os 14512 byl dne 27. 8. 2019 zachycen mezi Velkými Pavlovicemi zastávkou a ŽST Velké Pavlovice. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. |
Vagónka Studénka vyrobila v roce 1973 dva prototypy dvounápravových motorových vozů označených M 151.0001 a M 151.0002. Sériová výroba započala v roce 1975 vozem M 152.0003 a skončila v roce 1984, posledním vozem se stal M 152.0678. V roce 1982 byly vyrobeny dva motorové vozy určené na široký rozchod 1520 mm - M 152.5001 a M 152.5002.
Motorový vůz M 151.0001 byl v roce 1974 přeznačen na M 152.0001, avšak v roce 1978 se z něj stal fotogrammetrický vůz FST-2, později označený jako 892.602. V 90. letech byl údajně přeznačen na 810.701. Po vyrobení speciální měřicí drezíny MD-1 se z něj stal doprovodný vůz MD-1-1, nyní nese označení CZ SŽDC 60 54 89-29 017-7.
Druhý prototyp už přijel k ČSD z výroby v roce 1973 pod označením M 152.0002, v roce 1988 přešel - tak jako všechny ostatní motorové vozy řady M 152.0 - na označení řadou 810, konkrétně 810.002.
Z 28 motorových vozů řady 810 se v průběhu 90. let stala řada 809. V roce 1997 byly dva motorové vozy upraveny na řadu 811 a v roce 2001 jeden motorový vůz prošel modernizací na řadu 812. Další značná část motorových vozů řady 810 prošla přestavbou na motorové vozy v jednotkách řady 814.0 a 814.2. V letech 2020–2021 došlo k další modernizaci 14 motorových vozů řady 810 s přeznačením na řadu 811.
"Osmsetdesítky" jsou v Regionálním pracovišti provozu Brno zastoupeny v počtu 20 vozů (do 7. 1. 2022 to bylo 17 vozů), turnusovaných je 8 z nich (do 25. 3. 2022 bylo turnusováno 10 motorových vozů). Ve srovnání s minulým GVD na začátku noého GVD inventární počet stoupl o 2 vozy a počet zaturnusovaných vozů stoupl o 3 vozy. Motorové vozy řady 810 jsou vedeny ve strojních stanicích Havlíčkův Brod, Veselí nad Moravou a nově v pracovišti provozu Maloměřice.
Motorové vozy řady 810 dislokované v PP Maloměřice jsou novinkou. Inventárně jsou do Maloměřic přiděleny 2 motorové vozy, bez zaturnusování. Využití vozů se předpokládá výjimečně, a to na "staré tišnovce" v případě poklesu provozního stavu motorových jednotek řady 814.2.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
M 152.0595 |
1982/85828 |
95 54 5 810.595-9 |
červenokrémový nátěr; deponie SS Havlíčkův Brod; navržen na zrušení |
2022-06-09 |
M 152.0622 |
1984/87822 |
95 54 5 810.622-1 |
deponie SS Havlíčkův Brod; navržen na zrušení |
2022-05-16 |
V Havlíčkově Brodě inventární stav činí4 motorové vozy, turnusovaný je 1 vůz. Oproti minulému GVD jsou inventární a turnusované počty stejné.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
M 152.0123 |
1976/78633 |
95 54 5 810.123-0 |
červenokrémový nátěr; odstaven - závada na chladiči a nevyhovuje certifikaci ECM |
2022-06-16 |
M 152.0212 |
1977/79591 |
95 54 5 810.212-1 |
|
2021-12-12 |
M 152.0537 |
1982/85770 |
95 54 5 810.537-1 |
červenokrémový nátěr; odstaven - nevyhovuje certifikaci ECM |
2022-06-16 |
M 152.0674 |
1984/87874 |
95 54 5 810.674-2 |
|
2022-04-11 |
Havlíčkobrodské "osmsetdesítky" jezdí v jediné turnusové skupině 883. Pravidelně se v motorovými vozy řady 810 můžeme setkat na stejných tratích jako v minulém GVD:
250 Havlíčkův Brod - Křižanov;
257 Křižanov - Studenec.
Jediný havlíčkobrodský motorový vůz je zařazen do turnusové skupiny 883. V pondělí vyrazí z Havlíčkova Brodu na trať Křižanov - Studenec, odkud se zpět vrátí v pátek:
810.212 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
(1): HBR 03:11 24999 BUT / 24920 VEM / 24921 STU / 24922 VEM / 24946 ZNS / 24945 VEM / 24923 STU / 24910 KZN / 24973 VEM Z / 17:22 24998 VEM
(2)–(4): VEM 04:11 24999 BUT / 24920 VEM / 24921 STU / 24922 VEM / 24946 ZNS / 24945 VEM / 24923 STU / 24910 KZN / 24973 VEM Z / 17:22 24998 VEM
|
odstaven HBR |
odstaven HBR |
Ve Veselí nad Moravou se nachází 14 vozů (do 7. 1. 2022 zde bylo 11 vozů), turnusy jsou sestaveny pro 7 z nich (do 25. 3. 2022 bylo turnusováno 9 motorových vozů). Inventární počet motorových vozů byl zprvu stejný jako v minulém GVD, počet zaturnusovaných vozů stoupl o 3 vozy.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
M 152.0157 |
1976/78667 |
95 54 5 810.157-8 |
červenokrémový nátěr; odstaven - nevyhovuje certifikaci ECM |
2022-06-16 |
M 152.0223 |
1977/79602 |
95 54 5 810.223-8 |
červenokrémový nátěr; odstaven - nevyhovuje certifikaci ECM |
2022-06-16 |
M 152.0290 |
1978/80529 |
95 54 5 810.290-7 |
|
2021-12-12 |
M 152.0408 |
1981/84062 |
95 54 5 810.408-5 |
červenokrémový nátěr; odstaven - nevyhovuje certifikaci ECM |
2022-06-16 |
M 152.0433 |
1981/84087 |
95 54 5 810.433-3 |
deponie SS Havlíčkův Brod; odstaven - nevyhovuje certifikaci ECM |
2022-06-16 |
M 152.0469 |
1981/84123 |
95 54 5 810.469-7 |
červenokrémový nátěr; odstaven - nevyhovuje certifikaci ECM |
2022-06-16 |
M 152.0486 |
1982/85719 |
95 54 5 810.486-1 |
červenokrémový nátěr; odstaven - nevyhovuje certifikaci ECM |
2022-06-16 |
M 152.0506 |
1982/85739 |
95 54 5 810.506-6 |
|
2022-01-08 |
M 152.0546 |
1982/85779 |
95 54 5 810.546-2 |
červenokrémový nátěr |
2022-01-08 |
M 152.0583 |
1982/85816 |
95 54 5 810.583-5 |
červenokrémový nátěr; odstaven - DPOV Přerov |
2022-06-22 |
M 152.0627 |
1984/87827 |
95 54 5 810.627-0 |
ANDĚLÍN; červenokrémový nátěr; odstaven - nevyhovuje certifikaci ECM |
2022-06-16 |
M 152.0628 |
1984/87828 |
95 54 5 810.628-8 |
|
2021-12-12 |
M 152.0651 |
1984/87851 |
95 54 5 810.651-5 |
|
2021-12-12 |
M 152.0663 |
1984/87863 |
95 54 5 810.663-5 |
KAČENKA |
2021-12-12 |
Motorové vozy jsou zařazeny do turnusových skupin 891, 892 a 893. Veselské "osmsetdesítky" ve srovnání s minulým GVD jezdí na stejných vozebních ramenech, resp. dočasně i v úseku Veselí nad Moravou - Vrbovce. Můžeme se s nimi pravidelně setkat na následujících tratích:
255 Hodonín - Zaječí;
340 Veselí nad Moravou - Kyjov;
342 Bzenec - Moravský Písek;
343 Vrbovce - Veselí nad Moravou (do 25. 3. 2022), 343 Veselí nad Moravou - Hodonín.
Turnusová skupina 891 je postavena pro 6 motorových vozů. V pracovní dny jezdí v 1. turnusovém dni motorový vůz mezi Veselí nad Moravou a Kyjovem, a to až do dopoledne 2. turnusového dne. Následně přejíždí na vlaku 2736 do Hodonína a zde obíhá tři dny, načež se v posledním 5. turnusovém dni odpoledne vrací na vlaku 2739 do Veselí nad Moravou. V posledním šestém dni zajistí ranní a odpolední školní spoje z Veselí nad Moravou do Strážnice a zpět a poté zajede do Kyjova a zpět. O víkendech jsou v provozu dva motorové vozy na trati Hodonín - Zaječí. V neděli odpoledne a večer jezdí ještě třetí vůz, a to mezi Veselím nad Moravou a Kyjovem.
Jednodenní turnusová skupina 892 tradičně pokrývá vozbu na "bzenecké kači", kterou vykonává motorový vůz řady 810 upravený na doprovod vlaku 0/0-S. Na noc se "osmsetdesítka" vrací vždy do Veselí nad Moravou.
Od počátku GVD 2021/2022 byla zřízena dočasná dvoudenní turnusová skupina 893, která v sobě skrývala jednodenní oběh dvou motorových vozů řady 810 na rameni Vrbovce - Veselí nad Moravou - Hodonín. Důvodem tohoto opatření byl pokles počtu provozních motorových jednotek řady 814.2. Vozba na trati 343 Vrbovce - Hodonín vyžaduje tři soupravy, jezdily dvě motorové jednotky řady 814.2 a jedna souprava sestavená z vozidel řad 810+BDtax782+810. Turnusová skupina 893 byla zrušena ke dni 26. 3. 2022:
810 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
VNM 04:25 2791 JNV / pk2700 HDN / 2733 JNV / pk2706 HDN / 2711 VBC / pk2710 HDN / 2717 VNV / pk2716 HDN / 2723 VNV / pk2722 HDN / 2727 JNV / 21:30 pk2796 VNM |
VNM 05:15 2793 JNV / pk2702 HDN / 2735 VNM |
odstaven VNM |
2. |
VNM 04:25 pk2791 JNV / 2700 HDN / pk2733 JNV / 2706 HDN / pk2711 VBC / 2710 HDN / pk2717 VNV / 2716 HDN / pk2723 VNV / 2722 HDN / pk2727 JNV / 21:30 2796 VNM |
VNM 05:15 pk2793 JNV / 2702 HDN / pk2735 VNM |
odstaven VNM |
Os 9268 vedený motorovým vozem 810.123 byl 31. 8. 2019 zachycen mezi zastávkami Mrzkovice a Smrčná. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. Ve Strážnici byl dne 14. 6. 2022 zachycen motorový vůz 810.157, který odtud odjede jako Os 2741. Autor snímku Peťo Káčer. Dne 5. 2. 2019 přijíždí do zastávky Bílek vlak Os 5585 sestavený z motorového vozu 810.212, přípojného vozu Btax780 057 a motorové jednotky 914.042+ 814.042 na postrku. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. |
V Zaječí byl 25. 4. 2021 zachycen Os 14523 řazený z motorového vozu 810.290 a přípojného vozu Bdtax785 513. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. Dne 19. 5. 2022 byl v ŽST Sudoměřice nad Moravou zachycen Os 2716 sestavený místo "Regionovy" z motorového vozu 810.408, přípojného vozu BDtax782 012 a motorového vozu 810.546. Autor snímku Peťo Káčer. Motorový vůz 810.433 dne 18. 2. 2019 v Hradčovicích s vlakem Os 4342. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. |
Mezi ŽST Zaječí a Velké Pavlovice byl 22. 11. 2020 zachycen motorový vůz 810.486 jedoucí jako Os 14505. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. 810.506 V SÚ Havlíčkův Brod se 15. 6. 2019 nacházel motorový vůz 810.537 mezi pátečním výkonem na "humpolačce" a úternímy obraty mezi Havlíčkovým Brodem a Zručí nad Sázavou. Autor snímku David Prause. |
810.583 Dne 8. 12. 2021 zajišťovala na "staré tišnovce" dopravu souprava z hnacími vozidly na obou koncích, na zastávce Rozsochy byla tato souprava ve složení 810.595 + BDtax782 045 + BDtax782 113 + 742.452 zachycena při rozjezdu vlaku Os 14911. Autor snímku Peťo Káčer. 810.622 |
Dne 27. 1. 2021 projíždí mezi Čejčí a Mutěnicemi zastávkou motorový vůz 810.628 jako Os 14507. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. Mezi ŽST Újezdec u Luhačovic a zastávkou Polichno projíždí dne 24. 7. 2019 vlak Os 14317 sestavený z motorového vozu 810.651. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. Vlak Os 24137 mezi ŽST Bzenec a zastávkou Bzenec-Olšovec dne 22. 11. 2017 v podobě motorového vozu 810.663. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. |
Provoz v GVD: 2010/2011 | 2011/2012 | 2012/2013 | 2013/2014 | 2014/2015 | 2015/2016 | 2016/2017 | 2017/2018 (DKV Brno) | 2017/2018 (OCÚ Východ) | 2018/2019 | 2019/2020 | 2020/2021