Řídicí vozy ř. Bfbrdtn794 a ABfbrdtn795

PŘEHLED AKTUALIZACÍ

2017-12-10

Popis GVD 2017/2018.

2018-01-07

Řídicí vůz Bfbrdtn794 304 je od 19. 12. 2017 provozní.

2018-01-28

Na opravu PVY odjel dne 7. 1. 2018 do DPOV Nymburk řídicí vůz Bfbrdtn794 305, a je tak odstaven.

2018-03-25

Řídicí vůz Bfbrdtn794 305 je od 13. 3. 2018 opět v provozu, mezitím odjel na opravu PVY do DPOV Nymburk řídicí vůz Bfbrdtn794 303, odstaven je od 10. 3. 2018.

2018-04-15

Řídicí vůz řady ABfbrdtn795 v TS 844 je od 13. 4. 2018 nově spojen s motorovým vozem řady 854.

2018-05-08

Od 7. 5. 2018 je opět v provozu Bfbrdtn794 303.

Řídicí vozy ř. Bfbrdtn794

bfbrdtn794 Řídicí vozy řady Bfbrdtn794 a ABfbrdtn795 jsou skutečnou raritou mezi ostatními vozovými řadami. Ke stavbě řídicího vozu totiž posloužila vozová skříň a podvozky z poštovního vozu řady Postw (ex Postmw). První vůz s označením Bdbftn 954.001 (ex Postmw 50 54 90-40 242-5, 1984/87922) byl dokončen firmou Pars nova a.s. Šumperk v roce 2006, načež byl vystaven na výstavě Czech Raildays v Ostravě v červnu téhož roku. Další vůz - 954.002 - byl vystaven na strojírenském veletrhu v Brně v září 2006. Na jaře 2007 byly vozy přeznačeny na řadu Bfbrdtn a od 1. 1. 2009 jsou vedeny jako řada Bfbrdtn794 s číselným označením 50 54 86-29 3xx. Ani toto přeznačení však nebylo poslední, od 1. 1. 2010 nesou vozy pozměněné číselné označení 50 54 80-29 3xx. Vůz má k dispozici pouze 2. vozovou třídu.

 

Vyrobeno bylo celkem 8 vozů této řady. Od prosince 2008 jsou všechny soustředěny do DKV Brno. V Brně je tedy inventární stav 8 vozů a v turnuse jezdí 7 vozů.

PJ Horní Heršpice


Původní označení

Rok / výr. číslo

Současné označení

Poznámka

Aktualizace

Postmw 50 54 90-40 242-5

1984/87922

Bfbrdtn794 50 54 80-29 301-6

ASTERIX; později 954.001 a 50 54 86-29 301

2017-12-10

Postmw 50 54 90-40 200-3

1984/87880*

Bfbrdtn794 50 54 80-29 302-4

později 954.002 a 50 54 86-29 302; *po výrobě měl vůz výr. štítek 1984/87913; nátěr "Najbrt"

2017-12-10

Postmw 50 54 90-40 243-3

1984/87923

Bfbrdtn794 50 54 80-29 303-2

později 954.003 a 50 54 86-29 303; nátěr "Najbrt"

2018-05-07

Postmw 50 54 90-40 209-4

1984/87889

Bfbrdtn794 50 54 80-29 304-0

FERDA; později 954.004 a 50 54 86-29 304

2017-12-19

Postmw 50 54 90-40 261-8

1984/87941

Bfbrdtn794 50 54 80-29 305-7

později 954.005 a 50 54 86-29 305; nátěr "Najbrt"

2018-03-13

Postmw 50 54 90-40 222-7

1984/87902

Bfbrdtn794 50 54 80-29 306-5

později 954.006 a 50 54 86-29 306

2017-12-10

Postmw 50 54 90-40 211-0

1984/87891

Bfbrdtn794 50 54 80-29 307-3

MARKÉTKA; později 954.007 a 50 54 86-29 307

2017-12-10

Postmw 50 54 90-40 246-6

1984/87926

Bfbrdtn794 50 54 80-29 308-1

později 954.008 a 80 54 86-29 308

2017-12-10


Vozy řady Bfbrdtn794 jezdí v turnusových skupinách 841, 842 a 843. Letos poprvé se tedy pro řídicí vozy v "kočkopsech" nedělají turnusové skupiny 9xx. Okruh tratí, kde se s těmito řídicími vozy můžeme setkat se oproti minulému GVD zúžil o úsek Brno - Šakvice - Hustopeče u Brna:

Všech 7 turnusovaných řídicích vozů řady Bfbrdtn794 jezdí s motorovými vozy řady 842 a tvoří tzv. "kočkopsa". Oběhy jsou popsány v sekci motorových vozů řady 842. Zde pouze stručné shrnutí:
- turnusová skupina 841 ... pětidenní oběh;
- turnusová skupina 842 ... jednodenní oběh;
- turnusová skupina 843 ... jednodenní oběh.


 

Řídicí vozy ř. ABfbrdtn795

abfbrdtn795 Další variantou řídicích vozů je provedení s 1. a 2. vozovou třídou. Tyto vozy byly označeny inventárními čísly od 201 výše, do konce roku 2008 pod označením ABfbrdtn 954.2, od 1. 1. 2009 jako řada ABfbrdtn795 s číselným označením 50 54 86-29 2xx. V průběhu výroby bylo číselné označení změněno na 50 54 80-29 2xx. Tyto vozy se v DKV Brno zprvu nevyskytovaly, neboť si objednavatel regionální dopravy nepřál mít v regionální dopravě 1. vozovou třídu. Od poloviny roku 2007 se však jiné vozy než varianta s 1. a 2. třídou nevyráběly, a tak se tyto vozy objevily i v DKV Brno, ale v oddíle 1. třídy platí jízdné zakoupené na 2. vozovou třídu. Prvním vozem ve stavu DKV Brno se stal 1. 7. 2009 vůz ABfbrdtn795 50 54 80-29 215. Vozů bylo k ČD dodáno celkem 26.

 

Ve stavu DKV Brno se nachází 8 vozů, z nichž 7 je turnusováno. Jedná se o stejný stav jako v předchozím GVD.

PJ Horní Heršpice


Původní označení

Rok / výr. číslo

Současné označení

Poznámka

Aktualizace

Postmw 50 54 90-40 279-7

1985/87959

ABfbrdtn795 50 54 80-29 201-8

TONÍK

2017-12-10

Postmw 50 54 90-40 214-4

1984/87894

ABfbrdtn795 50 54 80-29 202-6

ČERTÍK

2017-12-10

Postmw 50 54 90-40 247-4

1985/87925

ABfbrdtn795 50 54 80-29 203-4

JERRY; výr. štítek chybný, původ vozu nespolehlivý

2017-12-10

Postmw 50 54 90-40 208-6

1985/87935*

ABfbrdtn795 50 54 80-29 216-6

VLADIMÍR; výr. štítek chybný, původ vozu nespolehlivý

2017-12-10

Postmw 50 54 90-40 212-8

1984/87892

ABfbrdtn795 50 54 80-29 223-2

BEDŘIŠKA; nátěr "Najbrt"

2017-12-10

Postmw 50 54 90-40 248-2

1985/87928

ABfbrdtn795 50 54 80-29 224-0

 

2017-12-10

Postmw 50 54 90-40 207-8

1984/87887

ABfbrdtn795 50 54 80-29 225-7

 

2017-12-10

Postmw 50 54 90-40 229-2

1985/87909

ABfbrdtn795 50 54 80-29 226-5

 

2017-12-10


Řídicí vozy řady ABfbrdtn795 obíhají v turnusových skupinách 840 a 844. Letos poprvé se tedy pro řídicí vozy v "motografech" a "kočkopsu" nedělají turnusové skupiny 9xx (a pro přípojné vozy se nedělají TS 0xx). Řídicí vozy řady ABfbrdtn795 se v porovnání s minulým GVD objeví nově v úseku Pitín zastávka - Bylnice:

Šest turnusovaných řídicích vozů řady ABfbrdtn795 jezdí s motorovými vozy řady 854 a přípojnými vozy řady Bdtn756 v tzv. "motografu. Sedmý řídicí vůz byl nejprve podobně jako v minulém GVD spojen s motorovým vozem řady 842 a tvořil tzv. "kočkopsa"; od 13. 4. 2018 je spojen s motorovým vozem řady 854. Oběhy jsou popsány v sekci motorových vozů řady 842 a 854. Zde pouze stručné shrnutí:
- turnusová skupina 840 ... šestidenní oběh ("motograf");
- turnusová skupina 844 ... jednodenní oběh ("kočkopes"... nebo "motopes"? ;-)


Provoz v GVD: 2006/2007 | 2007/2008 | 2008/2009 | 2009/2010 | 2010/2011 | 2011/2012 | 2012/2013 | 2013/2014 | 2014/2015 | 2015/2016 | 2016/2017

Kliknutím zde se dostanete na vršek stránky