Řídicí vozy ř. Bfbrdtn794 a ABfbrdtn795

PŘEHLED AKTUALIZACÍ

2014-11-22

Popis GVD 2014/2015.

2014-12-14

Aktualizovány údaje o obězích v GVD 2014/2015 a stavu vozidlového parku.

2015-07-06

Dne 10. 6. 2015 odjel na opravy PVY do DPOV Nymburk řídicí vůz ABfbrdtn795 201, který je tak odstaven.

2015-08-02

Od 1. 8. 2015 do 11. 12. 2015 jsou upraveny turnusové skupiny 940, 941 a doplněna nová turnusová skupina 948 z důvodu nepřetržité výluky Brno - Nesovice.

2015-08-16

Řídicí vůz ABfbrdtn795 201 je po opravě PVY a od 7. 8. 2015 je nasazován na pravidelné výkony.

2015-10-04

Na opravu PVY odjel 23. 9. 2015 řídicí vůz ABfbrdtn795 216 a je tak odstaven.

2015-12-13

Řídicí vůz ABfbrdtn795 216 se 27. 11. 2015 vrátil z opravy PVY a od 1. 12. 2015 opět vozí cestující.

Řídicí vozy ř. Bfbrdtn794

bfbrdtn794 Řídicí vozy řady Bfbrdtn794 a ABfbrdtn795 jsou skutečnou raritou mezi ostatními vozovými řadami. Ke stavbě řídicího vozu totiž posloužila vozová skříň a podvozky z poštovního vozu řady Postw (ex Postmw). První vůz s označením Bdbftn 954.001 (ex Postmw 50 54 90-40 242-5, 1984/87922) byl dokončen firmou Pars nova a.s. Šumperk v roce 2006, načež byl vystaven na výstavě Czech Raildays v Ostravě v červnu téhož roku. Další vůz - 954.002 - byl vystaven na strojírenském veletrhu v Brně v září 2006. Na jaře 2007 byly vozy přeznačeny na řadu Bfbrdtn a od 1. 1. 2009 jsou vedeny jako řada Bfbrdtn794 s číselným označením 50 54 86-29 3xx. Ani toto přeznačení však nebylo poslední, od 1. 1. 2010 nesou vozy pozměněné číselné označení 50 54 80-29 3xx. Vůz má k dispozici pouze 2. vozovou třídu.

 

Vyrobeno bylo celkem 8 vozů této řady. Od prosince 2008 jsou všechny soustředěny do DKV Brno. Oproti minulému GVD 2013/2014 se na počtech vozidel nic nemění, tzn. v Brně je 8 vozů a v turnuse jezdí 6 vozů.

PJ Horní Heršpice


Původní označení

Rok / výr. číslo

Současné označení

Poznámka

Aktualizace

Postmw 50 54 90-40 242-5

1984/87922

Bfbrdtn794 50 54 80-29 301-6

ASTERIX; později 954.001 a 50 54 86-29 301

2014-12-14

Postmw 50 54 90-40 200-3

1984/87880*

Bfbrdtn794 50 54 80-29 302-4

ALOIS; později 954.002 a 50 54 86-29 302; *po výrobě měl vůz výr. štítek 1984/87913

2014-12-14

Postmw 50 54 90-40 243-3

1984/87923

Bfbrdtn794 50 54 80-29 303-2

ZDEŇKA; později 954.003 a 50 54 86-29 303

2014-12-14

Postmw 50 54 90-40 209-4

1984/87889

Bfbrdtn794 50 54 80-29 304-0

FERDA; později 954.004 a 50 54 86-29 304

2014-12-14

Postmw 50 54 90-40 261-8

1984/87941

Bfbrdtn794 50 54 80-29 305-7

BERUŠKA; později 954.005 a 50 54 86-29 305

2014-12-14

Postmw 50 54 90-40 222-7

1984/87902

Bfbrdtn794 50 54 80-29 306-5

OBELIX; později 954.006 a 50 54 86-29 306

2014-12-14

Postmw 50 54 90-40 211-0

1984/87891

Bfbrdtn794 50 54 80-29 307-3

MARKÉTKA; později 954.007 a 50 54 86-29 307

2014-12-14

Postmw 50 54 90-40 246-6

1984/87926

Bfbrdtn794 50 54 80-29 308-1

TONIČKA; později 954.008 a 80 54 86-29 308

2014-12-14


Okruh tratí, kde se s těmito soupravami můžeme setkat se oproti minulému GVD rozšířil o úsek Náměšť nad Oslavou - Jihlava. V Kunovicích nastala malá odchylka, "kočkopes" nezajíždí v Kunovicích k nástupišti, ale jede tudy jen po spojovací koleji:

Vozy řady Bfbrdtn794 jsou zařazeny do jediné turnusové skupiny 940, v které obíhají spolu s motorovými vozy řady 842 vedenými v TS 840, kde je uveden i stručný popis oběhů. V odbobí nepřetržité výluky Brno - Nesovice od 1. 8. 2015 do 11. 12. 2015 odpadly výkony na trati Brno - Staré Město u Uherského Hradiště.


 

Řídicí vozy ř. ABfbrdtn795

abfbrdtn795 Další variantou řídicích vozů je provedení s 1. a 2. vozovou třídou. Tyto vozy byly označeny inventárními čísly od 201 výše, do konce roku 2008 pod označením ABfbrdtn 954.2, od 1. 1. 2009 jako řada ABfbrdtn795 s číselným označením 50 54 86-29 2xx. V průběhu výroby bylo číselné označení změněno na 50 54 80-29 2xx. Tyto vozy se v DKV Brno zprvu nevyskytovaly, neboť si objednavatel regionální dopravy nepřál mít v regionální dopravě 1. vozovou třídu. Od poloviny roku 2007 se však jiné vozy než varianta s 1. a 2. třídou nevyráběly, a tak se tyto vozy objevily i v DKV Brno, ale v oddíle 1. třídy platí jízdné zakoupené na 2. vozovou třídu. Prvním vozem ve stavu DKV Brno se stal 1. 7. 2009 vůz ABfbrdtn795 50 54 80-29 215. Vozů bylo k ČD dodáno celkem 26.

 

Ve stavu DKV Brno se nachází 6 vozů, z nichž 6 je turnusováno. Oproti předchozímu GVD 2013/2014 tedy beze změny početního stavu.

PJ Horní Heršpice


Původní označení

Rok / výr. číslo

Současné označení

Poznámka

Aktualizace

Postmw 50 54 90-40 279-7

1985/87959

ABfbrdtn795 50 54 80-29 201-8

TONÍK

2015-08-07

Postmw 50 54 90-40 214-4

1984/87894

ABfbrdtn795 50 54 80-29 202-6

ČERTÍK

2014-12-14

Postmw 50 54 90-40 247-4

1985/87925

ABfbrdtn795 50 54 80-29 203-4

JERRY; výr. štítek chybný, původ vozu nespolehlivý

2014-12-14

Postmw 50 54 90-40 208-6

1985/87935*

ABfbrdtn795 50 54 80-29 216-6

VLADIMÍR; výr. štítek chybný, původ vozu nespolehlivý

2015-12-01

Postmw 50 54 90-40 212-8

1984/87892

ABfbrdtn795 50 54 80-29 223-2

BEDŘIŠKA; nátěr "Najbrt"

2014-12-14

Postmw 50 54 90-40 248-2

1985/87928

ABfbrdtn795 50 54 80-29 224-0

MAREK

2014-12-14


Řídicí vozy se pravidelně vyskytují na stejných tratích jako v minulém GVD:

Řídicí vozy řady ABfbrdtn795 jezdí v jediné turnusové skupině 941 a vždy tvoří soupravu v řazení motorový vůz řady 854 + přípojný vůz řady Bdtn756 + řídicí vůz řady ABfbrdtn795, tedy tvoří takzvaný "motograf". Motorové vozy řady 854 jezdí v TS 841, kde je uveden i stručný popis oběhů a přípojné vozy řady Bdtn756 jsou vedeny v TS 041.

 

V odbobí nepřetržité výluky Brno - Nesovice od 1. 8. 2015 do 11. 12. 2015 se turnusová skupina 941 rozdělila na dva samostatné třídenní oběhy, a sice třídenní skupinu 941 (trať Brno - Jihlava) a třídenní novou skupinu 948 (trať Nesovice - Staré Město u Uherského Hradiště / Bylnice).


Provoz v GVD: 2006/2007 | 2007/2008 | 2008/2009 | 2009/2010 | 2010/2011 | 2011/2012 | 2012/2013 | 2013/2014

Kliknutím zde se dostanete na vršek stránky