PŘEHLED AKTUALIZACÍ |
|
---|---|
2014-11-22 | Popis GVD 2014/2015. |
2014-12-14 | Aktualizovány údaje o obězích v GVD 2014/2015 a stavu vozidlového parku. |
2015-07-06 | Dne 10. 6. 2015 odjel na opravy PVY do DPOV Nymburk řídicí vůz ABfbrdtn795 201, který je tak odstaven. |
2015-08-02 | Od 1. 8. 2015 do 11. 12. 2015 jsou upraveny turnusové skupiny 940, 941 a doplněna nová turnusová skupina 948 z důvodu nepřetržité výluky Brno - Nesovice. |
2015-08-16 | Řídicí vůz ABfbrdtn795 201 je po opravě PVY a od 7. 8. 2015 je nasazován na pravidelné výkony. |
2015-10-04 | Na opravu PVY odjel 23. 9. 2015 řídicí vůz ABfbrdtn795 216 a je tak odstaven. |
2015-12-13 | Řídicí vůz ABfbrdtn795 216 se 27. 11. 2015 vrátil z opravy PVY a od 1. 12. 2015 opět vozí cestující. |
Řídicí vozy řady Bfbrdtn794 a ABfbrdtn795 jsou skutečnou raritou mezi ostatními vozovými řadami. Ke stavbě řídicího vozu totiž posloužila vozová skříň a podvozky z poštovního vozu řady Postw (ex Postmw). První vůz s označením Bdbftn 954.001 (ex Postmw 50 54 90-40 242-5, 1984/87922) byl dokončen firmou Pars nova a.s. Šumperk v roce 2006, načež byl vystaven na výstavě Czech Raildays v Ostravě v červnu téhož roku. Další vůz - 954.002 - byl vystaven na strojírenském veletrhu v Brně v září 2006. Na jaře 2007 byly vozy přeznačeny na řadu Bfbrdtn a od 1. 1. 2009 jsou vedeny jako řada Bfbrdtn794 s číselným označením 50 54 86-29 3xx. Ani toto přeznačení však nebylo poslední, od 1. 1. 2010 nesou vozy pozměněné číselné označení 50 54 80-29 3xx. Vůz má k dispozici pouze 2. vozovou třídu.
Vyrobeno bylo celkem 8 vozů této řady. Od prosince 2008 jsou všechny soustředěny do DKV Brno. Oproti minulému GVD 2013/2014 se na počtech vozidel nic nemění, tzn. v Brně je 8 vozů a v turnuse jezdí 6 vozů.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
Postmw 50 54 90-40 242-5 |
1984/87922 |
Bfbrdtn794 50 54 80-29 301-6 |
ASTERIX; později 954.001 a 50 54 86-29 301 |
2014-12-14 |
Postmw 50 54 90-40 200-3 |
1984/87880* |
Bfbrdtn794 50 54 80-29 302-4 |
ALOIS; později 954.002 a 50 54 86-29 302; *po výrobě měl vůz výr. štítek 1984/87913 |
2014-12-14 |
Postmw 50 54 90-40 243-3 |
1984/87923 |
Bfbrdtn794 50 54 80-29 303-2 |
ZDEŇKA; později 954.003 a 50 54 86-29 303 |
2014-12-14 |
Postmw 50 54 90-40 209-4 |
1984/87889 |
Bfbrdtn794 50 54 80-29 304-0 |
FERDA; později 954.004 a 50 54 86-29 304 |
2014-12-14 |
Postmw 50 54 90-40 261-8 |
1984/87941 |
Bfbrdtn794 50 54 80-29 305-7 |
BERUŠKA; později 954.005 a 50 54 86-29 305 |
2014-12-14 |
Postmw 50 54 90-40 222-7 |
1984/87902 |
Bfbrdtn794 50 54 80-29 306-5 |
OBELIX; později 954.006 a 50 54 86-29 306 |
2014-12-14 |
Postmw 50 54 90-40 211-0 |
1984/87891 |
Bfbrdtn794 50 54 80-29 307-3 |
MARKÉTKA; později 954.007 a 50 54 86-29 307 |
2014-12-14 |
Postmw 50 54 90-40 246-6 |
1984/87926 |
Bfbrdtn794 50 54 80-29 308-1 |
TONIČKA; později 954.008 a 80 54 86-29 308 |
2014-12-14 |
Okruh tratí, kde se s těmito soupravami můžeme setkat se oproti minulému GVD rozšířil o úsek Náměšť nad Oslavou - Jihlava. V Kunovicích nastala malá odchylka, "kočkopes" nezajíždí v Kunovicích k nástupišti, ale jede tudy jen po spojovací koleji:
240 Brno - Jihlava;
244 Brno - Hrušovany nad Jevišovkou / Moravské Bránice - Oslavany;
246 Znojmo - Břeclav;
340 Brno - Uherské Hradiště;
341 Uherské Hradiště - Staré Město u Uh. Hradiště.
Vozy řady Bfbrdtn794 jsou zařazeny do jediné turnusové skupiny 940, v které obíhají spolu s motorovými vozy řady 842 vedenými v TS 840, kde je uveden i stručný popis oběhů. V odbobí nepřetržité výluky Brno - Nesovice od 1. 8. 2015 do 11. 12. 2015 odpadly výkony na trati Brno - Staré Město u Uherského Hradiště.
Další variantou řídicích vozů je provedení s 1. a 2. vozovou třídou. Tyto vozy byly označeny inventárními čísly od 201 výše, do konce roku 2008 pod označením ABfbrdtn 954.2, od 1. 1. 2009 jako řada ABfbrdtn795 s číselným označením 50 54 86-29 2xx. V průběhu výroby bylo číselné označení změněno na 50 54 80-29 2xx. Tyto vozy se v DKV Brno zprvu nevyskytovaly, neboť si objednavatel regionální dopravy nepřál mít v regionální dopravě 1. vozovou třídu. Od poloviny roku 2007 se však jiné vozy než varianta s 1. a 2. třídou nevyráběly, a tak se tyto vozy objevily i v DKV Brno, ale v oddíle 1. třídy platí jízdné zakoupené na 2. vozovou třídu. Prvním vozem ve stavu DKV Brno se stal 1. 7. 2009 vůz ABfbrdtn795 50 54 80-29 215. Vozů bylo k ČD dodáno celkem 26.
Ve stavu DKV Brno se nachází 6 vozů, z nichž 6 je turnusováno. Oproti předchozímu GVD 2013/2014 tedy beze změny početního stavu.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
Postmw 50 54 90-40 279-7 |
1985/87959 |
ABfbrdtn795 50 54 80-29 201-8 |
TONÍK |
2015-08-07 |
Postmw 50 54 90-40 214-4 |
1984/87894 |
ABfbrdtn795 50 54 80-29 202-6 |
ČERTÍK |
2014-12-14 |
Postmw 50 54 90-40 247-4 |
1985/87925 |
ABfbrdtn795 50 54 80-29 203-4 |
JERRY; výr. štítek chybný, původ vozu nespolehlivý |
2014-12-14 |
Postmw 50 54 90-40 208-6 |
1985/87935* |
ABfbrdtn795 50 54 80-29 216-6 |
VLADIMÍR; výr. štítek chybný, původ vozu nespolehlivý |
2015-12-01 |
Postmw 50 54 90-40 212-8 |
1984/87892 |
ABfbrdtn795 50 54 80-29 223-2 |
BEDŘIŠKA; nátěr "Najbrt" |
2014-12-14 |
Postmw 50 54 90-40 248-2 |
1985/87928 |
ABfbrdtn795 50 54 80-29 224-0 |
MAREK |
2014-12-14 |
Řídicí vozy se pravidelně vyskytují na stejných tratích jako v minulém GVD:
240 Brno - Jihlava;
340 Brno - Uherské Hradiště;
341 Kunovice - Staré Město u Uherského Hradiště.
Řídicí vozy řady ABfbrdtn795 jezdí v jediné turnusové skupině 941 a vždy tvoří soupravu v řazení motorový vůz řady 854 + přípojný vůz řady Bdtn756 + řídicí vůz řady ABfbrdtn795, tedy tvoří takzvaný "motograf". Motorové vozy řady 854 jezdí v TS 841, kde je uveden i stručný popis oběhů a přípojné vozy řady Bdtn756 jsou vedeny v TS 041.
V odbobí nepřetržité výluky Brno - Nesovice od 1. 8. 2015 do 11. 12. 2015 se turnusová skupina 941 rozdělila na dva samostatné třídenní oběhy, a sice třídenní skupinu 941 (trať Brno - Jihlava) a třídenní novou skupinu 948 (trať Nesovice - Staré Město u Uherského Hradiště / Bylnice).
Provoz v GVD: 2006/2007 | 2007/2008 | 2008/2009 | 2009/2010 | 2010/2011 | 2011/2012 | 2012/2013 | 2013/2014