Motorové jednotky ř. 814 + vložené vozy ř. 014 / řídicí vozy ř. 914

PŘEHLED AKTUALIZACÍ

2021-11-28

Popis GVD 2021/2022.

2022-01-02

Veselská "Regionova" 814.209+814.210 vypomáhá od 12. 12. 2021 v SÚ Maloměřice. Dne 29. 12. 2021 došlo v Rožné ke střetu Os 14901 sestaveného z motorové jednotky 814.227+814.228 se silničním sypačem, jednotka je odstavena. Motorová jednotka 814.068+914.068 je od 30. 12. 2021 zpět v provozu.

2022-01-23

Do provozu se vrátily motorové jednotky 814.217+814.218 (od 12. 1. 2022), 814.127+914.127 (od 17. 1. 2022) a 814.041+914.041 (od 18. 1. 2022). Odstavena je "Regionova"814.198+914.198 od 18. 1. 2022 z důvodu závady na spalovacím motoru.

Motorové jednotky ř. 814.0

814 Motorové jednotky řady 814.0 jsou nedělitelné dvoudílné jednotky a sestávají z motorového vozu ř. 814 a řídicího vozu ř. 914. Motorové vozy vznikly rekonstrukcí motorových vozů ř. 810, řídicí vozy rekonstrukcí přípojných vozů ř. 010, 013 a 015 (mezitím přeznačených na ř. Btax780, Ddax784 a Bdtax785). Motorové jednotky dodala firma Pars nova a.s. ze Šumperka, jednotky obdržely obchodní název "Regionova" jako symbol vozidel dodávaných do jednotlivých regionů (krajů). První jednotka ř. 814.0 vznikla v roce 2005 a dodávky jednotek probíhaly do roku 2012. Zájemcům o dislokace jednotek, jejich popis a další informace doporučuji webové stránky www.regionovy.cz.

 

Ve stavu sledovaných střediscích údržby OCÚ Východ je 20 jednotek, a to v SÚ Havlíčkův Brod a Znojmo. Turnusováno je 14 jednotek. Ve srovnání s minulým stavem inventární počet motorových jednotek poklesl o 3 a zaturnusovaný počet o 2 jednotky (maloměřické výkony na tratích 260 a 262 přešly s ohledem na nepřetržitou výluku v úseku Brno - Blansko pod OCÚ Střed - SÚ Česká Třebová, a to včetně vozidel).

SÚ Havlíčkův Brod

Do SÚ Havlíčkův Brod je přiděleno 13 jednotek, z toho 8 je turnusovaných. Inventární i zaturnusovaný počet jednotek je srovnání s minulým GVD stejný.


Původní označení

Rok / výr. číslo

Současné označení

Poznámka

Aktualizace

M 152.0132

1976/78642

95 54 5 814.018-8

později 810.132; nátěr Pardubického kraje

2021-12-12

Blm 70 54 24-29 119-7

1976/77986

95 54 5 914.018-7

později 010.219; nátěr Pardubického kraje

2021-12-12

M 152.0189

1977/79568

95 54 5 814.019-6

později 810.189; nátěr Pardubického kraje

2021-12-12

Blm 70 54 24-29 476-1

1979/81559

95 54 5 914.019-5

později 010.134; nátěr Pardubického kraje

2021-12-12

M 152.0072

1976/77756

95 54 5 814.041-0

později 810.072; nátěr Kraje Vysočina (?)

2022-01-18

Blm 70 54 24-29 906-7

1983/85708

95 54 5 914.041-9

později 010.318; nátěr Kraje Vysočina (?)

2022-01-18

M 152.0308

1978/80547

95 54 5 814.043-6

později 810.308

2021-12-12

Blm 70 54 24-29 845-7

1982/85647

95 54 5 914.043-5

později 010.312

2021-12-12

M 152.0096

1976/78606

95 54 5 814.048-5

později 810.096; nátěr Pardubického kraje

2021-12-12

Blm 70 54 24-29 409-2

1979/81492

95 54 5 914.048-4

později 010.152; nátěr Pardubického kraje

2021-12-12

M 152.0423

1981/84077

95 54 5 814.049-3

později 810.423; nátěr Pardubického kraje

2021-12-12

Blm 70 54 24-29 301-1

1978/80050

95 54 5 914.049-2

později 010.541; nátěr Pardubického kraje

2021-12-12

M 152.0328

1978/80567

95 54 5 814.095-6

později 810.328; žlutozelený nátěr

2021-12-12

Blm 70 54 24-29 557-8

1981/84180

95 54 5 914.095-5

později 010.583 a 50 54 24-29 265; žlutozelený nátěr

2021-12-12

M 152.0412

1981/84066

95 54 5 814.127-7

později 810.412; žlutozelený nátěr

2022-01-17

Blm 70 54 24-29 144-5

1977/78882

95 54 5 914.127-6

později 010.369 a 50 54 24-29 056; žlutozelený nátěr

2022-01-17

M 152.0074

1976/77758

95 54 5 814.135-0

později 810.074; žlutozelený nátěr

2021-12-12

Blm 70 54 24-29 268-2

1978/80017

95 54 5 914.135-9

později 010.533 a 50 54 24-29 118; žlutozelený nátěr

2021-12-12

M 152.0593

1982/85826

95 54 5 814.143-4

později 810.593; žlutozelený nátěr

2021-12-12

Blm 70 54 24-29 291-4

1978/80040

95 54 5 914.143-3

později 010.537 a 50 54 24-29 132; žlutozelený nátěr

2021-12-12

M 152.0146

1976/78656

95 54 5 814.146-7

později 810.146; žlutozelený nátěr

2021-12-12

Blm 70 54 24-29 469-6

1979/81552

95 54 5 914.146-6

později 010.130 a 50 54 24-29 213; žlutozelený nátěr

2021-12-12

M 152.0197

1977/79576

95 54 5 814.148-3

později 810.197; žlutozelený nátěr

2021-12-12

Blm 70 54 24-29 257-5

1978/80006

95 54 5 914.148-2

později 010.528 a 50 54 24-29 114; žlutozelený nátěr

2021-12-12

M 152.0129

1976/78639

95 54 5 814.169-9

později 810.129; žlutozelený nátěr

2021-12-12

Blm 70 54 24-29 690-7

1981/84314

95 54 5 914.169-8

později 010.078 a 50 54 24-29 306; žlutozelený nátěr

2021-12-12


Motorové jednotky řady 814 v SÚ Havlíčkův Brod jezdí ve dvou turnusových skupinách 881 a 882. Oproti minulému GVD "Regionovy" opouští úsek Skuteč - Polička. Tratě, na kterých jsou pravidelně nasazovány, jsou tyto:

Pro pohyb motorových jednotek od Havlíčkova Brodu na severovýchod je sestavena pětidenní turnusová skupina 881. Těžiště výkonů spočívá na trati z Havlíčkova Brodu do Pardubic. I nadále se v pracovní dny vyskytuje "Regionova" v úseku Žďárec u Skutče - Skuteč v rámci přímého vlaku Os 5341 z Pardubic, do Žďárce u Skutče se vrací jako Os 15308.

 

Tři "Regionovy" jezdí v turnusové skupině 882. V pracovní dny jsou rámcové oběhy následující. Motorová jednotka v 1. turnusový den vyjede z Havlíčkova Brodu ráno na dva obraty do Humpolce, odpoledne na dva obraty do Hlinska v Čechách, následně pokračuje z Havlíčkova Brodu do Žďáru nad Sázavou a pozdě večer odjede do Velkého Meziříčí. Druhý den zajišuje výkony na trati Křižanov - Studenec, načež se večer vrátí přes Žďár nad Sázavou do Havlíčkova Brodu. Třetí turnusový den ráno vykoná dva obraty do Ledče nad Sázavou a po zbytek dne "pendluje" mezi Havlíčkovým Brodem a Humpolcem.
O víkendech motorová jednotka zabezpečuje v 1. turnusovém dni obraty osobních vlaků mezi Havlíčkovým Brodem a Jihlavou městem, v 2. dni brousí koleje mezi Křižanovem a Studencem a v posledním třetím dni "Regionova" jezdí na trati Havlíčkův Brod - Humpolec.


SÚ Znojmo

Ve stavu SÚ Znojmo je 7 jednotek, z nichž 6 je jich zaturnusovaných. Inventární i zaturnusovaný počet motorových jednotek je ve srovnání s minulým GVD stejný.


Původní označení

Rok / výr. číslo

Současné označení

Poznámka

Aktualizace

M 152.0442

1981/84096

95 54 5 814.042-8

později 810.442

2021-12-12

Blm 70 54 24-29 378-9

1979/81461

95 54 5 914.042-7

později 010.109

2021-12-12

M 152.0047

1976/77731

95 54 5 814.067-5

později 810.047; žlutozelený nátěr

2021-12-12

Blm 70 54 24-29 213-8

1977/78951

95 54 5 914.067-4

později 010.517; žlutozelený nátěr

2021-12-12

M 152.0246

1978/80485

95 54 5 814.068-3

později 810.246

2021-12-30

Blm 70 54 24-29 287-2

1978/80036

95 54 5 914.068-2

později 010.378 a 50 54 24-29 128

2021-12-30

M 152.0171

1977/79550

95 54 5 814.071-7

později 810.171; žlutozelený nátěr

2021-12-12

Blm 70 54 24-29 356-5

1978/80105

95 54 5 914.071-6

později 010.548 a 50 54 24-29 158; žlutozelený nátěr

2021-12-12

M 152.0029

1976/77713

95 54 5 814.197-0

později 810.029; žlutozelený nátěr

2021-12-12

Blm 70 54 24-29 807-7

1982/85609

95 54 5 914.197-9

později 010.242 a 50 54 24-29 385; žlutozelený nátěr

2021-12-12

M 152.0494

1982/85727

95 54 5 814.198-8

později 810.494 a 811.494; žlutozelený nátěr; odstavena - závada na spalovacím motoru

2022-01-18

Blm 70 54 24-29 810-1

1982/85612

95 54 5 914.198-7

později 010.245 a 50 54 24-29 387; žlutozelený nátěr; odstavena - závada na spalovacím motoru

2022-01-18

M 152.0471

1981/84125

95 54 5 814.199-6

MEDUŇKA; později 810.471; žlutozelený nátěr; odstavena - vyvazovací obnova R1

2021-11-19

Blm 70 54 24-29 311-0

1978/80060

95 54 5 914.199-5

MEDUŇKA; později 010.384 a 50 54 24-29 142; žlutozelený nátěr; odstavena - vyvazovací obnova R1

2021-11-19


Znojemské "Regionovy" jsou ve srovnání s minulým GVD nově k vidění i v úseku Třebíč - Nám칝 nad Oslavou. Můžeme je pravidelně vídat na tratích:

Pro znojemské motorové jednotky řady 814.0 je sestavena šestidenní turnusová skupina 870. Těžiště výkonů spočívá na tratích Znojmo - Okříšky a Jihlava - Třebíč. V pracovní dny je do provozu zapojeno všech 6 motorových jednotek. Tři jezdí na trati Znojmo - Okříšky a tři na trati Jihlava - Třebíč. Jedinými zajížďkami do jiných úseků tratí je v pracovní dny ranní obrat TRE pk1925 NNO / 14810 TRE a dopolední obrat JHL 8348 HBR / 8353 JHL ME / 8394 JHL. V nepracovní dny jsou v provozu čtyři "Regionovy" - dvě na znojemské trati a dvě jezdí mezi Jihlavou a Třebíčí; v neděli dopoledne se na znojemské trati vyskytuje další motorová jednotka.


814018

Mezi zastávkami Horka u Chrudimi a Vrbatův Kostelec byl dne 9. 4. 2020 zachycen vlak Sp 1457 řazený z "Regionovy" 814.018+914.018. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

814019

Motorové jednotky 814.019+ 914.019 a 814.137+914.137 jedoucí jako Os 5354 se dne 22. 11. 2019 blíží k Chrudimi zastávce. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

814041

Dne 7. 6. 2019 projíždí mezi Chrudimí zastávkou a Medlešicemi Os 5302 sestavený z "Regionovy" 814.041+914.041. Autor snímku David Prause.

914042

Mezi zastávkou Sobíňov a ŽST Ždírec nad Doubravou byl dne 24. 11. 2020 zachycen Os 5376 sestavený z motorové jednotky 814.042+ 914.042. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.


814043

"Regionova" 914.043+814.043 tažená lokomotivou 742.452 jedoucí jako Sv 11756 kolem zastávky Pohledští Dvořáci se vrací z opravy MVY provedené v DPOV Veselí nad Moravou do Havlíčkova Brodu. Autor snímku Lukáš Růžička.

914048

Dne 9. 4. 2020 byla zastávkami Bílek a Sobíňov zachycena motorová jednotka 914.048+814.048 jedoucí jako Os 5376. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

914049

V ŽST Pardubice-Rosice nad Labem mění dne 31. 5. 2019 směr jízdy Os 5302. Motorový vůz 810.540, který byl ze Slatiňan v čele vlaku je nyní na konci a do Pardubic hl. n. bude vlak ovládán z řídicího vozu "Regionovy" 914.049+814.049. Autor snímku David Prause.

814067

Mezi zastávkou Hvězdoňovice a ŽST Stařeč projíždí dne 7. 11. 2020 "Regionova" 814.067+914.067 jedoucí jako Os 24815. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.


914068

Motorová jednotka 814.068+ 914.068 dne 11. 5. 2019 v ŽST Stařeč jako Os 24814. Autor snímku Jan Zavadil.

814.071+914.071

814095

Dne 26. 6. 2020 se v ŽST Havlíčkův Brod rozjíždí motorová jednotka 814.095+914.095 jedoucí jako Os 8749 do Žďáru nad Sázavou. Autor snímku František Bartoš.

814.127+914.127


814.135+914.135

814.143+914.143

814.146+914.146

814148

Dne 28. 11. 2020 byla v ŽST Křižanov zachycena motorová jednotka 814.148+914.148 během obratu Os 24906 a 24907. Autor snímku Alan Butschek.


814.169+914.169

814197

Dne 14. 8. 2019 projíždí mezi zastávkou Cetkovice a ŽST Velké Opatovice Os 14712 sestavený z "Regionovy" 814.197+ 914.197. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

914198

Dne 14. 8. 2019 byla motorová jednotka 914.198+814.198 jedoucí jako Os 14717 zachycena mezi zastávkou Cetkovice a ŽST Šebetov. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

914199

"Regionova" 914.199+814.199 projíždí dne 7. 11. 2020 mezi zastávkou Hvězdoňovice a ŽST Stařeč jako Os 24811. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.


 

Motorové jednotky ř. 814.2

814 Motorové jednotky řady 814.2 jsou nedělitelné třídílné jednotky a sestávají z motorového vozu ř. 814 na každém konci a vloženého vozu ř. 014 mezi nimi. Motorové vozy vznikly rekonstrukcí motorových vozů ř. 810 nebo 809, vložené vozy rekonstrukcí přípojných vozů ř. 010 (mezitím přeznačených na ř. Btax780). Motorové jednotky dodala společnost Pars nova a.s. Šumperk, jednotky obdržely obchodní název "Regionova" jako symbol vozidel dodávaných do jednotlivých regionů (krajů). První jednotka ř. 814.2 vznikla v roce 2007, poslední - šestadvacátou - ČD obdržely v roce 2010.

 

Ve sledovaných střediscích údržby OCÚ Východ se provozuje 9 jednotek, a sice v SÚ Maloměřice a SÚ Veselí nad Moravou. Do turnusů je zařazeno 7 jednotek. Inventární a zaturnusovaný počet motorových jednotek je ve srovnání s předešlým GVD stejný.

SÚ Maloměřice

V SÚ Maloměřice se nachází 5 motorových jednotek řady 814.2, z toho 4 jsou turnusované. Oproti předešlému GVD nedošlo u inventárního a zaturnusovaného počtu jednotek ke změně.


Původní označení

Rok / výr. číslo

Současné označení

Poznámka

Aktualizace

M 152.0456

1981/84110

95 54 5 814.217-6

později 810.456; žlutozelený nátěr

2022-01-12

Blm 70 54 24-29 562-8

1981/84185

95 54 5 014.009-5

později 010.142; žlutozelený nátěr

2022-01-12

M 152.0013

1975/77697

95 54 5 814.218-4

později 810.013; žlutozelený nátěr

2022-01-12

M 152.0023

1976/77707

95 54 5 814.219-2

později 810.023; žlutozelený nátěr; odstavena - vyvazovací obnova R1

2021-11-13

Blm 70 54 24-29 014-0

1976/77881

95 54 5 014.010-3

později 010.492; žlutozelený nátěr; odstavena - vyvazovací obnova R1

2021-11-13

M 152.0238

1977/79617

95 54 5 814.220-0

později 810.238; žlutozelený nátěr; odstavena - vyvazovací obnova R1

2021-11-13

M 152.0128

1976/78638

95 54 5 814.227-5

později 810.128; žlutozelený nátěr; odstavena - po násilném poškození (střet s automobilem)

2021-12-29

Blm 70 54 24-29 183-3

1977/78921

95 54 5 014.014-5

později 010.337; žlutozelený nátěr; odstavena - po násilném poškození (střet s automobilem)

2021-12-29

M 152.0169

1977/79548

95 54 5 814.228-3

později 810.169; žlutozelený nátěr; odstavena - po násilném poškození (střet s automobilem)

2021-12-29

M 152.0170

1977/79549

95 54 5 814.233-3

později 810.170; žlutozelený nátěr

2021-12-12

Blm 70 54 24-29 719-4

1982/85521

95 54 5 014.017-8

později 010.486 a 50 54 24-29 325; žlutozelený nátěr

2021-12-12

M 152.0252

1978/80491

95 54 5 814.234-1

později 810.252; žlutozelený nátěr

2021-12-12

M 152.0374

1981/84028

95 54 5 814.237-4

později 810.374; žlutozelený nátěr

2021-12-12

Blm 70 54 24-29 512-3

1978/81595

95 54 5 014.019-4

později 010.005 a 50 54 24-29 238; žlutozelený nátěr

2021-12-12

M 152.0085

1976/78595

95 54 5 814.238-2

později 810.085; žlutozelený nátěr

2021-12-12


Pro maloměřické jednotky je sestavena jediná turnusová skupina 850. Ve srovnání s minulým GVD jezdí na stejných vozebních ramenech:

Turnusová skupina 850 je čtyřdenní. Těžiště výkonů třídílných "Regionov" se odehrává na "staré tišnovce" 256 Tišnov - Nedvědice - Žďár nad Sázavou. Na údržbu jezdí do SÚ Maloměřice, takže na ně narazíme i mezi Tišnovem a Brnem převážně coby vlaky Sv, v některých případech jedou i jako vlaky Os. Mimo to v noci před pracovním dnem jezdí ze Žďáru nad Sázavou na údržbu do SÚ Havlíčkův Brod (14998 // 14997). V pracovní dny ráno vykoná motorová jednotka obrat z Tišnova do Židlochovic a zpět do Brna (4909 / 4912) a odpoledne z Brna do Nemotic a zpět (4147 / 4148).


SÚ Veselí nad Moravou

V SÚ Veselí nad Moravou jsou umístěny 4 jednotky, turnusované jsou 3 z nich. Stav je ve srovnání s minulým GVD stejný.


Původní označení

Rok / výr. číslo

Současné označení

Poznámka

Aktualizace

M 152.0095

1976/78605

95 54 5 814.205-1

později 810.095

2021-12-12

Blm 70 54 24-29 212-0

1977/78950

95 54 5 014.003-8

později 010.516

2021-12-12

M 152.0591

1982/85824

95 54 5 814.206-9

později 810.591

2021-12-12

M 152.0397

1981/84051

95 54 5 814.207-7

později 810.397

2021-12-12

Blm 70 54 24-29 116-3

1976/77983

95 54 5 014.004-6

později 010.218

2021-12-12

M 152.0488

1982/85721

95 54 5 814.208-5

později 810.488

2021-12-12

M 152.0614

1984/87814

95 54 5 814.209-3

později 810.614; deponie SÚ Maloměřice

2021-12-12

Blm 70 54 24-29 021-5

1976/77888

95 54 5 014.005-3

později 010.497; deponie SÚ Maloměřice

2021-12-12

M 152.0552

1982/85785

95 54 5 814.210-1

později 810.552 a 809.552; deponie SÚ Maloměřice

2021-12-12

M 152.0377

1981/84031

95 54 5 814.229-1

později 810.377; žlutozelený nátěr; deponie SÚ Maloměřice

2021-12-12

Blm 70 54 24-29 728-5

1982/85530

95 54 5 014.015-2

později 010.405 a 50 54 24-29 331; žlutozelený nátěr; deponie SÚ Maloměřice

2021-12-12

M 152.0211

1977/79590

95 54 5 814.230-9

později 810.211; žlutozelený nátěr; deponie SÚ Maloměřice

2021-12-12


Veselské motorové jednotky řady 814.2 jsou vedeny v jediné turnusové skupině 890 a ve srovnání s minulým GVD jezdí na stejných vozebních ramenech. Pravidelné nasazení je na těchto tratích:

Veselské třídílné "Regionovy" jsou zařazeny do třídenní turnusové skupiny 890. Motorové jednotky se pohybují na trati Vrbovce - Veselí nad Moravou - Hodonín. Objeví se i na trati Hodonín - Břeclav, a sice denně na pozdně večerním obratu 4268 / 4267 a dále o víkendech na ranním obratu 4250 / 4251.


814205

Dne 14. 8. 2017 byla "Regionova" 814.205+014.003+ 814.206 zachycena v ŽST Veselí nad Moravou jako Os 2716. Autor snímku David Prause.

814208

Motorová jednotka 814.207+ 014.004+814.208 dne 15. 12. 2018 v ŽST Sudoměřice nad Moravou jedoucí jako Os 2711. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

814209

Neradostný pohled na "Regionovu" 814.209+ 014.005+814.210 dne 14. 8. 2017 v PJ Veselí nad Moravou poškozenou při střetu na přejezdu mezi Vnorovy a Strážnicí v září 2016. Autor snímku David Prause.

814218

Mezi zastávkami Rozsochy a Rovné-Divišov projíždí dne 1. 8. 2019 motorová jednotka 814.218+ 014.009+814.217 jedoucí jako Os 14912. Autor snímku Ing. TomᚠKašpařík.


814220

Motorová jednotka 814.220+ 014.010+814.219 mezi Kuřimí a Čebínem jako Os 4968 dne 17. 9. 2012. Autor snímku Ing. TomᚠKašpařík.

814227

Dne 30. 7. 2020 projíždí mezi ŽST Žďár nad Sázavou a Veselíčko motorová jednotka 814.227+ 014.014+814.228 jedoucí jako Os 14909. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

814230

V ŽST Veselí nad Moravou se nacházel 14. 8. 2017 vlak Os 2714 sestavený z jednotky 814.230+ 014.015+814.229. Autor snímku David Prause.

814233

"Regionova" 814.233+010.017 +814.234 projíždí dne 28. 4. 2019 jako Sv 14916 mezi ŽST Kuřim a zastávkou Čebín. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.


814237

V Štěpánovicích byla dne 1. 8. 2019 zachycena motorová jednotka 814.237+014.019+814.238 jedoucí jako Os 14907. Autor snímku Ing. TomᚠKašpařík.

 

 

 


Provoz v GVD: 2006/2007 | 2007/2008 | 2008/2009 | 2009/2010 | 2010/2011 | 2011/2012 | 2012/2013 | 2013/2014 | 2014/2015 | 2015/2016 | 2016/2017 | 2017/2018 (DKV Brno) | 2017/2018 (OCÚ Východ) | 2018/2019 | 2019/2020 | 2020/2021

Kliknutím zde se dostanete na vršek stránky