PŘEHLED AKTUALIZACÍ |
|
---|---|
2022-11-20 | Popis JŘ 2022/2023. |
2022-12-27 | Do stavu RPP Brno - PP Maloměřice přešly lokomotivy 362.024 dne 4. 12. 2022 z RPP Plzeň - PP Plzeň a 362.021 dne 11. 12. 2022 rovněž z RPP Plzeň - PP Plzeň. Odstavené jsou lokomotivy 362.017 od 13. 12. 2022 (závada na transformátoru), 362.164 od 14. 12. 2022 (více závad), 362.159 od 24. 12. 2022 (více závad) a 362.001 od 25. 12. 2022 (více závad). Zpět v provozu je od 19. 12. 2022 "eso" 362.030. |
2023-01-08 | Zpět v provozu jsou tři lokomotivy: 362.162 od 1. 1. 2023, 362.017 od 2. 1. 2023 a 362.159 od 7. 1. 2023. Aktualizovány snímky lokomotiv 362.039, 362.158, 362.159 a 362.161. |
2023-01-22 | Odstavené jsou lokomotivy 362.024 od 27. 12. 2022 (více závad a montáž TBS v ČMŽO - Elektronika v Hranicích na Moravě), 362.002 od 7. 1. 2023 (garanční oprava a montáž TBS v ČMŽO - Elektronika v Hranicích na Moravě), 362.124 od 16. 1. 2023 (montáž ETCS v šumperské ŠKODA PARS a poté TBS v ČMŽO - Elektronika v Hranicích na Moravě) a 362.123 od 17. 1. 2023 (závada na trakčním motoru). V provozu jsou "esa" 362.164 (od 15. 1. 2023) a 362.001 (od 16. 1. 1023). |
2023-02-12 | Dne 11. 2. 2023 byla po vyvazovací obnově R1 odeslána z DPOV Přerov do svého nového působiště v RPP Děčín - PP Děčín lokomotiva 362.080, počet lokomotiv řady 362 v RPP Brno - PP Maloměřice tak klesl z 38 na 37; přesné datum předání doplním. "Eso" 362.002 je od 29. 1. 2023 provozní. Pro více závad je od 30. 1. 2023 odstavena lokomotiva 362.023. Aktualizován snímek lokomotivy 362.080. |
2023-03-05 | Ke dni 1. 3. 2023 došlo ke změně k turnusové skupině 352. Odstavená lokomotiva 362.023 byla 13. 2. 2023 přepravena do DPOV Přerov na vyvazovací obnovu R1. Dopravilo ji tam "eso" 362.119, které pokračovalo dále do Šumperku na montáž ETCS v ŠKODA PARS a TBS v ČMŽO - Elektronika v Hranicích na Moravě. Do provozu se vrátily lokomotivy 362.123 (13. 2. 2023) a 362.158 (16. 2. 2023). Od 15. 2. 2023 je z důvodu více závad odstaveno "eso" 362.023. Aktualizovány snímky lokomotiv 362.001, 362.163, 362.165, 362.172 a 362.175. |
2023-03-19 | Do provozu se vrátila "esa" 362.165 (5. 3. 2023) a 362.124 (9. 3. 2023). Odstavena je lokomotiva 362.161 od 9. 3. 2023 z důvodu závady na pojezdu. Doplněn snímek lokomotivy 362.021 a aktualizovány snímky lokomotiv 362.001, 362.160, 362.165, 362.171 a 362.175. |
Maximální povolená rychlost 120 km/h lokomotiv řady 363 nebyla pro výkony v osobní dopravě dostačující. V roce 1990 Škoda Plzeň vyrobila jednu lokomotivu s maximální povolenou rychlostí 140 km/h s označením 362.001. Další lokomotivy řady 362 vznikly záměnou podvozků mezi lokomotivami řady 162 a 363. Od roku 2009 se modernizace na řadu 362 prováděla již bez výměn podvozků. Ve všech případech je lokomotivám ponecháno původní inventární číslo.
Lokomotiv řady 362 se v Regionálním pracovišti provozu Brno nachází 37 lokomotiv (do 10. 2. 2023 zde bylo 38 lokomotiv), turnusy jsou vytvořeny pro 28 lokomotiv. Ve srovnání s koncem minulého JŘ (nepočítaje odevzdání 4 lokomotiv na samý závěr JŘ 2021/2022) na počátku tohoto JŘ inventární počet poklesl o 2 lokomotivy, zaturnusováno je o 1 lokomotivu více.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
ES 499.1001 |
1981/6451 |
91 54 7 362.001-0 |
vyrobena v roce 1980; oranžovomodrý retro nátěr |
2023-01-16 |
ES 499.1002 |
1981/6452 |
91 54 7 362.002-8 |
vyrobena v roce 1980 |
2023-01-29 |
ES 499.1017 |
1985/8128 |
91 54 7 362.017-6 |
WTB; ETCS |
2023-01-02 |
ES 499.1019 |
1985/8130 |
91 54 7 362.019-2 |
ETCS |
2022-12-11 |
ES 499.1021 |
1985/8132 |
91 54 7 362.021-8 |
ETCS; odstavena - více závad |
2023-02-15 |
ES 499.1023 |
1985/8134 |
91 54 7 362.023-4 |
WTB; ETCS; odstavena - vyvazovací obnova R1 |
2023-02-13 |
ES 499.1024 |
1985/8135 |
91 54 7 362.024-2 |
odstavena - více závad a montáž TBS |
2022-12-27 |
ES 499.1027 |
1985/8138 |
91 54 7 362.027-5 |
WTB; ETCS |
2022-12-11 |
ES 499.1030 |
1985/8141 |
91 54 7 362.030-9 |
ETCS |
2022-12-19 |
ES 499.1033 |
1985/8144 |
91 54 7 362.033-3 |
WTB; ETCS? |
2022-12-11 |
ES 499.1039 |
1985/8150 |
91 54 7 362.039-0 |
ETCS |
2022-12-11 |
ES 499.1042 |
1985/8153 |
91 54 7 362.042-4 |
|
2022-12-11 |
363.054 |
1986/8265 |
91 54 7 362.054-9 |
WTB; ETCS |
2022-12-11 |
363.070 |
1987/8281 |
91 54 7 362.070-5 |
WTB; ETCS |
2022-12-11 |
363.118 |
1988/8369 |
91 54 7 362.118-2 |
ETCS |
2022-12-11 |
363.119 |
1988/8370 |
91 54 7 362.119-0 |
odstavena - montáž ETCS a TBS |
2023-02-13 |
363.123 |
1988/8374 |
91 54 7 362.123-2 |
|
2023-02-13 |
363.124 |
1988/8375 |
91 54 7 362.124-0 |
|
2023-03-09 |
363.128 |
1988/8379 |
91 54 7 362.128-1 |
WTB; ETCS |
2022-12-11 |
363.158 |
1989/8640 |
91 54 7 362.158-8 |
|
2023-02-16 |
363.159 |
1989/8641 |
91 54 7 362.159-6 |
|
2023-01-07 |
363.160 |
1989/8642 |
91 54 7 362.160-4 |
ETCS |
2022-12-11 |
363.161 |
1989/8643 |
91 54 7 362.161-2 |
reklamní nátěr na hokej; ETCS; odstavena - závada na pojezdu |
2023-03-09 |
363.162 |
1989/8644* |
91 54 7 362.162-0 |
WTB; ETCS; * na lokomotivě chybný výr. štítek 1989/8647 |
2023-01-01 |
363.163 |
1989/8645 |
91 54 7 362.163-8 |
|
2022-12-11 |
363.164 |
1989/8646 |
91 54 7 362.164-6 |
ETCS |
2023-01-15 |
363.165 |
1989/8647 |
91 54 7 362.165-3 |
WTB; ETCS; modrobílý nátěr |
2023-03-05 |
363.166 |
1989/8648 |
91 54 7 362.166-1 |
odstavena - vyvazovací obnova R3 |
2022-11-07 |
363.167 |
1990/8649 |
91 54 7 362.167-9 |
|
2022-12-11 |
363.168 |
1989/8650 |
91 54 7 362.168-7 |
|
2022-12-11 |
363.169 |
1989/8651 |
91 54 7 362.169-5 |
|
2022-12-11 |
363.170 |
1989/8652 |
91 54 7 362.170-3 |
|
2022-12-11 |
363.171 |
1989/8653 |
91 54 7 362.171-1 |
|
2022-12-11 |
363.172 |
1989/8654 |
91 54 7 362.172-9 |
|
2022-12-11 |
363.173 |
1989/8655 |
91 54 7 362.173-7 |
ETCS |
2022-12-11 |
363.174 |
1989/8656 |
91 54 7 362.174-5 |
|
2022-12-11 |
363.175 |
1989/8657 |
91 54 7 362.175-2 |
|
2022-12-11 |
Lokomotivám řady 362 jsou vyhrazeny turnusové skupiny 350, 351, 352, 353, 354 a 355. Lokomotivy vybavené komunikační linkou WTB jezdí ve skupině 353, v ostatních TS jezdí "esa" bez komunikační linky WTB.
Brněnská "esa" oproti GVD 2020/2021 opouští úsek Choceň - Kolín, po roční výluce se vrací na úsek Brno - Blansko. V současném JŘ je můžeme pravidelně spatřit na tratích:
010 Česká Třebová - Choceň;
225 Havlíčkův Brod - Jihlava město;
230 Havlíčkův Brod - Kolín - Praha-Vršovice;
250 Havlíčkův Brod - Tišnov;
251 Tišnov - Brno - Šakvice, Hrušovany u Brna - Židlochovice;
252 Šakvice - Břeclav;
260 Česká Třebová - Brno - Holubice;
270 Přerov - Olomouc - Zábřeh na Moravě;
271 Přerov - Bohumín;
291 Zábřeh na Moravě - Šumperk;
300 Brno - Blažovice - Holubice - Nezamyslice;
301 Nezamyslice - Olomouc;
330 Břeclav - Přerov.
První turnusová skupina 350 je sestavena pro 13 lokomotiv řady 362. Podíl převažujících výkonů je rozdělen hruba na 9 dní na vozebním rameni Brno - Havlíčkův Brod - Praha, 3 dny dopravují "esa" osobní vlaky v úseku Žďár nad Sázavou - Havlíčkův Brod - Kolín a zbytek připadá na vozbu Brno - Olomouc a také na obrat z Brna přes Břeclav do Bohumína. Posledně jmenovaný výkon sestává z vedení vlaků BNO 831 (833 v nepracovní dny) BCV / 456 BHM // 457 BCV / 826 (836 v nepracovní dny) BNO. O víkendech se můžeme s lokomotivou řady 362 setkat na trati Havlíčkův Brod - Jihlava město, v sobotu přijede na R 961 do Jihlavy města a následně se vrátí jako Sv 29961 do Jihlavy, aby v neděli najelo na Sv 29960 do Jihlavy města a na R 960 odjelo do Prahy.
"Šumperky", tzn. rychlíky Brno - Olomouc - Šumperk, zajišťují dvě lokomotivy v turnusové skupině 351 v samostatných turnusových dnech 1. a 1a.
Čtyři "esa" jsou zařazena do turnusové skupiny 352, dopravují zejména spěšné vlaky Brno - Česká Třebová a navazující osobní vlaky, jeden den jezdí v čele R Brno - Olomouc - Šumperk, do 28. 2. 2023 se objevovaly i na osobních vlacích Letovice - Brno - Křenovice horní n. Změna platná od 1. 3. 2023 je vyznačena červeně:
362.017, 054, 158, 168 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
CST 1755 BNO / 1754 CST [a přechází na (1) 1753] |
odstavena CST |
odstavena CST |
2. |
CST 1753 BNO / 903 SPK / 910 BNO / 911 SPK / 902 BNO [a přechází na (+) 905] |
CST 1753 BNO / 903 SPK / 910 BNO / 909 SPK / 904 BNO |
BNO 905 SPK / 910 BNO / 911 SPK / 902 BNO |
3. |
(1)–(4):
(5): |
odstavena BNO |
BNO 2058 CST [a přechází na (1) 1755] |
4. |
(1): CST 4761 LET / 2050 UNO / 5075 CST / 1757 BNO / 1756 BNO
(2)–(5): LET 2050 UNO / 5075 CST / 1757 BNO / 1756 BNO [a přechází na (6) 1753] |
odstavena CST |
odstavena CST |
Osobní vlaky na "ferdinandce" v úseku Břeclav - Přerov v pevném řazení vozidel 362 + Bdmtee275 + Bdmtee281 + Bfhpvee295 vozí lokomotivy vybavené komunikační linkou WTB v již tradiční pětidenní turnusové skupině označené číslem 353. Soupravy nazýváme "esosysel". Čtyři "esa" obíhají v 2. až 5. turnusovém dni na trati Břeclav - Přerov, v pracovní dny zajedou na obratu Sv 4221 / Sv 3891 z Přerova do Olomouce na odsátí WC a doplnění vody v řídicím voze.
V 1. turnusovém dni vykonává v pracovní dny lokomotiva výkony na mezi Tišnovem a Židlochovicemi. Ráno přijede z Břeclavi do Brna na Sp 830 a po provozním ošetření vyráží na odpolední obraty BNO 4926 TIV / 4935 ZID / 4938 TIV / 4947 ZID / 4950 BNO a na Sp 835 odjede do Hodonína. Víkendové obraty kolem Brna začínají již v pátek před půlnocí, kdy eso dojede z Břeclavi do Brna na Sp 1788, v sobotu těsně po půlnoci jede do Hodonína jako Os 4687 a ráno přijede do Brna jako Sp 832. Odpoledne zajistí obraty mezi Letovicemi a Křenovicemi horním n. BNO 4720 LET / 4729 KRE / 14726 RJE / 14729 BNO a odjede na Sp 835 do Hodonína. Ze soboty na neděli se celá situace identicky opakuje.
Řídicí vozy jsou zařazeny do TS 950 a ještě dodávám, že řazení "sysla" v soupravě je předepsáno čelem směrem ku Břeclavi (nebo Vídni, chcete-li).
Podobně jako v minulém JŘ zabezpečují maloměřické lokomotivy řady 362 dispečerské výkony v Olomouci, České Třebové a Praze ve formě tří samostatných dnů v jedné turnusové skupině 354:
- 1. den ... dispečerský výkon Olomouc hl. n.;
- 1a. den ... dispečerský výkon Česká Třebová;
- 1b. den ... dispečerský výkon Praha hl. n.
Jedna lokomotiva řady 362 provádí denně výkony v turnusové skupině 355 na rychlících z Brna do Prahy přes Českou Třebovou BNO 876 PHA / 865 BNO / 866 PHA / 875 BNO.
Zmíním se též o nasazení slovenských lokomotiv řady 362 ZSSK. Jedna lokomotiva této řady vedená pod Oblastnou správou depa Bratislava vykonává v Břeclavi stejně jako v předešlém GVD dispečerský výkon, jedná se o turnusovou skupinu 314 ZSSK. Kromě vlastní zálohy držené od 07:00 do 20:00 v pracovní dny a od 07:00 do 16:30 v nepracovní dny, by měla zajišťovat na noc obrat Břeclav - Hodonín, v pracovní dny BCV 831 HDN // 826 BCV, v nepracovní dny BCV 833 HDN // 836 BCV.
Lokomotiva 362.001 dne 16. 2. 2022 v čele vlaku R 908 Bouzov v ŽST Olomouc hl. n. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. R 904 Bouzov vedený "esem" 362.002 byl 27. 5. 2021 zachycen v Blatci. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. V maloměřickém pracovišti provozu se 23. 3. 2022 nacházela lokomotiva 362.017. Přijela sem 17. 3. 2022 z Prahy v čele R 96991/991 a dalším výkonem bylo vedení R 901 dne 24. 3. 2022. Autor snímku Jakub Matějka. V ŽST Světlá nad Sázavou se dne 26. 7. 2021 nacházela lokomotiva 362.019 s vlakem R 975 Vysočina. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. |
Dne 26. 2. 2022 vjíždí do ŽST Blatec vlak R 903 Bouzov vedený lokomotivou 362.021. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. "Eso" 362.023 v čele Os 4217 dne 31. 5. 2016 mezi ŽST Hulín a zastávkou Břest. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. 362.024 |
Lokomotiva 362.030 byla dne 4. 9. 2021 zachycena v ŽST Šumperk se soupravou vlaku R 908 Bouzov. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. 362.033 Dne 3. 12. 2021 bylo mezi ŽST Rájec-Jestřebí a zastávkou Doubravice nad Svitavou zachyceno "eso" 362.039 s vlakem Sp 1752. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. Vlak R 990 Vysočina tažený lokomotivou 362.042 projíždí 30. 7. 2021 mezi ŽST Světlá nad Sázavou a zastávkou Světlá nad Sázavou-Josefodol. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. |
362.054 Mezi ŽST Chropyně a Věžky projíždí dne 25. 8. 2021 vlak R 10901 (odklon R 901 Bouzov) vedený "esem" 362.070. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. R 914 Bouzov byl dne 1. 6. 2021 zachycen v čele s lokomotivou 362.118 ve Štěpánově. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. "Eso" 362.119 dne 14. 1. 2021 projíždí mezi ŽST Věžky a Přerov přednádraží s R 10907 - odklonem R 907 Bouzov. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. |
R 10904 (odklon vlaku R 904 Bouzov) v čele s lokomotivou 362.123 byl zachycen 29. 6. 2021 mezi ŽST Přerov přednádraží a Věžky. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. Lokomotiva 362.124 projíždí dne 20. 10. 2020 ŽST Prosenice jako vlak Lv 57178. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. 362.128 Mezi zastávkami Kraličky a Vrahovice projíždí dne 23. 11. 2021 lokomotiva 362.158 s vlakem R 912 Bouzov. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. |
Dne 17. 12. 2021 byl mezi ŽST Pivín a zastávkou Doloplazy zachycen R 908 Bouzov v čele s lokomotivou 362.159. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. Vlak R 984 Vysočina vedený lokomotivou 362.160 projíždí 19. 2. 2022 mezi ŽST Řikonín a zastávkou Níhov. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. Mezi zastávkami Olomouc-Nové Sady a Nemilany byl dne 5. 11. 2021 zachycen vlak R 910 Bouzov v čele s "esem" 362.161. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. Dne 10. 6. 2021 projíždí mezi ŽST Prostějov hl. n. a Bedihošť lokomotiva 362.162 s vlakem R 916 Bouzov. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. |
Mezi zastávkou Horní Moštěnice zastávka a ŽST Říkovice byla dne 15. 2. 2022 zachycena lokomotiva 362.163 s R 806 "Moravan". Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. "Eso" 362.164 dne 6. 9. 2021 projíždí s vlakem R 903 Bouzov mezi zastávkami Nemilany a Olomouc-Nové Sady. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. Dne 30. 1. 2022 byla v Lulči zachycena lokomotiva 362.165 v čele vlaku R 907 Bouzov. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. Mezi zastávkou Rokytnice u Přerova a ŽST Brodek u Přerova projíždí dne 25. 8. 2021 vlak R 10911 (odklon vlaku R 911 Bouzov) vedený lokomotivou 362.166. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. |
Vykolejení vozů na vlaku Pn 62310 ráno 4. 8. 2021 v Kralupech nad Vltavou zapříčinilo uvíznutí "esa" 362.167 na rameni Kralupy nad Vltavou - Ústí nad Labem, kde dopravovalo rychlíky až do poledne 5. 8. 2021. Na snímku je tato lokomotiva zachycena v ŽST Kralupy nad Vltavou dne 4. 8. 2021 s R 604 "Krušnohor". Autor snímku František Bartoš. Dne 29. 6. 2021 byl mezi ŽST Chropyně a Věžky zachycen R 10903 (odklon vlaku R 903 Bouzov) s "esem" 362.168. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. Mezi ŽST Přerov přednádraží a Věžky projíždí 31. 3. 2021 vlak R 10908 (odklon R 908 Bouzov) tažený lokomotivou 362.169. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. Lokomotiva 362.170 v čele R 914 Bouzov projíždí dne 9. 4. 2021 mezi ŽST Bedihošť a zastávkou Čelčice. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. |
V ŽST Lukavice na Moravě bylo dne 21. 2. 2022 zachyceno "eso" 362.171 s vlakem R 906 Bouzov. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. Dne 16. 2. 2022 byla v Blatci zachycena lokomotiva 362.172 s vlakem R 903 Bouzov. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. Mezi ŽST Světlá nad Sázavou a zastávkou Světlá nad Sázavou-Josefodol projíždí dne 30. 7. 2021 vlak R 988 Vysočina v čele s "esem" 362.173. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. |
"Eso" 362.175 dne 19. 2. 2022 opouští v čele R 977 Vysočina železniční stanici Řikonín. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.
|
V RPP Brno se již nevyskytují:
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
363.080 |
1987/8291 |
91 54 7 362.080-4 |
WTB; ETCS; odstavena - vyvazovací obnova R1 |
2022-11-07 |
Provoz v GVD: 2010/2011 | 2011/2012 | 2012/2013 | 2013/2014 | 2014/2015 | 2015/2016 | 2016/2017 | 2017/2018 (DKV Brno) | 2017/2018 (OCÚ Východ) | 2018/2019 | 2019/2020 | 2020/2021 | 2021/2022