Řídicí vozy ř. Bfhpvee295

PŘEHLED AKTUALIZACÍ

2022-11-20

Popis JŘ 2022/2023.

2023-01-22

Od 13. 1. 2023 je v provozu řídicí vůz Bfhpvee295 021. Naopak do odstavených vozů přibyl 14. 1. 2023 řídicí vůz Bfhpvee295 027, čeká na vyvazovací obnovu R1 a montáž ETCS. Aktualizován snímek řídicího vozu Bfhpvee295 024.

2023-02-12

Čtyři odstavené řídicí vozy byly přepraveny do ŠKODA PARS v Šumperku na vyvazovací obnovu R3 - dne 23. 1. 2023 vůz Bfhpvee295 028, dne 26. 1. 2023 vůz Bfhpvee295 025, dne 3. 2. 2023 vůz Bfhpvee295 026 a dne 8. 2. 2023 vůz Bfhpvee295 024.

2023-03-05

Řídicí vůz Bfhpvee295 022 je od 14. 2. 2023 v provozu. Do šumperské ŠKODA PARS byly 19. 2. 2023 přepraveny na vyvazovací obnovu R3 odstavené řídicí vozy Bfhpvee295 027 a 029. Aktualizovány snímky řídicích vozů Bfhpvee295 022, 024, 026 a 027.

2023-04-10

Od 9. 4. 2023 je v provozu řídicí vůz Bfhpvee295 028. Aktualizovány snímky řídicích vozů Bfhpvee295 022 a 024.

2023-05-01

Řídicí vůz Bfhpvee295 025 je od 28. 4. 2023 v provozu. Aktualizován snímek řídicího vozu Bfhpvee295 024.

2023-05-21

Odstaveny jsou řídicí vozy Bfhpvee295 032 od 3. 5. 2023 (vyvazovací obnova R3 a montáž ETCS v šumperské ŠKODA PARS) a Bfhpvee295 021 od 5. 5. 2023 (závada na podvozku). V provozu jsou řídicí vozy Bfhpvee295 026 (od 4. 5. 2023) a Bfhpvee295 024 (od 17. 5. 2023).

2023-06-25

Od 18. 6. 2023 je odstaven řídicí vůz Bfhpvee295 023, odjel do ŠKODA PARS v Šumperku na vyvazovací obnovu R3. V provozu jsou řídicí vozy Bfhpvee295 029 (od 20. 6. 2023) a 021 (od 23. 6. 2023).

2023-08-06

Z důvodu závady na dvojkolí byl od 12. 7. 2023 do 2. 8. 2023 odstaven řídicí vůz Bfhpvee295 022.

2023-10-01

Řídicí vůz Bfhpvee295 027 je od 25. 9. 2023 provozní.

2023-11-05

Odstaveny jsou tři řídicí vozy - Bfhpvee295 028 od 19. 10. 2023 (montáž ETCS v ŠKODA PARS v Šumperku), Bfhpvee295 012 od 20. 10. 2023 (závada na dvojkolí) a Bfhpvee295 026 od 28. 10. 2023 (závada na dvojkolí). Aktualizovány snímky řídicích vozů Bfhpvee295 022 a 026.

2023-11-19

Do provozu se vrátily řídicí vozy Bfhpvee295 012 od 14. 11. 2023 a Bfhpvee295 032 od 15. 11. 2023.

2023-12-10

V provozu jsou další dva řídicí vozy Bfhpvee295 023 od 19. 11. 2023 a Bfhpvee295 026 od 22. 11. 2023. Odstaven je od 8. 12. 2023 řídicí vůz Bfhpvee295 021 z důvodu závady na CZE.

2023-12-24

Na samý závěr JŘ 2022/2023 došlo k redislokaci dvou vozů řady Bfhpvee295: dne 9. 12. 2023 odjel řídicí vůz Bfhpvee295 023 do RPP Olomouc - PP Bohumín a 13. 12. 2023 byl přepraven do RPP Česká Třebová - PP Česká Třebová řídicí vůz Bfhpvee295 012. Přesné datumy předání doplním.


Bfhpvee295 Řídicí vozy řady Bfhpvee295 jsou určeny do souprav vozů osobní dopravy s elektrickými nebo motorovými lokomotivami. Zdrojem pro výrobu řídicích vozů se staly osobní vozy Bdt279 vyráběné ve Vagónce Studénka v letech 1986–1987. V Pars Nova a.s. v Šumperku bylo vyrobeno celkem 34 řídicích vozů této řady, původně měly dodávky vozů probíhat v letech 2010–2012. První vůz byl však představen až v červnu 2011 na výstavě Czech Raildays v Ostravě, poslední vozy vyjely až v roce 2013.

 

Pracovním označením pro tyto řídicí vozy se stala řada 961, avšak obsazení této řady není možné vzhledem k mezitím proběhlému vývoji v označování řídicích vozů. Vozy obdržely řadu Bfhpvee295 s číselným označením 50 54 80-30. Řešení čela vozu připomínající buclaté tváře daly tomuto vozu přezdívku sysel (Sysel obecný - Spermophillus citellus, hlodavec z čeledi veverkovitých).

 

V Regionálním pracovišti provozu Brno se po celou dobu JŘ 2022/2023 nacházelo 11 vozů řady Bfhpvee295, z nichž 5 je turnusovaných. Inventární počet je ve srovnání s minulým JŘ stejný, zaturnusovaný počet řídicích vozů klesl o 2 vozy. V rámci přechodu do nového JŘ 2023/2024 se inventární počet snížil na 9 vozů.

PP Maloměřice


Původní označení

Rok / výr. číslo

Současné označení

Poznámka

Aktualizace

Btme 50 54 21-08 017-5

1986/90462

Bfhpvee295 50 54 80-30 021-7

SILVIE; odstaven - závada na CZE

2023-12-08

Btme 50 54 21-08 061-3

1986/90506

Bfhpvee295 50 54 80-30 022-5

ETCS

2023-08-03

Btme 50 54 21-08 161-1

1987/90606

Bfhpvee295 50 54 80-30 024-1

PAVLÍNKA

2023-03-17

Btme 50 54 21-08 016-7

1986/90461

Bfhpvee295 50 54 80-30 025-8

SIMONA

2023-04-28

Btme 50 54 21-08 158-7

1987/90603

Bfhpvee295 50 54 80-30 026-6

RASŤA

2023-11-22

Btme 50 54 21-08 172-8

1987/90617

Bfhpvee295 50 54 80-30 027-4

LUCINKA; ETCS

2023-09-25

Btme 50 54 21-08 155-3

1987/90600

Bfhpvee295 50 54 80-30 028-2

ŠINDELKA?; odstaven - montáž ETCS

2023-10-19

Btme 50 54 21-08 051-4

1986/90496

Bfhpvee295 50 54 80-30 029-0

MICHAL

2023-06-20

Btme 50 54 21-08 003-3

1986/90448

Bfhpvee295 50 54 80-30 032-4

ETCS

2023-11-15


Řídicí vozy řady Bfhpvee295 jezdí v turnusové skupině 950. Původně byla sestavena i turnusová skupina 951 s výkony s lokomotivou řady 242, ale kvůli nedostatečnému provoznímu stavu řídicích vozů byla ještě před zahájením JŘ 2022/2023 zrušena. Ve srovnání s minulým JŘ řídicí vozy opustily úsek Šakvice - Hustopeče u Brna a naopak nově jezdí na trati Letovice - Brno - Křenovice horní n. Přehled tratí, na kterých jezdí pravidelně řídicí vozy:

Pět řídicích vozů řady Bfhpvee295 jezdí s lokomotivami řady 362 (tzv. "esosysel"). Oběhy jsou popsány v sekci lokomotiv řady 362. Zde pouze stručné shrnutí:
- turnusová skupina 950 ... pětidenní oběh, elektrické lokomotivy řady 362 v TS 353.


V RPP Brno se již nevyskytují:


Původní označení

Rok / výr. číslo

Současné označení

Poznámka

Aktualizace

Btme 50 54 21-08 042-3

1987/90488*

Bfhpvee295 50 54 80-30 012-6

SYSEL JIRKA; *výrobní číslo patří pravděpodobně vozu 50 54 21-08 043-1

2023-12-17

Btme 50 54 21-08 160-3

1987/90605

Bfhpvee295 50 54 80-30 023-3

LOJZÍK; ETCS

2023-12-09


012

295-023

V ŽST Tišnov byl dne 20. 4. 2021 zachycen Os 4939 v čele s řídicím vozem Bfhpvee295 023 a na konci s lokomotivou 242.242. Autor snímku Jakub Matějka.

 

 


Provoz v GVD: 2011/2012 | 2012/2013 | 2013/2014 | 2014/2015 | 2015/2016 | 2016/2017 | 2017/2018 (DKV Brno) | 2017/2018 (OCÚ Východ) | 2018/2019 | 2019/2020 | 2020/2021 | 2021/2022

Kliknutím zde se dostanete na vršek stránky