PŘEHLED AKTUALIZACÍ |
|
---|---|
2022-11-20 | Popis JŘ 2022/2023. |
2023-01-22 | Od 13. 1. 2023 je v provozu řídicí vůz Bfhpvee295 021. Naopak do odstavených vozů přibyl 14. 1. 2023 řídicí vůz Bfhpvee295 027, čeká na vyvazovací obnovu R1 a montáž ETCS. Aktualizován snímek řídicího vozu Bfhpvee295 024. |
2023-02-12 | Čtyři odstavené řídicí vozy byly přepraveny do ŠKODA PARS v Šumperku na vyvazovací obnovu R3 - dne 23. 1. 2023 vůz Bfhpvee295 028, dne 26. 1. 2023 vůz Bfhpvee295 025, dne 3. 2. 2023 vůz Bfhpvee295 026 a dne 8. 2. 2023 vůz Bfhpvee295 024. |
2023-03-05 | Řídicí vůz Bfhpvee295 022 je od 14. 2. 2023 v provozu. Do šumperské ŠKODA PARS byly 19. 2. 2023 přepraveny na vyvazovací obnovu R3 odstavené řídicí vozy Bfhpvee295 027 a 029. Aktualizovány snímky řídicích vozů Bfhpvee295 022, 024, 026 a 027. |
2023-04-10 | Od 9. 4. 2023 je v provozu řídicí vůz Bfhpvee295 028. Aktualizovány snímky řídicích vozů Bfhpvee295 022 a 024. |
2023-05-01 | Řídicí vůz Bfhpvee295 025 je od 28. 4. 2023 v provozu. Aktualizován snímek řídicího vozu Bfhpvee295 024. |
2023-05-21 | Odstaveny jsou řídicí vozy Bfhpvee295 032 od 3. 5. 2023 (vyvazovací obnova R3 a montáž ETCS v šumperské ŠKODA PARS) a Bfhpvee295 021 od 5. 5. 2023 (závada na podvozku). V provozu jsou řídicí vozy Bfhpvee295 026 (od 4. 5. 2023) a Bfhpvee295 024 (od 17. 5. 2023). |
2023-06-25 | Od 18. 6. 2023 je odstaven řídicí vůz Bfhpvee295 023, odjel do ŠKODA PARS v Šumperku na vyvazovací obnovu R3. V provozu jsou řídicí vozy Bfhpvee295 029 (od 20. 6. 2023) a 021 (od 23. 6. 2023). |
2023-08-06 | Z důvodu závady na dvojkolí byl od 12. 7. 2023 do 2. 8. 2023 odstaven řídicí vůz Bfhpvee295 022. |
2023-10-01 | Řídicí vůz Bfhpvee295 027 je od 25. 9. 2023 provozní. |
2023-11-05 | Odstaveny jsou tři řídicí vozy - Bfhpvee295 028 od 19. 10. 2023 (montáž ETCS v ŠKODA PARS v Šumperku), Bfhpvee295 012 od 20. 10. 2023 (závada na dvojkolí) a Bfhpvee295 026 od 28. 10. 2023 (závada na dvojkolí). Aktualizovány snímky řídicích vozů Bfhpvee295 022 a 026. |
2023-11-19 | Do provozu se vrátily řídicí vozy Bfhpvee295 012 od 14. 11. 2023 a Bfhpvee295 032 od 15. 11. 2023. |
2023-12-10 | V provozu jsou další dva řídicí vozy Bfhpvee295 023 od 19. 11. 2023 a Bfhpvee295 026 od 22. 11. 2023. Odstaven je od 8. 12. 2023 řídicí vůz Bfhpvee295 021 z důvodu závady na CZE. |
2023-12-24 | Na samý závěr JŘ 2022/2023 došlo k redislokaci dvou vozů řady Bfhpvee295: dne 9. 12. 2023 odjel řídicí vůz Bfhpvee295 023 do RPP Olomouc - PP Bohumín a 13. 12. 2023 byl přepraven do RPP Česká Třebová - PP Česká Třebová řídicí vůz Bfhpvee295 012. Přesné datumy předání doplním. |
Řídicí vozy řady Bfhpvee295 jsou určeny do souprav vozů osobní dopravy s elektrickými nebo motorovými lokomotivami. Zdrojem pro výrobu řídicích vozů se staly osobní vozy Bdt279 vyráběné ve Vagónce Studénka v letech 1986–1987. V Pars Nova a.s. v Šumperku bylo vyrobeno celkem 34 řídicích vozů této řady, původně měly dodávky vozů probíhat v letech 2010–2012. První vůz byl však představen až v červnu 2011 na výstavě Czech Raildays v Ostravě, poslední vozy vyjely až v roce 2013.
Pracovním označením pro tyto řídicí vozy se stala řada 961, avšak obsazení této řady není možné vzhledem k mezitím proběhlému vývoji v označování řídicích vozů. Vozy obdržely řadu Bfhpvee295 s číselným označením 50 54 80-30. Řešení čela vozu připomínající buclaté tváře daly tomuto vozu přezdívku sysel (Sysel obecný - Spermophillus citellus, hlodavec z čeledi veverkovitých).
V Regionálním pracovišti provozu Brno se po celou dobu JŘ 2022/2023 nacházelo 11 vozů řady Bfhpvee295, z nichž 5 je turnusovaných. Inventární počet je ve srovnání s minulým JŘ stejný, zaturnusovaný počet řídicích vozů klesl o 2 vozy. V rámci přechodu do nového JŘ 2023/2024 se inventární počet snížil na 9 vozů.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
Btme 50 54 21-08 017-5 |
1986/90462 |
Bfhpvee295 50 54 80-30 021-7 |
SILVIE; odstaven - závada na CZE |
2023-12-08 |
Btme 50 54 21-08 061-3 |
1986/90506 |
Bfhpvee295 50 54 80-30 022-5 |
ETCS |
2023-08-03 |
Btme 50 54 21-08 161-1 |
1987/90606 |
Bfhpvee295 50 54 80-30 024-1 |
PAVLÍNKA |
2023-03-17 |
Btme 50 54 21-08 016-7 |
1986/90461 |
Bfhpvee295 50 54 80-30 025-8 |
SIMONA |
2023-04-28 |
Btme 50 54 21-08 158-7 |
1987/90603 |
Bfhpvee295 50 54 80-30 026-6 |
RASŤA |
2023-11-22 |
Btme 50 54 21-08 172-8 |
1987/90617 |
Bfhpvee295 50 54 80-30 027-4 |
LUCINKA; ETCS |
2023-09-25 |
Btme 50 54 21-08 155-3 |
1987/90600 |
Bfhpvee295 50 54 80-30 028-2 |
ŠINDELKA?; odstaven - montáž ETCS |
2023-10-19 |
Btme 50 54 21-08 051-4 |
1986/90496 |
Bfhpvee295 50 54 80-30 029-0 |
MICHAL |
2023-06-20 |
Btme 50 54 21-08 003-3 |
1986/90448 |
Bfhpvee295 50 54 80-30 032-4 |
ETCS |
2023-11-15 |
Řídicí vozy řady Bfhpvee295 jezdí v turnusové skupině 950. Původně byla sestavena i turnusová skupina 951 s výkony s lokomotivou řady 242, ale kvůli nedostatečnému provoznímu stavu řídicích vozů byla ještě před zahájením JŘ 2022/2023 zrušena. Ve srovnání s minulým JŘ řídicí vozy opustily úsek Šakvice - Hustopeče u Brna a naopak nově jezdí na trati Letovice - Brno - Křenovice horní n. Přehled tratí, na kterých jezdí pravidelně řídicí vozy:
251 Tišnov - Brno - Šakvice, Hrušovany u Brna - Židlochovice;
252 Šakvice - Břeclav;
260 Letovice - Brno - Křenovice horní n.;
270 Přerov - Olomouc;
330 Břeclav - Přerov.
Pět řídicích vozů řady Bfhpvee295 jezdí s lokomotivami řady 362 (tzv. "esosysel"). Oběhy jsou popsány v sekci lokomotiv řady 362. Zde pouze stručné shrnutí:
- turnusová skupina 950 ... pětidenní oběh, elektrické lokomotivy řady 362 v TS 353.
V RPP Brno se již nevyskytují:
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
Btme 50 54 21-08 042-3 |
1987/90488* |
Bfhpvee295 50 54 80-30 012-6 |
SYSEL JIRKA; *výrobní číslo patří pravděpodobně vozu 50 54 21-08 043-1 |
2023-12-17 |
Btme 50 54 21-08 160-3 |
1987/90605 |
Bfhpvee295 50 54 80-30 023-3 |
LOJZÍK; ETCS |
2023-12-09 |
Provoz v GVD: 2011/2012 | 2012/2013 | 2013/2014 | 2014/2015 | 2015/2016 | 2016/2017 | 2017/2018 (DKV Brno) | 2017/2018 (OCÚ Východ) | 2018/2019 | 2019/2020 | 2020/2021 | 2021/2022