PŘEHLED AKTUALIZACÍ |
|
---|---|
2013-11-27 | Popis GVD 2013/2014. |
2013-12-15 | Aktualizovány údaje o obězích v GVD 2013/2014 a stavu vozidlového parku. |
2014-05-11 | Jaká je po pěti měsících od začátku GVD situace ve vozech řadech Bmx765? Vůz 105 je od 4. 3. 2014 odstaven, potupně stojí v Brně-Horních Heršpicích u bývalého St 2 vyzdoben čmáranci. Všechny ostatní vozy jsou běžně nasazovány do provozu. Sestavení vozů do dvojic 115+126 a 122+137 stále funguje, ale pozorováním vozů je vidět že měchy trpí a trhají se. |
2014-09-14 | Dne 25. 8. 2014 byl podán návrh na zrušení vozů Bmx765 103 a 105. Vozy Bmx765 124, 128 a 136 jsou od 10. 7. 2014 deponovány v PJ Veselí nad Moravou bez nasazování do pravidelného provozu, přeprava proběhla v uvedený den na vlaku Os 4117. V pravidelném provozu se tak v současné době vyskytují vozy 109, 114, 115+126, 120, 122+137 a 134, tzn. 8 vozů. |
2014-11-02 | Oba nejstarší vozy (r. v. 1966) Bmx765 103 a 105 byly dnem 15. 10. 2014 zrušeny. |
2014-12-07 | Tři "dlouhé balmáky" 124, 128 a 136, které byly 10. 7. 2014 převezeny na deponii ve Veselí nad Moravou jsou opět nasazovány do provozu. Vůz 124 vyjel 5. 10. 2014, vůz 128 již 28. 9. 2014 a vůz 136 vyrazil do provozu 23. 10. 2014. Naopak není v provozu vidět vůz Bmx765 114 (naposledy vezl cestující 20. 10. 2014) a 134 (naposledy v provozu 27. 10. 2014). |
Přípojné vozy řady Bmx765 byly sériově vyráběny v letech 1966-1968 ve vagonce Studénka jako řada Balm. ČSD převzaly celkem 180 vozů. Sériové výrobě předcházely tři vozy vyrobené v roce 1962, z nichž jeden vůz byl vyroben jako vůz 1. třídy řady Aalm v uspořádání s oddíly (v roce 1983 byl zrušen). Vozům se říkalo "dlouhé balmy" pro rozlišení od "krátkých balmů", které byly podobné motorovým vozům řady M 240.0 (dnešní řada Btx761).
V roce 1983 změnily vozy označení řady Balm na novou řadu Bmx, od 1. 1. 2009 na Bmx765. Číselné označení vozů se v letech 1994-1995 změnilo na řadu 050, které vydrželo do konce roku 2008. Od 1. 1. 2009 nesou vozy číselné označení 50 54 20-29 1xx.
Odstavování vozů řady Bmx765 pokračuje i v tomto GVD. Inventárně je ve stavu DKV Brno 13 vozů, z nichž 5 je zapojených do turnusů. Oproti minulému GVD 2012/2013 se jedná o pokles turnusu o 3 vozy ve prospěch vozů řady Bdtn756. Je tedy jen otázkou času, kdy dojde k postupnému vyřazení všech vozů z provozu.
V minulých letech platila zásada trvalého (dlouhodobého) spojování potřebného počtu dvojic vozů měchy a přechodovými můstky pro zajištění průchodnosti soupravy. To už delší dobu platilo jen o jedné dvojici vozů, a sice 122 a 137. Díky odstrojování zrušeného motorového vozu 850.021 se podařilo získat měchy a "poskládat" tak druhou dvojici vozů Bmx765, jedná se o vozy 115 a 126. Poprvé takto spojené vyjely 13. 12. 2013 na Os 4822 do Třebíče.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Spojen s vozem |
Poznámka |
Aktualizace |
Balm 5239 |
1966/67726 |
Bmx765 50 54 20-29 103-9 |
|
později 70 54 20-09 011 a 050.024; zrušen |
2014-10-15 |
Balm 5245 |
1966/67732 |
Bmx765 50 54 20-29 105-4 |
|
později 70 54 20-09 017 a 050.026; zrušen |
2014-10-15 |
Balm 5280 |
1967/69011 |
Bmx765 50 54 20-29 109-6 |
|
později 70 54 20-09 082 a 050.002 |
2013-12-15 |
Balm 5317 |
1967/69048 |
Bmx765 50 54 20-29 114-6 |
|
později 70 54 20-09 101 a 050.030; odstaven |
2014-10-21 |
Balm 5325 |
1967/69056 |
Bmx765 50 54 20-29 115-3 |
126 |
později 70 54 20-09 077, ŽSR/ZSSK a 050.077 |
2013-12-15 |
Balm 70 54 20-29 113-8 |
1968/69401 |
Bmx765 50 54 20-29 120-3 |
|
později 050.023 |
2013-12-15 |
Balm 70 54 20-29 132-8 |
1968/69420 |
Bmx765 50 54 20-29 122-9 |
137 |
později ŽSR/ZSSK a 050.132 |
2013-12-15 |
Balm 70 54 20-29 137-7 |
1968/69425 |
Bmx765 50 54 20-29 124-5 |
|
později 050.006 |
2014-10-04 |
Balm 70 54 20-29 142-7 |
1968/69430 |
Bmx765 50 54 20-29 126-0 |
115 |
později 050.009 |
2013-12-15 |
Balm 70 54 20-29 145-0 |
1968/69433 |
Bmx765 50 54 20-29 128-6 |
|
později 050.012 |
2014-09-28 |
Balm 70 54 20-29 154-2 |
1968/69442 |
Bmx765 50 54 20-29 134-4 |
|
později 050.039; odstaven |
2014-10-28 |
Balm 70 54 20-29 178-1 |
1968/69813 |
Bmx765 50 54 20-29 136-9 |
|
později 050.040 |
2014-10-23 |
Balm 70 54 20-29 179-9 |
1968/69814 |
Bmx765 50 54 20-29 137-7 |
122 |
později 050.018 |
2013-12-15 |
Vozy řady Bmx765 obíhají ve třech turnusových skupinách 044, 047 a 049. Vozební ramena jsou následující:
240 Brno - Třebíč;
244 Brno - Hrušovany nad Jevišovkou;
340 Brno - Uherské Hradiště;
341 Staré Město u Uherského Hradiště - Bylnice.
V porovnání s minulým GVD přestávají "dlouhé balmáky" jezdit v úsecích Třebíč - Jihlava a Veselí nad Moravou - Strážnice.
První turnusová skupina 044 obsahuje jednodenní oběh první dvojice vozů řady Bmx765, vozy se pohybují mezi Brnem a Kyjovem:
Bmx765 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
KYV 4146 BNO / 4149 KYV |
odstaveny KYV |
odstaveny KYV |
Druhá dvojice jezdí v jednodenní turnusové skupině 047, stěžejním výkonem je obrat do Třebíče:
Bmx765 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
(1)-(4): BNO 4822 TRE / 4831 BNO |
odstaveny BNO |
BNO 1725 SMH / 1730 BNO |
Poslední pátý vůz zařazený v turnusové skupině 049 je posilový, jezdí ve čtvrtek, neděli a pondělí:
Bmx765 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
(1): SMH 1724 BNO
(5): odstaven VNM |
odstaven VNM |
VNM 12209 SMH / 4309 BYE / 4310 SMH / 4313 BYE / 4314 SMH |
Provoz v GVD: 2001/2002 | 2002/2003 | 2003/2004 | 2004/2005 | 2005/2006 | 2006/2007 | 2007/2008 | 2008/2009 | 2009/2010 | 2010/2011 | 2011/2012 | 2012/2013