PŘEHLED AKTUALIZACÍ |
|
---|---|
2018-07-14 | Překlopení stavu vozidel vedených v DKV Brno pod OCÚ Východ - SÚ Havlíčkův Brod, Horní Heršpice, Maloměřice, Veselí nad Moravou a Znojmo. |
2018-09-09 | Řídicí vůz Bfbrdtn794 306 odjel 4. 9. 2018 do DPOV Nymburk na opravu PVY a je tak odstaven. |
2018-10-28 | S ukončením výluky Valtice - Novosedly byl od 3. 10. 2018 navrácen pod motorové vozy řady 842 oběh TS 8044. |
2018-11-11 | Z opravy PVY se vrátil řídicí vůz Bfbrdtn794 306, od 2. 11. 2018 jezdí opět s cestujícími. Naopak na opravu PVY do DPOV Nymburk odjel řídicí vůz ABfbrdtn795 202, od 6. 11. 2018 je odstaven. |
Řídicí vozy řady Bfbrdtn794 a ABfbrdtn795 jsou skutečnou raritou mezi ostatními vozovými řadami. Ke stavbě řídicího vozu totiž posloužila vozová skříň a podvozky z poštovního vozu řady Postw (ex Postmw). První vůz s označením Bdbftn 954.001 (ex Postmw 50 54 90-40 242-5, 1984/87922) byl dokončen firmou Pars nova a.s. Šumperk v roce 2006, načež byl vystaven na výstavě Czech Raildays v Ostravě v červnu téhož roku. Další vůz - 954.002 - byl vystaven na strojírenském veletrhu v Brně v září 2006. Na jaře 2007 byly vozy přeznačeny na řadu Bfbrdtn a od 1. 1. 2009 jsou vedeny jako řada Bfbrdtn794 s číselným označením 50 54 86-29 3xx. Ani toto přeznačení však nebylo poslední, od 1. 1. 2010 nesou vozy pozměněné číselné označení 50 54 80-29 3xx. Vůz má k dispozici pouze 2. vozovou třídu.
Vyrobeno bylo celkem 8 vozů této řady. Od prosince 2008 byly všechny soustředěny do bývalého DKV Brno. Ve sledovaných střediscích údržby OCÚ Východ je tedy inventární stav 8 vozů a v turnuse jezdí 7 vozů.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
Postmw 50 54 90-40 242-5 |
1984/87922 |
Bfbrdtn794 50 54 80-29 301-6 |
ASTERIX; později 954.001 a 50 54 86-29 301 |
2017-12-10 |
Postmw 50 54 90-40 200-3 |
1984/87880* |
Bfbrdtn794 50 54 80-29 302-4 |
později 954.002 a 50 54 86-29 302; *po výrobě měl vůz výr. štítek 1984/87913; nátěr "Najbrt" |
2017-12-10 |
Postmw 50 54 90-40 243-3 |
1984/87923 |
Bfbrdtn794 50 54 80-29 303-2 |
později 954.003 a 50 54 86-29 303; nátěr "Najbrt" |
2018-05-07 |
Postmw 50 54 90-40 209-4 |
1984/87889 |
Bfbrdtn794 50 54 80-29 304-0 |
FERDA; později 954.004 a 50 54 86-29 304 |
2017-12-19 |
Postmw 50 54 90-40 261-8 |
1984/87941 |
Bfbrdtn794 50 54 80-29 305-7 |
později 954.005 a 50 54 86-29 305; nátěr "Najbrt" |
2018-03-13 |
Postmw 50 54 90-40 222-7 |
1984/87902 |
Bfbrdtn794 50 54 80-29 306-5 |
později 954.006 a 50 54 86-29 306 |
2018-11-02 |
Postmw 50 54 90-40 211-0 |
1984/87891 |
Bfbrdtn794 50 54 80-29 307-3 |
MARKÉTKA; později 954.007 a 50 54 86-29 307 |
2017-12-10 |
Postmw 50 54 90-40 246-6 |
1984/87926 |
Bfbrdtn794 50 54 80-29 308-1 |
později 954.008 a 80 54 86-29 308 |
2017-12-10 |
Vozy řady Bfbrdtn794 jezdí v turnusových skupinách 8041, 8042 a 8043 (ex TS 841 až 843). Letos poprvé se tedy pro řídicí vozy v "kočkopsech" nedělají turnusové skupiny 9xxx. Okruh tratí, kde se s těmito řídicími vozy můžeme setkat se oproti minulému GVD zúžil o úsek Brno - Šakvice - Hustopeče u Brna:
240 Brno - Jihlava;
244 Brno - Hrušovany nad Jevišovkou / Moravské Bránice - Ivančice;
246 Znojmo - Břeclav;
340 Brno - Uherské Hradiště;
341 Staré Město u Uherského Hradiště - Bylnice;
343 Veselí nad Moravou - Strážnice.
Všech 7 turnusovaných řídicích vozů řady Bfbrdtn794 jezdí s motorovými vozy řady 842 a tvoří tzv. "kočkopsa". Oběhy jsou popsány v sekci motorových vozů řady 842. Zde pouze stručné shrnutí:
- turnusová skupina 8041 (ex TS 841) ... pětidenní oběh;
-
turnusová skupina 8042 (ex TS 842) ... jednodenní oběh;
- turnusová skupina 8043 (ex TS 843) ... jednodenní oběh.
Další variantou řídicích vozů je provedení s 1. a 2. vozovou
třídou. Tyto vozy byly označeny inventárními čísly od 201 výše, do konce roku
2008 pod označením ABfbrdtn 954.2, od 1. 1. 2009 jako řada ABfbrdtn795 s číselným označením 50 54 86-29 2xx. V
průběhu výroby bylo číselné označení změněno na 50 54 80-29 2xx. Tyto vozy se v bývalém DKV Brno zprvu nevyskytovaly, neboť
si objednavatel regionální dopravy nepřál mít v regionální dopravě 1. vozovou třídu. Od poloviny roku 2007 se však jiné vozy než
varianta s 1. a 2. třídou nevyráběly, a tak se tyto vozy objevily i v bývalém DKV Brno, ale v oddíle 1. třídy platí jízdné zakoupené na 2. vozovou třídu.
Prvním vozem ve stavu DKV Brno se stal 1. 7. 2009 vůz ABfbrdtn795 50
54 80-29 215. Vozů bylo k ČD dodáno celkem 26.
Ve sledovaných střediscích údržby OCÚ Východ se nachází 8 vozů, z nichž 7 je turnusováno. Jedná se o stejný stav jako v předchozím GVD.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
Postmw 50 54 90-40 279-7 |
1985/87959 |
ABfbrdtn795 50 54 80-29 201-8 |
TONÍK |
2017-12-10 |
Postmw 50 54 90-40 214-4 |
1984/87894 |
ABfbrdtn795 50 54 80-29 202-6 |
ČERTÍK; odstaven - oprava PVY |
2018-11-06 |
Postmw 50 54 90-40 247-4 |
1985/87925 |
ABfbrdtn795 50 54 80-29 203-4 |
JERRY; výr. štítek chybný, původ vozu nespolehlivý |
2017-12-10 |
Postmw 50 54 90-40 208-6 |
1985/87935* |
ABfbrdtn795 50 54 80-29 216-6 |
VLADIMÍR; výr. štítek chybný, původ vozu nespolehlivý |
2017-12-10 |
Postmw 50 54 90-40 212-8 |
1984/87892 |
ABfbrdtn795 50 54 80-29 223-2 |
BEDŘIŠKA; nátěr "Najbrt" |
2017-12-10 |
Postmw 50 54 90-40 248-2 |
1985/87928 |
ABfbrdtn795 50 54 80-29 224-0 |
|
2017-12-10 |
Postmw 50 54 90-40 207-8 |
1984/87887 |
ABfbrdtn795 50 54 80-29 225-7 |
|
2017-12-10 |
Postmw 50 54 90-40 229-2 |
1985/87909 |
ABfbrdtn795 50 54 80-29 226-5 |
|
2017-12-10 |
Řídicí vozy řady ABfbrdtn795 obíhají v turnusových skupinách 8040 a 8044 (ex TS 840 a 844). Letos poprvé se tedy pro řídicí vozy v "motografech" a "kočkopsu" nedělají turnusové skupiny 9xxx (a pro přípojné vozy se nedělají TS 0xxx). Řídicí vozy řady ABfbrdtn795 se v porovnání s minulým GVD objeví nově v úseku Pitín zastávka - Bylnice:
240 Brno - Jihlava;
244 Brno - Rakšice;
340 Brno - Uherské Hradiště;
341 Staré Město u Uherského Hradiště - Bylnice.
Šest turnusovaných řídicích vozů řady ABfbrdtn795 jezdí s motorovými vozy řady 854 a přípojnými vozy řady Bdtn756 v tzv. "motografu. Sedmý řídicí vůz byl nejprve podobně jako v minulém GVD spojen s motorovým vozem řady 842 a tvořil tzv. "kočkopsa"; od 13. 4. do 2. 10. 2018 byl spojen s motorovým vozem řady 854. Oběhy jsou popsány v sekci motorových vozů řady 842 a 854. Zde pouze stručné shrnutí:
- turnusová skupina 8040 (ex TS 840) ... šestidenní oběh ("motograf");
-
turnusová skupina 8044 (ex TS 844) ... jednodenní oběh ("kočkopes"... nebo "motopes"? ;-)
Provoz v GVD: 2006/2007 | 2007/2008 | 2008/2009 | 2009/2010 | 2010/2011 | 2011/2012 | 2012/2013 | 2013/2014 | 2014/2015 | 2015/2016 | 2016/2017 | 2017/2018 (DKV Brno)