PŘEHLED AKTUALIZACÍ |
|
---|---|
2023-11-19 | Popis JŘ 2023/2024. |
2023-12-24 | Ke dni 2. 1. 2024 došlo ke změně v turnusové skupině 350. Od 10. 12. 2023 obíhá v brněnských turnusech "eso" 362.109, které bylo do RPP Brno - PP Maloměřice k témuž dni převedeno z RPP Olomouc - PP Olomouc. V provozu jsou lokomotivy 362.160 od 11. 12. 2023 a 362.070 od 19. 12. 2023. Z důvodu garanční opravy je od 15. 12. 2023 odstaveno "eso" 362.159. Aktualizovány snímky lokomotiv 362.023, 362.161, 362.169, 362.170, 362.172, 362.173 a 362.174. |
2024-01-07 | Lokomotiva 362.174 je od 24. 12. 2023 v provozu. Od 28. 12. 2023 je odstaveno "eso" 362.124 z důvodu závady na průchodce napětí. Aktualizovány snímky lokomotiv 362.002, 362.021, 362.169 a 362.172. |
2024-01-21 | Od 2. 1. 2024 je odstaveno "eso" 362.019 z důvodu závady na dvojkolí, od 15. 1. 2024 jsou odstaveny lokomotivy 362.070 (montáž SSOD v ČMŽO - Elektronika v Hranicích na Moravě), 362.166 (garanční oprava) a 362.170 (vyvazovací obnova R3 v DPOV Přerov). Provozní jsou od 10. 1. 2024 "esa" 362.017 a 362.164. Aktualizovány snímky lokomotiv 362.023, 362.027, 362.030, 362.163, 362.169 a 362.174. |
2024-02-11 | Ke dni 16. 2. 2024 došlo ke změně v turnusové skupině 350. Do provozu se vrátily lokomotivy 362.019 (21. 1. 2024), 362.166 (3. 2. 2024) a 362.070 (7. 2. 2024). Odstavené je "eso" 362.027 z důvodu závady na dvojkolí. Aktualizovány snímky lokomotiv 362.030, 362.064, 362.158, 362.164, 362.166 a 362.169. |
2024-03-03 | Ke dni 1. 3. 2024 došlo ke změně v turnusových skupinách 350, 352 a byla zřízena nová turnusová skupina 350b. "Eso" 362.027 je od 29. 2. 2024 provozní. Aktualizovány snímky lokomotiv 362.017, 362.158, 362.160, 362.165, 362.166 a 362.169. |
2024-03-24 | Odstaveny jsou lokomotivy 363.033 od 10. 3. 2024 z důvodu závady na transformátoru a 363.173 od 15. 3. 2024 z důvodu vyvazovací obnovy R1 v DPOV Přerov. |
2024-04-14 | Od 25. 3. 2024 je odstaveno "eso" 362.165 z důvodu výměny jističů. Aktualizovány snímky lokomotiv 362.002, 362.064, 362.158, 362.160, 362.162, 362.163, 362.165, 362.166, 362.169, 362.170, 362.171, 362.174 a 362.175. |
2024-05-05 | Do provozu se vrátily lokomotivy 362.033 (29. 3. 2024), 362.165 (27. 4. 2024) a 362.173 (2. 5. 2024). Aktualizovány snímky lokomotiv 362.001, 362.027, 362.158, 362.163, 362.165 a 362.168. |
2024-05-26 | "Eso" 362.170 je od 9. 5. 2024 opět v provozu. Na vyvazovací obnovu R3 do DPOV Přerov odjela 15. 5. 2024 lokomotiva 362.172, a je tak odstavena. Aktualizovány snímky lokomotiv 362.001, 362.027, 362.161 a 362.165. |
2024-06-23 | Od 12. 6. 2024 přešla turnusová skupina 350a pod elektrické jednotky řady 650. Lokomotiva 362.158 byla od 22. 5. do 18. 6. 2024 odstavena z důvodu poškození snímače ETCS vlivem mimořádné události na vlaku R 990 dne 21. 5. 2024. "Eso" 362.169 odjelo 3. 6. 2024 na vyvazovací obnovu R1 do DPOV Přerov, a je tak odstaveno. Rovněž je odstavena lokomotiva 362.070, která odjela 13. 6. 2024 do ČMŽO v Přerově na garanční opravu. Aktualizovány snímky lokomotiv 362.161 a 362.165. |
2024-07-14 | Zpět v provozu je od 30. 6. 2024 "eso" 362.070. Od 2. 7. 2024 je odstavena lokomotiva 362.128 z důvodu závady na transformátoru. |
2024-08-04 | Lokomotiva 362.128 je od 18. 7. 2024 provozní. Z důvodu více závad je od 23. 7. 2024 odstaveno "eso" 362.164. |
2024-08-25 | Na vyvazovací obnovu R1 odjela 12. 8. 2024 do DPOV Přerov lokomotiva 362.167, a je tak odstavena. Zpět v provozu je od 14. 8. 2024 "eso" 362.164. |
2024-09-15 | Do provozu se vrátily lokomotivy 362.169 (30. 8. 2024) a 362.159 (3. 9. 2024). Z důvodu garanční opravy je od 11. 9. 2024 odstaveno "eso" 362.165. Aktualizovány snímky lokomotiv 362.019, 362.030 a 362.062. |
2024-10-06 | "Eso" 362.165 je od 20. 9. 2024 provozní. |
2024-10-20 | Ke dni 1. 10. 2024 došlo ke změně v turnusových skupinách 350 a 350b. Dne 7. 10. 2024 odjela do DPOV Přerov lokomotiva 362.033 na vyvazovací obnovu R1, a je tak odstavena. Aktualizovány snímky lokomotiv 362.030, 362.164, 362.168, 362.170, 362.171 a 362.175. |
2024-11-03 | Lokomotiva 362.172 je od 21. 10. 2024 v provozu. Od 25. 10. 2024 je odstaveno "eso" 362.173 z důvodu garanční opravy. |
2024-11-24 | "Eso" 362.017 dne 8. 11. 2024 dojelo do Děčína, v RPP Děčín - PP Děčín je vedeno od 9. 11. 2024. Odstavené jsou lokomotivy 362.062 od 31. 10. 2024 (výměna dvojkolí) a 362.175 od 4. 11. 2024 (vyvazovací obnova R1 v DPOV Přerov). V provozu je od 4. 11. 2024 "eso" 362.173. |
2024-12-15 | Na samém závěru JŘ 2023/2024 odjelo 5 lokomotiv řady 362 dne 4. 12. 2024 jako Lv 53270 z Brna-Maloměřic do Děčína hl. n., a sice 362.023+362.128+ 362.056+362.027+362.070, v RPP Děčín - PP Děčín jsou vedeny od 4. 12. 2024. Do Děčína dorazila 15. 12. 2024 i lokomotiva 362.064, v RPP Děčín - PP Děčín je vedena od 14. 12. 2024. Počet lokomotiv této řady v RPP Brno - PP Maloměřice poklesl z 35 na 29. V provozu jsou "esa" 362.062 od 27. 11. 2024 a 362.033 od 2. 12. 2024. Z důvodu závady na nápravové převodovce je od 5. 12. 2024 odstavena lokomotiva 362.168, zároveň na ní probíhá montáž SSOD v ČMŽO - Elektronika v Hranicích na Moravě. Aktualizovány snímky lokomotiv 362.017, 362.056, 362.064 a 362.070. |
Maximální povolená rychlost 120 km/h lokomotiv řady 363 nebyla pro výkony v osobní dopravě dostačující. V roce 1990 Škoda Plzeň vyrobila jednu lokomotivu s maximální povolenou rychlostí 140 km/h s označením 362.001. Další lokomotivy řady 362 vznikly záměnou podvozků mezi lokomotivami řady 162 a 363. Od roku 2009 se modernizace na řadu 362 prováděla již bez výměn podvozků. Ve všech případech je lokomotivám ponecháno původní inventární číslo.
Lokomotiv řady 362 se v Regionálním pracovišti provozu Brno nachází 35 lokomotiv (do 8. 11. 2024 zde bylo 36 lokomotiv), turnusy jsou vytvořeny pro 23 lokomotiv (do 29. 2. 2024 se jednalo o 25 zaturnusovaných lokomotiv, do 11. 6. 2024 o 24 zaturnusovaných lokomotiv). Ve srovnání s koncem minulého JŘ byl na počátku tohoto JŘ inventární počet o 1 lokomotivu menší, zaturnusováno bylo o 1 lokomotivu více. Na konci JŘ 2023/2024 poklesl inventární stav z 35 na 29 lokomotiv.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
ES 499.1001 |
1981/6451 |
91 54 7 362.001-0 |
vyrobena v roce 1980; oranžovomodrý retro nátěr; ETCS |
2023-12-10 |
ES 499.1002 |
1981/6452 |
91 54 7 362.002-8 |
vyrobena v roce 1980; ETCS |
2023-12-10 |
ES 499.1019 |
1985/8130 |
91 54 7 362.019-2 |
ETCS |
2024-01-21 |
ES 499.1021 |
1985/8132 |
91 54 7 362.021-8 |
ETCS |
2023-12-10 |
ES 499.1024 |
1985/8135 |
91 54 7 362.024-2 |
ETCS |
2023-12-10 |
ES 499.1030 |
1985/8141 |
91 54 7 362.030-9 |
ETCS |
2023-12-10 |
ES 499.1033 |
1985/8144 |
91 54 7 362.033-3 |
WTB; ETCS |
2024-12-12 |
ES 499.1039 |
1985/8150 |
91 54 7 362.039-0 |
ETCS |
2023-12-10 |
ES 499.1042 |
1985/8153 |
91 54 7 362.042-4 |
ETCS |
2023-12-10 |
363.062 |
1987/8273 |
91 54 7 362.062-2 |
ETCS |
2024-11-27 |
363.109 |
1988/8360 |
91 54 7 362.109-1 |
ETCS |
2023-12-10 |
363.158 |
1989/8640 |
91 54 7 362.158-8 |
ETCS |
2024-06-19 |
363.159 |
1989/8641 |
91 54 7 362.159-6 |
ETCS |
2024-09-03 |
363.160 |
1989/8642 |
91 54 7 362.160-4 |
ETCS |
2023-12-11 |
363.161 |
1989/8643 |
91 54 7 362.161-2 |
reklamní nátěr na hokej; ETCS |
2023-12-10 |
363.162 |
1989/8644* |
91 54 7 362.162-0 |
WTB; ETCS; * na lokomotivě chybný výr. štítek 1989/8647 |
2023-12-10 |
363.163 |
1989/8645 |
91 54 7 362.163-8 |
ETCS |
2023-12-10 |
363.164 |
1989/8646 |
91 54 7 362.164-6 |
ETCS |
2024-08-14 |
363.165 |
1989/8647 |
91 54 7 362.165-3 |
WTB; ETCS; modrobílý nátěr |
2024-09-20 |
363.166 |
1989/8648 |
91 54 7 362.166-1 |
ETCS |
2024-02-03 |
363.167 |
1990/8649 |
91 54 7 362.167-9 |
ETCS; odstavena - vyvazovací obnova R1 |
2024-08-12 |
363.168 |
1989/8650 |
91 54 7 362.168-7 |
ETCS; odstavena - závada na nápravové převovodce a montáž SSOD |
2024-12-05 |
363.169 |
1989/8651 |
91 54 7 362.169-5 |
ETCS |
2024-08-30 |
363.170 |
1989/8652 |
91 54 7 362.170-3 |
ETCS |
2024-05-09 |
363.171 |
1989/8653 |
91 54 7 362.171-1 |
ETCS |
2023-12-10 |
363.172 |
1989/8654 |
91 54 7 362.172-9 |
ETCS |
2024-10-21 |
363.173 |
1989/8655 |
91 54 7 362.173-7 |
ETCS |
2024-11-04 |
363.174 |
1989/8656 |
91 54 7 362.174-5 |
ETCS |
2023-12-24 |
363.175 |
1989/8657 |
91 54 7 362.175-2 |
ETCS; odstavena - vyvazovací obnova R1 |
2024-11-04 |
Lokomotivám řady 362 jsou vyhrazeny turnusové skupiny 350, 350a, 350b, 351, 352, 353, 354, 355 a 356. Lokomotivy vybavené komunikační linkou WTB jezdí ve skupinách 353 a 355, v ostatních TS jezdí "esa" bez komunikační linky WTB.
Vozební ramena brněnských "es" se nezměnila. V současném JŘ je můžeme pravidelně spatřit na tratích:
002 Česká Třebová - Praha-Vršovice;
225 Havlíčkův Brod - Jihlava město;
230 Havlíčkův Brod - Kolín - Praha-Vršovice;
250 Havlíčkův Brod - Tišnov;
251 Tišnov - Brno - Šakvice;
252 Šakvice - Břeclav;
260 Česká Třebová - Brno - Křenovice horní n.;
270 Přerov - Olomouc - Zábřeh na Moravě;
271 Přerov - Bohumín;
291 Zábřeh na Moravě - Šumperk;
300 Brno - Blažovice - Holubice - Nezamyslice, Křenovice horní n. - Holubice;
301 Nezamyslice - Olomouc;
330 Břeclav - Přerov.
První turnusová skupina 350 byla zprvu sestavena pro 12 lokomotiv řady 362. Podíl převažujících výkonů se nacházel na vozebním rameni Brno - Havlíčkův Brod - Praha (9 dní), dva dny se "esa" pohybovala mezi Břeclaví a Bohumínem a jeden den byl vyhrazen pro dopravu rychlíků Brno - Šumperk. U oběhů na "brodské" trati byl i výkon do Jihlavy města, v sobotu "eso" přijelo na R 961 do Jihlavy města a následně se vrátilo jako Sv 29961 do Jihlavy, aby v neděli najelo na Sv 29960 do Jihlavy města a na R 960 odjelo do Prahy. Mezi Břeclaví a Bohumínem lokomotiva řady 362 dopravovala vlaky EN 406 / 407, ráno a večer se objevila mezi Břeclaví a Hodonínem v čele vlaků 826 / 831 a 834 / 833.
Ve dnech 3. 1. - 14. 2. 2024 se konaly noční výluky v úseku Lipník nad Bečvou - Drahotuše, při nichž musel být pár vlaků EN "Chopin" provážen z Hulína přes Valašské Meziříčí do Hranic na Moravě lokomotivou nezávislé trakce. Číslo EN 406 / 407 se na tuto dobu změnilo na EN 408 / 409, brněnské "eso" vlak dopravovalo pouze v úseku Břeclav - Hulín a zpět. TS 350 se tak od 2. 1. do 15. 2. 2024 přechodně změnila a zkrátila se ze 12 na 11 turnusových dnů.
Další zásadní změna nastala 1. 3. 2024 v souvislosti s výlukou Vlkov u Tišnova - Křižanov. Turnusová skupina 350 je pouze 8denní a lokomotivy řady 362 v ní obíhají mezi Křižanovem a Prahou, včetně sobotně-nedělního obratu do Jihlavy popsaného výše. Propojení s Brnem se děje v prvním a posledním turnusovém dni: v prvním dni "eso" jede z Brna do Prahy v čele R 862 a v posledním dni se vrací s vlakem R 879. Oběhy na trati Břeclav - Bohumín přešly do nové TS 350b a "šumperky" do změněné TS 352.
Od 1. 10. 2024 s ohledem na výlukovou činnost nejezdí R 961 / 960 v úseku Jihlava - Jihlava město.
Mezi Havlíčkovým Brodem a Žďárem nad Sázavou dopravovala několik osobních vlaků lokomotiva řady 362 v jednodenní turnusové skupině 350a. Od 12. 6. 2024 přešla vozba pod maloměřické elektrické jednotky řady 650. Oběhy platné do 11. 6. 2024:
362 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
(1)–(4): ZNS 8740 HBR / 8743 ZNS / 8746 HBR / 8747 ZNS / 8756 HBR / 8753 ZNS
(5): ZNS 8740 HBR / 8743 ZNS / 8746 HBR / 8747 ZNS / 8756 HBR / 8753 ZNS / 8758 HBR |
odstavena HBR |
HBR 8755 ZNS |
K 1. 3. 2024 v souvislosti s výlukou Vlkov u Tišnova - Křižanov vznikla turnusová skupina 350b, která převzala obraty Břeclav - Bohumín z TS 350 a oběh mezi Brnem a Prahou přes Českou Třebovou z TS 352. Turnusová skupina je třídenní, nicméně lokomotivy v ní obíhají odděleně 1+2 a promíchají se jednou týdně ze soboty na neděli. Jedno "eso" jezdí denně z Brna do Prahy na obratech BNO 870 PHA / 871 BNO. Dvě lokomotivy se pohybují mezi Břeclaví a Bohumínem na obratu EN 406 / 407. V praxi to znamená, že jedno "eso" stojí v Bohumíně od 02:35 h po dojezdu EN 406 do druhého dne do 01:45 h do odjezdu EN 406. Druhé naopak v Břeclavi od 03:38 h do 00:42 h, ale toto "eso" má ranní výkony BCV 05:00 70211 HDN / 826 (834) BCV a večerní BCV 831 (833) HDN / 22:13 70210 BCV. V noci ze soboty na neděli je změna, lokomotiva po dojezdu R 871 z Prahy pokračuje v sobotu večer do Břeclavi s R 833 a naopak "eso" po dojezdu EN 407 z Bohumína do Břeclavi v neděli ráno jede do Brna na R 834. Od 1. 10. 2024 nově "eso" jež je přes den v Břeclavi, dopravuje obrat 106 / 107 do Bohumína a zpět.
Jedna lokomotiva řady 362 provádí denně výkony v turnusové skupině 351 na rychlících z Brna do Prahy přes Českou Třebovou BNO 876 PHA / 865 BNO / 866 PHA / 875 BNO.
V jednodenní turnusové skupině 352 dopravovalo zprvu "eso" denně rychlíky z Brna do Prahy přes Českou Třebovou BNO 872 PHA / 869 BNO / 862 PHA / 879 BNO. Tento stav platil do 29. 2. 2024. V souvislosti s výlukou Vlkov u Tišnova - Křižanov od 1. 3. 2024 přešly obraty 862 / 879 do TS 350 a obrat 872 / 869 do TS 652, a od téhož dne jednodenní TS 352 obsahuje obraty mezi Brnem a Šumperkem.
"Šumperky", tzn. rychlíky Brno - Olomouc - Šumperk, zajišťují dvě lokomotivy v turnusové skupině 353. V sobotu přes den jezdí jedna lokomotiva, jinak jezdí stále obě.
"Eso" s komunikační linkou WTB dopravuje v turnusové skupině 354 rychlíky (včetně Sp 1436) Brno - Olomouc - Šumperk. Jezdí denně od pondělí do soboty, v neděli je odstaveno a vyjíždí až večer.
Osobní vlaky na "ferdinandce" v úseku Břeclav - Přerov v pevném řazení vozidel 362 + Bdmtee281 + Bdmtee275 + Bfhpvee295 vozí lokomotivy vybavené komunikační linkou WTB v již tradiční pětidenní turnusové skupině označené číslem 355. Soupravy nazýváme "esosysel". Čtyři "esa" obíhají v 2. až 5. turnusovém dni na trati Břeclav - Přerov, na odsátí WC a doplnění vody zajíždí z Přerova do Olomouce každý den kromě pátku, s výjimkou sobotního Sp 1656 jako vlak Sv. V 1. turnusovém dni se nachází pupeční šňůra s PP Maloměřice, kterou tvoří z Břeclavi do Brna R 826 v pracovní dny a R 834 v sobotu; v opačném směru R 831 v pracovní dny a R 833 v neděli. Kromě R 826 jsou však vozy přepravovány uzamčené. Řídicí vozy jsou vedeny v TS 950 a dodávám, že řazení "sysla" v soupravě je předepsáno čelem směrem ku Břeclavi (nebo Vídni, chcete-li).
Dvě maloměřické lokomotivy řady 362 zabezpečují dispečerské výkony v Olomouci a v Praze ve formě dvou samostatných dnů v jedné turnusové skupině 356:
- 1. den ... dispečerský výkon Olomouc hl. n.;
- 1a. den ... dispečerský výkon Praha hl. n.
V RPP Brno se již nevyskytují:
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
ES 499.1017 |
1985/8128 |
91 54 7 362.017-6 |
WTB; ETCS |
2024-11-09 |
ES 499.1023 |
1985/8134 |
91 54 7 362.023-4 |
WTB; ETCS |
2024-12-04 |
ES 499.1027 |
1985/8138 |
91 54 7 362.027-5 |
WTB; ETCS |
2024-12-04 |
363.056 |
1986/8267 |
91 54 7 362.056-4 |
WTB; ETCS |
2024-12-04 |
363.064 |
1987/8275 |
91 54 7 362.064-8 |
WTB; ETCS |
2024-12-14 |
363.070 |
1987/8281 |
91 54 7 362.070-5 |
WTB; ETCS |
2024-12-04 |
363.128 |
1988/8379 |
91 54 7 362.128-1 |
WTB; ETCS |
2024-12-04 |
Mezi zastávkami Nový Malín a Hrabišín projíždí dne 19. 1. 2023 vlak Os 3630 v čele s "esem" 362.064. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. V ŽST Vrbátky byla dne 17. 4. 2024 zachycena lokomotiva 362.070 s vlakem R 906 Bouzov. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. 362.128
|
Provoz v GVD: 2010/2011 | 2011/2012 | 2012/2013 | 2013/2014 | 2014/2015 | 2015/2016 | 2016/2017 | 2017/2018 (DKV Brno) | 2017/2018 (OCÚ Východ) | 2018/2019 | 2019/2020 | 2020/2021 | 2021/2022 | 2022/2023