Elektrické lokomotivy ř. 362

PŘEHLED AKTUALIZACÍ

2023-11-19

Popis JŘ 2023/2024.

2023-12-24

Ke dni 2. 1. 2024 došlo ke změně v turnusové skupině 350. Od 10. 12. 2023 obíhá v brněnských turnusech "eso" 362.109, které bylo do RPP Brno - PP Maloměřice k témuž dni převedeno z RPP Olomouc - PP Olomouc. V provozu jsou lokomotivy 362.160 od 11. 12. 2023 a 362.070 od 19. 12. 2023. Z důvodu garanční opravy je od 15. 12. 2023 odstaveno "eso" 362.159. Aktualizovány snímky lokomotiv 362.023, 362.161, 362.169, 362.170, 362.172, 362.173 a 362.174.

2024-01-07

Lokomotiva 362.174 je od 24. 12. 2023 v provozu. Od 28. 12. 2023 je odstaveno "eso" 362.124 z důvodu závady na průchodce napětí. Aktualizovány snímky lokomotiv 362.002, 362.021, 362.169 a 362.172.

2024-01-21

Od 2. 1. 2024 je odstaveno "eso" 362.019 z důvodu závady na dvojkolí, od 15. 1. 2024 jsou odstaveny lokomotivy 362.070 (montáž SSOD v ČMŽO - Elektronika v Hranicích na Moravě), 362.166 (garanční oprava) a 362.170 (vyvazovací obnova R3 v DPOV Přerov). Provozní jsou od 10. 1. 2024 "esa" 362.017 a 362.164. Aktualizovány snímky lokomotiv 362.023, 362.027, 362.030, 362.163, 362.169 a 362.174.

2024-02-11

Ke dni 16. 2. 2024 došlo ke změně v turnusové skupině 350. Do provozu se vrátily lokomotivy 362.019 (21. 1. 2024), 362.166 (3. 2. 2024) a 362.070 (7. 2. 2024). Odstavené je "eso" 362.027 z důvodu závady na dvojkolí. Aktualizovány snímky lokomotiv 362.030, 362.064, 362.158, 362.164, 362.166 a 362.169.

2024-03-03

Ke dni 1. 3. 2024 došlo ke změně v turnusových skupinách 350, 352 a byla zřízena nová turnusová skupina 350b. "Eso" 362.027 je od 29. 2. 2024 provozní. Aktualizovány snímky lokomotiv 362.017, 362.158, 362.160, 362.165, 362.166 a 362.169.

2024-03-24

Odstaveny jsou lokomotivy 363.033 od 10. 3. 2024 z důvodu závady na transformátoru a 363.173 od 15. 3. 2024 z důvodu vyvazovací obnovy R1 v DPOV Přerov.

2024-04-14

Od 25. 3. 2024 je odstaveno "eso" 362.165 z důvodu výměny jističů. Aktualizovány snímky lokomotiv 362.002, 362.064, 362.158, 362.160, 362.162, 362.163, 362.165, 362.166, 362.169, 362.170, 362.171, 362.174 a 362.175.

2024-05-05

Do provozu se vrátily lokomotivy 362.033 (29. 3. 2024), 362.165 (27. 4. 2024) a 362.173 (2. 5. 2024). Aktualizovány snímky lokomotiv 362.001, 362.027, 362.158, 362.163, 362.165 a 362.168.

2024-05-26

"Eso" 362.170 je od 9. 5. 2024 opět v provozu. Na vyvazovací obnovu R3 do DPOV Přerov odjela 15. 5. 2024 lokomotiva 362.172, a je tak odstavena. Aktualizovány snímky lokomotiv 362.001, 362.027, 362.161 a 362.165.

2024-06-23

Od 12. 6. 2024 přešla turnusová skupina 350a pod elektrické jednotky řady 650. Lokomotiva 362.158 byla od 22. 5. do 18. 6. 2024 odstavena z důvodu poškození snímače ETCS vlivem mimořádné události na vlaku R 990 dne 21. 5. 2024. "Eso" 362.169 odjelo 3. 6. 2024 na vyvazovací obnovu R1 do DPOV Přerov, a je tak odstaveno. Rovněž je odstavena lokomotiva 362.070, která odjela 13. 6. 2024 do ČMŽO v Přerově na garanční opravu. Aktualizovány snímky lokomotiv 362.161 a 362.165.

2024-07-14

Zpět v provozu je od 30. 6. 2024 "eso" 362.070. Od 2. 7. 2024 je odstavena lokomotiva 362.128 z důvodu závady na transformátoru.

2024-08-04

Lokomotiva 362.128 je od 18. 7. 2024 provozní. Z důvodu více závad je od 23. 7. 2024 odstaveno "eso" 362.164.

2024-08-25

Na vyvazovací obnovu R1 odjela 12. 8. 2024 do DPOV Přerov lokomotiva 362.167, a je tak odstavena. Zpět v provozu je od 14. 8. 2024 "eso" 362.164.

2024-09-15

Do provozu se vrátily lokomotivy 362.169 (30. 8. 2024) a 362.159 (3. 9. 2024). Z důvodu garanční opravy je od 11. 9. 2024 odstaveno "eso" 362.165. Aktualizovány snímky lokomotiv 362.019, 362.030 a 362.062.

2024-10-06

"Eso" 362.165 je od 20. 9. 2024 provozní.

2024-10-20

Ke dni 1. 10. 2024 došlo ke změně v turnusových skupinách 350 a 350b. Dne 7. 10. 2024 odjela do DPOV Přerov lokomotiva 362.033 na vyvazovací obnovu R1, a je tak odstavena. Aktualizovány snímky lokomotiv 362.030, 362.164, 362.168, 362.170, 362.171 a 362.175.

2024-11-03

Lokomotiva 362.172 je od 21. 10. 2024 v provozu. Od 25. 10. 2024 je odstaveno "eso" 362.173 z důvodu garanční opravy.

2024-11-24

"Eso" 362.017 dne 8. 11. 2024 dojelo do Děčína, v RPP Děčín - PP Děčín je vedeno od 9. 11. 2024. Odstavené jsou lokomotivy 362.062 od 31. 10. 2024 (výměna dvojkolí) a 362.175 od 4. 11. 2024 (vyvazovací obnova R1 v DPOV Přerov). V provozu je od 4. 11. 2024 "eso" 362.173.

2024-12-15

Na samém závěru JŘ 2023/2024 odjelo 5 lokomotiv řady 362 dne 4. 12. 2024 jako Lv 53270 z Brna-Maloměřic do Děčína hl. n., a sice 362.023+362.128+ 362.056+362.027+362.070, v RPP Děčín - PP Děčín jsou vedeny od 4. 12. 2024. Do Děčína dorazila 15. 12. 2024 i lokomotiva 362.064, v RPP Děčín - PP Děčín je vedena od 14. 12. 2024. Počet lokomotiv této řady v RPP Brno - PP Maloměřice poklesl z 35 na 29. V provozu jsou "esa" 362.062 od 27. 11. 2024 a 362.033 od 2. 12. 2024. Z důvodu závady na nápravové převodovce je od 5. 12. 2024 odstavena lokomotiva 362.168, zároveň na ní probíhá montáž SSOD v ČMŽO - Elektronika v Hranicích na Moravě. Aktualizovány snímky lokomotiv 362.017, 362.056, 362.064 a 362.070.


362 Maximální povolená rychlost 120 km/h lokomotiv řady 363 nebyla pro výkony v osobní dopravě dostačující. V roce 1990 Škoda Plzeň vyrobila jednu lokomotivu s maximální povolenou rychlostí 140 km/h s označením 362.001. Další lokomotivy řady 362 vznikly záměnou podvozků mezi lokomotivami řady 162 a 363. Od roku 2009 se modernizace na řadu 362 prováděla již bez výměn podvozků. Ve všech případech je lokomotivám ponecháno původní inventární číslo.

 

Lokomotiv řady 362 se v Regionálním pracovišti provozu Brno nachází 35 lokomotiv (do 8. 11. 2024 zde bylo 36 lokomotiv), turnusy jsou vytvořeny pro 23 lokomotiv (do 29. 2. 2024 se jednalo o 25 zaturnusovaných lokomotiv, do 11. 6. 2024 o 24 zaturnusovaných lokomotiv). Ve srovnání s koncem minulého JŘ byl na počátku tohoto JŘ inventární počet o 1 lokomotivu menší, zaturnusováno bylo o 1 lokomotivu více. Na konci JŘ 2023/2024 poklesl inventární stav z 35 na 29 lokomotiv.

PP Maloměřice


Původní označení

Rok / výr. číslo

Současné označení

Poznámka

Aktualizace

ES 499.1001

1981/6451

91 54 7 362.001-0

vyrobena v roce 1980; oranžovomodrý retro nátěr; ETCS

2023-12-10

ES 499.1002

1981/6452

91 54 7 362.002-8

vyrobena v roce 1980; ETCS

2023-12-10

ES 499.1019

1985/8130

91 54 7 362.019-2

ETCS

2024-01-21

ES 499.1021

1985/8132

91 54 7 362.021-8

ETCS

2023-12-10

ES 499.1024

1985/8135

91 54 7 362.024-2

ETCS

2023-12-10

ES 499.1030

1985/8141

91 54 7 362.030-9

ETCS

2023-12-10

ES 499.1033

1985/8144

91 54 7 362.033-3

WTB; ETCS

2024-12-12

ES 499.1039

1985/8150

91 54 7 362.039-0

ETCS

2023-12-10

ES 499.1042

1985/8153

91 54 7 362.042-4

ETCS

2023-12-10

363.062

1987/8273

91 54 7 362.062-2

ETCS

2024-11-27

363.109

1988/8360

91 54 7 362.109-1

ETCS

2023-12-10

363.158

1989/8640

91 54 7 362.158-8

ETCS

2024-06-19

363.159

1989/8641

91 54 7 362.159-6

ETCS

2024-09-03

363.160

1989/8642

91 54 7 362.160-4

ETCS

2023-12-11

363.161

1989/8643

91 54 7 362.161-2

reklamní nátěr na hokej; ETCS

2023-12-10

363.162

1989/8644*

91 54 7 362.162-0

WTB; ETCS; * na lokomotivě chybný výr. štítek 1989/8647

2023-12-10

363.163

1989/8645

91 54 7 362.163-8

ETCS

2023-12-10

363.164

1989/8646

91 54 7 362.164-6

ETCS

2024-08-14

363.165

1989/8647

91 54 7 362.165-3

WTB; ETCS; modrobílý nátěr

2024-09-20

363.166

1989/8648

91 54 7 362.166-1

ETCS

2024-02-03

363.167

1990/8649

91 54 7 362.167-9

ETCS; odstavena - vyvazovací obnova R1

2024-08-12

363.168

1989/8650

91 54 7 362.168-7

ETCS; odstavena - závada na nápravové převovodce a montáž SSOD

2024-12-05

363.169

1989/8651

91 54 7 362.169-5

ETCS

2024-08-30

363.170

1989/8652

91 54 7 362.170-3

ETCS

2024-05-09

363.171

1989/8653

91 54 7 362.171-1

ETCS

2023-12-10

363.172

1989/8654

91 54 7 362.172-9

ETCS

2024-10-21

363.173

1989/8655

91 54 7 362.173-7

ETCS

2024-11-04

363.174

1989/8656

91 54 7 362.174-5

ETCS

2023-12-24

363.175

1989/8657

91 54 7 362.175-2

ETCS; odstavena - vyvazovací obnova R1

2024-11-04


Lokomotivám řady 362 jsou vyhrazeny turnusové skupiny 350, 350a, 350b, 351, 352, 353, 354, 355 a 356. Lokomotivy vybavené komunikační linkou WTB jezdí ve skupinách 353 a 355, v ostatních TS jezdí "esa" bez komunikační linky WTB.

 

Vozební ramena brněnských "es" se nezměnila. V současném JŘ je můžeme pravidelně spatřit na tratích:

První turnusová skupina 350 byla zprvu sestavena pro 12 lokomotiv řady 362. Podíl převažujících výkonů se nacházel na vozebním rameni Brno - Havlíčkův Brod - Praha (9 dní), dva dny se "esa" pohybovala mezi Břeclaví a Bohumínem a jeden den byl vyhrazen pro dopravu rychlíků Brno - Šumperk. U oběhů na "brodské" trati byl i výkon do Jihlavy města, v sobotu "eso" přijelo na R 961 do Jihlavy města a následně se vrátilo jako Sv 29961 do Jihlavy, aby v neděli najelo na Sv 29960 do Jihlavy města a na R 960 odjelo do Prahy. Mezi Břeclaví a Bohumínem lokomotiva řady 362 dopravovala vlaky EN 406 / 407, ráno a večer se objevila mezi Břeclaví a Hodonínem v čele vlaků 826 / 831 a 834 / 833.

 

Ve dnech 3. 1. - 14. 2. 2024 se konaly noční výluky v úseku Lipník nad Bečvou - Drahotuše, při nichž musel být pár vlaků EN "Chopin" provážen z Hulína přes Valašské Meziříčí do Hranic na Moravě lokomotivou nezávislé trakce. Číslo EN 406 / 407 se na tuto dobu změnilo na EN 408 / 409, brněnské "eso" vlak dopravovalo pouze v úseku Břeclav - Hulín a zpět. TS 350 se tak od 2. 1. do 15. 2. 2024 přechodně změnila a zkrátila se ze 12 na 11 turnusových dnů.

 

Další zásadní změna nastala 1. 3. 2024 v souvislosti s výlukou Vlkov u Tišnova - Křižanov. Turnusová skupina 350 je pouze 8denní a lokomotivy řady 362 v ní obíhají mezi Křižanovem a Prahou, včetně sobotně-nedělního obratu do Jihlavy popsaného výše. Propojení s Brnem se děje v prvním a posledním turnusovém dni: v prvním dni "eso" jede z Brna do Prahy v čele R 862 a v posledním dni se vrací s vlakem R 879. Oběhy na trati Břeclav - Bohumín přešly do nové TS 350b a "šumperky" do změněné TS 352.

 

Od 1. 10. 2024 s ohledem na výlukovou činnost nejezdí R 961 / 960 v úseku Jihlava - Jihlava město.

 

 

Mezi Havlíčkovým Brodem a Žďárem nad Sázavou dopravovala několik osobních vlaků lokomotiva řady 362 v jednodenní turnusové skupině 350a. Od 12. 6. 2024 přešla vozba pod maloměřické elektrické jednotky řady 650. Oběhy platné do 11. 6. 2024:


362

Den

Pracovní dny

Sobota

Neděle

1.

(1)–(4): ZNS 8740 HBR / 8743 ZNS / 8746 HBR / 8747 ZNS / 8756 HBR / 8753 ZNS

 

(5): ZNS 8740 HBR / 8743 ZNS / 8746 HBR / 8747 ZNS / 8756 HBR / 8753 ZNS / 8758 HBR

odstavena HBR

HBR 8755 ZNS


K 1. 3. 2024 v souvislosti s výlukou Vlkov u Tišnova - Křižanov vznikla turnusová skupina 350b, která převzala obraty Břeclav - Bohumín z TS 350 a oběh mezi Brnem a Prahou přes Českou Třebovou z TS 352. Turnusová skupina je třídenní, nicméně lokomotivy v ní obíhají odděleně 1+2 a promíchají se jednou týdně ze soboty na neděli. Jedno "eso" jezdí denně z Brna do Prahy na obratech BNO 870 PHA / 871 BNO. Dvě lokomotivy se pohybují mezi Břeclaví a Bohumínem na obratu EN 406 / 407. V praxi to znamená, že jedno "eso" stojí v Bohumíně od 02:35 h po dojezdu EN 406 do druhého dne do 01:45 h do odjezdu EN 406. Druhé naopak v Břeclavi od 03:38 h do 00:42 h, ale toto "eso" má ranní výkony BCV 05:00 70211 HDN / 826 (834) BCV a večerní BCV 831 (833) HDN / 22:13 70210 BCV. V noci ze soboty na neděli je změna, lokomotiva po dojezdu R 871 z Prahy pokračuje v sobotu večer do Břeclavi s R 833 a naopak "eso" po dojezdu EN 407 z Bohumína do Břeclavi v neděli ráno jede do Brna na R 834. Od 1. 10. 2024 nově "eso" jež je přes den v Břeclavi, dopravuje obrat 106 / 107 do Bohumína a zpět.

 

Jedna lokomotiva řady 362 provádí denně výkony v turnusové skupině 351 na rychlících z Brna do Prahy přes Českou Třebovou BNO 876 PHA / 865 BNO / 866 PHA / 875 BNO.

 

V jednodenní turnusové skupině 352 dopravovalo zprvu "eso" denně rychlíky z Brna do Prahy přes Českou Třebovou BNO 872 PHA / 869 BNO / 862 PHA / 879 BNO. Tento stav platil do 29. 2. 2024. V souvislosti s výlukou Vlkov u Tišnova - Křižanov od 1. 3. 2024 přešly obraty 862 / 879 do TS 350 a obrat 872 / 869 do TS 652, a od téhož dne jednodenní TS 352 obsahuje obraty mezi Brnem a Šumperkem.

 

"Šumperky", tzn. rychlíky Brno - Olomouc - Šumperk, zajišťují dvě lokomotivy v turnusové skupině 353. V sobotu přes den jezdí jedna lokomotiva, jinak jezdí stále obě.

 

"Eso" s komunikační linkou WTB dopravuje v turnusové skupině 354 rychlíky (včetně Sp 1436) Brno - Olomouc - Šumperk. Jezdí denně od pondělí do soboty, v neděli je odstaveno a vyjíždí až večer.

 

Osobní vlaky na "ferdinandce" v úseku Břeclav - Přerov v pevném řazení vozidel 362 + Bdmtee281 + Bdmtee275 + Bfhpvee295 vozí lokomotivy vybavené komunikační linkou WTB v již tradiční pětidenní turnusové skupině označené číslem 355. Soupravy nazýváme "esosysel". Čtyři "esa" obíhají v 2. až 5. turnusovém dni na trati Břeclav - Přerov, na odsátí WC a doplnění vody zajíždí z Přerova do Olomouce každý den kromě pátku, s výjimkou sobotního Sp 1656 jako vlak Sv. V 1. turnusovém dni se nachází pupeční šňůra s PP Maloměřice, kterou tvoří z Břeclavi do Brna R 826 v pracovní dny a R 834 v sobotu; v opačném směru R 831 v pracovní dny a R 833 v neděli. Kromě R 826 jsou však vozy přepravovány uzamčené. Řídicí vozy jsou vedeny v TS 950 a dodávám, že řazení "sysla" v soupravě je předepsáno čelem směrem ku Břeclavi (nebo Vídni, chcete-li).

 

Dvě maloměřické lokomotivy řady 362 zabezpečují dispečerské výkony v Olomouci a v Praze ve formě dvou samostatných dnů v jedné turnusové skupině 356:

- 1. den ... dispečerský výkon Olomouc hl. n.;

- 1a. den ... dispečerský výkon Praha hl. n.


V RPP Brno se již nevyskytují:


Původní označení

Rok / výr. číslo

Současné označení

Poznámka

Aktualizace

ES 499.1017

1985/8128

91 54 7 362.017-6

WTB; ETCS

2024-11-09

ES 499.1023

1985/8134

91 54 7 362.023-4

WTB; ETCS

2024-12-04

ES 499.1027

1985/8138

91 54 7 362.027-5

WTB; ETCS

2024-12-04

363.056

1986/8267

91 54 7 362.056-4

WTB; ETCS

2024-12-04

363.064

1987/8275

91 54 7 362.064-8

WTB; ETCS

2024-12-14

363.070

1987/8281

91 54 7 362.070-5

WTB; ETCS

2024-12-04

363.128

1988/8379

91 54 7 362.128-1

WTB; ETCS

2024-12-04


362017

Dne 7. 1. 2023 projíždí zastávkou Horky u Čáslavi lokomotiva 362.017 s vlakem R 961 Vysočina. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

362123

"Eso" 362.023 v čele R 10904 Bouzov projíždí 13. 7. 2022 mezi ŽST Věžky a Chropyně. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

362027

Mezi ŽST Olomouc přednádraží a Štěpánov projíždí dne 7. 10. 2022 vlak Os 3732 v čele s "esem" 362.027. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

362056

Dne 17. 1. 2023 byl v Újezdě u Uničova zachycen vlak Os 13713 vedený "esem" 362.056. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.


362064

Mezi zastávkami Nový Malín a Hrabišín projíždí dne 19. 1. 2023 vlak Os 3630 v čele s "esem" 362.064. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

362070

V ŽST Vrbátky byla dne 17. 4. 2024 zachycena lokomotiva 362.070 s vlakem R 906 Bouzov. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

362.128

 


Provoz v GVD: 2010/2011 | 2011/2012 | 2012/2013 | 2013/2014 | 2014/2015 | 2015/2016 | 2016/2017 | 2017/2018 (DKV Brno) | 2017/2018 (OCÚ Východ) | 2018/2019 | 2019/2020 | 2020/2021 | 2021/2022 | 2022/2023

Kliknutím zde se dostanete na vršek stránky