Elektrické lokomotivy ř. 362

PŘEHLED AKTUALIZACÍ

2023-11-19

Popis JŘ 2023/2024.

2023-12-24

Ke dni 2. 1. 2024 došlo ke změně v turnusové skupině 350. Od 10. 12. 2023 obíhá v brněnských turnusech "eso" 362.109, které bylo do RPP Brno - PP Maloměřice k témuž dni převedeno z RPP Olomouc - PP Olomouc. V provozu jsou lokomotivy 362.160 od 11. 12. 2023 a 362.070 od 19. 12. 2023. Z důvodu garanční opravy je od 15. 12. 2023 odstaveno "eso" 362.159. Aktualizovány snímky lokomotiv 362.023, 362.161, 362.169, 362.170, 362.172, 362.173 a 362.174.

2024-01-07

Lokomotiva 362.174 je od 24. 12. 2023 v provozu. Od 28. 12. 2023 je odstaveno "eso" 362.124 z důvodu závady na průchodce napětí. Aktualizovány snímky lokomotiv 362.002, 362.021, 362.169 a 362.172.

2024-01-21

Od 2. 1. 2024 je odstaveno "eso" 362.019 z důvodu závady na dvojkolí, od 15. 1. 2024 jsou odstaveny lokomotivy 362.070 (montáž SSOD v ČMŽO - Elektronika v Hranicích na Moravě), 362.166 (garanční oprava) a 362.170 (vyvazovací obnova R3 v DPOV Přerov). Provozní jsou od 10. 1. 2024 "esa" 362.017 a 362.164. Aktualizovány snímky lokomotiv 362.023, 362.027, 362.030, 362.163, 362.169 a 362.174.

2024-02-11

Ke dni 16. 2. 2024 došlo ke změně v turnusové skupině 350. Do provozu se vrátily lokomotivy 362.019 (21. 1. 2024), 362.166 (3. 2. 2024) a 362.070 (7. 2. 2024). Odstavené je "eso" 362.027 z důvodu závady na dvojkolí. Aktualizovány snímky lokomotiv 362.030, 362.064, 362.158, 362.164, 362.166 a 362.169.

2024-03-03

Ke dni 1. 3. 2024 došlo ke změně v turnusových skupinách 350, 352 a byla zřízena nová turnusová skupina 350b. "Eso" 362.027 je od 29. 2. 2024 provozní. Aktualizovány snímky lokomotiv 362.017, 362.158, 362.160, 362.165, 362.166 a 362.169.

2024-03-24

Odstaveny jsou lokomotivy 363.033 od 10. 3. 2024 z důvodu závady na transformátoru a 363.173 od 15. 3. 2024 z důvodu vyvazovací obnovy R1 v DPOV Přerov.

2024-04-14

Od 25. 3. 2024 je odstaveno "eso" 362.165 z důvodu výměny jističů. Aktualizovány snímky lokomotiv 362.002, 362.064, 362.158, 362.160, 362.162, 362.163, 362.165, 362.166, 362.169, 362.170, 362.171, 362.174 a 362.175.


362 Maximální povolená rychlost 120 km/h lokomotiv řady 363 nebyla pro výkony v osobní dopravě dostačující. V roce 1990 Škoda Plzeň vyrobila jednu lokomotivu s maximální povolenou rychlostí 140 km/h s označením 362.001. Další lokomotivy řady 362 vznikly záměnou podvozků mezi lokomotivami řady 162 a 363. Od roku 2009 se modernizace na řadu 362 prováděla již bez výměn podvozků. Ve všech případech je lokomotivám ponecháno původní inventární číslo.

 

Lokomotiv řady 362 se v Regionálním pracovišti provozu Brno nachází 36 lokomotiv, turnusy jsou vytvořeny pro 24 lokomotiv (do 29. 2. 2024 se jednalo o 25 zaturnusovaných lokomotiv). Ve srovnání s koncem minulého JŘ byl na počátku tohoto JŘ inventární počet o 1 lokomotivu menší, zaturnusováno bylo o 1 lokomotivu více.

PP Maloměřice


Původní označení

Rok / výr. číslo

Současné označení

Poznámka

Aktualizace

ES 499.1001

1981/6451

91 54 7 362.001-0

vyrobena v roce 1980; oranžovomodrý retro nátěr; ETCS

2023-12-10

ES 499.1002

1981/6452

91 54 7 362.002-8

vyrobena v roce 1980; ETCS

2023-12-10

ES 499.1017

1985/8128

91 54 7 362.017-6

WTB; ETCS

2024-01-10

ES 499.1019

1985/8130

91 54 7 362.019-2

ETCS

2024-01-21

ES 499.1021

1985/8132

91 54 7 362.021-8

ETCS

2023-12-10

ES 499.1023

1985/8134

91 54 7 362.023-4

WTB; ETCS

2023-12-10

ES 499.1024

1985/8135

91 54 7 362.024-2

ETCS

2023-12-10

ES 499.1027

1985/8138

91 54 7 362.027-5

WTB; ETCS

2024-09-29

ES 499.1030

1985/8141

91 54 7 362.030-9

ETCS

2023-12-10

ES 499.1033

1985/8144

91 54 7 362.033-3

WTB; ETCS; odstavena - závada na transformátoru

2024-03-10

ES 499.1039

1985/8150

91 54 7 362.039-0

ETCS

2023-12-10

ES 499.1042

1985/8153

91 54 7 362.042-4

ETCS

2023-12-10

363.056

1986/8267

91 54 7 362.056-4

WTB; ETCS

2023-12-10

363.062

1987/8273

91 54 7 362.062-2

ETCS

2023-12-10

363.064

1987/8275

91 54 7 362.064-8

WTB; ETCS

2023-12-10

363.070

1987/8281

91 54 7 362.070-5

WTB; ETCS

2024-02-07

363.109

1988/8360

91 54 7 362.109-1

ETCS

2023-12-10

363.128

1988/8379

91 54 7 362.128-1

WTB; ETCS

2023-12-10

363.158

1989/8640

91 54 7 362.158-8

ETCS

2023-12-10

363.159

1989/8641

91 54 7 362.159-6

ETCS; odstavena - garanční oprava

2023-12-15

363.160

1989/8642

91 54 7 362.160-4

ETCS

2023-12-11

363.161

1989/8643

91 54 7 362.161-2

reklamní nátěr na hokej; ETCS

2023-12-10

363.162

1989/8644*

91 54 7 362.162-0

WTB; ETCS; * na lokomotivě chybný výr. štítek 1989/8647

2023-12-10

363.163

1989/8645

91 54 7 362.163-8

ETCS

2023-12-10

363.164

1989/8646

91 54 7 362.164-6

ETCS

2024-01-10

363.165

1989/8647

91 54 7 362.165-3

WTB; ETCS; modrobílý nátěr; odstavena - výměna jističů

2024-03-25

363.166

1989/8648

91 54 7 362.166-1

ETCS

2024-02-03

363.167

1990/8649

91 54 7 362.167-9

ETCS

2023-12-10

363.168

1989/8650

91 54 7 362.168-7

ETCS

2023-12-10

363.169

1989/8651

91 54 7 362.169-5

ETCS

2023-12-10

363.170

1989/8652

91 54 7 362.170-3

ETCS; odstavena - vyvazovací obnova R3

2024-01-15

363.171

1989/8653

91 54 7 362.171-1

ETCS

2023-12-10

363.172

1989/8654

91 54 7 362.172-9

ETCS

2023-12-10

363.173

1989/8655

91 54 7 362.173-7

ETCS; odstavena - vyvazovací obnova R1

2024-03-15

363.174

1989/8656

91 54 7 362.174-5

ETCS

2023-12-24

363.175

1989/8657

91 54 7 362.175-2

ETCS

2023-12-10


Lokomotivám řady 362 jsou vyhrazeny turnusové skupiny 350, 350a, 350b, 351, 352, 353, 354, 355 a 356. Lokomotivy vybavené komunikační linkou WTB jezdí ve skupinách 353 a 355, v ostatních TS jezdí "esa" bez komunikační linky WTB.

 

Vozební ramena brněnských "es" se nezměnila. V současném JŘ je můžeme pravidelně spatřit na tratích:

První turnusová skupina 350 byla zprvu sestavena pro 12 lokomotiv řady 362. Podíl převažujících výkonů se nacházel na vozebním rameni Brno - Havlíčkův Brod - Praha (9 dní), dva dny se "esa" pohybovala mezi Břeclaví a Bohumínem a jeden den byl vyhrazen pro dopravu rychlíků Brno - Šumperk. U oběhů na "brodské" trati byl i výkon do Jihlavy města, v sobotu "eso" přijelo na R 961 do Jihlavy města a následně se vrátilo jako Sv 29961 do Jihlavy, aby v neděli najelo na Sv 29960 do Jihlavy města a na R 960 odjelo do Prahy. Mezi Břeclaví a Bohumínem lokomotiva řady 362 dopravovala vlaky EN 406 / 407, ráno a večer se objevila mezi Břeclaví a Hodonínem v čele vlaků 826 / 831 a 834 / 833.

 

Ve dnech 3. 1. - 14. 2. 2024 se konaly noční výluky v úseku Lipník nad Bečvou - Drahotuše, při nichž musel být pár vlaků EN "Chopin" provážen z Hulína přes Valašské Meziříčí do Hranic na Moravě lokomotivou nezávislé trakce. Číslo EN 406 / 407 se na tuto dobu změnilo na EN 408 / 409, brněnské "eso" vlak dopravovalo pouze v úseku Břeclav - Hulín a zpět. TS 350 se tak od 2. 1. do 15. 2. 2024 přechodně změnila a zkrátila se ze 12 na 11 turnusových dnů.

 

Další zásadní změna nastala 1. 3. 2024 v souvislosti s výlukou Vlkov u Tišnova - Křižanov. Turnusová skupina 350 je pouze 8denní a lokomotivy řady 362 v ní obíhají mezi Křižanovem a Prahou, včetně sobotně-nedělního obratu do Jihlavy popsaného výše. Propojení s Brnem se děje v prvním a posledním turnusovém dni: v prvním dni "eso" jede z Brna do Prahy v čele R 862 a v posledním dni se vrací s vlakem R 879. Oběhy na trati Břeclav - Bohumín přešly do nové TS 350b a "šumperky" do změněné TS 352.

 

 

Mezi Havlíčkovým Brodem a Žďárem nad Sázavou dopravuje několik osobních vlaků lokomotiva řady 362 v jednodenní turnusové skupině 350a:


242.273

Den

Pracovní dny

Sobota

Neděle

1.

(1)–(4): ZNS 8740 HBR / 8743 ZNS / 8746 HBR / 8747 ZNS / 8756 HBR / 8753 ZNS

 

(5): ZNS 8740 HBR / 8743 ZNS / 8746 HBR / 8747 ZNS / 8756 HBR / 8753 ZNS / 8758 HBR

odstavena HBR

HBR 8755 ZNS


K 1. 3. 2024 v souvislosti s výlukou Vlkov u Tišnova - Křižanov vznikla turnusová skupina 350b, která převzala obraty Břeclav - Bohumín z TS 350 a oběh mezi Brnem a Prahou přes Českou Třebovou z TS 352. Turnusová skupina je třídenní, nicméně lokomotivy v ní obíhají odděleně 1+2 a promíchají se jednou týdně ze soboty na neděli. Jedno "eso" jezdí denně z Brna do Prahy na obratech BNO 870 PHA / 871 BNO. Dvě lokomotivy se pohybují mezi Břeclaví a Bohumínem na obratu EN 406 / 407. V praxi to znamená, že jedno "eso" stojí v Bohumíně od 02:35 h po dojezdu EN 406 do druhého dne do 01:45 h do odjezdu EN 406. Druhé naopak v Břeclavi od 03:38 h do 00:42 h, ale toto "eso" má ranní výkony BCV 05:00 70211 HDN / 826 (834) BCV a večerní BCV 831 (833) HDN / 22:13 70210 BCV. V noci ze soboty na neděli je změna, lokomotiva po dojezdu R 871 z Prahy pokračuje v sobotu večer do Břeclavi s R 833 a naopak "eso" po dojezdu EN 407 z Bohumína do Břeclavi v neděli ráno jede do Brna na R 834.

 

Jedna lokomotiva řady 362 provádí denně výkony v turnusové skupině 351 na rychlících z Brna do Prahy přes Českou Třebovou BNO 876 PHA / 865 BNO / 866 PHA / 875 BNO.

 

V jednodenní turnusové skupině 352 dopravovalo zprvu "eso" denně rychlíky z Brna do Prahy přes Českou Třebovou BNO 872 PHA / 869 BNO / 862 PHA / 879 BNO. Tento stav platil do 29. 2. 2024. V souvislosti s výlukou Vlkov u Tišnova - Křižanov od 1. 3. 2024 přešly obraty 862 / 879 do TS 350 a obrat 872 / 869 do TS 652, a od téhož dne jednodenní TS 352 obsahuje obraty mezi Brnem a Šumperkem.

 

"Šumperky", tzn. rychlíky Brno - Olomouc - Šumperk, zajišťují dvě lokomotivy v turnusové skupině 353. V sobotu přes den jezdí jedna lokomotiva, jinak jezdí stále obě.

 

"Eso" s komunikační linkou WTB dopravuje v turnusové skupině 354 rychlíky (včetně Sp 1436) Brno - Olomouc - Šumperk. Jezdí denně od pondělí do soboty, v neděli je odstaveno a vyjíždí až večer.

 

Osobní vlaky na "ferdinandce" v úseku Břeclav - Přerov v pevném řazení vozidel 362 + Bdmtee281 + Bdmtee275 + Bfhpvee295 vozí lokomotivy vybavené komunikační linkou WTB v již tradiční pětidenní turnusové skupině označené číslem 355. Soupravy nazýváme "esosysel". Čtyři "esa" obíhají v 2. až 5. turnusovém dni na trati Břeclav - Přerov, na odsátí WC a doplnění vody zajíždí z Přerova do Olomouce každý den kromě pátku, s výjimkou sobotního Sp 1656 jako vlak Sv. V 1. turnusovém dni se nachází pupeční šňůra s PP Maloměřice, kterou tvoří z Břeclavi do Brna R 826 v pracovní dny a R 834 v sobotu; v opačném směru R 831 v pracovní dny a R 833 v neděli. Kromě R 826 jsou však vozy přepravovány uzamčené. Řídicí vozy jsou vedeny v TS 950 a dodávám, že řazení "sysla" v soupravě je předepsáno čelem směrem ku Břeclavi (nebo Vídni, chcete-li).

 

Dvě maloměřické lokomotivy řady 362 zabezpečují dispečerské výkony v Olomouci a v Praze ve formě dvou samostatných dnů v jedné turnusové skupině 356:

- 1. den ... dispečerský výkon Olomouc hl. n.;

- 1a. den ... dispečerský výkon Praha hl. n.


362001

Lokomotiva 362.001 dne 1. 6. 2022 v čele vlaku R 904 Bouzov projíždí mezi AHr Zámeček a ŽST Bludov. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

362002

R 988 Vysočina vedený "esem" 362.002 byl 13. 9. 2022 zachycen mezi ŽST Vlkaneč a zastávkou Golčův Jeníkov město. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

362017

Dne 10. 8. 2022 projíždí mezi ŽST Chropyně a Věžky lokomotiva 362.017 s odklonovým vlakem R 10901 Bouzov. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

362019

V ŽST Světlá nad Sázavou se dne 26. 7. 2021 nacházela lokomotiva 362.019 s vlakem R 975 Vysočina. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.


362021

Dne 16. 5. 2023 byl v ŽST Brno-Královo Pole zachycen vlak R 975 Vysočina vedený lokomotivou 362.021. Autor snímku David Prause.

362123

"Eso" 362.023 v čele R 10904 Bouzov projíždí 13. 7. 2022 mezi ŽST Věžky a Chropyně. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

362.024

362027

Na Odb Brno-Židenice z projíždí dne 16. 5. 2023 vlak Lv 55249 coby návoz vozidel z depa do Brna hl. n. - "brejlovec" 754.068 pro Os 204824 a souprava s lokomotivou 362.027 na konci vlaku pro Os 4926. Autor snímku David Prause.


362030

Lokomotiva 362.030 se dne 4. 5. 2023 rozjíždí v ŽST Brno-Královo Pole s vlakem R 979 Vysočina. Autor snímku David Prause.

362033

Mezi zastávkou Níhov a ŽST Vlkov u Tišnova projíždí 8. 6. 2022 vlak R 980 Vysočina tažený lokomotivou 362.033. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

362039

Dne 3. 12. 2021 bylo mezi ŽST Rájec-Jestřebí a zastávkou Doubravice nad Svitavou zachyceno "eso" 362.039 s vlakem Sp 1752. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

362042

Vlak R 904 Bouzov tažený lokomotivou 362.042 projíždí 11. 5. 2022 Bludovem. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.


362056

Dne 5. 1. 2023 projíždí mezi zastávkou Babice u Šternberka a ŽST Šternberk vlak Os 13714 v čele s "esem" 362.056. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

362062

Vlak Os 3734 s lokomotivou 362.062 byl dne 31. 5. 2023 zachycen mezi ŽST Bedihošť a Prostějov hl. n. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

362064

Mezi zastávkou Břest a ŽST Hulín dne 7. 9. 2022 projíždí Os 4216 v čele s "esem" 362.064. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

362070

Mezi ŽST Hulín a zastávkou Břest projíždí dne 23. 5. 2022 vlak Os 4219 vedený "esem" 362.070. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.


362.109

362.128

362158

V ŽST Kralupy nad Vltavou došlo 30. 1. 2024 k neschopnosti "bastarda" 371.003 s vlakem R 611 "Krušnohor". Souprava zde otočila na R 608, vedení vlaku se ujalo brněnské "eso" 362.158, které sem přijelo z Prahy jako Lv 608. Autor snímku František Bartoš.

362159

Dne 18. 9. 2022 byl mezi ŽST Bzenec přívoz a Moravský Písek zachycen vlak Lv 54830 Hodonín - Přerov přednádraží v podobě lokomotivy 362.159. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.


362160

Vlak R 976 Vysočina vedený lokomotivou 362.160 vjíždí dne 4. 5. 2023 do Brna-Králova Pole. Autor snímku David Prause.

362161

Mezi ŽST Vrbátky a zastávkou Kraličky byl dne 17. 6. 2022 zachycen R 906 Bouzov v čele s "esem" 362.161. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

362162

Dne 30. 8. 2022 projíždí mezi zastávkami Vrahovice a Kraličky lokomotiva 362.162 s vlakem R 901 Bouzov. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

362163

Mezi ŽST Vlkaneč a zastávkou Nová Ves u Leštiny byla dne 13. 9. 2022 zachycena lokomotiva 362.163 v čele Os 5909. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.


362164

"Eso" 362.164 dne 28. 7. 2022 projíždí s odklonovým R 10906 Bouzov mezi zastávkou Měrovice nad Hanou a ŽST Němčice nad Hanou. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

362165

Dne 25. 8. 2022 byla mezi zastávkami Nemilany a Olomouc-Nové Sady zachycena lokomotiva 362.165 v čele Os 3712. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

362166

V ŽST Brno-Královo Pole dne 4. 5. 2023 brzdí vlak R 974 Vysočina vedený lokomotivou 362.166. Autor snímku David Prause.

362167

"Eso" 362.167 projíždí dne 8. 6. 2022 mezi ŽST Řikonín a zastávkou Níhov v čele R 978 Vysočina. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.


362168

Dne 29. 6. 2021 byl mezi ŽST Chropyně a Věžky zachycen R 10903 (odklon vlaku R 903 Bouzov) s "esem" 362.168. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

362169

V ŽST Světlá nad Sázavou dne 29. 9. 2023 zastavuje R 978 Vysočina v čele s lokomotivou 362.169. Autor snímku David Prause.

362170

Vlak R 982 Vysočina vedený lokomotivou 362.170 byl 20. 9. 2023 zvěčněn v Čáslavi. Autor snímku David Prause.

362171

Mezi ŽST Vlkaneč a zastávkou Nová Ves u Leštiny bylo dne 13. 9. 2022 zachyceno "eso" 362.171 s vlakem R 979 Vysočina. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.


362172

Dne 17. 6. 2022 byl mezi zastávkami Kraličky a Vrahovice zachycen R 904 Bouzov vedený lokomotivou 362.172. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

362173

Štěpánovem projíždí dne 20. 6. 2022 vlak R 914 Bouzov v čele s "esem" 362.173. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

362174

V ŽST Čáslav byl dne 17. 9. 2023 zachycen R 960 Vysočina vedený lokomotivou 362.174. Autor snímku David Prause.

362175

"Eso" 362.175 projíždí dne 29. 8. 2022 s vlakem R 906 Bouzov ŽST Lukavice na Moravě. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.


Provoz v GVD: 2010/2011 | 2011/2012 | 2012/2013 | 2013/2014 | 2014/2015 | 2015/2016 | 2016/2017 | 2017/2018 (DKV Brno) | 2017/2018 (OCÚ Východ) | 2018/2019 | 2019/2020 | 2020/2021 | 2021/2022 | 2022/2023

Kliknutím zde se dostanete na vršek stránky