PŘEHLED AKTUALIZACÍ |
|
---|---|
2023-11-19 | Popis JŘ 2023/2024. |
2023-12-24 | Na montáž ETCS do šumperské ŠKODA PARS odjel 10. 12. 2023 řídicí vůz Bfhpvee295 029, a je tak odstaven. |
2024-01-07 | Od 27. 12. 2023 je v provozu řídicí vůz Bfhpvee295 028. |
2024-01-21 | Řídicí vůz Bfhpvee295 021 vozil od 7. 1. do 12. 1. 2024 cestující, od 13. 1. 2024 je odstaven z důvodu závady na dvojkolí a CZE. |
2024-02-11 | Zpět v provozu je od 30. 1. 2024 řídicí vůz Bfhpvee295 021. |
2024-03-03 | Dne 24. 2. 2024 dojel na vlaku Sp 2055 řídicí vůz Bfhpvee295 023, k předání do RPP Brno - PP Maloměřice z RPP Česká Třebová - PP Česká Třebová došlo 26. 2. 2024. Vůz je prozatím odstaven z důvodu zkoušek jízdy s lokomotivou řady 362. Od 25. 2. 2024 je v provozu řídicí vůz Bfhpvee295 029. |
2024-03-24 | Závada na komunikaci mezi řídicím vozem a lokomotivou je důvodem pro odstavení hned pětice "syslů": Bfhpvee295 023 od 26. 2. 2024, Bfhpvee295 028 od 1. 3. 2024, Bfhpvee295 030 od 4. 3. 2024, Bfhpvee295 027 od 5. 3. 2024 a Bfhpvee295 029 od 9. 3. 2024. |
2024-04-14 | Většina řídicích vozů se vrátila do provozu: Bfhpvee295 023 (5. 4. 2024), Bfhpvee295 029 (7. 4. 2024), Bfhpvee295 024 (8. 4. 2024), Bfhpvee295 028 (9. 4. 2024) a Bfhpvee295 027 (10. 4. 2024). Od 9. 4. 2024 je odstaven řídicí vůz Bfhpvee295 024 čekající na přistavení do šumperské ŠKODA PARS. Doplněn snímek řídicího vozu Bfhpvee295 032. |
2024-05-05 | Dne 14. 4. 2024 se vrátil do provozu řídicí vůz Bfhpvee295 032, téhož dne odjel do šumperské ŠKODA PARS na montáž ETCS odstavený řídicí vůz Bfhpvee295 024. |
2024-06-23 | Řídicí vůz Bfhpvee295 025 odjel 4. 6. 2024 na R 866 do svého nového působiště v RPP Praha - PP Praha jih, kde je od téhož dne ve stavu. Od 19. 6. 2024 je opět v provozu řídicí vůz Bfhpvee295 024. |
2024-10-06 | Již na začátku letních prázdnin, 5. 7. 2024, z Brna odjel do Děčína řídicí vůz Bfhpvee295 026, k předání do RPP Děčín - PP Děčín došlo patrně až k 5. 9. 2024, datum ještě potvrdím. |
2024-10-20 | Dne 30. 9. 2024 proběhla přeprava řídicího vozu Bfhpvee295 028 z Brna do Bohumína, přesné datum předání do RPP Olomouc - PP Bohumím doplním. |
2024-12-15 | Řídicí vůz Bfhpvee295 027 odjel 7. 11. 2024 z Brna do Velimi a od 30. 11. 2024 je veden v RPP Olomouc - PP Bohumín. Do RPP Praha - PP Praha jih odjel dne 4. 12. 2024 řídicí vůz Bfhpvee295 022, přesné datum předání do RPP Praha - PP Praha jih potvrdím. V RPP Olomouc - PP Bohumín je od 10. 12. 2024 veden řídicí vůz Bfhpvee295 029. Dne 15. 12. 2024 odjel z Brna do České Třebové na R 2058 řídicí vůz Bfhpvee295 032, přesné datum předání do RPP Česká Třebová - PP Česká Třebová doplním. |
Řídicí vozy řady Bfhpvee295 jsou určeny do souprav vozů osobní dopravy s elektrickými nebo motorovými lokomotivami. Zdrojem pro výrobu řídicích vozů se staly osobní vozy Bdt279 vyráběné ve Vagónce Studénka v letech 1986–1987. V Pars Nova a.s. v Šumperku bylo vyrobeno celkem 34 řídicích vozů této řady, původně měly dodávky vozů probíhat v letech 2010–2012. První vůz byl však představen až v červnu 2011 na výstavě Czech Raildays v Ostravě, poslední vozy vyjely až v roce 2013.
Pracovním označením pro tyto řídicí vozy se stala řada 961, avšak obsazení této řady není možné vzhledem k mezitím proběhlému vývoji v označování řídicích vozů. Vozy obdržely řadu Bfhpvee295 s číselným označením 50 54 80-30. Řešení čela vozu připomínající buclaté tváře daly tomuto vozu přezdívku sysel (Sysel obecný - Spermophillus citellus, hlodavec z čeledi veverkovitých).
V Regionálním pracovišti provozu Brno se nachází 7 vozů řady Bfhpvee295 (do 25. 2. 2024 zde bylo 9 řídicích vozů, do 3. 6. 2024 zde bylo 10 řídicích vozů, do 4. 9. 2024 se jednalo o 9 řídicích vozů a do 1. 11. 2024 zde bylo 8 řídicích vozů), z nichž 5 je turnusovaných. Inventární počet vozů ve srovnání s minulým JŘ na počátku nového JŘ před redislokací vozidel v rámci přechodu do nového JŘ poklesl o 2 vozy, turnusovaný počet vozů je stejný. V závěru JŘ se ivnetární počet řídicích vozů snížil z 7 na 3 vozy.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
Btme 50 54 21-08 017-5 |
1986/90462 |
Bfhpvee295 50 54 80-30 021-7 |
SILVIE |
2024-01-30 |
Btme 50 54 21-08 160-3 |
1987/90605 |
Bfhpvee295 50 54 80-30 023-3 |
|
2024-04-05 |
Btme 50 54 21-08 161-1 |
1987/90606 |
Bfhpvee295 50 54 80-30 024-1 |
PAVLÍNKA; ETCS |
2024-06-19 |
Řídicí vozy řady Bfhpvee295 jezdí v turnusové skupině 950. Ve srovnání s minulým JŘ řídicí vozy opustily úsek Brno - Tišnov, Hrušovany u Brna - Židlochovice, Brno - Letovice a Brno - Křenovice horní n. Přehled tratí, na kterých jezdí pravidelně řídicí vozy:
251 Brno - Šakvice;
252 Šakvice - Břeclav;
270 Přerov - Olomouc;
330 Břeclav - Přerov.
Pět řídicích vozů řady Bfhpvee295 jezdí s lokomotivami řady 362 (tzv. "esosysel"). Oběhy jsou popsány v sekci lokomotiv řady 362. Zde pouze stručné shrnutí:
- turnusová skupina 950 ... pětidenní oběh, elektrické lokomotivy řady 362 v TS 353.
Řídicí vozy se mohou operativně vyskytnout jako náhrada za elektrické jednotky řady 530 a 550 v soupravě osobních vozů řady Bdmtee275 a Bdmtee281 s lokomotivou 242.240 nebo 242.242 vybavenou komunikační linkou WTB.
V RPP Brno se již nevyskytují:
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
Btme 50 54 21-08 061-3 |
1986/90506 |
Bfhpvee295 50 54 80-30 022-5 |
ETCS |
2024-12-05 |
Btme 50 54 21-08 016-7 |
1986/90461 |
Bfhpvee295 50 54 80-30 025-8 |
SIMONA |
2024-06-04 |
Btme 50 54 21-08 158-7 |
1987/90603 |
Bfhpvee295 50 54 80-30 026-6 |
RASŤA |
2024-09-05 |
Btme 50 54 21-08 172-8 |
1987/90617 |
Bfhpvee295 50 54 80-30 027-4 |
LUCINKA; ETCS |
2024-11-30 |
Btme 50 54 21-08 155-3 |
1987/90600 |
Bfhpvee295 50 54 80-30 028-2 |
ŠINDELKA?; ETCS |
2024-09-30 |
Btme 50 54 21-08 051-4 |
1986/90496 |
Bfhpvee295 50 54 80-30 029-0 |
MICHAL; ETCS |
2024-12-10 |
Btme 50 54 21-08 003-3 |
1986/90448 |
Bfhpvee295 50 54 80-30 032-4 |
ETCS |
2024-12-16 |
Dne 26. 5. 2022 projíždí mezi ŽST Říkovice a zastávkou Břest Os 4208 řazený z řídicího vozu Bfhpvee295 022, vozů Bdmtee275 289, Bdmtee281 244 a "esa" 362.080. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. Dne 23. 10. 2021 projíždí Os 4208 mezi zastávkou Záhlinice a ŽST Tlumačov v čele s řídicím vozem Bfhpvee295 025 a s "esem" 362.087 na konci vlaku. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. Řídicí vůz Bfhpvee295 026 v čele Os 4216, na jehož konci vyvíjí výkon lokomotiva 362.162, byl zachycen mezi zastávkou Horní Moštěnice a ŽST Říkovice dne 27. 5. 2022. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. |
Mezi zastávkou Břest a ŽST Hulín projíždí 17. 5. 2020 řídicí vůz Bfhpvee295 028 ovládající "eso" 362.087 s vlakem Os 4206. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. Řídicí vůz Bfhpvee295 029 v čele Os 4214, na jehož konci je lokomotiva 362.080, projíždí 8. 10. 2020 mezi zastávkou Břest a ŽST Hulín. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. Os 4214 projíždí dne 7. 9. 2022 mezi zastávkou Břest a ŽST Hulín v čele s řídicím vozem Bfhpvee295 032 a s "esem" 362.070 na konci vlaku. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.
|
Provoz v GVD: 2011/2012 | 2012/2013 | 2013/2014 | 2014/2015 | 2015/2016 | 2016/2017 | 2017/2018 (DKV Brno) | 2017/2018 (OCÚ Východ) | 2018/2019 | 2019/2020 | 2020/2021 | 2021/2022 | 2022/2023