PŘEHLED AKTUALIZACÍ |
|
---|---|
2023-11-19 | Popis JŘ 2023/2024. |
2023-12-24 | Do RPP Brno - SS Veselí nad Moravou byly dopraveny z 14. na 15. 12. 2023 vlakem Sv 98295 z Plzně čtyři motorové vozy řady 810; z RPP Plzeň - SS Klatovy stroje 810.234, 810.430 a z RPP Děčín - PP Děčín 810.297 a 810.371; ve stavu RPP Brno - SS Veselí nad Moravou jsou od 14. 12. 2023. |
2024-01-07 | Aktualizován snímek motorového vozu 810.212. |
2024-01-21 | Dne 2. 1. 2024 byly do SS Veselí nad Moravou dovezeny z Valašského Meziříčí vlakem Sv 98091 motorové vozy 810.015 a 810.329, do stavu RPP Brno - SS Veselí nad Moravou přešly z RPP Olomouc - SS Valašské Meziříčí až 7. 2. 2024. Doplněny snímky motorových vozů 810.297, 810.371, 810.430 a aktualizován snímek motorového vozu 810.433. |
2024-02-11 | Motorový vůz 810.157 zakoupila Železniční společnost Tanvald, o.p.s., vůz byl k 23. 1. 2024 vyřazen ze stavu RPP Brno - SS Veselí nad Moravou. Motorový vůz 810.015 je od převedení do RPP Brno - SS veselí nad Moravou odstaven, do provozu zde nevyjel. Doplněny snímky motorových vozů 810.015, 810.329 a aktualizovány snímky motorových vozů 810.583 a 810.628. |
2024-03-03 | Ke dni 1. 3. 2024 došlo ke změně v turnusové skupině 884. |
2024-03-24 | Z důvodu závady na chlazení je od 5. 3. 2024 odstaven motorový vůz 810.546. Do provozu se 11. 3. 2024 vrátil motorový vůz 810.212. |
2024-04-14 | Motorový vůz 810.015 vyjel 27. 3. 2024 do provozu. |
2024-05-05 | Od 28. 3. 2024 je odstaven z důvodu závady na chlazení motorový vůz 810.234. Odstaven je od 25. 4. 2024 i motorový vůz 810.663 následkem násilného poškození. |
2024-05-26 | Dnem 7. 5. 2024 přešel pod CHV Lužná u Rakovníka veselský motorový vůz 810.223. Od 17. 5. 2024 je zpět v provozu motorový vůz 810.663. Aktualizovány snímky motorových vozů 810.506 a 810.546. |
2024-06-23 | Aktualizován snímek motorového vozu 810.546. |
2024-07-14 | Ke dni 1. 7. 2024 byla zrušena turnusová skupina 884. |
2024-08-04 | Společnost Správa ústecké dráhy uzavřela 26. 6. 2024 smlouvu na odkup motorového vozu 810.433, patrně k témuž datu došlo k vyřazení ze stavu RPP Brno - SS Veselí nad Moravou doplním. |
2024-08-25 | Motorový vůz 810.506 přejel 1. 8. 2024 z Havlíčkova Brodu do Brna-Maloměřic. Odstaveny jsou tři veselské motorové vozy: 810.430 od 5. 8. 2024 (střet s osobou v Rohatci za jízdy Sv 14549), 810.583 od 8. 8. 2024 (závada na nápravové převodovce) a 810.651 od 17. 8. 2024 (střet s automobilem za jízdy Os 14545 v Mutěnicích). |
2024-09-15 | Hned tři veselské motorové vozy našly své nové majitele: 810.627 a 810.408 dne 26. 8. a 27. 8. 2024 polskou společnost SKPL Cargo a motorový vůz 810.486 dne 13. 9. 2024 Kroměřížskou dráhu. K vyřazení ze stavu RPP Brno - SS Veselí nad Moravou patrně došlo k těmto datumům. Do provozu se vrátily motorové vozy 810.430 (24. 8. 2024), 810.234 (30. 8. 2024) a 810.546 (8. 9. 2024). Aktualizován snímek motorového vozu 810.651. |
2024-10-06 | Havlíčkobrodský motorový vůz 810.123 navržený na zrušení byl 2. 9. 2024 přepraven do Jihlavy, kde je nyní deponován. Veselský motorový vůz 810.430 odjel 23. 9. 2024 z Veselí nad Moravou do Brna-Maloměřic. |
2024-10-20 | Doplněn snímek motorového vozu 810.234 a aktualizovány snímky motorových vozů 810.212, 810.329 a 810.651. |
2024-11-03 | Motorové vozy řady 810 vedené v RPP Brno začaly působit i v PP Maloměřice, v současné době jsou zde vedeny motorové vozy 810.424, 810.430 a 810.506. "Osmsetdesítka" 810.424 sem přijela z RPP Olomouc - SS Šumperk dne 29. 10. 2024, přesné datum jejího předání ještě potvrdím. Veselský motorový vůz 810.469 byl k 29. 10. 2024 odkoupen Železniční strojírnou, s.r.o. Od 1. 11. 2024 je motorový vůz 810.651 opět provozní. |
Vagónka Studénka vyrobila v roce 1973 dva prototypy dvounápravových motorových vozů označených M 151.0001 a M 151.0002. Sériová výroba započala v roce 1975 vozem M 152.0003 a skončila v roce 1984, posledním vozem se stal M 152.0678. V roce 1982 byly vyrobeny dva motorové vozy určené na široký rozchod 1520 mm - M 152.5001 a M 152.5002.
Motorový vůz M 151.0001 byl v roce 1974 přeznačen na M 152.0001, avšak v roce 1978 se z něj stal fotogrammetrický vůz FST-2, později označený jako 892.602. V 90. letech byl údajně přeznačen na 810.701. Po vyrobení speciální měřicí drezíny MD-1 se z něj stal doprovodný vůz MD-1-1, nyní nese označení CZ SŽDC 60 54 89-29 017-7.
Druhý prototyp už přijel k ČSD z výroby v roce 1973 pod označením M 152.0002, v roce 1988 přešel - tak jako všechny ostatní motorové vozy řady M 152.0 - na označení řadou 810, konkrétně 810.002.
Z 28 motorových vozů řady 810 se v průběhu 90. let stala řada 809. V roce 1997 byly dva motorové vozy upraveny na řadu 811 a v roce 2001 jeden motorový vůz prošel modernizací na řadu 812. Další značná část motorových vozů řady 810 prošla přestavbou na motorové vozy v jednotkách řady 814.0 a 814.2. V letech 2020–2021 došlo k další modernizaci 14 motorových vozů řady 810 s přeznačením na řadu 811.
"Osmsetdesítky" jsou v Regionálním pracovišti provozu Brno zastoupeny v počtu 19 vozů (do 22. 1. 2024 zde bylo 23, do 6. 2. 2024 zde bylo 22 motorových vozů, do 6. 5. 2024 zde bylo 24 motorových vozů, do 25. 6. 2024 se jednalo o 23 motorových vozů, do 25. 8. 2024 zde bylo 22 motorových vozů, do 12. 9. 2024 se jednalo o 20 motorových vozů), turnusovány jsou 4 z nich (do 30. 6. 2024 bylo turnusováno 5 vozů). Ve srovnání s minulým JŘ byl na začátku nového JŘ inventární počet vozů vyšší o 4, turnusovaný počet zůstal stejný. Motorové vozy řady 810 jsou vedeny ve strojních stanicích Havlíčkův Brod, Veselí nad Moravou a od srpna i v PP Maloměřice.
Ve stavu PP Maloměřice jsou motorové vozy vedeny až od 1. 8. 2024, nachází se zde 3 motorové vozy bez zaturnusování.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
M 152.0424 |
1981/84078 |
95 54 5 810.424-2 |
|
2024-10-29 |
M 152.0430 |
1981/84084 |
95 54 5 810.430-9 |
|
2024-09-23 |
M 152.0506 |
1982/85739 |
95 54 5 810.506-6 |
|
2024-08-01 |
V Havlíčkově Brodě je vedeno inventárně 5 motorových vozů (do 31. 7. 2024 zde bylo 6 motorových vozů), do 30. 6. 2024 byl turnusován 1 vůz, od 1. 7. 2024 nejsou vozy do turnusů zapojeny. Ve srovnání s minulým JŘ byl na počátku tohoto JŘ inventární a turnusovaný počet vozů stejný.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
M 152.0123 |
1976/78633 |
95 54 5 810.123-0 |
červenokrémový nátěr; deponie Jihlava; navržen na zrušení |
2024-09-02 |
M 152.0212 |
1977/79591 |
95 54 5 810.212-1 |
|
2024-03-11 |
M 152.0595 |
1982/85828 |
95 54 5 810.595-9 |
červenokrémový nátěr; deponie Jihlava; zrušen |
2023-06-15 |
M 152.0622 |
1984/87822 |
95 54 5 810.622-1 |
deponie Jihlava; zrušen |
2023-06-15 |
M 152.0674 |
1984/87874 |
95 54 5 810.674-2 |
|
2023-12-10 |
Havlíčkobrodské "osmsetdesítky" jezdily v jediné turnusové skupině 884. Pravidelně jsme se z motorovými vozy řady 810 mohli do 30. 6. 2024 setkat na stejných tratích jako v minulém JŘ:
250 Havlíčkův Brod - Křižanov (do 30. 6. 2024);
257 Křižanov - Studenec (do 30. 6. 2024).
Jediný havlíčkobrodský motorový vůz byl zařazen do turnusové skupiny 884 a prováděl vozbu na trati Křižanov - Studenec s jedním obratem do Žďáru nad Sázavou, změna ke dni 1. 3. 2024 je vyznačena modře. Ke dni 1. 7. 2024 byla turnusová skupina zrušena; oběhy platné do 30. 6. 2024 byly tyto:
810 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
(1)–(4): VEM 04:11 24981 BUT / 24920 VEM / 24921 STU / 24922 VEM / 24952 ZNS / 24953 VEM / 24923 STU / 24910 KZN / 24959 VEM Z / 17:18 24998 VEM
|
odstaven HBR |
HBR |
Ve Veselí nad Moravou se nachází 11 motorových vozů (do 22. 1. 2024 zde bylo 17 vozů, do 6. 2. 2024 zde bylo 16 vozů, do 6. 5. 2024 zde bylo 18 vozů, do 25. 6. 2024 zde bylo 17 vozů, do 25. 8. 2024 zde bylo 16 vozů, do 12. 9. 2024 zde bylo 14 vozů, do 22. 9. 2024 zde bylo 13 vozů, do 27. 10. 2024 zde bylo 12 vozů), turnusy jsou sestaveny pro 4 z nich. Ve srovnání s minulým JŘ byl na počátku tohoto JŘ inventární počet o 4 motorové vozy vyšší, turnusovaný počet vozů zůstal stejný.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
M 152.0015 |
1975/77699 |
95 54 5 810.015-8 |
|
2024-03-27 |
M 152.0234 |
1977/79613 |
95 54 5 810.234-5 |
|
2024-08-30 |
M 152.0290 |
1978/80529 |
95 54 5 810.290-7 |
|
2023-12-10 |
M 152.0297 |
1978/80536 |
95 54 5 810.297-2 |
|
2023-12-14 |
M 152.0329 |
1978/80568 |
95 54 5 810.329-3 |
|
2024-01-02 |
M 152.0371 |
1981/84025 |
95 54 5 810.371-5 |
|
2023-12-14 |
M 152.0546 |
1982/85779 |
95 54 5 810.546-2 |
červenokrémový nátěr |
2024-09-08 |
M 152.0583 |
1982/85816 |
95 54 5 810.583-5 |
červenokrémový nátěr; odstaven - závada na nápravové převodovce |
2024-08-08 |
M 152.0628 |
1984/87828 |
95 54 5 810.628-8 |
|
2023-12-10 |
M 152.0651 |
1984/87851 |
95 54 5 810.651-5 |
|
2024-11-01 |
M 152.0663 |
1984/87863 |
95 54 5 810.663-5 |
KAČENKA |
2024-05-17 |
Motorové vozy jsou zařazeny do turnusových skupin 891 a 892. Veselské "osmsetdesítky" ve srovnání s minulým JŘ jezdí na stejných vozebních ramenech. Můžeme se s nimi pravidelně setkat na následujících tratích:
255 Hodonín - Zaječí;
340 Veselí nad Moravou - Kyjov;
342 Bzenec - Moravský Písek;
343 Veselí nad Moravou - Hodonín.
Turnusová skupina 891 je dvoudenní, motorové vozy řady 810 se v pracovní dny pohybují v úseku Veselí nad Moravou - Kyjov a na jednom páru vlaků zajedou z Veselí nad Moravou do Strážnice, resp. do Hodonína, o prázdninách nejedou některé školní spoje. O víkendech zabezpečují vozbu na trati Hodonín - Zaječí:
810.290, 297 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
(1)–(4): VNM poh4106 KYV / 4165 VNM / 4168 KYV / 4169 VNM / 4172 KYV / 4173 VNM / 4174 KYV / 4175 VNM / 4178 KYV / 4179 VNM / 4180 KYV / 4181 VNM / 4182 KYV
(5): VNM poh4106 KYV / 4165 VNM / 4168 KYV / 4169 VNM / 4172 KYV / 4173 VNM / 4174 KYV / 4175 VNM / 4178 KYV / 4179 VNM / 4180 KYV / 4181 VNM / 4182 KYV / 20:48 4195 VNM |
VNM 04:50 14532 CEC / 14532 ZAI / 14533 CEC / 14534 ZAI / 14535 HDN / 14540 ZAI / 14541 CEC / 14542 ZAI / 14543 HDN |
CEC 14534 ZAI / 14535 HDN / 14540 ZAI / 14541 CEC / 14542 ZAI / 14543 HDN / 18:30 14597 VNM |
2. |
(1): VNM 2750 SZN / 2751 VNM
(2)–(5): KYV 4163 VNM / poh4108 KYV / 4167 VNM / 2734 HDN / 2733 VNM |
VNM 08:40 14596 HDN / 14536 ZAI / 14537 CEC / 14538 ZAI / 14539 HDN / 14544 ZAI / 14545 CEC / 14546 ZAI / 14547 CEC / 14548 ZAI / 14549 CEC |
HDN 14536 ZAI / 14537 CEC / 14538 ZAI / 14539 HDN / 14544 ZAI / 14545 CEC / 14546 ZAI / 14547 CEC / 14548 ZAI / 14549 CEC / 23:41 14549 VNM |
Dvoudenní turnusová skupina 892 pokrývá v 1. turnusovém dni vozbu na "bzenecké kači" Bzenec - Moravský Písek, motorové vozy na ni najíždí z Veselí nad Moravou do Bzence jako Os 24101 (pracovní dny), Os 24105 (sobota) a Os 24111 (neděle); zpět do Veselí nad Moravou se vrací zpět z Bzence jednotně večer jako Os 24162. V 2. turnusovém dni "osmsetdesítka" jezdí v pondělí ráno a odpoledne mezi Veselím nad Moravou a Kyjovem, dopoledne zajede do Hodonína na obratu 2734 / 2733. Od úterý do pátku vykoná ráno obrat z Veselí nad Moravou do Strážnice na vlacích 2740 / 2741 a odpoledne (stejně tak jako v pondělí) jede do Kyjova na vlacích 4176 / 4177. V sobotu je motorový vůz odstaven, vyjíždí v neděli odpoledne na osobní vlaky Veselí nad Moravou - Kyjov.
Motorový vůz 810.015 ve svém předchozím působišti projíždí dne 27. 9. 2023 jako Os 13915 mezi dopravnou Zdounky a zastávkou Zborovice zastávka. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. Os 9268 vedený motorovým vozem 810.123 byl 31. 8. 2019 zachycen mezi zastávkami Mrzkovice a Smrčná. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. Dne 30. 8. 2024 byl v Havlíčkově Brodě zachycen odstavený motorový vůz 810.212. Autor snímku David Prause. |
V ŽST Čejč byl 24. 11. 2021 zachycen Os 14526 řazený z motorového vozu 810.290. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. Dne 26. 10. 2019 zastavil v ŽST Přelouč motorový vůz 810.297 s osobním vlakem z Heřmanova Městce. Autor snímku František Bartoš. Vlak Os 4116 zvěčněný dne 16. 8. 2024 v Uherském Hradišti byl kvůli výluce mimořádně veden motorovým vozem 810.329. Autor snímku David Prause. |
810.424 Motorový vůz 810.430 byl dne 13. 11. 2019 zachycen v ŽST Kralupy nad Vltavou. Autor snímku František Bartoš. V Havlíčkově Brodě se 18. 5. 2024 nacházel v té tobě již více jak měsíc odstavený motorový vůz 810.506. Autor snímku František Bartoš. |
V ŽST Bzenec byl dne 15. 9. 2023 zachycen Os 4175 řazený z motorového vozu 810.583 spolu s motorovým vozem 810.628, který odtud odjede jako Os 24139. Autor snímku David Prause. Dne 8. 12. 2021 zajišťovala na "staré tišnovce" dopravu souprava z hnacími vozidly na obou koncích, na zastávce Rozsochy byla tato souprava ve složení 810.595 + BDtax782 045 + BDtax782 113 + 742.452 zachycena při rozjezdu vlaku Os 14911. Autor snímku Peťo Káčer. Zrušený motorový vůz 810.622 byl zvěčněn v Havlíčkově Brodě dne 7. 4. 2023. Autor snímku Jakub Matějka. |
Dne 4. 2 2024 probíhalo v ŽST Mutěnice křižování vlaků Os 14535 řazeného z motorového vozu 810.651 a Os 14536 v podobě motorového vozu 810.234. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. Vlak Os 24119 v podobě motorového vozu 810.663 byl zachycen dne 10. 2. 2022 v ŽST Bzenec. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. Mezi ŽST Studenec a zastávkou Pozďatín byl dne 4. 12. 2019 zachycen Os 24928 řazený z motorového vozu 810.674. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.
|
V RPP Brno se již nevyskytují:
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
M 152.0157 |
1976/78667 |
95 54 5 810.157-8 |
červenokrémový nátěr; navržen na zrušení |
2024-01-24 |
M 152.0223 |
1977/79602 |
95 54 5 810.223-8 |
červenokrémový nátěr; navržen na zrušení |
2024-05-07 |
M 152.0408 |
1981/84062 |
95 54 5 810.408-5 |
červenokrémový nátěr; navržen na zrušení |
2024-08-27 |
M 152.0433 |
1981/84087 |
95 54 5 810.433-3 |
deponie Jihlava; navržen na zrušení |
2024-06-26 |
M 152.0469 |
1981/84123 |
95 54 5 810.469-7 |
červenokrémový nátěr; navržen na zrušení |
2024-10-29 |
M 152.0486 |
1982/85719 |
95 54 5 810.486-1 |
červenokrémový nátěr; navržen na zrušení |
2024-09-13 |
M 152.0627 |
1984/87827 |
95 54 5 810.627-0 |
ANDĚLÍN; červenokrémový nátěr; navržen na zrušení |
2024-08-26 |
Z Bzence odjíždí dne 10. 4. 2022 vlak Os 24125 řazený z motorového vozu 810.157. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. Vlak Os 2711 řazený z motorového vozu 810.223, přípojného vozu BDtax782 023 a motorového vozu 810.408 na postrku projíždí dne 10. 2. 2022 mezi nákladištěm a zastávkou AHr Lipov a zastávkou Louka u Ostrohu. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. Dne 5. 2. 2022 projíždí mezi ŽST Kobylí na Moravě a zastávkou Brumovice vlak Os 14505 řazený z motorového vozu 810.408. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. |
Mezi zastávkou Vnorovy a ŽST Strážnice projíždí dne 20. 5. 2022 vlak Os 2718 řazený z motorového vozu 810.469, přípojného vozu BDtax782 002 a motorového vozu 810.223. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. Dne 3. 3. 2022 byl mezi zastávkou Mutěnice zastávka a ŽST Mutěnice zachycen vlak Os 14507 řazený z motorového vozu 810.486. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. Os 4169 v čele s motorovým vozem 810.627 projíždí dne 10. 2. 2022 mezi zastávkou Vracov a ŽST Bzenec. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.
|
Provoz v GVD: 2010/2011 | 2011/2012 | 2012/2013 | 2013/2014 | 2014/2015 | 2015/2016 | 2016/2017 | 2017/2018 (DKV Brno) | 2017/2018 (OCÚ Východ) | 2018/2019 | 2019/2020 | 2020/2021 | 2021/2022 | 2022/2023